Blockbuster watch: Jackie Chan, Happy Death Day és a Blade Runner folytatás második hete

Jackie Chan rég élt ennyire már, de azért az Idétlen időkig horror verzióját senki nem érte utol a péntek 13-mal kezdődő hétvégén.

A Happy Death Day 26 millióval nyitott a hétvégén, ami eleve csinos eredmény, de most a rendezők, színészek helyett a produkciós cég oldaláról érdemes körbejárni a témát: A Blumhouse 2009 óta 33 filmet szabadított a világra és termelt velük összesen 1.6 milliárd dollárt. Gyakran röhejesen alacsony költségvetésből, csak felsorolásként innen került ki a Paranormal Activity, Sinister, Purge, Insidious és folytatásaik, az elmúlt két Shyamalan mozi és a Get out a horror(isztikus) zsánerben, de a Whiplash még produceri Oscar jelölést is szállított. Nyilván az elmúlt hétvége után újabb 2-3 résszel gyarapítható mozi fogant meg, ezzel a nyitással 60 millióig otthon minimum eljut és persze ez is mindössze 4.8 milliós produkciós büdzsével.

Harmadik lett Jackie Chan 13.1 millióval és a Foreignerrel, ami állítólag a jobbak közé sorolandó az öregember rendet rak műfajban, na de nemzetközileg már pont átlépte a 100 milliót. Chan élőszereplős verzióban legutóbb 2010-ben, a Karate kölyökben volt menő, a 176 milliós akkori bevételen kívül többnyire a Rush Hourokkal futotta ki magát Amerikában, ellenben Kínában brutális éve van. Idén a Kung Fu Yoga 250 milliót hozott, a Railroad Tigers egy százast, de amin én leborultam, hogy az USA-ban teljesen elásott Skiptrace (buddy comedy Johnny Knoxwille-lel) 130-ig jutott Kínában. Nem véletlen hozta le Human is a Rush Hour folytatásának hírét, lassan már önmagában a távol-keleti piac elvinné a hátán.

A Blade Runner sajnos nem tartotta magát túl jól, 50% felett esve csak 60 milliónál tart otthon, nemzetközileg 156-nál, így a moziban egyre inkább gyanús, hogy nem fog megtérülni. Az IT stabilan megy 330 környékére, a Kingsman átesik majd a százas határon, a Snowman meg jó pár külföldi piacról 8 milliót hozott nagyjából, de hát amilyen öngól lett az egész, meg is érdemli.

A hétvégi amerikai bevételek:

  1. Happy Death Day – $26,039,025 – össz: $26,039,025
  2. Blade Runner 2049 – $15,492,244 – össz: $60,970,631
  3. The Foreigner – $13,113,024 – össz: $13,113,024
  4. It – $6,055,633 – össz: $314,935,154
  5. The Mountain Between Us – $5,750,951 – össz: $20,603,873
  6. American Made – $5,500,950 – össz: $40,230,815
  7. Kingsman: The Golden Circle – $5,379,417 – össz: $89,716,457
  8. The LEGO Ninjago Movie – $4,316,424 – össz: $51,579,113
  9. My Little Pony: The Movie – $4,111,877 – össz: $15,625,311
  10. Victoria and Abdul – $3,006,155 – össz: $11,233,099
  11. Marshall – $3,000,805 – össz: $3,000,805

23 hozzászólás a “Blockbuster watch: Jackie Chan, Happy Death Day és a Blade Runner folytatás második hete” bejegyzéshez

  1. Egyenlöre még nincs forgalmazója.de amint ránéznek a bevételekre szerintem behozzák

  2. Tudod, hogy a világ megérett a pusztulásra, mikor egy olyan film, mint A Blade Runner 2049 bukik a kasszáknál. :-(

  3. @4 Flanker
    Pontosan ugyanezt akartam mondani. Ezekre a filmekre sajnos a nagyközönség még nem érett meg és talán soha nem is fog. De szerintem a folytatás elkönyvelhető, csak nem a közeljövőben. Ami nem feltétlen baj szerintem. Ülepedjen csak a film, haladjon a technika és mikor meglesznek a kellő dolgok hozzá, folytassák.

  4. azért nem ez az első mozi, ami méltatlanul bukik meg a kasszáknál. de amúgy magával a bukással is finoman bánnék, hiszen (ahogy múlt héten leirtam) elég sok minden szólt a siker mellett (szerzői, lassú, 3 órás sci-fi).

    nem lehetett reális elvárás a stúdiók részéről sem, hogy ez kasszasiker lesz, vagy egyből profitot termel majd, ezért valahol az is szép, hogy 100M környékére elmegy Amerikában.

    inkább ezért szép az, hogy egyáltalán mégis belevágtak, de ugyanakkor ezért is probléma, mert relative kevés hasonló mozit vállalnak be manapság. szóval nem lesz az, mint például a Deadpool kiugró sikere után, hogy na akkor most jöhetnek az R-es mozik sorban, bátrabban finanszirozva.

  5. Abelh utolsó bekezdésével egyetértek, de a Blade Runner 2049 szerintem fele részben egy szépen csomagolt blöff volt csak. Nem csoda, hogy a közönség sem ölelte annyira keblére. Az eredeti 1982-es film szerintem sokkal klasszabb film volt, érdekesebb, izgalmasabb és műfajteremtőbb. Ez csak felsorolta a kötelezőket, de sajnos sokszor azt is csak unalmasan.
    Nem csodálom a buktát.

  6. Külhonban már hozzátett egy ~100-ast a Blade Runner, de otthon valóban hasalás. Nyilván respect, hogy a stúdió be merte vállalni, de a 150 M-t én meg nem mondanám mire költötték el ezen a filmen…
    (Látványát nézve – nem minőségét! – a Covenant 100-ból hozott kb hasonlót… oké, épített díszletek meg stb, de akkoris)

  7. A Covenant nem hozta, az eléggé rosszul nézett ki, talán a Prometheus említhető ha már ezekhez akarnád hasonlítani és az 130 vlt jó pár éve.

  8. (A cgi szörnyektől sugárban hánytam, de minden más nekem oké volt emlékeim szerint. Bár próbálom nagyon elásni minden elemét a tudatom legmélyére. De ha 2012-ben 130.. infláció… na jó, akkor lehet reális)

  9. Zolival egyetértek. Túl van hypeolva a 2049. Egy hosszú, steril üresség ami nyomába sem érhet az eredetinek.

  10. Bárcsak több ilyen “üres semmiséget” csinálnának de helyette van sok városrombolós képregényfílm meg kaka emoji :(

  11. (off) @Csigusz: Mármint a Covenant cgi-szörnyeitől? Mert akkor ajánlanék pár így készült-videót. Nagyon meg fogsz lepődni, ugyanis azok a szörnyek minimális cgi- tartalmaztak. Megépített és mozgatott bábuk voltak.

  12. Zoli:
    Az új Blade Runnert nem láttam de szerintem az Arrival-ra is illik, hogy “szépen csomagolt blöff”. Az film soksokszor életszerűtlen, logikai hibák vannak benne és a mondanivalóját is hülyeségnek tartom. Látvány tényleg szép és egyedi volt, de az érthetetlrn, hogy az emberek 80%-a úgy jött ki, mintha valami csodát látott volna. Ettől függetkenül ha lesz időm még meg akarom nézni moziban Blade Runnert, de erősen túkértékel rendezőnek tartom Villeneuve-t.

  13. de ez nem tudom hogy jön ide, hiszen az első hetet baromira nem befolyásolja h a film milyen a nézők szerint, az 52%-os esés pedig megszokott a 150 millás blockbustereknél. CSak hát a BR nem olyan magasról esik.

    Aki pedig örül a bukásának mert “unalmas” az pukkadjon meg, mert legalább próbálkozik a stúdió és nem kilúgozott szart csináltak.

  14. Segíthet még a BR2049en később egy esetleges Oscar jelölés, akár legjobb filmre? Olyankor visszakerülnek moziba filmek nem? Mert azt láttam, hogy a Warner versenyezteti ezt is. Remélem az otthoni kiadások jobban pörögnek majd legalább, meg beszednek vele pár díjat.

  15. Azért tényleg nehéz elhinni,hogy egy olyan film, mint a Blade Runner 2049 bukik a moziban. IMAX-ben sikerült meglesnem, ráadásul szinte teljesen üres teremben és valami eszméletlen élmény volt. Pedig az első részen kétszer bealudtam, harmadszorra sikerült csak végignézni de akkor sem volt semmi eget rengető. Nálam a Blade Runner 2049 volt az aminek anno a klasszikus Blade Runner-nek lennie kellett volna. Nagybetűs filmélmény. Miközben a stáblistát bámultam bambán már azon agyaltam,hogy beszerzem K. kabátját meg a mordályt és elindulok egy esős pesti éjszakán egy nagy sétára,hogy végül vagy a zsaruk vigyenek be éles fegyvernek látszó tárgy miatt vagy megkéseljen valaki a kabátomért. :P

  16. Mekare:

    nem kifejezetten, nem a jelölések, vagy a dijazás szezonjára van kifuttatva, akkor és ott eshetne lassabban. persze akkor meg ott vannak a potenciális dijazottak konkurenciának.

    ha vissza is küldik később az ennyi idő után csak pár milliót jelenthet. de amúgy nem egy egetrengető bukásról van szó, csak csalódás inkább, mert azért ilyen számokkal fog ez még profitot hozni pár év múlva.

  17. Nem értem Blade Runner esetén milyen bukásról megy itt a szöveg, check: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=bladerunnersequel.htm

    Október 17.-én wordwide már majdnem 160 millánál járt 150 millás bekerülési költség mellett. És akkor még vetítik egy darabig és ott lesznek a különböző kiadások (BlueRay, letöltős stb.), jogok (Tv-knek stb.) szóval nem kell siratni őket.
    A film egyébként nagyon jó, de nem hülyéknek való popcorn mozi mint az előző vagy épp mint amilyen az Arrival is volt.

  18. Islander: látom, hogy nem érted. A bevétel nagyjából fele megy vissza a stúdiónak, főleg az ilyen nemzetközileg erős, de otthon nem annyira filmeknél. Plusz a 150-ben még a reklámköltség sincs benne. Avagy a film nagyjából 80 millánál tart a stúdiónak és bőven 200 milla felett volt reklámmal. Ez már nem lesz pozitív moziban, csak blurayen meg streaming jogokkal. Legközelebb szerintem higgy a posztnak, hiszen a mojo-t mi is ismerjük, nem valami új infót linkelsz vele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.