Blockbuster watch: Tom Cruise újabb mellényúlása

A Wonder Woman minden szempontból kellemes megjelenését követően a nyári blockbuster katasztrófajáraton ismét nincsen fék, a héten az amúgy minőségben egészen kiegyensúlyozott Tom Cruise nézett bele a csicskalángosba.

Köztudott tény Hollywoodban évek óta, kizárólagosan a sztárok nevével nem lehet már filmeket eladni (Leo talán egyedül a legény a gáton) és ezt az öreg Tom is megsínylette. Népszerűsége nemzetközileg ugyan töretlen, de az amerikai piacon a 2000-es évek vége óta a Mission Impossible széria tartja benne a lelket a többi anyagi csalódás mellett, ám becsületére legyen mondva, hogy a filmválasztása ettől függetlenül eléggé rendben volt.

Tavalyig. Akkor intett be ugyan is a Jack Reacher folytatásával, aminek megléte már önmagában is végtelen mennyiségű kérdőjellel párosult, mivel sem anyagilag, sem kritikailag nem borult le a nép az első rész előtt sem, szóval max. szerelemprojektnek lehetett ez jó, de a második részt elnézve meg erről ne is vicceljünk. Erre jött a Múmia, már az első sajtóanyagokban oszladozva-bűzölögve, ám elfogultan nosztalgiázva azt mondhattuk sóhajtva, Cruise csak nem vállal el mindenféle szart. Ráadásul hiába tűnik manapság minden franchise-t építgető öltönyös Forrest Gump egyenes ági leszármazottjának, a Universal azért a Furious szériával bizonyította, hogy tudják miként kell egy leült projektet úgy igazán beröffenteni.

Hogy minőségben mit jelentett ez, azt Human lentebb részletezte, ám mindettől függetlenül, kinek rossz, kinek jó hír, de a számok alapján ez a sötét univerzum biza haladni fog előre. Az okosan alacsonyan tartott gyártási költség (125 millió) mellett a 31-es amerikai nyitás ugyan elsőre soványka és még a bizakodó 40-es becslésektől is elmarad, ellenben ehhez azonnal 140-et pakolt külhonból és ez a 172 milliós első hete például már most felülmúlja az Artúr király egyhavi performanszát (ott 134 csorgott ott be). Cruise fentebb említett nemzetközi népszerűségének hála a Múmia nagyon megy a világ többi részén és az Észak-Amerikai piacon nagy valószínűséggel még a lélektani 100-as sem lesz meg, globálisan a félmilliárd sem tűnik esélytelennek.

Azt persze mondani sem kell, hogy még egy ilyen húzás és a Universal keresztet vethet az egészre, mert ezzel a minőséggel nem sokáig maradnak a víz felszínén és Cruise sem biztos, hogy sokáig akarja égetni magát benne (illetve feleslegesen vinni egy elég sok energiát felemésztő franchise-t a Mission Impossible mellett). Akárhogy is legyen, egyelőre csak egy újabb felesleges remake-nek tűnik az egész hercehurca, hiszen hiába állította földbe Rob Cohen az előző trilógiát az ütnivaló Tomb of the Dragonnel, a Brandon Fraseres első két rész mai jegyárakkal csak Amerikában 270, illetve 315 milliót szállítana, szóval csak ezért most kár volt felmelegíteni a témát.

Említést érdemel még a kritika által jócskán megtolt It Comes at Night, amit meglepő módon a nézők nem fogadtak kifejezetten magukba és mindössze 6 millióval honorálták az év legjobb horrorjának titulált mozit. Illetve Megan Leavey jött még Kate Maraval és egy kutya szívszorító katonás sztorijával, amivel a Max két éve 42 milliót termelt, ellenben a mostani 3.8-as nyitásával ez még a tízesért is küzdhet.

És akkor a Wonder Womannek is jár még a buksi simi, mivel a második hétvégéjére a standard 55% körüli esés helyett csupán 43%-ot bukott, ami egyrészt kiváló, másrészt simán előrevetíti, hogy az egész DCEU legsikeresebb mozija lehet végül Amerikában talán a BvS 330 millióját is befogva.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Wonder Woman – $58,520,672 – össz: $206,343,175
  2. The Mummy (2017) – $31,688,375 – össz: $31,668,375
  3. Captain Underpants: The First Epic Movie – $12,180,704 – össz: $44,443,216
  4. Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales – $10,704,103 – össz: $135,830,397
  5. Guardians of the Galaxy Vol. 2 – $6,312,367 – össz: $366,431,539
  6. It Comes At Night – $5,988,370 – össz: $5,988,370
  7. Baywatch – $4,648,207 – össz: $51,113,342
  8. Megan Leavey – $3,810,867 – össz: $3,810,867
  9. Alien: Covenant – $1,826,579 – össz: $71,238,791
  10. Everything, Everything – $1,627,295 – össz: $31,739,247

20 hozzászólás a “Blockbuster watch: Tom Cruise újabb mellényúlása” bejegyzéshez

  1. 1. a Baywatch-ot mikor akarják a magyar mozikba küldeni? Vagy már adják, csak nem a cinemákba?

    2. Pár napja még aggódtak h ugyan mennyire fogja majd megcsapolni a múmai a wonder woman bevételeit? Hát ahogy elnézem semennyire, sőt a ww csúnyán lenyomta :D

    Én nem hiszem h beülök a múmiára, pedig vártam a filmet. Viszont 95%-ban egyezni szokott humannal a véleményem, úgy hogy én inkább nem adom ki rá a pénzem.

  2. Még egy filmet adok nekik, ha az is bukta lesz, akkor szerintem a roló le lesz húzva a Dark Univerzumnál. Gondolom Jackylre fognak majd gyúrni.
    Az It comes at night pedig már kint is van? Gyúrom is a zsebemet fel a bankókért.

  3. Hát az It comes at night veszte lehet a félrevezető trailer. Állítólag köszönő viszonyban sincs a filmmel, rögtön negatív az élmény, ha közel sem azt várja az ember.
    Mondjuk én nem néztem előzetest, Edgerton neve miatt alapból én is várom, csak kérdés egyáltalán be jut-e az országba, ha bukta. Bár a Bye bye man is taknyolt (vagy csak kritikailag?), még is bejutott valahogy.

    Dark Universeben én is még egy filmet látok, ha az is bukta, akkor kalap kabát.

  4. Samu:

    mi azon a vicces? franchise építő látványfilm, ahol tolnak mindent tokkal-vonóval, ráadásul ismert neveket kötnek le hozzá hosszabb szerződésekkel. a 200-250 milliós nagyfilmek mellett ez korrekt.

  5. Le a kalappal a WW előtt :)….legkisebb esést produkálta a képregényfilmek történetében :)

    A Múmia buktájának örülök, kár, hogy világ többi része ilyen sokat hozzá tudott adni, szerintem lesz folytatása a Dark Universe-nek, de minek?

  6. Janika:

    a Spiderman kisebbet esett anno.

    “szerintem lesz folytatása a Dark Universe-nek, de minek?”

    én a pénzre tippelnék :)

  7. abelh: De ha egyszer bukott egy Drakula ami szintén bevezető film lett volna az univerzumba, és most az igazi bevezető film is bukik, akkor nem tudunk beszélni pénzről :D

  8. KingMacsek:

    A Dracula Untold összesen hozott 217 milliót és eleve egy kisebb projektnek készült. Beleraktak a gyártásba 70 milliót és közepes filmekben gondolkodtak szerintem (befektetés szintjén).

    Most viszont ismert színészeket trombitáltak össze, gondolom a merchandising is jobban robog majd és muszáj nagyobb léptékben fellépniük, hogy a képregény univerzumok, vagy Godzilláék mellett is érdekesek maradjanak.

    Ez azért ilyen kezdéssel és erős nemzetközi számokkal sikeres lesz, az amerikai bevétel ugyan valószínűleg a várakozások alatt, de indításnak ez teljesen korrekt.

    Csak hát a minőség…ha a következő nem lesz közönségkedvenc, akkor mehet a levesbe az egész univerzum.

  9. Az it comes at night-ról egyszer már leírtam, hogy tényleg az lehet a szopacs, hogy míg a trailer alapján egy kurva jó szörnyes film, addig a valóságban egy silány pszicho horror lehet, semmi akcióval, csak pár csávó egy szutykos házban.

  10. Abelh a Wonder Woman a modernkori szuperhősérában szállitotta le a legjobb második hétvégi esést.

    Azért ez odabasz meg vissza.

  11. Az Alien bukott az USA-ban, a nemzetközi bevétel sem mentette meg? Lesz folytatás vagy nem? Csak mert nagyon kussol a stúdió.

    A WW-nek örülök nagyon, megérdemli. Jön valami a héten ami említésre méltó? Szerintem nyeri ezt a hétvégét is.

  12. modernkori? :) az Iron Man egy évvel nyitott az eredeti Póktrilógia zárása után. vagy van egy olyan kategória, ami DCEU + MCU és az = modernkorni képregényfilm? :) ez viccesen hangzik.

    szép a WW teljesítménye, ez tény, de azért ne találjunk ki neki saját kategóriákat. ennyi erővel a 2017 júniusában nyitott képregényfilmek közül a valaha volt legnagyobb start is az övé.

    Roli:

    az Aliennek az is kevés. nem áll botrányosan rosszul, de ez a szintű nézői elpártolás sok jót nem ígér, valószínűleg a stúdió még agyal merre tovább innen.

    jövő héten jön a Cars 3, az valószínűleg csont nélkül nyeri a hétvégét.

  13. én is szétvenném a képregényfilmeket, jelenleg nálam három érája van. első a penge/x-men előtti régiek, aztán az onnantól a vasember/dark knight-ig, majd onnan az univerzumépítősök. persze van egy-két film átfedés, dark knight rises, fox univerzum, de azért lehet látni a két nagy változási időpontot ami meghatározta vagy átformálta a műfajt

  14. SonofKrypton:

    értem én, de ezen szimplán meghúzták a határt 2010-től, azzal meg eleve ferdítenek, mert nem emelte ki, hogy a 2010es években.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.