Blade Runner 2049 – így kell folytatást csinálni?

Egy film csak a Blade Runner rajongóinak? A folytatás nézése közben végig olyan érzésem volt, hogy igyekeztek teljesen átvenni a régi szellemiségét, és ahhoz méltót alkotni. Ez egyben is azt jelentette, hogy akinek unalmas volt az eredeti, az itt sem fogja a karfát szorongatni, akármilyen akció-scifi-t is sugalltak a trailerek. Ez közel sem blockbuster.

Mindenképp azt venném ide az elejére, hogy milyen elképesztően gyönyörű film. Nyilván ennek kettős hatása van, hiszen a néhol baromi hosszan kitartott jeleneteknél aki nem tudja élvezni a látványt, az elég nagyot koppan. Persze mindezt nem csak Denis Villeneuve rendezői víziójának köszönhetjük, hanem a fényképezésért felelős Roger Deakinsnek. Nem először dolgoztak közösen, és gondolom nem is utoljára fognak.

Ahogy az egész art direction is rohadt jó, ahogy az eredetinél. Ez egy olyan világ, ami létezőnek érződik. Na meg az emberiség szemétdombjának, hiszen 2019 óta még többen költöztek ki a kolóniákra, így a túlzsúfolt városon kívül még elhagyatottabb az egész környék, amit be is járunk a főszereplővel karöltve. Éljen a posztapok.

Teljesen úgy érződik, hogy a technológia az első résztől idáig fejlődött. Végig felismerni, hogy hova nyúlnak vissza Villeneuve-ék, de közben mégsem csak egy újraforgatás ez a film, hanem vannak saját gondolatai is. Valahol vicces a szintén Fordot használó franchise reboot The Force Awakens-hez hasonlítani, egyrészt a színész alakítását, másrészt az ambíciókat, amikkel nekiálltak a filmnek.

A történetről direkt nem akartam írni. Igazából ugyanúgy a “mitől vagyunk emberek” kérdését feszegeti, mint az eredeti. Itt is egy nyomozó ered pár régi replikáns nyomába, viszont ezúttal egy sokkal nagyobb szabású ügybe botlik, miközben faarccal néz ki a kocsija szélvédőjén a már említett elhagyatott tájak fölött. És zavar le 1 perces kirobbanó, de nem nagyszabású, hanem realista akciókat. Erre amúgy tökéletes casting Ryan Gosling, hiszen ez simán megy neki, ezt még az utálói is elismerhetik.

Tényleg csak azt tudom mondani, hogy így kell feléleszteni egy régi franchiset. Lehet Scott is hasonlót próbált véghezvinni a Promethusszal, de nem sikerült neki. Szerencsére a Blade Runnerről végül letett, így Denis Villeneuve csinálhatott még egy maradandó sci-fit nekünk.

Viszont egy negatívumot szerintem mindenképp kiemelek: a zene. Ennél Zimmer csinált már sokkal jobbakat is, de gondolom azokra sokkal több ideje volt. A ricsaj konkrétan néhol kizökkentett a jelenetből, és így nagyjából ezen, meg a néhol feltűnő túlmagyarázaton volt tettenérhető a stúdió beleszólása, de szerintem nem voltak túl erőskezűek, hiába 150 milliós befektetés a film.

A Blade Runner 2049 nem olyan volt, hogy ujjongva jöttem ki a moziból, de még most is eszembe jutnak belőle részletek. Valahogy az emberrel marad, viszont nem eseményfilm, szemben az utóbbi évek téli blockbustereivel. Tippre megosztó lett a végeredmény, de én mindenképp örülök, hogy mertek kockáztatni. A bevételekről pedig mindjárt ír abelh.

50 hozzászólás a “Blade Runner 2049 – így kell folytatást csinálni?” bejegyzéshez

  1. Én vontatottnak találtam az elsőt,viszont hangulatos volt.
    Itt viszont nem zavart a komótos tempó,mert még gyönyörűbb,mint az első rész és a sztori is egyenletesebben halad előre.
    Én imádtam a zenét,néha megidézte az elsőt,viszont újnak is hatott.
    Jó volt a magyar vonatkozás a lépcsőházban meg a “nyugdíjas”. :)
    A világról is sokkal többet megtudtunk mint korábban.

    SPOILER ON:
    A hologrammos szexjelenetnél a Her ugrott be csak itt vizuálisan adtak hozzá még egy kis többletet.Gosling és a csaj kapcsolata kifejezetten tetszett.
    SPOILER OFF

    Ezt nagyon sokszor meg fogom még nézni blu ray-en.
    Villeneuve kezd Nolani magasságokba törni.Sőt már megérkezett ezzel a filmmel.
    9/10

  2. @Piemaker

    “SPOILER ON:
    A hologrammos szexjelenetnél a Her ugrott be csak itt vizuálisan adtak hozzá még egy kis többletet.Gosling és a csaj kapcsolata kifejezetten tetszett.
    SPOILER OFF

    Ezt nagyon sokszor meg fogom még nézni blu ray-en.
    Villeneuve kezd Nolani magasságokba törni.Sőt már megérkezett ezzel a filmmel.”

    Egy az egyben ezek voltak a gondolataim miután kullogtam kifelé a stáblista közepe táján :D

  3. A “zaj” szerintem pont jól mutatta azt a kort, azt az időt hogy milyen nyomasztó, hangos és zavaros egy nagy város. Nekem nagyon bejött a zene meg a nagyobb zajok is. A film hangulata meg beszippantott, imádom az ilyen posztapok. filmeket.

  4. Imádtam! Nagyon nagyon rég ültem olyan filmen moziban ami ennyire lekötött és ennyire telibe találta az ízlésemet minden téren! Esküszöm már vártam a mára megszokott kínos poénkodást és agyatlan túlzásokat.. és nem jött! Nekem mindenképp 10/10.

  5. Szerintem egy nagyon jó film, vannak benne nagyon kreatív dolgok és igazán emlékezetes jelenetek, amikről mindig felfogom ismerni és pozitívan gondolni rá, de valami mégis hiányzik. A rendezőnél meg az Érkezés és a Fogságban mögé tenném történetileg, de talán hangulat és alapvilág miatt, a Fogságbant megelőzi nálam. Az első részt eléggé szerettem, annak a hangulatát nagyjából visszaadta az új film számomra,de hogy ez nem teljes arról az tehet legfőképp, hogy a zene szerintem is elmaradt a várttól. Fordról, nekem soha nem is a Star Wars vagy az Indiana Jones jut eszembe, hanem a Szárnyas fejvadász szóval azért voltak elvárások, lehet igazságtalanok is. Aki az elsőt unalmasnak találta az tényleg nem igazán fog jól szórakozni ezen sem, bár a látványvilág az operatőri munka iszonyat szép és modernebbnek hat már, mint az első nyilván. Egyébként egyszer sem unatkoztam rajta, teljesen beszippantott, és az sem igaz, hogy nincs szíve…csak hiányolom, hogy egy nagyon hasonló jeleneten én szétbőgtem magam idén már a Majmok bolygója Háborún,igaz az már egy trilógia záró darabja volt… itt meg nem jött össze, pedig együtt éreztem a figurákkal…megint azt érzem a zene nagyon nem segített be. Konkrétan azt hittem, hogy nálunk esetleg a hangsáv azon része rossz volt és azért is recsegett vagy akármi technikai bigyó és közben mások azért áradoznak annyit a zenéről, mert náluk nem volt gond.
    Úgy vagyok vele, mint a Dunkirk-kel, nagyon nem bánom, hogy moziban néztem és örülök, hogy elkészült, sok oldalról pedig mindkettő elképesztő, de az alap empátiaszintemen túl nagyobb érzelmet nem váltott ki belőlem.

  6. Nekem nagyon bejött a film mindenestől zenéstől is. Gosling baromi jó (nem kedveltem régen, de a Nice Guysnál végleg megtértem) és úgy tűnik Letonak meg Fordnak is el kell egy jó forgatókönyv meg erős színészvezetés. Főleg Ford, aki kb az utóbbi időben végig alibizte a filmjeit, itt meg odatette rendesen. Volt ott a vége felé egy közös jelenetük, wow.
    És hát a fentebb beidézett spoileres jelenet is remek volt.

    Rengeteg kreatív ötlet, tényleg kiterjeszti nem újrázza a filmet, és nem akar univerzumot építeni. Kösziköszi.
    Nálam nagy pluszpont az Atari és a Pan am reklámok megtartásáért. Magyar szövegek meg abszolút elvárás volt:)
    Gyönyörű fényképezés, remek rendezés, nekem Villeneuve már az Arrival-al megérkezett Nolan mellé, ezzel meg bebetonozta a helyét.
    170 perc elszáll hipp-hopp. Hétvégén vissza is megyek majd megnézni.
    Mindezt úgy mondom, hogy nem voltam oda meg vissza az elsőtől, de lehet azt is újralátogatom.

  7. Imádtam a zenével együtt! Amit kicsit sajnáltam talán spoiler, hogy Ford nagyon keveset szerepel…

  8. Nekem is a zene pont rátett még a látványra. És igen, tökre megosztó lesz. Nem tudok olyat írni a filmről, hogy az agyhalott, transformersen nevelkedett fiatalok imádni fogják. Végre visszahozták a 80-as évek késleltetett finomságait. Imádom, hogy ki tudom majd sajátítani a minőségét, és nem fog tetszeni akárkinek. Amúgy is elfogult vagyok a Blade Runner felé. És hát persze imádom a 80-as éveket. Ryan Gosling pedig rulez! A Drive-ban is odapakolt, de ebben még epicebb volt.

  9. SPOOOILERS:

    vegyes érzelmek, és kicsit belesajdul a lelkem, mert annyira akartam rá 10 pontot adni, de:

    – K útja, teljes megsemmisítése és aztán a döntése… szívszaggató, lenyűgöző
    – viszont Deckard szála és annak mellékága (lázadjunk! messiás!) totálisan hidegen hagyott és fejvakarásra késztetett. eleve Ford az Ford, egy ilyen csibész vénembernek sose hinném el, hogy különösebb gondot okoz neki, hogy még nem látta a lányát, másrészt a Walking Dead szeméttelepéről szalajtott kukások elvitték egy teljesen más irányba a filmet, amit ugye le sem zártak. hacsak nem az lenne a konklúzió (hajlok erre), hogy hiába vártak ők messiást, nem lesz semmi forradalom, mert a megváltójuk egy selejt. de ezt illett volna jobban szájba rágni, ahogy Wallace-szal is kezdeni valamit a végén (ugye nem arra mentek rá, hogy a csaj makkegészséges és kamuból van a kalitkában, és majd a folytatásban ledönti a rendszert? neee már).

    10/8, mert gyönyörűbb mindennél, Deakins, K fejlődése, Joi “személyisége”, és mert konstans csorgattam a nyálam valamelyik csajszira (Wright és Davis yummmmie)

  10. Kár, hogy az volt a cél, hogy ugyanolyan unalmas legyen, mint az eredeti. Én örültem volna, ha elmegy blockbuster irányba, és egy kicsit pörgősebbre veszik. Lehetett volna egy okos és gyönyörű blockbuster is ez. Na mindegy. Azért végül is jól elvoltam vele, nem bántam meg, hogy beültem rá. Tényleg meseszép a látvány, egy még mindig nagyon izgalmas világban játszódik, és a zene is tökély. Nekem ez utóbbi még jobban is tetszett, mint az eredetiben. De az a plusz fél óra nem kellett volna.
    Történet is jobban tetszett, Ryan is jobb volt, mint Ford az elsőben. Leto-t sajnálom, hogy ilyen kevés játékidőt kapott, sajnos a karaktere sem jött át ennyi idő alatt nekem.

    Egy-két ember a moziban alig bírta kivárni a végét, páran ki is mentek, a mellettem ülő srác olyan látványosan unta, minden baja volt. Igazából meg tudom érteni őket, de engem vontatottsága ellenére is lekötött.

    10/6

  11. Látvány és a fényképezés csillagos ötös, a zene inkább a zaj és a teljes csönd közti váltakozását jelentette, de működött.
    Story rendben, számomra nem volt kiszámítható.
    Tele volt király ötletekkel.
    Casting is jó volt, egyet kivéve.

    Majdnem új klasszikus született, majdnem.

    Véleményem szerint, ha 10 percet kivágnak és azt akcióval helyettesítik, sikerült volna. Illetve nekem Leto sem tetszett, nem csípem a csávót és a karakter sem tetszett.

    Ez így 8/10, jó kis moziélmény volt.

  12. Megvettem az egyik mozimagazint, amelyben poszterek is vannak. Úgy döntöttem, ha a jó a film, bekeretezve kiakasztom a falra.
    Már a keretezőnél a plakát.
    Nekem abszolút, minden tekintetben bejött a film. Alázattal nyúltak hozzá, végig izgalmas volt, nem volt üres járat nekem. Az easter eggek működtek, a szereplők nagyon odatették magukat, a zene ugyan néhol zörejes volt inkább, de oda az kellett. A cikk címére reagálva: így kell folytatást csinálni.

    Volt, aki unta, volt, aki nem értette és ha jól tudom Scott filmje is később kapott kult státuszt, nem robbantott kasszát anno. Az 1982-es változat is ugyanilyen reakciókat vált ki azokból, akik most nézték először.

  13. Nálam is betalált a zene, de tény, hogy vannak jelenetek ahol picit kilóg. Ettől függetlenül teljesen feltörölte velem a padlót a film. Még most is szárad.

  14. A zene, illetve hanghatások/zörejek engem az Arrival-ra emlékeztettek. Szerintem ez Denis Villeneuve-nek tudható be, valószínű nem véletlen alkalmazta újra ezt a stílust.

    Magát a filmet egyszerűen imádtam. Gyakorlatilag az összes képkockát kiraknám a falamra, olyan gyönyörű az egész. Roger Deakins végre megkaphatná az Oscarját így 13 jelölés után…

    A tempó egyáltalán nem zavart, főleg az első rész után, amit egyben is alig bírok végignézni, ha este kezdek bele (ettől függetlenül ugyanúgy imádom). Viszont el nem tudom képzelni, hogy az átlagnéző mit szenvedhet ezen a filmen. Sajnálatos, hogy itt tartunk jelenleg: akciódús filmet ígérő trailerrel kell átverni a nézők jelentős részét, akik a mai agyonzsúfolt filmekhez vannak szokva, amikben minden másodpercben 3 dolog történik, és nem tudnak mit kezdeni egy ilyen mestermunkával.

    Összességében tökéletes moziélmény, elképesző kép, és hanghatás. Ennél tökéletesebb folytatást nem is lehetett volna összehozni. Holnap megyek is rá újra, ezúttal eredeti hangon.

  15. Nagyon kevés filmnél éreztem azt, hogy még egyszer beülnék rá a moziba, de itt ( a játékidő ellenére is ) megtenném, leginkább IMAX-be.

    A zene,a látvány,a kifinomult megoldások, és úgy önmagában az atmoszféra lenyűgöző volt számomra.
    Nagyon kellemes csalódás.

    Jah, és Mackenzie Davis… Már a The Martian-ban is nagyon megtetszett, de itt szerintem egy kicsit belé szerettem. :)

  16. igen, igen és igen!
    Most jöttünk ki a moziból, ahhh. Aludnom kell rá egyet még, de nekem nagyon adta. Féltem Letotól, Goslingtól (mondjuk őt bírom, de erre a szerepre fura volt) de pozitívan csalódtam. Végén meg az ikonikus zene. Na majd holnap a többit. annyit még végszónak, hogy nekem tetszett a zene is, viszont igazad van Human, tényleg volt 1-2 hely ahol az érthetetlen ricsaj, majd hirtelen csend kizökkentette az embert.
    Jajj de örülök, hogy nem baszták el!

  17. Nekem 10/10. Én szerettem az eredetit is, és ez is Nagyon jó film volt.
    Már most szívesen újra nézném.
    Igazából etalon lehetne a remake/folytatás filmeknek:
    – tisztelettel használják fel az eredeti alapanyagot a jól megírt forgatókönyvhöz, ami tele van remek ötletekkel.
    És ennyi… itt kezdődne a filmkészítés. Ezen a filmen látszik, hogy minden ki volt találva, jól át volt gondolva és hogy az alakotók beltették minden tudásukat.

    Sajnos manapság a legtöbb mozi, gyorsan-gyorsan hamar-hamar összefércelt iparosmunka.

    Öröm volt egy ilyen filmet is moziba látni.

    Denis Villeneuve-nek pedig a legjobbakat kívánom, készítsen nekünk még sok ilyen filmet!

  18. Csak egyet tudok érteni az előttem szólókkal, nekem is kellemes csalódás volt, tekintve hogy az első részt kicsit vontatottnak éreztem. Ugyanakkor tényleg az eredeti zeneileg erősebb volt, de igazából Zimmer filmzenéje is csak pár helyen lógott ki, de most hirtelen azt a pár részletet sem tudnám felidézni :D
    Egyébként nagyon rég tapasztaltam teltházas vetítésen ekkora csendet moziteremben, még a popcornt is elfelejtették zörgetni az emberek a 163 perc legnagyobb hányadában.
    Ha pontozni kéne, olyan 8-9/10-et adnék rá, de szerintem újrázni fogok én is mihamarabb.
    Leto karaktere kicsit nekem is kilógott, talán azt nevezném az egyetlen negatívumnak.

  19. Abszolút eseményfilm. Az ilyen képi világú és hangulatú filmekért van a moziknak nyitva tartani. Azzal pedig abszolút nem értek egyet, hogy ez ugyanúgy unalmas annak, aki az első rész is unta. Én az elsőt konkrétan végig szenvedtem, itt meg mind a 163 perc lekötött. Akkor hogy van ez? Film közben eszembe jutott, hogy de jó, hogy nem Scott kapta meg, ezt is elcseszte volna mint az Alien örökséget.

  20. Tehát ojan lassú es szép mint a máj evő Leós, csak accio nélkül ? Akkor a dzso utan min 1 órát várjak a kezdéssel? Bevallom az elsőt untam mikor visszanéztem. Az ilyesmihez hangulat kell.

  21. Tindalos: “Hmmm….észrevettétek hogy itt még létezik a Szovjetunió? :)”

    Szóval te (sem) olvastad a könyvet, ejnye :)

  22. Nem értem miért kell olyanokat írni hogy lehetett volna pörgősebb vagy miért nem így vagy úgy zárták le a filmet? Hagyjuk meg a szabadságot az alkotóknak és élvezzük a mesterművüket. Ez a film így tökéletes. Nem 100% de tökéletes. Méltó az elődjéhez és nem utolsó sorban méltó hogy fennmaradjon az utókor számára. Bemutatja az értékek pusztulását úgy hogy közben értéket teremt. Nem mutat kiutat de megcsillantja a fényt az alagút végén… Lenyűgöző de mindenek előtt letisztult.
    Voltak jelenetek amikor érzelmileg elvitt arra a határra hogy majdnem elsírtam magam, mégsem lökött át…. Nem akart hatásvadász lenni. Ez a film mindenkinek szól, de csak az értékeli igazán aki látott már csodát…. 🙂

  23. @22

    Nem te vagy a célközönség, inkább meg se nézd akkor.

    A filmről pedig, egyszerűen remek!
    A képi világ, a megvalósítás, a zene is nekem nagyon adta(néhol igen kibukott és kizökkentett, de ennek ellenére is). Gosling is jól hozta amit kellett és Leto sem volt annyira gáz. Bár amikor SPOILER A
    TOVÁBBIAKBAN

    Gosling megtudta az emlékről, hogy valódi és kb behisztizett. Az nekem ripacs volt, de amúgy rendben volt nekem mindenki. Az ilyenek filmekért jár az ember moziba. Látványra egyszerűen zseniális volt, ez a jövőkép, imádtam minden képkockáját ilyenkor. Egyedül a zsúfoltság hiányzott nekem ezekből a jelenetekből. Igen volt nem egyszer, mikor a tömegben mozogtak, de sokkal több volt a magányos, elhagyatott jelenet. Az első részben valahogy zsúfoltabb volt nekem, még jobban tetézve a jövőkép borzalmait. Viszont nekem is voltak pontok a filmben, ahol megültek. Először a roncstelepes-árvaházas résznél kezdtem el ezt érezni. A film is jól megvezetett, a csattanóval. Hozzáteszem szerintem nem ütött az a rész akkorát, mint kellett volna. Meglepődtem, de hamar el is múlt utána a “sokk hatás”. Valahogy ott valami hiányzott nekem. Vagy csak túlságosan rövid volt a jelenet, azért nem karcolt akkorát nem tudom. Viszont végig a film alatt ez járt a fejemben (már amikor hagyott a film gondolkodni, mert néhol hagyott) hogy ez mind szép és jó, de hiányzik valami..egy Roy. Aztán mikor kezdett összeállni a kép.. hát nagyon boldog voltam. Főleg a végén az ikonikus zene.. bennem felcsendült a tears in rain monológ. Tényleg így kell folytatást csinálni. Remek hangulat, érezni a fullasztó nyomort, a lélektelen emberi jövő súlyát, ismét taglalja az egyén és lét kérdését (amit az ilyen témák szoktak és persze imádjuk ezért), tényleg remekül nyúltak vissza az alapokhoz és vitték azt tovább. A technika velük öregedett, de még se volt új és csilivili. Megmaradt az a homályos és zavaros. Igazából lehetne még ajnározni, de Human mar mindent leírt és ti is előttem. Néhol picit szájbarágós volt. Amit még felvetnék kérdésnek a név. Joe. Itt nem egy szimbolikus dologról van szó? Az angolban gondolok az “avarage Joe” kifejezésre. Szóval nem csak hasra ütés szerűen találta ki a nevet a Joi, hanem így akarta még emberibbé tenni Goslingot? Persze annak ellenére, hogy nevet adott neki. És a végén, mikor jött a reklám, ez is volt az olaj a tűzre. Hisz már nem az a próféta, kinek hitte magát, kinek végig beállították, hanem csak egy átlagos Joe.

  24. 26. Szerencsére vannak köztünk olyan műértők mint te, aki tudja, ki az akiknek csak a TF sorozat való. Ezáltal te lyóval méjjebb gondolkodású vagy mint sokan. Igazából ez már metahuman szint. Pont mint Taserface. Metaforikus.

  25. szerintem nagyon jó sci-fi lett, igazi élmény – annak, aki szereti ezt a zsánert (és most arra gondolok, hogy a sci-fi-t szereti, nem az a jövőben játszódó akciófilmeket).
    Ami borzalmas volt, az 3-4 helyen a vágás (döbbenetesen gagyin vágtak át jeleneteket), illetve a zene hangereje, ami elképesztően túl volt tolva némely jelenet alatt. (A Dunkirk-nél is ez volt a bajom, hogy a kattogás, meg minden feleslegesen letépte a moziban a fejemet, közben meg a zenét magát nap közben is folyton hallgatom fülesben, normális hangerőn, tök jó)

  26. Nekem egy kicsit csalódás volt a film. Kétségtelen, hogy a látvány az csodálatos volt, de ezt már sokan leírták előttem. Nekem az érzelmi része hiányzott a filmnek leginkább. Az Arrival jobban megérintett, a csattanónál meg is ríkatott, itt valahogy nem sikerült egy érzelmi síkra kerülnöm a filmmel.

    Leto karakterét lehetett volna kicsit jobban mélyíteni. A színészi játék nagyon rendben volt, ami különösen tetszett az Ryan Gosling és Ana De Armas közös jelenetei. Kicsit szerettem volna többet megtudni a hívőkről is, de gondolom valamit kell hagyni egy esetleges következő filmre is.

    Viszont a zene nagyon torz volt (lehet, hogy csak az itteni moziban). Nem tudom, hogy ez volt-e a koncepció, de remegtek a falak, valóban inkább zaj volt. Úgy emlékszem az Arrival is mély tónusokkal operált, de az sokkal tisztább és élvezhetőbb volt. Itt zavart a torzítás.

    Összeségében nem bántam meg, de többet/mást vártam.

  27. Tegnap este láttam és most olvastam el egy cikket a filmről és teljesen egyet értek vele: ez a film nem való mindenkinek. A legtöbben azért csipognak, h túl hosszú a film és unalmas..hmmm. Ugyanezt sok másra is el lehet mondani. Például maga az élet is sokszor hosszú és unalmas. Nem lehet és nem is kell állandóan buta Transformers-módban élni, mert az olyan ostoba és megakadályoz a fejlődésben. Ez a film brutálisan grandiózus alkotás. Örülhetünk neki, hogy legalább 5-10 évente születik egy ilyen. Nem azt mondom, hogy tökéletes, mert az nagyon relatív. Az első rész is megdöbbentően egyszerű történetet mesél el. Én most így 50 felett elhatároztam, h sok filmet újra fogok nézni, amiktől elájultunk 25 évvel ezelőtt. Érdekes élmény… nem sok film ment át a szűrőn. Nem nyújtotta ugyanazt az élményt, mint anno. A BR első része is elbukott nálam, mert nem akartam elhinni, h annyira közhelyes és “egyszerű” a film cselekménye és mondanivalója! De ez van, 20 évvel ezelőtt az a történet még nagynak számított. (Ezért lehet ma sokaknak kevés az, amit a BR2049-ben tálaltak, mert ugyanezt a történetet folytatták.) Nevezetesen azt, hogy: “Te, Ridley: én most replikáns vagyok, vagy nem?!” Ez manapság 2017-ben már kevés… szerintem. De mint látvány, egyenesen lenyűgöző. Érdemes beülni rá a moziba, mert nincs az a házimozi ami ezt az élményt nyújtja!

  28. Barna Barna: nem értem miért itt válaszolsz egy másik cikkre :D pl itt alig páran panaszkodtak, hogy hosszú. Arról nem is beszélve: “20 évvel ezelőtt az a történet még nagynak számított” ami absz nem is igaz, hiszen egy őslelet film noir történet volt, ami 80 éve lett volna új, egyedül a körítése az volt.

  29. Értem én, hogy egy reakció nem a filmről vélemény human, de az egyik fika maradhat, míg a másik nem? Miért érzek elfogultságot a levegőben? Na de nem hisztizek inkább. Éljenek a Blade Runner unalmas vélemények.

  30. mert folytatta ő is, így csak az első beírás és válasz marad, különben a személyeskedés töltené ki a helyet már megint.

  31. Imádom az eredetit de ez a film egyszerűen nem volt jó. Szép képek ennyit tud. Unalmas, túl hosszú, lélektelen, steril. Egy deka érzelmet nem tudott kiváltani belőlem. A zene egy rakat fos volt, amit értékelni lehetett azok a Vangelis témák az eredetiből.

  32. @human
    Igaz, így fair.

    @34
    Bennem hagyott nyomott, voltak benne frusztráló, nyomasztó részek. A végén amikor harcoltak a süllyedő hajóban az nekem feszültséggel teli volt. Vagy csak túl bárgyú lelkű vagyok. Mondjuk abban egyetértek, hogy lehetett volna mélyebb a karakterek közötti interakció. Valahol bennem volt az, hogy valahogy eljutnak egy replika gyárba és testet ölt majd Joi. De itt ugyebár tévedtem.

  33. SPOILER:

    Valakinek van arra valamilyen elmelete, hogy az hogyan lehetseges, hogy K nem engedelmeskedik egy paramcsnak, nevezetesen hogy olje meg Rachel gyereket. Amikor a feletese rakerdez hazudik neki. A tortenet azon pontjan ugye azt hitte hogy o az a gyerek aminek a logikus kovetkezmeney az lett volna hogy kiiktatja magat, lasd az egyik kisfilm a harom kozul, amiben egy replikans nyakon szurja magat + ugye a film azzal indul hogy az uj replikans modellek egyszeruen nem tehetik meg hogy nem engelemeskednek. Ha o lett volna Rachel fia akkor oke, nem ervenyes ra ez a szabaly de film szerint nem az csak egy “szimpla” Wallace fele uj replikans????? Az se teljesen tiszta hogy a teszten amiatt bukik mert nem engedelmeskedett a parancsnak vagy egyszeruen csak erzelmileg igy hatott ra a tudat, hogy o az elveszet gyerek?

  34. 39:

    SPOILER:
    Az en teoriam az, hogy nem volt eleg ideje eljutni erre a megoldasra. Megtudta, hogy amit hamis emleknek hitt, az nem hamis. Sokkot kapott, mint a KungFu Panda, mikor kiderult, hogy nem a kacsa az apja. Kisetalt a kocsijahoz, meg mindiug sokk, bekisertek az orsre, leteszteltek, ott is kiderult, hogy szet van zuhanva odabenn es aztan beszelt a fonokevel.

  35. 40
    SPOILER

    Es mi a helyzet Luv-al, mikor megoli a rendorfonokot, mond valami olyasmit, hogy Wallace-nak azt fogja hazudni hogy o lott eloszor, ez magaban engedetlenseg szerintem plusz akkor valoszinu olyan parancsa volt hogy ne olje meg Joshi-t, ez persze csak feltetelezes, de hazugsag resze az nem. Csak a filmben volt ket engedetlen replikans holott Wallace egsz renszere az engedelmes rabszolgakra epul. 2036 (talan akkor jatszodik az egyik kis film) es 49 kozott azert csak bele kellet volna hogy fusson par ilyen esetebe.

  36. 41:

    SPOILER

    Nem emlekszem, hogy explicit azt mondta volna, hogy Wallace-nek fogja azt mondani, hogy a rendorfonok probalta megolni. En azt ugy ertettem, hogy ugy altalaban onvedelemnek tervezte feltuntetni azt a gyilkossagot. (Attol most tekintsunk el, hogy Luv ugy maszkalt ki-be a rendorsegre, mint en a ceges bufebe, csak en nem olok meg minden alkalommal valakit.)
    Luv karakteren szamon kerni a torvenyek (irott es erkolcsi) betartasat eleg meresz probalkozas lenne tolunk, nekem ugy tunt, hogy az a replikans egyertelmuen azert letezett, hogy elvegezze a piszkos munkat. Ami eleg ritkan torvenyes es/vagy erkolcsos feladat. :)

  37. SPOILER

    és ne feledjük, hogy K programozása sem volt teljesen gyári, szóval rajta sem lehet számonkérni sok mindent parancskövetés szempontjából.

  38. SPOILER

    Engem a replikánsok szaporodása ejtett gondolkodóba. Nekem az jött át, hogy Wallace legnagyobb baja az volt, hogy Rachel kivételével a többi nőnemű replikáns nem képes gyermeket szülni. De akkor mi van a férfiakkal? Vagy embertől kéne teherbe essenek?

  39. SPOILER

    42:

    Én úgy emlékszem, hogy explicite mondta, hogy Mr. Wallace-nak azt fogja mondani, hogy rálőtt. Bár ez a megfejtés szempontjából mindegy.

    Érdekesnek találtam, hogy mikor Luv halállal szembesült könnyezni kezdett. Ehhez képest nem sokat vacillált, hogy kinyírja-e a rendőrnőt.

    44:

    Erre a kérdésre szerintem azért nem kaptunk választ, mert kvázi megválaszolta volna azt is, hogy Deckard replikáns-e, ami az előző részben ugye nyitott pont maradt. Erre kínosan ügyeltek, hogy ne derüljön ki most sem.

    Mondjuk, ha Deckard Nexus 8-as lenne, akkor azért K jobban érezte volna a püfölést az Elvises jelenetnél.

  40. SPOILER

    Mondta az explicite, hogy majd azt fogja mondani/hazudni, hogy ő csak védte magát.

  41. SPOILER

    Tegnap néztem meg. Audio és vizuálisan megint erősre sikerült bár a zenéből nekem hiányzott a Noir-os elektros Jazz. A pénzt nagyon minőségin költötték el aminek nagyon örülök. Nekem is kicsit furcsa ,hogy napjainkban beválalnak egy ilyen lassú folyású fílmet de ezzel mi scifi rajongók nagyon sokat nyerünk mert lehet élvezni a látványt illetve átt lehet érezni a jeleneteket a karakterekkel ehhez elengethetetlen a kitartott jelenetek. Számomra is hagyott nyitott kérdéseket persze megint nem árúlták el ,hogy Deckard replikáns-e és a már említett K-s hazugságok és engedetlenség is érdekes kérdés ,hogy hogyan csinálta bár lehet következtetni ,hogy a programozása is érdekes amiatt a bizonyos emlék miatt (valószínüleg nem véletlen kapta meg). Valóban tiszteleg az egész film az eredeti Blade Runner-nek ami nagyon jó. Kár hogy Ford/Deckard-ból csak nagyon keveset kapunk. Villeneuve viszont mostmár vékép beírta magát nálam az azonnal várós rendezők közé főleg ha scifi-t rendez. A fenti kritikával amúgy egyet értek a legtöbb ponton.

  42. Fura számomra a kétkedés annak kapcsán, hogy Deckard replikáns-e. Az első rész egyértelműen bemutatta hogy replikáns, amikor a legutolsó snittben felveszi a földről a papírból hajtogatott unikornist. Amikor az elején Rachaelt győzi meg arról, hogy az emlékei csak betápláltak, azután ő maga mereng el az unikornison, és azon, hogy vajon ez az emléke valódi-e. Az, hogy a kalapos csávó hajtogatott neki egyet bizonyítja, hogy nem valódi. A film ekkor ráadásként megismétli azt, hogy “Kár, hogy a nő is meg fog halni, de hát ki nem?”, valamint hogy Deckard erre még teátrálisan rá is bólint, számomra semmi kétséget nem hagy afelől hogy replikáns.

  43. Atmoszféra ok. Látvány ok. (azért nem egyedi) Zene párszor fájt, túltolták, pont mint a dunkirkben. Sztori? Hát, néha álmos lettem, illetve a film kulcs kérdései nem igazán érdekeltek. Kicsit sok volt a bárgyú nézés is. Picit lehetett volna tömörebb. Nem tudom újra nézem-e.. (csakúgy mint májevő Leót)
    Ui: fogalmam sincs hány (száz) ambient/drone albumom van, de tuti lenne közte nem egy, ami a film alatt jobban muzsikált volna mint az eredeti (itt-ott). Szvsz nagy ziccer maradt ki egy ilyen képi világnál.

  44. Imádtam. Többször feltűnt, hogy milyen jó a zene és vissza fogom hallgatni, hát erre a végén meglátom, hogy Zimmer. Obviously. Pedig film közben kérdezte párom hogy ez Zimmer? Mondtam is, hogy nem, de rosszul tudtam. Ez a hapsi egy géniusz.

    Más: Annyira hiányoznak a HANGULATOS filmek. Ez latvanyos volt, erdekes, posztapok, szóval alapból is imádnám, de az iszonyatosan nyomasztó és melankólikus hangulata zseniálissá tette. Jobban is tetszett, mint az első.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.