Blockbuster watch: Pengeélen táncolók

A Blade Runner 2049 állítólag megbukott, vagy gigacsalódás lett, de azért a hasonló kijelentésektől elhatárolódnék, maradjunk inkább annyiban, hogy nem tudott felnőni a túlzó elvárásokhoz (a kasszáknál).

A Sci-Fi műfajban nehéz betalálni, ha nem éppen felfuttatott franchise terméked van, mint a Star Wars, vagy Star Trek – habár utóbbi is némileg elvérzett legutóbb (mindössze 343 millió világviszonylatban) – az egyéb darabok meg eleve felemásan szerepelnek. Dadogott a Passengers is tavaly, végül a karácsonyi szezonnak hála átszenvedte magát a 100 millión Amerikában, a Valerian és a Ghost in the Shell nem rég taknyoltak és jelentkeznek az év legnagyobb bukásai közé. Box Office fronton a zsánerben az elmúlt két évben a Martian villantott nagyot (630 millió globálisan) és az Arrivalt érdemes még megemlíteni, mivel 24 milliós nyitást követően áttolta magát a 100-as határon és ehhez még nemzetközileg ugyanennyit pakolt (relatíve alacsony, 47 milliós büdzsé mellett).

És akkor meg is van a közös metszéspont, az Arrival rendezője, Denis Villeneuve ezzel a teljesítménnyel (is) kiérdemelte a Blade Runner 150 milliós gyártási költségvetését, ami elég masszív és bátor lépés egy közel 3 órás szerzői sci-fi mozihoz párosítva. Így adott egy növekvő ázsiójú rendező, egy kultfilm folytatása, ahol azért a rajongók száma önmagában kevés a sikerhez, egy ügyes szépfiú Ryan Gosling, aki a pénztáraknál nem húzónév és egy három órás, felvállaltan nem blockbuster dinamikájú film egy eleve gyengén teljesítő zsánerből. Lehet én vagyok pesszimista, realista, vagy akármista, de az 50-60 milliós becslések a fenti egyszerű matek alapján röhejesen magasra tették a lécet. A film végül 31 millióval nyitott Amerikában és lapátolt ehhez még 50-et a külhoni termekből. Ez egy 150 milliós befektetéshez mérten csalódás, de nem is várhattak komoly kasszasikert, így ha végül elkaparnak 300-350 környékére, akkor Warnerék szerintem nagyon boldogok lesznek.

Konklúzióként hozzátenném, itt közel sem kárörvendésről van szó, csak végre egy stúdió vállalt egy olyan mozit, amivel teret engedtek a mai piac egyik legnagyobb rendezőtehetségének, akit kivételesen nem Nolannek hívnak, és bevállaltak egy olyan projektet, aminek kétes lehetett a megtérülési rátája, ám a visszajelzések alapján (még nem láttam) a közönség nyert vele. Azért ez ér egy respectet. És az is, hogy ennek köszönhetően immár 9 hete R rated mozik vezetik az amerikai box office toplistát.

Második helyes Kate Winslet és Idris Elba havas fagyos drámája, a The Mountain Between Us végül 10.1 millióval nyitott, 35 milliós befektetés mellett. Idris Elbáról pár hete volt már szó a Dark Tower kapcsán, Kate Winslettel kapcsolatban viszont érdekes lehet, hogy a Divergent szériát és a Titanicot leszámítva nem volt 100 milliót meghaladó filmje az USA-ban. Nem mintha ez most változna, de azért ez megér egy fun factet.

Megérett a világ még egy My little Pony mozira is, ami gyenge átlag mellett 8.8 millióval nyitott.
Az IT eközben átugrotta az otthoni 300 és a nemzetközi 600 milliót, a Kingsman meg végül a 100-ért, az American Made meg az 50-ért kaparhat majd erősen az amerikai piacon.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Blade Runner 2049 – $32,750,000 – össz: $32,750,000
  2. The Mountain Between Us – $10,100,000 – össz: $10,100,000
  3. It – $9,965,000 – össz: $305,243,478
  4. My Little Pony: The Movie – $8,800,000 – össz: $8,800,000
  5. Kingsman: The Golden Circle – $8,100,000 – össz: $79,964,425
  6. American Made – $8,073,000 – össz: $30,444,960
  7. The LEGO Ninjago Movie – $7,000,000 – össz: $44,073,663
  8. Victoria and Abdul – $4,142,000 – össz: $5,958,394
  9. Flatliners (2017) – $3,800,000 – össz: $12,329,602
  10. Battle of the Sexes – $2,400,000 – össz: $7,677,575

21 hozzászólás a “Blockbuster watch: Pengeélen táncolók” bejegyzéshez

  1. Azért a Szárnyas fejvadász 8,6 ponton áll az imdb-n cca. 50 ezer szavazat alapján…ez elég szép, és szerintem a szájhagyomány meg fogja dobni…jövő héten mi is megyünk rá.

    Egy kérdés: USA-ban a Warner forgalmazza, nemzetközileg pedig a Sony, ha jól tudom…akkor az USA bevételből a Warner kap, míg a nemzetköziből a Sony? És ilyenkor a gyártási költséget melyik stúdió állja? Feleznek vagy a Warner adta a büdzsét? Ezt valaki el tudja magyarázni? Előre is köszi :)

  2. ja, és még egy kérdés: miért csinálják ezt a stúdiók? hogy éri ez meg nekik? több ilyen is volt az utóbbi időben, ha jól emlékszem :)

  3. Janika:

    1. én továbbra is tartom, hogy nem számolhatnak kifejezetten jó lefutással, mivel rétegfilmről van szó és a pozitív visszajelzés önmagában nem tud nagy százalékban bevinni új nézőket. Teljesen más azt visszahallani, hogy itt van egy jó vígjáték, egy izgalmas akciófilm, vagy ez a majd’ 3 órás lassú sci-fi, de azért nézd meg, jó lesz. Másrészt könnyen elképzelhető, hogy az eredeti rajongói nagy számban mentek el most az első hétvégén és az “átlag” nézők relatíve kevesen voltak – így megint nem lehet lassú lefutással számolni, mert nagyon “frontloaded” volt, erre nem tudok jó magyar szót.

    2. Más volt a produkciós cég és mások a terjesztők is. Ez esetben Amerikában és a többi piacon is eltér a terjesztő, van mindenféle variáció :) Manapság úgy elcsúsztak a terjesztési és a marketing költségek, hogy bevállal x gyártási költséget a produkciós cég (ők is többen vannak sokszor) és akkor teljesen más terjeszt. ők meg állják a többi költséget, aztán végül osztoznak a bevételen, így éri meg, mert mindenki kap valamit :)

    hogy milyen százalékban, arra meg kábé mindenhol az a válasz, hogy rejtély, mert senki sem tudja milyen szerződések, megállapodások vannak a háttérben, vagy akár ki hol maszatol. De például az első hétvégét is azért éri meg annyira megtolni a reklámmal, mert a terjesztő is nagyobb százalékot kap az első hetekben.

  4. Nem akartam Blade Runnert moziban nézni, gondoltam jó lesz majd itthon süppedni (az utóbbi kb 3 film alatt olyan vállalhatatlan volt a közönség viselkedése, h hiába az atmoszféra mindig kizökkentett egy-egy suttyó) szóval a kedvem elment a mozizástól jó időre, de erre akkor most odalapátolom azt a 3 jegynyi árat amire viszem a haverokat is. Ennyit tudok tolni a szekerén, nagyon jó lenney ha készülnének újra ilyenek.

  5. Az első rész is bukott a mozikban. Nem akarok okoskdoni, de ha nem bukna most a folytatás, akkor az azt jelentené, hogy nem lett méltó folytatás. If you know what i mean. Erre a filmre a közönség nagy része éretlen.

  6. Mi ma megyünk a BR-re, szimplán azért mert inkább megvártuk az első nézői reakciókat, mint hogy végig szenvedjünk 2,5 órát a moziban.

  7. Egyedül voltam a teremben. Igaz Hétfőn ki megy moziba, hát én. Egyik felem örült, hogy nem volt zavaró tényező. Másfelől nagyon elszomorított, hogy egy ilyen filmre alig kíváncsiak az emberek…bezzeg a…Áhh, hagyjuk mert csak felhúzom magam.
    Előtte egy nappal újra néztem az eredetit, amiért nem nagyon rajongtam, de úgy tűnik, ahogy öregszem egyre jobban megkedvelem, és megértem, hogy miért lett ez kultikus film anno. Mondjuk az is bukta volt.

    Visszatérve. Villeneuve csont nélkül hozta. Nagyon élveztem. A látvány, az atmoszféra, stb. Látszik, hogy hova költötték el azt a 150 milkát.
    Ez nem egy Star Wars, nem egy Star Trek, ebbe alig ha találsz felemelő dolgokat, nem is az a pörgős akció, és aligha vicces.
    Folyton azon agyaltam, hogy milyen lenne egy ilyen jövőben élni, és nem lett tőle jó kedvem.
    De akkor is, ez egy mocskosul ajánlott film. De láthatóan, nem a többségnek.

  8. @abelh

    Kate Winslet témához:
    Miért is? Az izig-vérig brit színésznők mióta számítanak box-office tényezőnek az USA-ban? :)
    Bár nincs semmiféle bevételi rangsor a fejemben, de ott szerintem még mindig előkelő helyet foglalhat el az angolok között. :)

  9. Dochollywood:

    nem arról van szó, hogy brit, vagy box office tényező-e. mégis egy olyan szinésznőről van szó, aki 20+ éve a tuz közelében van és Oscar dijas + 6x jelölt.

    a hasonlóan befutott szinésznők közül azért mindenkinek becsúszott egy-egy darab, ami 100 millió fölé ment. legyen az történelmi dráma, romantikus limonádé, akármi. most ezzel nem Winsletet akartam degradálni, csak furcsa, hogy nála elmaradoztak a hasonlók.

    és ő már majdnem 15 éve is 5 millió körüli paychecken volt, azért ilyen szinten már lehet box office tényezőként is kezelni.

  10. @abelh

    Nekem nem tűnik annyira furának. :)
    Európaiként szerintem megpróbál egyensúlyozni a gagyi meg a szerzői filmek között; + nem örökbe fogadja, hanem szép sorjában szüli a gyerkőcöket.

  11. Abelh nem értem mi a gond? Mi a meglepő ezen?Kate Sose volt egy boxoffice menő mint Bullock,Roberts vagy Aniston.ettöl még ugyan olyan jó mint ők.

  12. Nem a blade runnerrel van a baj az egy csodalatos film hanem a selejt nezokkel ok azok akik nincsenek felnove egy ilyen magas gondolatokkal biro filmhez! Van ugy hogy ugy gondolom az ilyen filmeket azert keszitik hogy felmerjek az emberek IQ szintjet.

  13. Ha már az IQ szintet emlegeted, jó lenne ha írnál írásjeleket és ékezeteket, mert úgy talán valaki komolyan is venne.
    Nem oltás, csak jó tanács.

    Blade Runner második hétvégéje még erös lehet, de utána sajnos hamar el fog tűnni, jön a Geostorm…kackac :)

  14. Nevesincs: Istenem, ilyen kultúrsznob hozzáállást… Az IQ-nak minimális köze van ahhoz, hogy ki milyen filmeket szeret. Az ízlés kérdése. Ha valaki nem szereti a lassan, komótosan hömpölygő filmeket, akkor nem fog értékelni egy lassan, komótosan hömpölygő filmet, akkor sem, ha időtlen darab. Ha valaki heti 80 órában komoly szellemi munkát végez (tehát nem buta) az sem biztos, hogy elgondolkodtató filmre vágyik, valószínűbb inkább kikapcsolna két órára, amire egy ilyen film alkalmatlan. Iszonyatosan korlátolt felfogás, hogy egy okos embernek szeretni kell egy okos filmet, mert ha nem teszi, akkor biztos hülye.

  15. Clark Kent:

    mi a gond ezzel? semmi, leirtam többször is, a kedvedért most még egyszer: semmi.

    nem kell mindenkinek blockbustereket gyártani, az sem probléma.

    mi a furcsa ebben? ezt is többször leirtam. egy két évtizedes hollywoodi karrierrel megtámogatott befutott, ismert szinésznőről beszélünk, akinél szerintem fura, hogy elmaradtak a kiugró anyagi sikerek, hiába nem ezt célozta meg. ez nem őt minősiti, de azt se mondja senki, hogy nem voltak hakni filmjei, mint pl. a Holiday, amit sikernek szántak.

    ez nem gond, nem probléma, nem rossz, csak a nagy számok törvénye alapján fura, ennyi.

  16. Cinemapink feliratos vetítését néztük tegnap, és mérföldekkel jobb, mint az allee apró terme az angol nyelvűekre. 70%-ban volt megtöltve egyébként a terem, és fantasztikus volt látni, hogy a mosdóba menő emberkék rendesen ki- és visszarohantak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.