Blockbuster watch: a közönség igazságot osztott

Előre szólok, hogy a bejegyzés kizárólag a Justice League bevételi eredményét hivatott értékelni a számok függvényében és ennek megfelelően szükséges összevetni a Marvel univerzum korábbi eredményeivel is – így objektív képet kaphatunk arról, hogy miért is csalódás, vagy akár bukás a legfrissebb DC film. Nincs fanboykodás, semmi részrehajlás, lepénzelés, próbáljuk meg értelmesen és trollkodás nélkül lereagálni.

Szóval a lényeg, a Justice League 96 milliós amerikai nyitása brutális csalódás, a 2013-ban elindult DC filmes univerzum csúcsra járatásának szánt, szuperhős csapat összeborulása konkrétan az eddigi 5 filmet összefogó project leggyengébb nyitását hozta. Mai jegyárakkal a Man of Steel 123, a Suicide Squad 139, a BvS 171, a Wonder Woman pedig 103 millióval kezdene, amelyek közül a BvS-t leszámítva mindegyiket illett volna ütni. Ha átültetjük a Marvel világra, onnan pedig nagyjából a Thor 2 első hétvégi jegymennyiségét sikerült eladni.

A Justice League amerikai végeredménye természetesen meg sem közelíti majd az univerzumuk többi filmjének a végösszegét, Marvelékkel összevetve pedig valahol a Doctor Strange környékén végeznek majd az amerikai piacon, nagyjából 230-240 millió környékén. És anélkül, hogy direkt bele akarnék még rúgni, érdekességként ez körülbelül a 2012-es első Avengers mozi első hétvégi(!) eredménye mai jegyárakkal. És a hazai dadogás mellett a nemzetközi piacon sem számíthatnak túl sok jóra, feltehetőleg még a globális 800 millió sem lesz meg, mindezt úgy, hogy az utóforgatásokkal együtt a budget 300 millió fölé kúszott és erre pakolhatunk még kőkemény milliókat a marketing miatt – ergo a moziból szinte 100%, hogy a JL nem fog profitot termelni.

Szóval ezután indulhat komolyan a brainstorming, hogy merre tovább, mert ezzel a bevétellel a franchise kudarcott vallott, rengeteg fej fog elhullani a napokban és valahogy újra be kell röffenteniük az üzletet. Ezen a ponton nem lehet már egyszerűen a kritikusokra és egyéb nonszensz összeesküvés elméletekre mutogatni, hiszen a BvS tavaly hatalmas tömegeket mozgatott meg a premier hétvégéjén és a felemás végeredmény ellenére özönlött a nép a kifogásolható Suicide Squadra is. Sőt, ezután jött a Wonder Woman és nyerte az idei nyarat 411 millióval otthon, ráadásul olyan jó nyitás/végeredmény szorzóval, amit a Marvel a mai napig nem tud felmutatni. Egy szó mint száz, a Warner azzal a filmjével bukik, aminek a legnagyobb durranásnak kellett volna lennie a DC világban.

Maradt ellenben siker is a hétvégére, Julia Roberts a Wonderrel kiváló 27 milliót hozott, ellenben az előkarácsonyi The Star animációs mozi nagyjából felezte az elvárásokat a 10 milliós kezdésével.

Múlt hétről még adós vagyok az akkori két premierrel, Will Ferrell a House nyári buktája után a tutira hajtott a Daddy’s Home folytatásával. Mark Wahlberggel anno már tök jól működtek a The Other Guysban és a második összeborulás is hatalmas siker lett, két éve karácsonykor 150-ig mentek el otthon, ám a Daddy’s home folytatása 30 milliós kezdés és pocsék visszajelzések mellett maximum 80-ra számíthat. Kisebb (nagyobb) siker viszont a Murder on the Orient express legfrissebb újrája, Kenneth Branagh rendezése a második hétvégéje után 50 milliónál tart és hamarosan beéri az 55-ös büdzsét, és külföldről is már közel 100 millót lapátolt be.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Justice League – $96,000,000 – össz: $96,000,000
  2. Wonder – $27,050,000 – össz: $27,050,000
  3. Thor: Ragnarok – $21,786,000 – össz: $247,382,170
  4. Daddy’s Home 2 – $14,800,000 – össz: $50,576,447
  5. Murder on the Orient Express (2017) – $13,800,000 – össz: $51,728,362
  6. The Star – $10,000,000 – össz: $10,000,000
  7. A Bad Moms Christmas – $6,890,000 – össz: $50,912,155
  8. Lady Bird – $2,529,915 – össz: $4,702,390
  9. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri – $1,115,000 – össz: $1,549,225
  10. Jigsaw – $1,070,000 – össz: $36,450,233
abelh
írta
2017. 11. 20. 02:02
megjelenés
142
hozzászolás


142 hozzászólás a “Blockbuster watch: a közönség igazságot osztott” bejegyzéshez

  1. Az egy dolog, hogy gyengén nyitott a liga, de második hétvégéjére esni fog vagy 50%-ot szerintem. Kurva nagy csalódás lehet a Warner-nek, kíváncsi vagyok milyen bejelentéseket tesznek a közeljövőben.

  2. Ezt azért a Warner is érezte. Nem véletlen vágták meg Snyder 3 órás játékidejét. Plusz ezt azért érezték ők is. Sajnos későn váltottak. Jött ugyan Whedon (is) menteni a menthetőt több-kevesebb sikerrel. A liga bevétel szempontjából bukik is a Warner az univerzumot biztosan tovább fogja építeni. Hál istennnek elzavarták végre azt a tehetségtelen Goyert is. Most már nem látok akadályt a minőségi javulás előtt.

  3. A filmtörténelembe így fog bevonulni:
    Marvel – Gyerekek így kell ezt csinálni
    DC: – Gyerekek, így ne csináljátok és akkor jó lesz.
    Kurva gáz, pedig jó lett volna egy vetélytárs a Marvel filmes univerzuma mellé. Dehát ők már a 2008as IronMan óta építgetik a filmes világukat, ezek meg 4 év alatt akartak megülni 6 lovat egy seggel. Ez így eleve bukta.

  4. Roli: az 50% garantált, blockbusterek 50-65% közötti esést produkálnak általában 2. hétvégére. A BvS volt anno ilyen téren “kiugró”, az 69%-ot esett. Kimagasló még Póki volt legutóbb a maga 62-jével, másik véglet pedig a WW, ahol Gadot-ék csak 43%-ot vesztettek, ami nagyon szép.

    Szóval ha a JL budget kb. 300-ra saccolható a kiszivárgott infók alapján, erre pedig rápakolunk egy jó 100-150 misis marketing költséget (ne nézzetek fura szemekkel, ekörül mozog ekkora filmeknél…), a moziknak pedig be tudunk 50%-ot (számolás könnyebbsége kedvéért, valszeg 40 körül mozog inkább), akkor ~800-900 közötti összbevételnél hozza ki magát 0-ra. “Oh boy”, mondták a WB executive-ek.

  5. Az Uratok:

    “Kurva gáz, pedig jó lett volna egy vetélytárs a Marvel filmes univerzuma mellé. Dehát ők már a 2008as IronMan óta építgetik a filmes világukat, ezek meg 4 év alatt akartak megülni 6 lovat egy seggel. Ez így eleve bukta.”

    A Marvel ugyanúgy 4 év alatt jutott el az Avengersig. oké, hogy nekik a 6. film volt, nem az 5., de Hulk bukott, a Captain America és a Thor pedig bevételileg szinte elhanyagolhatóak voltak és tényleg csak felvezetésnek szolgáltak.

    Gore:

    ekkora marketing mellett a 800-900 is kevés lenne, mert Amerikában, ahol jobban részesednek a mozik valoszinuleg 200 körül lesz a vége, igy én inkább egy milliárdot mondanék a nullára.

  6. Most néztem egyet, MCU szinten középmezőny. Végülis ha oda fut ki a JL, akkor az nagyon jól reprezeltálja a 2 képregényes cég filmes univerzuma közti különbséget.

  7. de meg is erdemlik! ez lesz a 4. film az univerzumban amit konkretan elba****k , egy normalis cegnel mar a 2. utan elkezdenek gondolkodni hogy rossz iranyba mennek es talan valtoztatni kene.

  8. Azt szoktátok mondani, hogy az első hétvége a marketingé, oda nem számítanak a rossz kritikák, akkor ez a 96 millió hogy jöhetett létre, ha a reklámozása is jó lett azért a filmnek. Vagy nem?

    Miért volt ennyire érdektelen az embereknek? A BvS-szel meg az SS-szel megégette a közönség magát és /attól függetlenül, hogy az utóbbi is elment kb. 860-ig, tehát volt word of mouth/ bizalmatlanság van a DC filmekkel szemben, hiába volt egy sikeres WW is?

  9. De ezek nem tanulnak semmiből? :( Milyen döntéshozók ülnek ott, baszki? Hogyan lehet folyamatosan ilyen retek filmeket szállítani ilyen alapanyagból? Szeretem ezeket a karaktereket, a színészeket is bírom de ez így kurva lehangoló..

  10. A Marvelnél Iron Man nagyon betalált, nem hiába lépték rá rögtön a 2. részt. Utána kissé biztonsági játékot játszottak, mert az Avengersre fogadtak, ami nagyon bejött. Egy jól alapozott phase 1 után, nyugodtan neki tudtak állni kreatívkodni, jól éreztek rá hogy nem minden darabnak kell kiemelkedőnek lenni, egy egy is elhúzza a szériát, lásd GoG.
    DC-ékénél azért jóval gyengébbre sikerült a MoS, utána meg a képregények kvázi két legikonikusabb karakterét kellett összeereszteni, a nyomás megvolt, az alap nem az SS sem segített, a darkosabb tónust sem sikerül jól vászonra vinni, elég nehéz helyzetbe kerültek. A “frissítő” WW nagyon kellett a szériának, de magában még kevéske.

    A bevéteről meg anno volt szó, részletesebb cikkekben is, ez itt nem egészen úgy működik, hogy mennyi kell hogy nulla legyen. Illetve vicces mert, de, nullára akarja lepucolni minden stúdió, hogy kevesebb adó legyen de ez más tészta. Szóval ha franchiseról van szó, megengedettek néha! gyengébb bevételek a pénztárnál, idővel termelnek még különböző csatornákon.

  11. Korábban már volt vita, Snyder vs Wheedon-ról hogy most Snyder magától ment vagy küldték.

    Nekem úgy tűnik hogy inkább küldték ürügynek meg ott volt Snyder tragédiája, és azért van Snyder egyedüli rendezőként feltüntetve, mert szerintem Wheedon csak akkor vállalta hogy kihoz valamit a filmből, ha nem teszik bele az életrajzába EZT …

    A legviccesebb az hogy eddig is ment az újjal mutogatás marvel vs dc egyik szívta a másik vérét. Most elérték, hogy lassan már dc-s szívja dc-s vérét XD

    De hogy a témához is hozzászóljak. A bukás könyvelhető volt, és nem azért mert sok akadályba ütközött a forgatás.

    Azért egy BvS aminek a megnézése után egyén szólva is átverve és csalódottnak érezte magát a nagy átlag, látta a kritikusok véleményét, amivel azt hiszem sokaknak nem volt nehéz azonosulni.
    Most kivárt, látta hogy miket írnak a filmről, és inkább hagyta a fenébe az egészet, nem ment el rá.

    Ezzel nem azt mondom hogy a kritikusok tehetnek róla, sőt épp ellenkezőleg, ez egy folyamat eredménye amit az évek alatt szépen sikerült elérnie a warnernek. Most vagy az volt a baj hogy nagyon el volt engedve a gyeplő vagy az hogy nagyon is belepofáztak hogy mit meg hogy …. a lényeg hogy látszik hogy vannak jó ötletek csak fingjuk sincs hogy ezeket hogy tegyék ki a nagyvászonra :(

  12. Abelh : de a marvel karaktereket épített fel egy egy mozival, itt gyakorlatilag volt egg Superman ami jó kozepes lett, egy szerintem bovítve elvezheto sot jo bvs egy szerintem atlagos de nagyon szep Gal Gadott , es ennyi , kifujt az ss nem ide jon lehetett volna az is egy cél hogy a negativ karikat vezetik fel legalabb eggyenkent , de kapkodtak , mert kellet a sok penz gyorsan , nics egy olyan kreativ elme ami osszefogna az egeszet olyan szintre amit megerdemelne ez az univerzum

  13. szerintem meg így is siker a film! 1. 96 m összekapart a film annak ellenére hogy hetente jelentek meg cikkek hogy mekkora bajban van a film. 2. következő Justice League-at már nem az Avengers mozival fogják össze hasonlítani hanem az elsővel (szerintem bárki csinálja biztos jobb lesz) 3. Zack Snydert már biztos egy DC film közelében nem engedik
    (a következő DC film : Aquaman szerintem hatalmas bukta lesz de onnantól csak felfelé megy a szekér)

  14. A viszonylagos buktát megérdemelte a film, de azért a globális 300 millió, amit hozott három-négy nap alatt, azért nem mutat teljes szívhalálra. Persze, illett volna olyan 130 milliós nyitást összehoznia az USA-ban és egy 280-as végeredményt, de ha ilyen kukák voltak, hogy erre a valamire elköltöttek előbb 250 milliót, majd még 50-et + marketing és forgalmazás költségei – meg is érdemlik, hogy egyék meg, amit kifőztek.

    Ha filmet csináltak volna 200-ból, semmi gond nem lenne, de így meg örülhetnek még a nullszaldónak is, ami lehet össze sem jön a mozikban.

    Snyder szerintem jó volt, én Wheadon-t tenném meg ezért a felelősnek. Snyder koncepciója legalább önmagában életképes volt az eddigi három DC-filmjében, de amit Wheadon művelt vele – ovis Marvel humor és logikátlan vágás, karakterek leegyszerűsítése, hogy kigyomlálják a darkosságot mind-mind az ő hibája szerintem. Így született egy gagyi Marvel film DC-hősökkel. :(

  15. Amúgy csak engem zavart h Gézán nagyon látszik mennyire szar kondiban van és a ruha miatt néz csak ki Batmannek?
    Nem gáz csak akkor vitték volna bele, hogy már kezd elfáradni stb, stb. Legalább kövi részbe könnyű kiírni, amúgy is menekülne már Ben, és jobbak is a saját illetve eredetfilmjei (nem folytatása valami csodának).

  16. Sajnálom a történteket. Ez megérne egy kétórás werkfilmet, hogy milyen körülmények között készült el a mozi. Sokan tudnának belőle tanulni… Én úgy gondolom az utóforgatás csak rontott a filmen, amin látszott, hogy később készült el mind gagyi volt és felesleges. Szerintem ki volt adva szegény Whedonnak, hogy legyen fun a végeredmény… és hát erre futotta.
    A film megtekintése óta hatalmasat nőtt a MoS és a BvS a szememben, bár az utóbbi hosszabb változata nagyon fasza, kedvenc DC filmem.

  17. a wb már előre tudta a buktát, a boltok nincsenek úgy tele kapcsolódó termékekkel mint legutóbb a BvS-nél

  18. mondjuk ez is érdekes, tényleg alig látni (vagy csak én nem járok olyan helyen) igazság ligájás termékeket a boltokban… :S

    Míg a marvell-el kapcsolatos szinte bármelyik filmjükkel vagy karakterükkel találni ajándék tárgyakat. (pl. Tesco)

  19. @Dave:
    Miért vette volna hozzá, ha csak a DCEU filmekről beszélünk?

    Mi szerdán megyünk, beledobjuk a malacperselybe az olcsósított napi jegyárat, mert azért mégiscsak Batman.

  20. A DC-nél szerintem egyszerű a dolog: Míg a Marvel tudatosan építi a narratívát, addig a DC-nél túlbonyolítanak mindent. A marketing kampányuk egysíkú és túltolt.
    Snyder pedig vizuálisan jó rendező (igaz, a CGI már nagyon sok), de történetmesélésben nem tud felnőni a feladathoz.

    Bevételek szempontjából azért sikeresebb a Marvel, mert a bizalom megvan feléjük mind a kritikusok, mind a közönség részéről. Persze, hogy, hiszen szegmensekben gondolkodnak és így jutnak előre, miközben a filmjeikben többet mernek kockáztatni, mind alkotók, mind történet szempontjából, de maradnak valahol az egyszerű, humoros, mégis megfogható és rajongókat, vagy képregény laikusokat is kiszolgáló filmjeiknél.

    A DC még mindig a Nolan-trilógiából él, ami számomra nem volt igazi képregényfilm azért. :-)

  21. Semmi meglepetés. Pontosan erre számítottam és örülök a buktának. Nem azért, mert a marvel felé húznék, hanem mert a filmiparnak kellene visszakanyarodni a minőségi filmek irányába és felhagyni ezzel a borzalom blockbuster divattal ami évek óta túl van erőltetve. Ezekre a legrosszabb példa szériát hozta a DC, ahol a Men of Steel -től egyenesen lefelé ível a minőség (kivéve a Thor Ragnarok). Igen, a WW is csak a feminista lobbizás és a hölgyért (érthetetlenül) rajongó – ezek szerint miniszoknyát sosem látott – férfiúknak köszönheti a sikerét. Akik szerint az felfelé kezdte húzni a szériát, javaslom nézzék meg újra a filmet figyelmesen, ugyanis az elmúlt évek legtöbb logikai bukfencét felvonultató filmről, már-már komédiáról beszélünk. Ezt sikeresen hozta is Gal Gadot, aki egyetlen komoly jelenetet sem tudott annak megfelelően alakítani, ezt a kritikusok közül is többen megerősítik. A bajszos Árészről és a diavetítős CGI-ről már nem is beszélve.
    Ha így haladunk, 20-30 év múlva is majd csak a 80-90′ évek remekjeit nézegethetjük a sokadik gyűjtői kiadásban, mert akkor láttunk utoljára minőségi szórakoztatást a mozi vásznon. Szerintem.

  22. Kellett volna egy értelmes rendezőt szerezni, és akkor mindjárt nem így nézne ki a dolog. De ha már Snyderre tették a voksukat, akkor lehet tényleg nem kellett volna egy teljesen más stílusú rendezővel kettébaszni a filmet.

    A sok negatív hírhez képest valóban a 96 millió nem is olyan rossz. Ez, és pl. a Suicide Squad eredményei is azt mutatják, hogy bőven lenne igény a DC univerzumra is.

  23. “A sok negatív hírhez képest valóban a 96 millió nem is olyan rossz.”

    de hogy ne lenne már rossz? :) tavaly a BvS 166 millióval nyitott, a nagyon rossz visszajelzéseket kapott SS is a JL szinte másfélszeresével…ott még volt türelem a nézők részéről, most viszont ezzel húzták alá, hogy ebből elég.

    egy év alatt az SS-hez képest 50%-ot esni nyitásnál egy ensemble event JL mozinak – akármilyen hirverés mellett is – botrányos.

  24. érdekes làtni, kik miket làtnak bele ebbe. A 96 millio igen is rossz, ezeket sose ugy kell nézni, hogy mihez képest, hanem, hogy a studio mire szàmolt. Elemzök is simàn 200 milla köré vàrtàk elözetesen, azért mert JL. A mozibajàrok nagy többségének ugyanis fogalma sincs rola, hogy mi zajlott forgatàsilag, ezek a hirek csak azokhoz jutnak el, akik követik az ilyesmit, box office-ra ezeknek nem mindig van oriàsi hatàsa. Egyszerüen szerintem kezd elegük lenni a népeknek Snyderböl. BvS szintü pofàraesésböl (fogadtatàsilag, nem pénzügyileg nyilvàn) nehéz felàllni.

    Aki meg a “rövid” jàtékidö miatt érzi ugy, hogy nem lett elég jo: azért pont a BvS ota tudjuk, hogy Snydernek joval hosszabb jàtékidövel se sikerül egy koherens filmet összehozni. Tipikus “style over substance” rendezö. Erre lassan ràjön mindenki. De az, hogy pont egy Whedonnal probàltak javitani rajta, valoban nem tul jo döntés. Ezen làtszik a WB teljes konceptiotlansàga a legjobban. Hiàba vannak a Marvelnek is elég vegyes filmjeik, azért legalàbb tudjàk merre tartanak. Az se fog mondjuk örökre tartani, de egy ilyen DC-féle tulfujt lufi hamarabb kidurran.

    én örülök amugy, nem azért, mert Marvel fanboykodok, de ideje, hogy kapjon a WB egy messziröl is jol làthato pofont pénztàrca-tàjra, hàtha elkezdenek normàlis filmeket csinàlni lassan. Ha meg nem, döljön be az egész, van elég franchise igy is a piacon.

  25. Lehet én változtam az utóbbi időkben és ezért, de már nem olyan érdekes spandexben rohangáló felnőtteket nézni. Vagy csak sok volt belőlük az utóbbi időben… Szerintem ezekhez a számokhoz a műfaj életgörbéjének a hanyatlása is hozzátesz. (A túltolás miatt, meg amúgy is.) Tudom, a Thor Ragnarökk telibeveri, de a kiégőfélben lévő műfaj filmjei közül az ember inkább a jónak ígérkezőre fog beülni. Ráadásul a közvélemény nem tudta nem észre venni azt a sok katyvaszt, ami ennek a filmnek az elkészültét övezte. A Nolant majmoló darkosság sem tud labdába rúgni a Marvel filmek buddy feelingje mellett. A sötét lovagnak jól állt, de jól láthatók, hogy mik a mai igények. Persze, mint ahogy felvezettem e kis szösszenetet, lehet, hogy csak az én igényeim változtak és ezért látom így. A műfajnak az tenne a legjobbat, ha egy jó időre bereccsenne az egész. De amíg 2 dollár haszonért leforgathat egy ilyet egy nagy stúdió, addig sajnos ez lesz. Még több ismeretlen filler hős, akiknek az élete halála senkit sem izgat. Azaz engem pl nem. HollyWood a betegkorát éli. A sokadikat. Sokkal inkább örülnék eredeti ötleteknek, mintsem ezeknek a spandexes infantoknak, meg remakeknek meg rebootoknak meg franchiseoknak.

  26. Pedig nekem nagyon tetszett. A marveles filmek már olyan szinten átfordultak vicceskedő baromkodásba, ez még talán próbálta komolyabban venni magát.

  27. Az Aquaman hatalmas bukta lesz. Jason Momoa nagyon gyenge színész, bár ez függ a karakterétől is. Néha ugyan villant a Stargate : Atlantisban is, amikor írtak évadonként kemény 1-1 Ronon centrikus részt. Ám alapvetően ő a testalkata miatt lett sztár a Game of Thronesban is, de ettől még játszani nem igazán tud. Mit fog csinálni, amikor beszélnie is kell a saját filmjében? Szúrós tekintettel és merev, minimalista és kvázi néma színészi játékkal nem fognak sokra menni. De ne legyen igazam és lehet a fangirlök eltolják a szekerét még egy ideig Hollywoodban.

  28. Platschu, mert szerintem Wonderwomannek kik tolják a szekerét? Mikor majd minden jelenetben (legyen az dráma, vagy romantika) olyan mintha elakarná nevetni magát? Soha életében nem volt köze a színészethez, nem csoda. A srácok meg a feministák mégis tolják a szekerét. :)

  29. Szerintem az Aquaman nem lesz bukta. Egyrészt a 160 milliós költségvetés mellé elég lehet egy 400 milliós világszintű bevétel és már nem beszélhetünk buktáról. Ezt az a film fogja hozni. Meg azért James Wan rendezi, aki eddig ha blockbuster gyanús dolgot rendezett, mindig jól tejeltek a filmjei.

    Meglátjuk. Előbb várjuk ki az első trailert, aztán okosabbak leszünk majd. (Hozzáteszem, az Amber “aranyásó” Heard-ot minek erőltették ebbe az egészbe bele, azt nem értem. Olyan szinten unszimpatikus ez a nő, hogy nem tudok elvonatkoztatni a személyétől, hiába van szerepben.

  30. A legnagyobb baj a képregény filmekkel hogy nem filmek .Inkább egy 2-3 órás reklámok . Az egysíkú karakterek a efajta humoros jelenetek stb a reklámokra jellemző. Másfelől míg egy könyv adabptációban is merítkeznek a könyvből , addig egy képregény filmnél csak karaktereket vesznek át azt is szabadon kezelik . Nem is próbálják áttütetni a képregények látványvilágát . Nagy hibája még a képregényfilmeknek hogy a filmes kellékeket sem használják . Rengeteg lehetőségük lenne de nem tudnak élni vele pl. A rosszfiúkat is a filmekben felépítik !!!! 1-2 kivétel pl Loki a Bosszúállókban .Na az a film emiatt jobb is lett .Szóval kb 1 órán át néznünk kell ahogy a rosszfiú rosszfiúvá fejlődik És ez unalmas főleg pl Ultron filozofálgatásai .Na ne már ? Ha ilyesmire vágyok bölcsésznek tanulok vagy vmi . A Die Hard hogy kezdődött ? Terroristák megjelennek a Nakatomi toronyházban és kezdődhet a buli És semmi előtörténet . Hans Gruberről se érdekelte senki hogy hogy élt azelőtt vagy hogy lett olyan . Lelőtt pár embert hozott pár gonosz döntést és máris tudtuk hogy ő a rossz fiú . Elkezdhetnének már végre filmeket készíteni .

  31. Zombiebie:

    “Szerintem ezekhez a számokhoz a műfaj életgörbéjének a hanyatlása is hozzátesz. (A túltolás miatt, meg amúgy is.) Tudom, a Thor Ragnarökk telibeveri, de a kiégőfélben lévő műfaj filmjei közül az ember inkább a jónak ígérkezőre fog beülni.”

    milyen kiégés? az idei legsikeresebb filmek Amerikában:

    1. (szépség és a szörnyeteg)
    2. wonder woman
    3. guardians 2
    4. pókember

    és top 10-ben van még a Thor 3 és a Logan.

    és ez csak egy dolog, de egyéb franchise-ok, mint a Karib tenger kalózai, Kong, Majmok bolygója, Cars, Lego cuccok, Transformers, Fifty Shades a közelükbe nem érnek, ami mutatja a képregény franchise állandó otthoni dominanciáját.

    a nemzetközi bevételek ezt árnyalják némileg, de a JL-lel együtt ott is a top10-ből 5 képregényfilm lesz év végére.

  32. Er:

    “A legnagyobb baj a képregény filmekkel hogy nem filmek .Inkább egy 2-3 órás reklámok . Az egysíkú karakterek a efajta humoros jelenetek stb a reklámokra jellemző.”

    ez meg már csak netto trollkodás.

    nézd meg milyen franchise-ok futottak az elmúlt években és ezt melyikre nem tudod ráhúzni. a mai blockbuster felhozatalból egyáltalán nem lógnak ki a képregényfilmek. ez nyilván nem érdem, de nem kell őket ennyire lehúzni, mert csak azért is.

  33. JW: Ebben igazad van. Csak azért jó lenne, ha a szépség mellett a tehetség is párosulna a sikerhez. A régi hollywoodi sztárokat is azért szeretjük, mert nem csak jól néznek ki, hanem játszani is tudnak. Jason Momoa ilyen Schwarzenegger kategória lehet, aki a robosztus testalkata és a kigyúrt izomzata miatt lett sztár és ezért még a nézők is megbocsátották a színészi tehetség hiányát.

    De említhetnénk a fiatal Han Solot játszó palit, aki miatt az önálló SW film lehet szintén gyengén fog szerepelni, ha egyszer ennyire nem tud játszani a pletykák szerint.

    Vagy ott van Emilie Clarke (Daenerys) is, aki valljuk be sosem lesz Oscar-díjas ünnepelt színésznő…

    Na mindegy, végül is a neveket még sokáig lehetne folytatni. Amit mondani akartam, hogy lehet bármilyen jó egy rendezés vagy forgatókönyv vagy telepakolhatnak egy filmet CGI-vel, ha az emberi oldalon pocsék alakításokat sikerül csak kicsikarni a szereplőkből. Ilyen gyenge castingot egyetlen stúdió sem engedhetne meg magának.

  34. Platschu:

    “A régi hollywoodi sztárokat is azért szeretjük, mert nem csak jól néznek ki, hanem játszani is tudnak. ”

    azért, mert 30-40-50 év távlatából arra emlékeznek, aki nézett ki valahogy, karizmatikus volt és tehetséges is. az 50 évvel ezelőtti Emilia Clarke-ra manapság ugyanúgy nem emlékeznek, arról nem is beszélve, hogy ő még csak nem is sztár :) de még sztárocska sem.

    és ugyanigy 50 év múlva sem róla fognak beszélni, hanem mondjuk Di Caprióról, vagy Blanchettről.

  35. Az a baj a Warnerrel, hogy elsősorban nagyot akar kaszálni, és csak aztán jó filmet készíteni.
    (Persze nyilván ez igaz minden stúdióra).DE!
    A Marvelnél látok valami igyekezetet arra, hogy ők adni is akarnak valamit a nézőnek.
    Egy történetet, egy karaktert, egy humoros párbeszédet, itt van az új trend, független filmesekkel, önreflexív, ironikus, már-már paródikus elemekkel rendelkező szuperhősfilmekkel (Galaxis őrzöi, Deadpool, Thor 3), amivel a Marvel azt mondja, mi is szégyelljük magunkat, te is szégyelled magad, hát akkor legalább szórakozzunk egy jót.
    A DC-nél nem érzek semmi ilyet, inkább csak azt, hogy át vagyok verve, hogy rossz és kellemetlen nézni ezt az erőlködést, hogy jól van, itt a film, csak add már ide a pénzed!
    Come together…

  36. 28. Zoli:
    160 milliós költségvetés mellett 400 milla nemzetközi már hogyne volna bukta…
    Nézd meg a WarCraft filmet nemzetközileg kb. 450 millát összekapart, és mégsem hallom hogy már készülnek a második részre.

    A Tűzgyűrű meg kivétel mert az se muzsikált erősen nemzetközileg, de valami csoda folytán mégis bizalmat szavaztak egy második résznek (aminek én a magam részéről nagyon örülök :) )

  37. Írhatnék én is kisregényt, hogy mi a baj a DCEU-val. De az egészet vissza lehet vezetni csupán egy dologra. Zack Snyder. A 300 óta valami csoda gyereknek tartják, de nem tud történetet mesélni, csupán vizuálisan alkot szépet. És ez érződik az összes DCEU filmnél a Wonderwoman-en kívül. Látványvilág ott van, történet meg sehol.

    MARTHAAAAAAAAAAAAAAAA!

  38. Human: Egy igen fontos tényezőt kihagytál az egyenletből. Még pedig azt, hogy a JL egy amerikai ünnepen nyitott, ami a Hálaadás ugye. Több cikket és videót is láttam arról, hogy ilyenkor már bőven készülnek az amcsik az ünnepre és valószínűleg ezért nem mentek annyian moziba, erről csinált egy nagyon jó összehasonlító videót Grace Randolph is.

    https://www.youtube.com/watch?v=xkwhKZL_26M

    A lényege a videónak, hogy a Fantastic Beast is ugyan azon a napon nyitott, hasonló számokkal de később sokkal többet hozott. Egyébként amilyen hülye az amcsi nép igen is sokat számít a buktában az ami a film körül volt. Kezdve a sok kavarással ugye, majd azzal, hogy a kritikusok sárba tiporták és a Rottenen is volt csomó kavarás szóval nem csoda.

    Persze nem a filmet akarom védeni de szerintem várjuk meg a 2. hetet mikor vége már az ünnepeknek. Egyébként Amerikán kívül nem volt annyira szar nyitánya, sőt.

    Mindenesetre talán tanul végre a hibáiból a WB és nem lesz megint embargó mert most kiderült, hogy a kritikusok igen is képesek visszavágni, mert valljuk be, hiába nem tökéletes a film messze jobb mint a BvS és még az sem kapott ennyi sarat tőlük mint ez. És remélhetőleg legközelebb nem ünnepekre teszik a filmjeiket. Igazából ezt a filmet mindenhol elcseszték ahol csak tudták.

    Én azokkal értek amúgy egyet akik szerint a film inkább felvezetés volt az igazi JL filmre. Persze még jöhet egy Snyder féle rendezői változat DVD-re de az már úgysem fog változtatni semmin. Max jobb lesz majd nézői szemmel.

  39. 40. hallak65:

    Ezt mondom én is. Ha már mindenképp Zacknek akarták adni a rendezést oké, de akkor legalább vettek volna fel mellé 2-3 normális történet írót és akkor nincs akkor baj …

  40. @hallak65: Nem azért de a DC filmek buktáinak semmi köze nincs Snyderhez. A bukták oka az hogy túlságosan is mások akartak lenni, és a WB/DC páros nagyon kapkodott, rögtön csapatot akartak holott ráértek volna lassan haladni is. Nem mellesleg ezt a filmet nem Snyder hanem Whedon baszta el de nagyon csúnyán. Ahogy elcseszte a Bosszúállókat úgy ezt is. És igen akkoriban azok a filmek jónak számítottak mert nem volt mihez hasonlítani őket de ma már egy raklap trágya mindkettő, bár nálam régen se voltak jobbak közepesnél vagy ahogy te írtad:

    “Látványilag ott van, történetileg sehol.” Mondjuk ez általános leírás lehetne minden Marvel filmre. :D Csak ők azért sikeresebbek mert őket szokták meg. Állítom ha a DC kezdi el ezt az univerzumozást akkor most ők lennének a menők. Ez a tipikus esete a filmiparban annak, hogy aki kapja marja.

  41. abelh a mai filmeknél 1000x jobb filmeket lehetne csinálni de egyszerűen a mai filmesek nem is tudják hogy lehetne . Ma már nincsenek Spielbergek , Cameronok stb . Nincs egyediség . pont ugy mint az 50es 60as években akkor A szines bugyuta történelmi filmeket nyomatták mint ma a képregény filmeket .

  42. abelh:

    “1. (szépség és a szörnyeteg)
    2. wonder woman
    3. guardians 2
    4. pókember

    és top 10-ben van még a Thor 3 és a Logan. ”

    Ezek mérhető tények. Nincs kivetni való ezeken. A termék életgörbe ettől függetlenül létező tény, és ezt tudják ők is. Amíg húz a ló nem lövik agyon. És nem fognak lovat váltani csak azért, mert a hozzám hasonlók morgolódnak. Én már uncsinak találom ezt a műfajt, még akkor is, ha van köztük jó, például az általad felsorolt Logan, Guardians, vagy a hiányzó nem idei Deadpool. Vagy lesz egy nagy reccs, vagy egy nagy sutty. Ez nem is érdekel engem. Viszont a cilinderből előhúzhatnának valami frisset és újat. A JL bukta áldozata remélem nem lesz hiába való.

  43. az is egy tanulság lehet, hogy a kritikusoknak megfelelni nem feltétlenül kifizetődő… whedon bugyutaság arra volt jó, hogy kritikailag hangyafasznyit javult a film megítélése a bvs-hez képest, cserébe a nézők baromira nem azt kapták, amit vártak, sem sztoriban, sem hangulatban, sem hangvételben, sem karakterdinamikában, sem zenében. okkal érezheti magát egy csomó ember becsapva a moziba küldött öszvérrel kapcsolatos visszajelzések miatt, mi azért meglátszik a box office számokon is.

    egy dologra lehet ez jó, talán felimerik a warnernél, hogy erről az egészről le lehet húzni még egy bőrt (és vissza lehet hozni egy kis pénzt) ha tényleg megcsinálják az eredeti vízióhoz konvergáló director’s cutot.

    amúgy érdemes lenne talán írni egy cikker az amerikai filmkészítési szabályokról, csomó érdeksséget olvastam, pl. affleck eleve nem vehette át a reshootok rendezését, mert színész nem válhat utólag, a post-production során rendezővé, whedon írói kreditje azt jelenti a gyakorlatban, hogy a film 33%-át jegyzi, tehát komoly belenyúlt a mozis verzióba, vagy hogy minden rendezőt megilleti a “saját vágás joga”, továbbá annak a kiadását a stúdióknak kell biztosítania.

  44. 42. DarkEagle:

    “Állítom ha a DC kezdi el ezt az univerzumozást akkor most ők lennének a menők. Ez a tipikus esete a filmiparban annak, hogy aki kapja marja.”

    Na látod pont ezért szégyen, hogy ott volt előttük egy példa hogy mit kell és mit nem kell csinálni.

    Csak le kellett volna másolniuk a pozitív dolgokat, látták hogy mik működnek és mik nem. Kitörölheted a segged az egyediséggel ha az emberek nem arra kíváncsiak …

    Ez kb. ugyan az mint amikor egy discos saját magának zenél, és elvárja hogy a ném arra táncoljon ami neki tetszik. Hát elárulom, hogy nem hogy táncolni nem fog a nép, hanem messzire elkerülik a helyet …

    Ugyan ez történik most a warnerd dc-nél nagyban. :(

    Azt meghagyjuk már h wheedon baszta el a filmet, azért ez elég nagy lol XD

  45. Zombiebie:

    “A termék életgörbe ettől függetlenül létező tény, és ezt tudják ők is.”

    ezzel nehéz is lenne vitatkozni, én annyit mondtam, hogy a hanyatlás fázis idén a számokat elnézve még biztosan nem ütött be és jó eséllyel jövőre sem fog, nem mutatnak erre még jelek.

  46. Abelh:
    “milyen kiégés? az idei legsikeresebb filmek Amerikában:
    1. (szépség és a szörnyeteg)
    2. wonder woman
    3. guardians 2
    4. pókember
    és top 10-ben van még a Thor 3 és a Logan.”

    Azért itt van egy kis csúsztatás. Ezek nem a legsikeresebb filmek, hanem a legnagyobbat kaszáló filmek, hatalmas különbség. A filmipar a közösségi oldalak miatt az elmúlt 5 évben teljesen megváltozott. Azelőtt 1 filmhez jött 1-2 trailer meg 1 tv spot. Most kötelező a min 3 trailer plusz TV spotok plusz vicces back stage videók és netes plakát bombák. Ezt hívjuk hype vonatnak amire a fiatalok 90% úgy felül, hogy többé le sem akar szállni. A bevételek jelentős része kifejezetten ennek a jelenségnek köszönhető és sajnos a kritikákban is hatalmas a torzulás. Bele rakod Scarlett Johanson -t, Megan Fox -ot vagy Gal Gadot -ot kivillanó seggel vagy mély dekoltázzsal a trailerbe és milliók özönlenek a moziba a facebookról. Persze mivel mindig száz számra verik szét a férfiakat a filmekben, ezért a csajok is felülnek rá.

    Sok mai filmnek megnézném a kasszáját mondjuk a facebook -ot megelőző időkből. Majd lecseng ez a láz. Remélem, mert egyre jobban hiányoznak a 90′ évek filmjei.

  47. JW:

    “Ezek nem a legsikeresebb filmek, hanem a legnagyobbat kaszáló filmek, hatalmas különbség.”

    1. az utána levő mondandódban ezt a felvetést egyáltalán nem támasztottad alá. mi is akkor szerinted a hatalmas különbség a kettő között? ez nem derült ki.

    2. egy multiplex film alapvetően befektetés, a blockbuster nem muvészi célokat akar kielégiteni, hanem tömegtermékként eladni magát + generálva a merchandising értékesitéseket – ergo csak a profit a lényeg. akkor jelen esetben és a kérdésem ismét ugyanaz, mi a különbség a legsikeresebb és a legnagyobbat kaszáló között?

  48. @DarkEagle:

    Miért cseszte volna el Whedon az Avengerst? Az a film tele volt olyan jelenetekkel, amik egy az egyben szerepelhettek volna a képregényben is – messziről látszott rajta, hogy olyasvalaki rakta össze, aki maga is írt már képregényt (méghozzá eléggé sikereset) és tudja, hogy mi működik mind füzetben, mind a filmen.

  49. “A legnagyobb baj a képregény filmekkel hogy nem filmek .Inkább egy 2-3 órás reklámok . Az egysíkú karakterek a efajta humoros jelenetek stb a reklámokra jellemző.”

    tulajdonképpen a képregények a könyvekhez képest meg színes reklámújságok. nem is értem miért várunk sokat tőlük :D

  50. Abu:
    Szerintem nincs igazad. A Warcraft nem a 450 milliós bevétel MIATT, hanem ANNAK ELLENÉRE nem kapott folytatást. Ugyanis, az USA-ban leszerepelt a film, csak Kína emelte fel, akárcsak a Terminator: Genisys esetében. Ha mindkét film az USA-ban hozott volna 200 milliót + 230-at más országokból, már mindkettőnek készülne a folytatása. Ha az Aquaman hoz 200+200-at, akkor az nem bukta. Ha azonban hoz 50+350-et, akkor már kockázatos lenne a folytatás, de még mindig nem bukta…

  51. A múlt hónapban jártam az USA-ban és egyáltalán nem mondanám, hogy nem futottam bele a JL reklámjaiba. Na nem ment orrba-szájba de azért eléggé lehetett sejteni, hogy ez lesz a következő film ami tarolni fog.

    Hogy végül nem ez történt én kevésbé bánom és ennek két oka van:

    1. A WW kivételével egyik film se jó vagy érdekes.
    2. Filmes Univerzumot nem lehet olyan hozzáálással építeni, hogy “Olyat a hülye is tud!” .Én úgy érzem, hogy a WB-nek ez volt az alap kiindulása és most már hiába próbálnak változtatni rajta!

  52. szerintem szar volt a marketing, nem volt az arcomba nyomva a film, a plakátját se jegyeztem meg.

  53. Én azt nem értem, hogy a WB ha belegondolok hamarabb kezdte az egész univerzumépítéses bulit (csak akkor még nem így hívták), hiszen letettek az asztalra egy LotR-t, Harry Pottert, és azokat tök jól menedzselték/-ik, akkor ez hogy siklott ki ennyire? Ha mondjuk a Hobbit filmek már nem is voltak kritikailag annyira a topon (mondjuk ez lehetetlen is volt a LotR-hoz képest már az alapanyag miatt is), de éppen a földbe se döngölték őket, pénzügyileg meg abszolút jövedelmezők, vagy a Fantastic Beasts-el is szépen építik tovább a HP univerzumot HP nélkül is, akkor ezt hogy lehet ennyire tankönyvbe illően elbarmolni? A szakembereik foglaltak, úgyhogy ide beültették a gyakornokokat, vagy… Pedig úristen, mit ki lehetne hozni ebből az alapanyagból. A filmek előtt a DC legnagyobb karakterei (világszinten) szerintem messze népszerűbbek voltak, mint a Marvel, akiknél talán Pókember volt világszerte annyira ismert, mint egy Superman vagy Batman. Főleg ez utóbbi kettő akik már moziban is megéltek jópár filmet, de talán WW is, míg pl. Iron Mannek az első volt ha jól tudom a Downey-s. Tehát ez alapján előnyből indultak volna. De sikerült földbe állítani szépen az egészet. Innen egy megoldás van, valószínűleg WW kivételével rebootolják az egészet úgy ahogy van, talán megelőzve 2-3 év szünettel, ami alatt nem jön más, csak egy WW2. Kár, mert ez valószínűleg a szereplőket is cseréli, pedig a casting az számomra meglepően jó, élen Batfleck-kel.

  54. Valóban érdekes, hogy ki mit lát bele, de én is azon a véleményen vagyok, hogy a 1 hét múlva okosabbak leszünk, mert nem egy film indított gyengébben, de aztán nagy siker lesz.
    Korábban már írtam, hogy teljesen felesleges azon agyalni, hogy ki rontotta el a filmet Whedon vagy Snyder. Ami tény, hogy valóban hiba volt odaadni Whedonnak a film befejezését, mert teljesen más stílussal dolgozik. Snyder vizualitásához kétség sem fér, de nem tud írni fogalma sincs a karakterek közti dinamikáról, és arról hogyan kell egy történetet végigvinni. A 3 legjobb filmje a 300 a Holtak hajnala, és a Watchmen se azért lettek jók, mert olyan jó történetet csinált, hanem egy alapanyagot baromi látvánnyal felhúzott.
    Ha valaki elbaszott itt valamit az a stúdió, hisz a WW után látták, hogy mennyire imádják s ugyanazt akartál eladni, de az már nem érdekelte őket, hogy ami működöttegyszer nem biztos, hogy másnál is fog.

  55. Punyapapa:

    “Valóban érdekes, hogy ki mit lát bele, de én is azon a véleményen vagyok, hogy a 1 hét múlva okosabbak leszünk, mert nem egy film indított gyengébben, de aztán nagy siker lesz.”

    már péntekről szombatra szokatlanul nagyot esett, szinte kizárt, hogy jó lefutása legyen. sok helyen úgy tippelik, hogy otthon a 200 millión is éppen csak átesik majd.

  56. “Állítom ha a DC kezdi el ezt az univerzumozást akkor most ők lennének a menők.”

    Amikor elfogynak az érvek és bedobjuk ezeket a ‘mi lett volna ha…’ kezdetű agymenéseket, amiket használva már az általánosban is kiröhögtek minket :D

    Először is: a DC nem univerzumozik. Mármint nem abban az értelemben, mint a Marvel. Most őszintén, tudja valaki mi a sz*rt keresett a S.Squad ott és akkor 3. felvonásaként az ‘univerzumnak’? Minden megalapozás nélkül dobtak be olyan karaktereket akikről fingja nem volt az átlagnézőnek, pusztán mert azt hitték a tény, hogy rosszfiúk majd eladja. (Anyagilag el is adta, de a minőséget hagyjuk). Most pedig látszik, hogy a közönség nem felejt.
    És akkor megint olyanokról van szó a jövőt illetően, hogy Joker-eredet, Sirens meg JL Dark.
    Nem azért neveti ki az ember a Warner-t mert ‘hater’ lenne, vagy Marvel-fanboy. Egyszerűen azért nevetjük ki őket, mert annyira túlcsúszott a kokó az irodában, hogy fogalmuk sincs mi a jó eget akarnak csinálni. Olyanok, mint egy figyelemhiányos gyerek aki két percenként totál mást akar.

    Egy szó, mint száz, most hogy Synder ment, és jött Geoff Johns én bízom benne, hogy mostantól jönnek majd a jó filmek ezen az oldalon is.

  57. A legnagyobb baj a DC-nél, hogy nincs egy olyan emberük mint a Marvel-nál Kevin Feige. Aki átlátja az egész koncepciót, kijelöli az utat, nagyjából megszabja hogy mit lehet és mit nem, valamint az övé az utolsó szó mindenben.
    A Warner/ DC bénázását az is nagyon jól alátámasztja, hogy most belengettek egy csapatot Deathstroke-al egyetemben, valamint készül a Shazam, amiről a többség megint semmit nem tud, de nem baj, tobbjuk be az univerzumba a többiek közé, legyen mégnagyobb a kagyvasz. Ezek helyett és a liga helyett is előbb jött volna egy Batman film, egy Acélember 2, a Csodanő mondjuk ugyanabban az évben, aztán 1 év múlva Flash, Aquaman, Cyborg önálló mozik, aztán egy év múlva a liga, majd a folytatások és akkor utána ráért volna az öngyilkos osztag vagy a Shazam stb stb.

  58. “Először is: a DC nem univerzumozik.”

    Dehogynem, csak laptopon, kis képek formájában. Náluk ez a bemesélés. :)

  59. “szerintem szar volt a marketing, nem volt az arcomba nyomva a film, a plakátját se jegyeztem meg.”

    még itthon is volt egy csomó plakát

  60. És amit kifelejtettem. Már jönnek a hírek, hogy lesz még Gotham City Sirenes meg Batgirl, stb. De mégis minek, hova? Előbb az erős alapokat kéne lefektetni, aztán jöhetnének az ilyen mellékkarakterek, akik bekapcsolódnak az univerzumba, de még az alap, legismertebb tagok se kaptak filmet, kivéve Supit és a barátnőmet. Egy normális Batman filmet nem tudnak tető alá hozni, csak szenvednek vele, de már bejelentették a Batgirlt. Szánalom az egész Warner, nincs ott egy épkézláb ember.

  61. Valakinek valami infója arról, hogy az amerikán kívüli bevételnek nagyjából hány százaléka a tiszta haszon egy ilyen film esetében?

  62. Abelh az engem is érdekelne,hogy lehet az,hogy még a marketing sem tudta eladni premier héten.lásd BvS,Suicide Squad.reeket brutális tömeg nézte még meg.

  63. Clark:

    elege lett a közönségnek? a BvS-nél, SS-nél gondolom megvolt a türelmi idő, meg az elnézés, hogy csak azért is kiváncsiak a karakterekre, meg annyira nem lehet rossz, mint a hirneve…aztán mostanra elhitték.

    A Transformers is idén bicsaklott meg először, pedig ideje lett volna már minimum egy filmmel korábban (nem azt mondom, hogy ugyanaz a szint, csak ott is sokáig mentek a nézők, aztán egy ponton elegük lett)

  64. Aki ismeri a Batgirl képregényeket azokat érdekli hidd el mert igen is jó karakter és nagyon jó sztorijai vannak. De Whedon kezében valószínűleg ő is csak egy Natasha lesz a Bosszúállókból. Baromira nem neki kéne adni a filmet mert olyan mint Nolan, egyik se tudja kezelni a nőket a filmjeikben bár mindkettő jó rendező a maga műfajában.

    Egyébként fentebb valaki kérdezte mivel baszta el Whedon a Bosszúállókat. Tegyük fel máshogy a kérdést. Miben másabb mint egy BvS vagy épp a Justive League? SEMMIBEN! Egy dolog miatt lett sikeres az a film, mégpedig, hogy előtte volt egy csomó másik is amiben be lettek mutatva nagyjából a szereplők. De ha szigorúan csak a filmet nézzük akkor az is ugyan az a recept mint a JL. Adott pár tag akit egy illető összeverbuvál, Marvelnél Fury DC-nél Batman. A csapat akkor áll össze igazán mikor történik egy komoly dolog, Marvelnél Coulson halála, DC-nél egyénileg megtapasztalt dolgok hisz mindhárom doboz másnál volt ugye, lényegében bosszú miatt állt össze a liga. Marvelnél annyival volt jobb, hogy ott csak egy embert kellett sajnálni. Ugyan ez volt a főellenséggel, jött egy random jószág aki a főellenség kutyája volt, le akarta igázni a földet, mondott pár macsó dumát majd jól helyben hagyták. Bekerült a filmbe pár szexista megjegyzés, lásd Banner ráesik Natasha melleire épp úgy mint JL-ben Barry WW cickóira, és persze pár poénosnak szánt egysoros de amik igazából csak a fingós viccekkel egyszintűek. És még lehetne sorolni a hasonlóságokat.

    Lehet ezzel vitázni de a Marvel ugyan olyan cikis filmeket csinál mint a DC, azzal a különbséggel, hogy a Marveltől már megszokta a többség és ez lett a léc. És ez most nem a tipikus Marvel vs DC fanboyság de ha valaki normálisan belegondol akkor belátja, hogy ez így van. 300 milliós, igazi sztori és tét nélküli filmek halmazai ezek MINDKÉT FRONTON.

  65. Egyébként az új Thor-t is hiába ajnározza mindenki, hogy mekkora királyság.

    Filmbarátok podcastben fogalmazták meg jól. Jó a film és baromi vicces és látványos de olyankor is vicces akar lenni amikor elég lenne csak simán menőnek lennie vagy komolynak. Konkrétan minden szart elpoénkodtak benne. És ha ez az új Marvel irány akkor szerintem jó időre leteszek a képregény filmekről.

  66. DarkEagle:

    “De Whedon kezében valószínűleg ő is csak egy Natasha lesz a Bosszúállókból. Baromira nem neki kéne adni a filmet mert olyan mint Nolan, egyik se tudja kezelni a nőket a filmjeikben bár mindkettő jó rendező a maga műfajában. ”

    mondod ezt Whedonról? szerintem üsd fel kicsit a faszi CV-jét mielőtt nagyobbnál nagyobb hülyeségeket hordasz össze.

  67. DarkEagle:
    Az a baj a bezzegezéssel, hogy ezzel totálisan megpróbálod átterelni a figyelmet egy másik dologra, a lényeget pedig teljesen elbagatelizálod. Mind a kettő képregényes univerzum, de még ha a Marvel egy kalap gőzölgő szarkupac lenne, az akkor sem mentené fel semmilyen mértékben azt, amit most a DC/Warner csinál. És az a baj a hozzászólásaiddal, hogy szinte kivétel nélkül mindig belefűzöd a Marvelt, meg hogy az mennyire nem nagy szám egyébként, ezzel önigazolva magadat. Hogy is jön ide a Thor: Ragnarök vélt vagy valós megítélése?

  68. Jók ezek a DarkEagle csőrték, ahogy hamis tényeket közölve és másra mutogatva védi a saját igazát, ami nem is igaz :D

  69. mondjuk whedonnak igenis fel lehet róni, ahogy ww-t kezelte a jl-ben. köszönőviszonyban nem volt a karakter fimbéli státusza a saját filmjében meg a bvs-ben látott ww-vel. azért merem ezt írni, mert az összes olyan pillanat, ami kilógott az eddigi narratívából, tuti biztosan újraforgatás

  70. A legviccesebbnek azt tartom, hogy most olyanná tették amiért egyébként sok néző rinyált, aki egyébként most nem mentek/mennek el, akik meg szerették a MoS-t és a BvS-t félre lettek söpörve ezek miatt és nyilván joggal keserű az ember szája.
    A MoS még egy olyan film volt, ahol nem baszták át Snydert a palánkon és elkezdhetett valamit, ott nem kellett volna mér érdekelne a Warnert, hogy mit gondolnak ezek a jaj nem mosolyog, meg emós Superman emberek.
    Ha a Wonder Womannek már lett volna egy szólófilmje korábban, olyan sikerrel, mint Supermané vagy Batmané, vagy esetleg a Marvel tényleg mert volna kockáztatni és egy cuki mosómedve meg cuki fa elé vesznek egy női hőst, és ahhoz mérik a WW szólót, annak se olyan lett volna a fogadtatása és nem azért, mert rosszabb lenne.

    Engem és még másokat érdekelne egy Batgirl film. De durván nem Whedontól. Még ha nem lenne a tolókocsis időszak, akkor is félteném, így csak még inkább. Látom a jelenetet, ahogy kizuhan Barbara a tolókocsijából a szobatársnője mellei közé, harmadszor is el lehet játszani. Egyszerűen a hideg kiráz a gondolattól, hogy tőle jöhet a Batgirl film.

    Nem kell rebootolni, nem kell kidobni az összes tervet. Csak hagyni kéne dolgozni, akit felvettek és nem szétvagdosni az utolsó pillanatban, ami a JL-en kívül majdnem minden esetben sikerült nekik idén.

    James Wan szerintem biztonságban van a stúdiótól, és Aquaman sem olyan ismert filmügyileg, hogy sírjon az emberek szája, ha valami nem úgy van, mint ahogy Donner Aquamanjében látták, mert hogy az nincs. A szőke haj és tiszte árja kinézet hiánya miatt meg már kihisztizték magukat az illetékesek. Plusz vízalatti kaland lévén abból nincs olyan sok, szerintem bevonzza majd az embereket. Szólófilm is és két(?) gonosza közül egyik se cgi szörny, bár olyan is lesz benne a tenger legmélyén gondolom.
    WW2 atombiztos. A Shazam meg eleve nyit a gyerekek felé jobban és oda illik is a humor, plusz teljes joggal jelenhetne meg benne Superman.

  71. LaCRosse: Ott a pont!

    Sajnálom kimondani, mert nem akarok itt senkit se megbántani, de kb ez a fajta reakció egy csomó DC-fanra jellemző, nem csak ezen az oldalon, de még az ismerősi körömben is.

    Ha valami kritika éri az egyik DC-filmet rögtön előhozakodnak azzal, hogy “De hát ez a Marvelben is szar/szarabb!”.
    A Ragnarök-öt tegnap láttam, ha valaki esetleg rá akarja erre is húzni, hogy “szaaar”, annak már tényleg nem tudom, hogy mi a jó!

  72. Darkeagle.nem kell belevmagyarázni semmit.A film körülményeit tekintve az a csoda hogy egy átlagos mozi lett.Egy Justice League(!).Szégyen gyalázat.Amerika leghiresebb csapata.marvelesitették az egészet és egy torzszülött lett belöle.Malacfejű whedon paprikajancsit csinált Supermanből. 😤

  73. Tartom magam ahhoz ha nem vágják szét, akk jobb lett volna a film!Olvastam egy cikket, hogy elvileg miket vagtak ki, milyen jeleneteket valtoztattak meg utoforgatassal!Nem kellett volna!

  74. Clark
    :D Malacfejű Whedon Snyder szarját lapátolja, amit hosszú évek óta odagányolt. Amit eddig láttál a man of steelben és a BvSben az nagyon nem Superman, hanem egy durcás idióta szupererővel.

  75. 70. DarkEagle: Ha a marvelnél ez a léc akkor ott tartunk hogy ezt a szerinted alacsonyra tett lécet se képes átugrani az általad annyira istenített warner.

    Plusz engem is nagyon érdekelne egy Batgirl, de ha lett volna eszük akkor becameoztatják valamelyik batman filmben akár csak robint a régieknél, és utána mehet az önálló film…

    A marvel pont hogy ezt kezelte nagyon jól, hogy a főb karatereit csatába küldte, majd amikor már megvolt a bizalom a nézők részéről akkor kezdett el új dolgokat kipróbálni.

    Warnerék meg itt baszták el hogy a már bejáratott ismert dolgokat konkrétan megutáltatták az emberekkel …

  76. Meksre.Clark a Man of steelben kb 5 jelenetet tudok kapasból amibven mosolyog.(mamával,Loissal)vicc az egész.Nem értem ezt.itt a JL-ben is miért kellet vigyorognia,bratyiznia miközben Sttepenwolf Apokalipszisre készükt és civilek voltak veszélyben.A reményt a MoS-ban is elhozta már..nem csak mosolygással lehet.Azt vártam egy vezérlesz a csapatban aki határozott ugyan de reményteljes…

  77. Clark: Azt nekem nem kell magyarázni, de szó szerint a mai napig vannak bőven emberek, akik szerint abban a filmben folyton csak szomorkodott, nem mentett meg senkit stb. De a BvS esetében is jó sokan vannak, akik kritizáltak momentumokat ugye amik elhíresültek, aztán kiderült, hogy a filmet meg nem is látták…

  78. Véleményem szerint ott hibázott a Warner, hogy hasonló utat próbált meg bejárni, mint a Marvel, csak ehhez nem megfelelő embert alkalmazott (Z. Snyder), majd a pénzéhség miatt kapkodni kezdett és a görcs miatt végül be is s….
    Sötétebb hangulatot akarnak? Akkor miért nem azt adtak? Miért nem lehetett a Suicide Squad-ból hard R akciófilm? Miért nem lehet olyan területekre merészkedni, ahová a Marvel nem nagyon ment? A Deadpool talán azért lett akkora siker, mert olyan szuper film lenne? Vagy a Logan? Bár a Logan valóban mint hagyományos film is remek, de itt igazából arra akarok célozni, hogy ezek azért lettek sikeresek, mert a rendezők (akik nem mellesleg kiforrott koncepcióval rendelkeztek), lehetőséget kaptak, hogy valami olyat adjanak, amit a képregényapatációk kliséin már-már megfáradt közönség még előtte nem, és ezt meg is honorálta. A Warner görcsösen nyúl a nézők pénze után és ahelyett, hogy gondolkozna, hogy merne akár kisebb keretek között is kockáztatni, jönnek az ilyen ostobaságok, mint a Justice League.

    Véleményem szerint egy ilyen filmet a DC-n belül egy ideig még nem kellett volna erőltetni. Eleve problémásnak érzem, hogy a Nolan-féle realistább, földhözragadtabb Batman-hez képest (aminek az emléke még mindig igen élénken él a nézőkben), most tettek egy (három) lépést visszafelé a képregény irányába és körbevették amazonnal, egy vízi emberrel, egy kiborggal, meg Supermannel. Eleve gondolni kellett volna arra, hogy ha ő lesz a központi karakter, akkor vissza kell vezetni ebbe a világba és az nem megy 1,5 film alatt. Akkor csinálni kell más felhozó filmeket, majd jöhet az önálló film és végül az össznépi csinadratta. Sőt, még azt is megkockáztatom, hogy ha kisebb költségvetésű, de merészebb filmekkel építenek univerzumot, akkor még jobban is járnak. Persze ehhez bízni kellene a nézőkben és legfőképpen a rajongókban és nem a 12 éves korosztály szintjéhez és így a várható bevételekhez igazítani mindent.

  79. Nekem nagyon tetszett a film , a gonosz az itt is egy nokedli volt de még igy is jobb mint a Galakszis Örzői – nél nállam.

  80. Tök jó,hogy egyesek már temetik az Aqauaman filmet.Lassan vége a forgatásnak de még egy kósza cirkuszt,balhét nem halottam a film körül.James Wan szerintem nem akárki.Oda fogja tenni magát.Nem beszélve a film látvány világáról ahogy mondta Mekare.

  81. rosickyz: Amerikán kívül is a tiszta haszon a stúdiónak 50%.

    Clark: Nem hiába mondják pedig. 300 misi + marketing ha csak 200, az már 500, amihez milliárd kell a nullához. Szimpla matek, nem túlzás.

    Mekare: Mentett meg embereket, de hogy rohadtul nem az jött le a képernyőről hogy ez Superman az is 100. Se ott, se a BvS során.

    A Batgirl film pedig kiket is érdekel? Rajongókat maximum, ami réteg. A blockbuster filmeknek a nagy lóvét sosem az adott franchise rajongói, hanem az átlagjózsik hozták. Ha a rajongói megtekintésen múlna a dolog, 2 film után abba hagynák a nagyköltségvetésű mozikat a veszteség miatt.

  82. “Amerikán kívül is a tiszta haszon a stúdiónak 50%.”

    nope, ott kevesebb. Az 50% az átlag világbevétel, mert amerikán belül magasabb, kinn alacsonyabb

  83. Abelh: szerintem teljesen magától értedődő, hogy a box office rekordot elérő filmek legkevésbé sem számítanak sikeresnek, legfeljebb népszerűnek. Ismétlem magam, hatalmas a különbség. Ha ezt magyarázni kell, akkor nem is értem miért álltál le itt többekkel is vitatkozni. :) Vagy gyakran látod az akadémia jelölés listáján a blockbustereket? Nem. Szerinted az ott jelöltek mind művészfilmek? Nem. Nem azok. Összekevered Cannes -al. Az akadémia kiemel valami értékelhetőt, valami maradandót a filmekből, amelyet díjaz. Szerintem szégyenletes, hogy túlfizetett sztárokkal, száz milliós költségvetésekkel sem tudnak vetélkedni soha 1-1 komoly díjért.

    Lassan nekem ez az egész blockbuster téma átmegy ilyen népbutító valóságshow hadjárattá, ami a párhuzamokat illeti.

    Én remélem, hogy elbuknak lassan. Idén megnéztem valamennyi “nagy” produkciót, és hol voltak azok pl egy Wind Riverhez képest. Nevetséges.

  84. aha, szóval nálad az a sikeres, ami dijakat nyer.

    nálam egy blockbuster esetében az a sikeres, amelyik rengeteg pénzt termel. spoiler alert – bármelyik befektető, érdekelt a produkcióban szintén ezt mondaná.

  85. Az, hogy működne-e a Batgirl film, sikeres lenne-e, bizonytalan. Lehet jönni azzal, hogy a Marvelnél működtek a kisebb karakterek (Doctor Strange, Ant-Man) vagy éppen a Guardians of the Galaxy, de ott már volt egyfajta bizalom a Marvel/Disney irányába.

    A DC/Warnerbe vetett bizalom szerintem kisebb, mint valaha.

  86. Batgirl azokat, akik kivannak éhezve a női hősökre, főleg a WW után. Ráadásul addigra mire az egyáltalán kijönne már moziba vihetők a DC Superhero Girls-ön nagy sikerrel kinevelt lányok is, nem hiszem, hogy a Batgirl R rated lenne szóval bőven megnézhetik majd.

  87. “Lassan nekem ez az egész blockbuster téma átmegy ilyen népbutító valóságshow hadjárattá, ami a párhuzamokat illeti. ”

    ja ez meg a másik téma, amit kifejezetten szeretek, a mai elbutitott blockbuster világ, ami mindenkinek az intelligenciáját olyannyira sérti ebben a végtelenül muvelt és felvilágosult korban.

    ilyenkor azért ajánlanám áttekinteni a hollywoodi stúdiórendszer történetét és azt, hogy például az 50-es évekkel bezárólag hogyan muködtek és milyen minőségben.

  88. abelh: azért érzik szerintem így páran, mert kiemelkedő blockbuster nincs, legalábbis szerintük, mert ugye az Indy3 mellett is tuti voltak szar filmek abban az évben. Mondjuk pont idén ilyet gondolni elég furcsa a Blade Runner 2049, Dunkirk és Logan berendelése és moziba küldése után (arról nem is beszélve, hogy még a Valeriant is összehozták, aminek az első órája sokkal jobb, mint TFA vagy RO). Bár ezekbe a címekbe is mindjárt beleköt valaki.

  89. Teljesen mindegy honnan nézzük és csavarjuk a dolgot… Aki kicsit is képben van a filmekkel kapcsolatban, valamint követte, hogy mi ment a film körül és mit kellett volna letenni az asztalra…Az bizony tudja, hogy az Igazság Ligája egy gyenge film. Minden elvárást alulmúlt (mondom ezt elvakult DC fanként és naiv várakozóként). Gyakorlatilag szembe lettem köpve a moziban… Teljesen mindegy, hogy Snyder vagy Whedon sara, vagy a stúdióé…De ezt a filmet ilyen formában egy DC/Warner párosnak nem szabadott volna moziba küldenie így. CGI bakik, kiforratlan karakterek, gyenge gonosz, Cavill és Affleck és karaktereik bohóccá formálása… Mai napig nem bírom feldolgozni:D Pedig annyira brutál dolgokat lehetett volna csinálni… Megnéztem 2-szer a moziban, másodszorra sem lett jobb…Teljesen jogos az anyagi bukta.
    Nagyon-nagyon el kell gondolkozni, hogy merre tovább, mert ez így iszonyú gyenge…Nem ezt érdemlik ezek a karakterek és színészek…

  90. “Bár ezekbe a címekbe is mindjárt beleköt valaki.”

    Attól függ, mi az a TFA és mi az a RO. :)

  91. ezek a star wars filmek szerintem, de az összes többi felsoroltat láttam, csak ezeket nem, úgyhogy pont nem tudom milyen volt az első óra :D
    én a War of the Planet of the Apesnek is beletenném

  92. Ja, lehet, tényleg.

    Nem láttam még a Valeriant én sem, de biztos szórakoztatóan színes világot hozott össze Besson, és ott az a lényeg, ha az első óra szimplán csak azt mutatja meg a hülye főszereplő kölyök nélkül, akkor nálam is nyerő lesz a film. :D

    A cápa óta vannak jó blockbusterek és rosszak, logikusan csak néhány kiemelkedő van minden évben, a többi megy a süllyesztőbe. Kinek melyik hova kerül, az eléggé egyéni dolog. Az elmúlt években sajnos nekem is több ujjam volt egy kezemen, mint ahánynál elmondhattam volna, hogy ezt most szarrá nézem.

  93. Hát engem már a legelső jelenetében idegesített mindkét ügynök, de hátha te jobban jársz. Az igaz, hogy színes, az eleje volt a legjobb…én a Star Warsokat nem láttam ezeket az újakat, és ha jól láttam valahol, akkor a régiek is nagyban merítettek elvileg a Valeriánból, szóval legalább jobban fekhet az összehasonlításuk

  94. 91. JW:

    Ember, te kevered a sikeres és az elismert szavakat! Alapvetően sikeres valaki/mi anyagi ill. karrier téren tud lenni.

  95. @DarkEagle

    Azért a Marvel filmeknek sokkal jobb történet vezetésük van. Egy ilyen filmhez képest elég logikusan következik minden mindenből és nincs Martha húzás vagy olyan hogy csak azért mutatnak be egy gonosz karaktert, hogy utána 5 perc múlva felrobbantsák a fejét.

    “Nem azért de a DC filmek buktáinak semmi köze nincs Snyderhez.” Ő a DC Kevin Feige-e. Plusz az 5 filmből 3-t ő rendezett. Kérlek ne mond már hogy semmi köze, mikor mind a produceri, mind a rendezői és sokszor még az írói feladatokat is ő látja el a DCEU filmjeinél. Érdekes mód a legsikeresebb DC filmben volt a legkevésbé benne a keze. Annyira, hogy fogta és a JL-ben lecserélte az amazonok ruháit is, mert nem tetszett neki.

    “Nem mellesleg ezt a filmet nem Snyder hanem Whedon baszta el de nagyon csúnyán. Ahogy elcseszte a Bosszúállókat úgy ezt is. ”

    Semmi, de semmivel nem tudod alátámasztani. Csak mutogatsz, mert nem tudsz szembenézni a valósággal. A számok szerint a 2 Avenger film mint bevételileg, mint kritikailag hatalmas siker volt. Snyder filmek: Dawn of the Dead siker, 300 siker, Watchmen bukta, Baglyos mese bukta, Sucker Punch HATALMAS bukta, Man of Steel 55%, BvS 27%, JL 40%. Oh and FYI Snyder kérte fel Wheadont a befejezésre. Szóval ha Wheadon cseszte el, akkor az nem megint Snyder hibája?

    Ha kivennék végre a Snyder kezéből a gyeplőt, még menne is valamire a DCEU.

  96. Abelh
    Tény, hogy nagyot esett a bevétel péntektől szombatra, de az imdb-n 7,5 csillagon áll, ami azt jelzi, hogy azért szereti a nép, és így szerintem elbukdácsolhat valameddig. Pár ismerősöm aki már látta egy véleményen van velem, hogy nem a világ legjobb filmje, de azért a nézhető kategóriában bőven benne van. Pl.: Transformers 5höz képest fényévekkel jobb film a JL.

    Blockbuster kifejezésre még egy reagálás. A nagyköltségvetésű filmek, inkább tömegtermékek, mint filmek. A alkotói szándék háttérbe van szorítva, mert a stúdió nem azért ad 300 misit egy filmes, hogy a rendező megmutassa mit gondol a világról, hanem, hogy minél nagyobb profitot termeljen. A Marvel is jó példa, hiszen az első években kőkeményen ki volt adva a stabnak, hogy mit lehet, és mit nem. Mostanra már engedik az alkotói kreativitást, mert már egy jól bejáratott termék a Marvel. De akár a Star Wars-t is fel lehet hozni, hiszen tudjuk, hogy a producereknek, és a Dsneynek ki kell kérni az engedélyét sokszor, hogy mehet-e vagy sem pl.: TFA Han Solo halála, ott a Disney vezérrel is egyeztettek. Ebben a koncepcióban nem fér bele az alkotói szabadság lsd.: Star Wars Solo filmje. Whedon keze is meg volt kötve, Warner ott volt a háta mögött s az utolsó képkockáig megszabta, hogy mit lehet, mit nem.
    A stúdiókat is meg lehet érteni, mert nem a művészet támogatása miatt adnak 100 milliókat egy filmre, de jobban figyelhetnének a nézői igényekre.
    A JL esetében azon a véleményen vagyok, hogy a stúdió kőkeményen beleszólt a forgatásba, mert látszik, hogy egyszerre több termék akar lenni a film. WW-hez hasonló, a Marvel filmekhez hasonló, valamint az R kategóriás kepregeny filmekhez hasonló.
    Ahogy Vox írta, ha Warner kockáztatott volna akkor pénzügyileg sokkal sikeresebb lenne a DC.
    Valamint nem azon menne a vita, hogy ki mit rontott el, hanem leborultunk volna a film előtt, hogy mennyire bátor bevállalás lett.

  97. Whedon emberek, Whedon… Legalább nézzetek utána hogy kell írni ha már ennyire értetek a filmezéshez.

  98. Punyapapa:

    kijöttek a végső számok és vasárnapra is nagyobbat esett, mint a stúdió remélte/becsülte. ez igy amerikában küzdeni fog a 200 millióért is.

  99. Én amugy azt nem értem, hogy miért nem fignak egy jobb képregényt és viszik egyben a vászonra. Ha ott tudnak csak jobbat a Marvelnél, mert már itt tartunk….
    Talán jobban becsülniük kéne azt az anyagot.
    Egy darkseiid wart megnéznék pl. Bár ahoz két film kéne inkább

  100. @punyapapa! Az IMDB-vel kár még foglalkozni, mert az a 7,5 most már 7,4, folyamatosan esik. Valószínű, hogy simán hét alá fog esni. Az elején a rajongók telenyomják 10-esekkel (persze van valamennyi hater is egy csillagokkal), de kell pár hét, hogy a nagyközönség belője a filmet.

  101. “Ahogy Vox írta, ha Warner kockáztatott volna akkor pénzügyileg sokkal sikeresebb lenne a DC.”

    pont a VOX? hát itt is írtuk már tuti, meg szinte mindenki írta aki foglalkozik filmekkel :D

  102. Stúdiók idei sorrendje:

    boxofficemojo.com/studio/?view2=yearly&view=company&p=.htm

    Első a Warner Bros. :D

  103. @Zoli! Ez azért tényleg vicces. :D Mondjuk nem árt megnézni mennyi filmből jött ez össze. Az meg biztos, hogy a végső sorrend nem ez lesz.

  104. oké, de

    1. nézd meg hány filmből jött nekik össze

    2. azok között volt jó pár veszteséges

    3. a BV-nek idén még jön egy Coco és egy Star Wars mozi.

    4. ezek csak az amerikai számok, (Universalt pl. szerintem az eléjük tolná már a Gru 3 meg a Furious miatt, de ennek utána kéne nézni)

  105. Van azon a listán mindenfelé film, azt szeretem benne a leginkább. Az idei kedvenceimből elég sok, persze nagy mellényúlások is, az benne van a pakliban. Ez van, ha mindenféle műfajban gyártasz

  106. Abelh jah jön még a Coco meg egy Star Wars.Meg ott van még egy mesefilmjük márciusból,meg 3 képregénymozi.aztakurva.

  107. Én is úgy gondolom hogy túl hamar akartak túl sokat.

    Szerintem valahogy így kellet volna.

    Man of Steel: Superman bemutatkozik.

    Batman: Nem lett volna muszáj az eredetsztori, elintézették volna egy flashbackal mint a BvsS-ben. Batman már évek óta üldözné bűnt amikor jön Joker és csúnyán megfingatja. Joker persze nem a Suicie Squados joker lett volna. Megtudjuk hogy hogyan hal meg Robin + Batman miért lesz egy kiégett bűnüldöző, aki gébágyút szerel a Batrepcsire.

    Superman 2: Szupi angstol mert megölte Zod-ot de aztán rájön hogy ő az hős akire a bolygónak szüksége van. Itt már színre lépett volna Lex de inkább mint menő üzletember (Mint pl Last Son of Kryptonban, vagy Man of Steel képregényekben)nem pedig mint az a feltünési viszketegséges idióta. Méltó ellenfél kell Szupinak nem egy hülye gyerek.

    Wonder Woman:

    Aquaman: Valami jó kis történet amiben azért már megjelenne Batman és Superman is tehát amolyan Marveles univerzumépítésként a háttérben haladna tovább a fő történet is.

    Batman vs Superman: A nagy összecsapás normálisabb okkal harcra és egy normális Luthorral. Akár még Dark Knight Retunsból is lophattak volna többet. Aminek pl a végső harca ezerszer élvezetesebb volt mint a filmé.

    Flash: Valami vicces kis Spider-Man szerű sztori, hogy bejhozzák Flasht is. Kb mint az Ant-Man

    Batman&Superman 2: Doomsday: Szupermanus és Bitumen közösen mentik meg a világot + feltűnik WW + talán Flash is. A főellenfél Doomsday. Superman meghal. Így talán lett volna súlya a halálának.

    Suicide Squad: Talán most jöhetne de nem biztos. És szigorúan mint R-18 as akciófilm.

    Justice Legause: És ezután kellet volna jönnie ennek.

    Szerintem ez lett volna a jó sorrend. Talán kicsit tovább tartott volna de így jobban felépülhetett volna a DC univerzum.

  108. kezdhettek volna JL-lel is. Tudom univerzumépítés meg mittomén, de egy Ocean’s 13 mozgatott vagy 4 főbb szereplőt és simán működött magában, a többiekkel is foglalkozva. A történetmesélés határtalan, csak jól kell csinálni, nem kell 9 felvezető film. Igen, a Marvelnek az jött be nagyjából, Nolan meg az eredettörténet után behozta Batman legikonikusabb ellenfelét és még 2 face is belefért a filmbe, mindenre van példa és ellenpélda. Sőt, igazi univerzumépítésre csak 1 jó példa van mindenki más belebukott eddig.

  109. vagy éppen a Gyuruk Ura :) ott is azért volt pár karakter.

    ettől függetlenül egyetértek, hogy lassabban, megfontoltabban kellett volna ez csinálni. szerintem ez a kudarc most hátravetette őket annyira, hogy ha az elején eleve lassan kezdtek volna bele, akkor jutnának el egy normális JL film szintjére, mint amennyit most majd be kell hozniuk újra.

    illetve már korábban irtam, a Marvel ugyan plusz egy filmet lőtt el az Avengers előtt, de ugyanúgy 4 éves projekt volt.

    mindent összetve azért a pánik és a kapkodás nagyon érződött és ez tuti lejött a Warnernek is, de inkább beleszaladtak a pofonba.

  110. Szerintem 800 millio kizart a JL-nek. Meg a 700 milla se tuti.
    Kb 250-260 milliot hozhat domestic (a halaadas es a december vegi unnepi szezon is segit), 450-470-et international.
    A Wonder domestic sleeper hit lesz. At fogja vinni a 150 milliot domestic es en a 200-at se tartom kizartnak.

  111. a 250 szerintem tuti nem lesz meg, a hétvégén örülhet 32-34 milliónak, az ünnepekre meg teljesen lemorzsolódik. most 4 napos szünet lesz kint, gondolom suli talán nincs is egész héten, ez azért meglökheti kicsit, de nekik most a 200 millió a cél első körben.

  112. Hunger Games: MJ 2 szorzojabol erdemes kiiundulni (2,74x).
    Ettol picit rosszabbat varok a JL-re, de szerintem a 2,67 osszejon.
    Persze a Coco hatasat egyelore nehez latni (ket eve a Good Dinosaur tul sok vizet nem zavart) Ez betehet a JL-nek es meginkabb a Wonder-nek is.

  113. A hetvege azert nem 32-34 millio lesz, bebaszna. Inkabb 42-44 millio. Ha ennyi se fog osszejonni akkor az meg a mostani szitutol is sokkal gazabb lesz.

  114. 42-44 az csak 54% körüli esés…esélye nincs erre szerintem, minimum 65%

    a Mockingjay jó viszonyitási alap, de nekik kitartott a lendület egy jobb esés miatt a karácsonyi szünetig. arra a hétvégére most majd a Last Jedi jön, ami valoszinuleg letarolja a piacot.

    simán lehet igazad persze, meg az érvek is jók :)

  115. Halaadas hetvegeje jon, nem fog 65%-ot esni. 50-55% a realis. (MJ2 49%-ot esett.) Az kizart, hogy 60+%-ot essen.
    Az MJ2-nek meg ott volt egy honappal kesobb a Force Awakens, szoval a pixar film mellett meg ebben is hasonlo a szitu:)

  116. Human:
    Azt hiszem félreérthető voltam, mert Vox alatt nem a magazint értettem, hanem Vox nevű hozzászólását, egész pontosan a 86. hozzászólást.

  117. Mármint, tök mindegy, hogy bukik-e vagy sem, és hogy mekkorát, még tuti nem fogják abbahagyni a szuperhős filmeket dc-nél/warner-nél sem, legalábbis addig tuti nem, míg a marvel szekér gurul.

  118. Mammut már,hogy lenne mindegy??A legnagyobb filmjük áll földbe otthon.Ennek következményekkel kell járnia.Thor 2 szintet hozhat bevételekben.Még leirni is vicc.Thor 2.😂
    Itt új kreativ csapat kell teljesen!!Sokkal több volt ebben a filmben!

    130 komment hű 😂 abelh ez rekord?

  119. No, de ez már várható volt akkor, amikor hívtak egy whedont, hogy világítsa meg az eddigi sötét tónust úgy, hogy már kvázi egy kész filmet kellett újrafordítnia. Szarból nem lesz palacsinta, már akkor megmondta mindenki, hogy ez lesz.

    És az eddigi sötét tónusú filmekre se volt már vevő a közönség annyira, mint a könnyeden szórakoztató starkra. Szóval nem a forgatás közepén/végén kellett volna kitalálni, hogy más műfaj kellene. Nem új kreatív csapat kell, hanem új warner, amelyik képes eldönteni ELŐRE, hogy mi a francot akar.

  120. Clark:

    “130 komment hű 😂 abelh ez rekord?”

    ha még összeszámolnánk mennyi szólt tényleg a bevételekről :P

  121. Mert valahol Darkeagle is érthető.És most bárminemű fanboykodás nélkül.Nézd meg azt a neonparádé Ragnarököt.Hella,Karl Urban karaktere,az iszákos csaj karaktere akkor nullák mint a ház.A történet dettó.De 92%-on áll a film mert…mert vicces,és mert a két barom agyonveri egymást benne.Ennyi.
    2012-ben mikor még a Sötét Lovag 3 ment a mozikbn javában dübörgött már az MCU.Teljesen átformálta a közönséget.
    Nézd meg mi lett a JL-ből.Egy torzszülött,lelketlen káosz.. :( Ezekkel az agymenésekkel meg(Marvel,Star Wars filmek)meglehet kilóra venni a népet.
    A 9-ik(!!)Star Wars film jön!És agyon ver mindent.Májusban már jön a következő!!Hát basszák meg.

  122. de ezt is már sokszor beszéltük, hogy a Marvel nem tehető felelőssé azért, amit a WB muvelt a DC világgal. semmilyen közönségformáló hatás nem tehet arról, hogy a WB pocsék filmeket gyárt.

    vagyis de – az MCU sikeressége feltehetőleg olyan nyomás alá helyezte őket, amit nem tudtak kezelni és a pánik miatt ostoba döntéseket hoztak meg, aminek például a végeredménye Synder és Whedon össze nem illő stilusának keverése.

    de most érted ezt nem lehet kimagyarázni, több milliárdos üzletről beszélünk. ha ilyen esetben a döntéshozók inkompetensek, arról közvetlenül nem a versenytárs tehet.

    mert például ha már felhoztad a TDK-t, Nolan idén is félmilliárdot termelt egy nem éppen hurráoptimista, nagyközönségre szabott szerzői filmmel is. szóval az igény megvan rá, de ha nem jól tálalják, akkor a közönség nem fogja fogyasztani és még egyszer, ez nem a Marvel hibája :) ha igy lenne és a ti analógiátokban az MCU egy gyorséttermi szint, akkor csak mcdonalds, meg burger king lenne mindenhol és semmi minőségibb étterem.

  123. ja és a WB ostobasága az is, hogy az egész BvS csalódásból is azt deriválták, hogy itt majd Marveles hangulat kell és azon úszott el a film, hogy sötétebb volt. it had 99 problems, but the dark aint one.

  124. 92%-on áll, avagy a többség szerint nézhető, ennyit jelent a százalék. A kritikusi átlaga ugyanott 7,5, a Justice Leagueé 41% mellett 5,3. Hopp az máris nem csak a fele, mint a %-okat nézve. Értsétek már meg mit jelent a Rotten % ha már ennyit dobálóztok vele.

  125. ez már nagyon off az anyagiakat tekintve, előre is bocs, de nem hiszem el, hogy még mindig, 1000 komment után is az emberek azt hiszik, hogy itt bizony a poénokon van a hangsúly, és a vicceskedés na meg persze a Marvel okozta a vesztét ezeknek a filmeknek.

    csak egyszer álljatok már le gondolkozni általános filmelemzői szemmel és vegyétek észre, hogy az olyan dolgok, mint “koherens történet” (vagy igazából – történet), “kidolgozott, szerethető karakterek” és “karakterfejlődés” teljes egészében hiányoztak ezekből a filmekből. a narratíva egy óriási clusterfuck a BvS, az SS, és a JL esetén is. a WW-ben is voltak poénok, sőt, Diana karaktere végigértetlenkedte az egész filmet mint fő humorforrás az ismeretlen világot tekintve – akkor most ott mégis jó volt a poén, mi?

    nem. a WW elérte azt a roppantul “bonyolult” dolgot, hogy a fent leírtak, igazából szvsz alap dolgokat elhozta a rohadt filmvászonra. a harmadik felvonás hozta a szokásos képregényes sablonharcot és leszámolást, de a jól felépített karakter és az egyébként egyben lévő sztori miatt odanézz baszki, a nézők és a kritikusok is szerették. azért annyi % a másik 3 borzadály rottenen, mert a kritikusok a fenti idézőjeles dolgokat nézik először és csak utána a nüanszokat. ezek a filmek pedig már ott elhasaltak.

  126. Szégyen, hogy így elcseszik a filmjeiket, holott messze előrébb jártak a Marvelnél, ha a 78-as Superman vagy 89-es Batman sikerteit vesszük. Ahogy fent is írta valaki, laza pár másodperces jelentekkel koherens univerzummá lehetett volna kötni.
    Most is így kéne, de elkapkodják.( Ha jól tudom képregény vonalon se sokkal összetettebbek, ott is 5 évente reboot van..)
    Talán maradniuk kéne a sikeresebb képregények megfilmesítésénél, abban copypaste Snyder még jó is, a 300-at alapul véve…
    Pl hallottam van az a sztori hogy batman megkapja szupi erejét és egy este megold minden bűntényt a Földön.

  127. “A 9-ik(!!)Star Wars film jön!És agyon ver mindent.Májusban már jön a következő!!Hát basszák meg.”

    Bizony 40 év alatt 9 film! A JL hányadik DCEU film is volt, ötödik? 2013 óta? És jövő decemberben már jön a hatodik is. Ebből hány is lett jó? Hát basszák meg!

    A többit már leírták a srácok, hogy a Warner/Dc hibáit miért nem más stúdiónak kellene felróni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.