Úgy tűnik összejön a FOX-Disney deal

A CNBC szerint akár a jövő héten is jöhet a bejelentés, miszerint a Disney olyan 60 milliárdért megveszi a 21st Century Fox-ot. Nem mellesleg a CNBC tulaja is hajt a FOX-ra, szóval nagyon árulják azt. Legutóbb úgy nézett ki, hogy a tárgyalások elakadtak a Disneyvel, de belsős források szerint ez már nincs így.

Ez a felvásárlás a filmes és tévés részlegeket érintheti.

Továbbra is tartom, hogy erre nem szabad a rózsaszín “na végre az X-Men is jöhet az MCU-ba” szemüvegen át nézni. A Disney saját streaming szolgáltatást fog indítani, így a FOX összes tartalma is oda vándorolna. Közben ugye keménykednek a mozikkal is, rájuk akarják kényszeríteni, hogy tovább tartsák a cég filmjeit a főműsoron, akkor is, ha már nincs közönség, ami egyértelműen a többi stúdió elnyomásának eszköze lehet a jövőben, immáron még több tartalmon tenyerelve.

Ha összejön a deal, akkor a még kevesebb szereplő lesz a stúdiók piacán, oligopólium alakulhat ki. Ha szerinted ez jól hangzik, akkor jöhet a szemüveg persze.

human
írta
2017. 12. 07. 02:46
megjelenés
78
hozzászolás


78 hozzászólás a “Úgy tűnik összejön a FOX-Disney deal” bejegyzéshez

  1. ez marha jó hír, a szinkronos melókra is általában csak egy stúdióval szerződnek, ha most még a Fox-os cuccok is egy helyre vándorolnak, akkor az érvágás lehet másoknak.

    a mozis húzásuk meg köpedelem, ezen nincs vita.

  2. szemüveggel…
    rozsomák visszatér. Jackman igért valamit!
    szemüveg nélkül meg… kinyirja a mozit ez a kövér kis rohadt egér

  3. Az egyik szemem sír, a másik nevet! Persze király, hogy az X-Menek és a Fantasztikus négyes is bekerül a MCU-be, de mi lesz az R kategóriás Deadpool-al és az X-Force-al? Továbbá Alien, Predator??!! Ezekből is PG-13as moslékot csinálnak? Továbbá bukjuk majd a hazai blu-ray megjelenéseket is! :(

  4. Ez a folyamat az autó, illetve élelmiszeriparban rég megfigyelhető. Központosítás, azaz centralizáció, méghozzá a monopólium helyzet legrosszabb, legszemetebb formájában. Pl. A Nestlé, a Mondeléz meg a Pepsico tarja kezében az egész élelmiszeripar nagyrészét. Most meg a szórakoztató szektort is felosztják pár világjátékos között. Lesz/vagy már van itt is kb 3 cég, akié az összes filmstúdió, összes karakter, stb stb.
    Mocskos üzlet, persze az ő szemszögükből ez a legszebb dolog a világon.

  5. Human amit írsz az mind szép de amíg olyan filmeket csinálnak amíg tetszenek addig leszarom őszintén, hogy a moziknak meg a többi stúdiónak mennyire szar. :) A Fox meg az utóbbi években nagyjából két kivétellel földbe állított mindent amibe belekezdett.

  6. Én sem örülök ennek feltétlenül. Jobb lett volna valami megegyezés a karakterhasználatról inkább. Mert én is félek attól, hogy átmennek mesébe komolyabb projektek. És az, hogy Hálívúd legnagyobb stúdiója nemes egyszerűséggel megveszi kilóra a 3. legnagyobbat…Az nagyon durva.

  7. Miért csak arról szól ez a gusztustalan húzás,hogy hű meg há X-Men,F4 a Disneyé lesz??Ki a faszt érdekel?Ez sokkal több annál!Mik lesznek azokkal a filmekkel amik nem családbarát baronságoknak készülnek??Mi lesz így hollywoddal,a FOX-al?Az egyik legnagyobb traduciójú studió!!Marad a Warner meg a Universal?

  8. Csak szerintem undorító már, hogy a Filmbuzi kivételével minden hírportál X-men vs. Avengers bannerrel hozza le az üggyel kapcsolatos híreket?
    Mintha ez lenne Hollywood legnagyobb megoldatlan problémája.

  9. Az Uratok jó nagy baromságot írtál ugye tudod? Hogy a túróba tartaná az egész világot a kezében az általad említett cégek? Rajtuk kívül még annyi van hogy meg se bírnád számolni. Másrészt ha mégha csak tényleg lenne 3 cég akiké az egész ipar rajtuk kívül nincs senki az miért zavarna? Nem egy féle terméket dobnak le eléd hanem százat. Mellesleg inkább tényleg legyen minden 3 olyan vállalattól aki tudja mi kell a fogyasztónak mint sok akik csetlenek botlanak az üzletben. A Fox bele se menne a felvásárlásba ha annyira jól menne neki.

  10. @Clark

    “Mik lesznek azokkal a filmekkel amik nem családbarát baroMságoknak készülnek? ”

    Betiltják az összeset és majd mindenféle pincékben bujkáló illegális zugstúdiók fogják gyártani őket kézikamerával, amit majd vhs-en lehet megszerezni különböző deep webes csatornákon keresztül. Sőt a régebbi korhatáros filmekben a disney az összes fegyvert kicseréli adó-vevőre, a csúnya szavakat meg szivárványra. A Sin Cityre és a hasonló filmekre meg tesznek még pluszban egy rózsaszín filtert és a karaktereket aranyos kis malackák fogják helyettesíteni.

    Szóval mindenki fusson amerre lát, itt a világvége.

  11. @Az uratok
    Világjátékos! Mekkora pc már ez, de nagyon tetszik. :) Már érdemes volt itt olvasgatni.

    A látható szférában valóban vezető váltás lesz, egy központú vezetést megvalósítani bármi áron, meg jogi csűrés csavarás, de ez csak cirkusz a népnek. Igazából akkor lesz ezzel gond ha kötelezővé teszik ezeknek a szar filmeknek a megnézését. Amíg nem kötelező moziba járni, tv-t nézni addig nincs akkora gond.

  12. Ez a legsötétebb timeline, mindenkinek kinő a körszakálla. Ez baromira ugh, hogy lehet ennek örülni. Nekem még a szemüveges változat is borzalmas jááj

  13. 60 milliárd dollár? Egészen elképesztő. Mcu ide vagy oda, az sosem jó, ha szűkül a piac, még akkor is, ha jó filmeket gyárt a Disney, mert megvan a maguk stílusa és abból nem nagyon engednek, egy idő után herótja lesz tőle az embernek. Tényleg csak a Warner marad nagy ellenlábasnak, szóval kapja össze magát a DCEU, meg jöjjön az a Harry Potter spin-off folytatás, most már csak elvből is meg kell ezeket nézni. A Sonyt azért nem lehet ide venni, mert a filmes részlegük kritikán aluli (Tarantino reméljük ment rajta) másrészt azért kezdenek jóba lenni miki egérrel a Pókember miatt. A többiek meg sajnos nem ebben a ligában játszanak.

  14. az az érdekes az olvasott hozzászólásokban, hogy mind a Disneyt támadja, pedig a hírek szerint a FOX kereste meg őket, Murdoch bácsi akar megszabadulni a filmes-sorozatos részlegtől. a Disney csak él a lehetőséggel (hülye lenne elutasítani)

    FOX-nak kell a pénz a kábel hír- és sportcsatornáihoz, a Disney pedig elviszi a motyót mert 1) a streaming szolgáltatáshoz kell a tartalom és a FOX gyártott pár cuccot ami hasznos lesz nekik, 2) így egybe rakhatja a Marvel dolgokat, és ha egy kézbe kerülnek a képregény cuccok. ezek elég logikus motivációk

    ami a pedig szűkülő a piac kijelentést illeti, az által, hogy egy céget árulnak ez elkerülhetetlen ha potenciális vevők az adott piacról érkeznek.

    szóval grundoljunk mi össze 60 milliárd dodót és vegyük meg a FOX-ot, vagy lenyeljük a békát, és bízzunk benne, hogy jól sül el a dolog

  15. én egy ideje már mondogyatom hogy nem véletlen hogy a többi stúdiónál a nagyobb próbálkozások mind csődöt mondanak, Mickey egér tesz róla hogy ő legyen az egyetlen aki marad

  16. Következő generáció már nem moziba fog járni hanem “hé srácok megnezunk egy Disney-t?”. Majdnem biztos vagyok benne, hogy ez előbb utóbb exkluzív disneys mozitermekkel fog járni az államokban

  17. Ha Reynolds marad Deadpool, akkor semmi probléma nincs nálam, akkor sem, ha mindent Disneyben látok.

  18. Jaj amikor a tudatlanság és a magyar mentalitás találkozik. A studió összeolvadások nem új keletű dolgok. Vagy azt hittétek, hogy az MGM-t kezdetektől így hívták vagy hogy a minden idők egyik legjobb trilógiáját (LoTR) létrehozó stúdiót, a New Line Cinema-t nem olvadt a Warnerba?

    A Disney azért jutott el eddig, mert fogyaszthatót készít és a Fox pedig azért, mert nem. A szorakoztató ipart ez az egyetlen tényező mozgatja már a kezdetek óta. Nekünk, mint végfelhasználóknak csak az az egy számít, hogy a belefektetett időnk mennyire térül meg. Ki hány olyan filmet tud felsorolni, amit bán, hogy megnézett egyszer és ki hányat, amit már látott vagy százszor? Hány olyan studió tünt el a súlyesztőben, mert nem volt képes ennek az egy kritériumnak megfelelni?

    Én inkább egy követendő példának tekintem a Disney modeljét amit már a kezdetektől csinál, de mégis az MCU-val teljesedett ki. Méghozzá szembement avval a gyakorlattal, hogy sztárokra építsen. Hisz nem az MCU-val kezdte el. Ki tudja, hogy ki rendezte a Csipkerózsikát vagy az Oroszlán királyt? Azokra azért ültünk be, mert Disney film, míg más stúdiók filmjeire azért, mert XY a főszereplő vagy a rendező. És ezt ültette át az MCU-val az élőszereplős filmekbe. Szerintem ez zseniális.

    A film ipart addig nem kell félteni a centralizációtól, míg nem kötelező megnézni a filmeket. Addig egy kis film is lehet bombasiker, mint a Get out, vagy nagy film bukta, mint a Disney féle Lone Ranger vagy John Carter.

  19. Azért vicces látni, hogy a Disney sokaknak csak az MCU-ról szól. Igen azzal lettek igazán híresek de azokon kívül nincs túl sok kiemelkedő filmjük, mármint a Star Warson kívül. És azért legyünk őszinték, lehet itt csorgatni a nyálat hogy na most akkor az MCU-ba jöhet F4 meg X-Men a jó isten de ez nem csak ennyiből áll. Disney filmek jó nagy többsége MAX átlagos egyszer nézhető film vagy sorozat. Hirtelen nem is tudnék mondani olyat amit bármikor többször is megnéznék tőlük. Mert igen jók a filmjeik, a legtöbb szórakoztató és sikeresek is de ennyi. És azért egy komolyabb film nézőnek ennyi nem elég szerintem. Legalábbis nekem annyi nem elég hogy leülök 2 órára jól szórakozok aztán utána soha többé eszembe sem jut a film.

    Nem beszélve a komolyabb részéről amit Human is említett. A filmiparnak rohadtul nem tesz jót ez a helyzet és ezt főleg a kis stúdiók, azok akik még komoly dolgokat akarnak letenni, fogják megsínyleni. A legtöbb film így is alig kap rivaldafényt mert bár képregény fan vagyok de nem jó látni hogy a filmes iparban mindenhol csak ezeket látni. Van két blockbuster kategória ami hype, Star Wars és a képregények. Minden más kb el van felejtve. És ez szégyen.

  20. Hogy érthető legyen mire célzok. A Disney lényegében a film ipar nácizmusa. El akarják érni hogy ők uralkodjanak a néző meg kénytelen azt nézni amit ők adnak mert nem lesz más. Na most aki szerint ez jó és megéri csak mert láthatunk a szaros MCU-ban F4-et meg X-Meneket szerintem inkább bújjon el.

  21. “Human amit írsz az mind szép de amíg olyan filmeket csinálnak amíg tetszenek addig leszarom őszintén, hogy a moziknak meg a többi stúdiónak mennyire szar.”

    és amikor már nem, addigra alig lesz ellenfelük blockbusterek között, szóval tovább kell majd kajálnod amit gyártanak.

  22. nem értem a problémát. valaki úgyis megvette volna a Foxot. akkor meg már miért ne a Disney.

    a moziba náculhatnak kedvükre, úgyis átszokik a nép a streamingre.

    amíg csak 1 független stúdió csinál jó filmeket, addig van okuk versenyezni a minőséggel.
    aztán meg ha szart csinálnak, akkor simán csak senki sem fogja megnézni a filmjeiket akkor se, ha kizárólag ők csinálnak filmeket, hanem inkább kimennek a parkba focizni az emberek mozizás helyett.

  23. nem szeretitek a blockbustereket? nyilván a független filmek faszák, de a látványosakban nehezebb versenyezni “amíg csak 1 független stúdió csinál jó filmeket”.

  24. Wiki szerint az észak-amerikai marketshare (2016) a major studióknál:

    Walt Disney Studios (The Walt Disney Company) 26.09%
    Warner Bros. Entertainment (Time Warner) 16.86%
    Fox Entertainment Group (21st Century Fox) 12.92%
    Universal Studios (Comcast) 12.50%
    Sony Pictures Motion Picture Group (Sony) 8.07%
    Paramount Motion Pictures Group (Viacom) 7.50%

    Ha ez megtörténne, az észak-amerikai mozifilmes piac egyharmadát a Disney uralná…

  25. Nagy problemak lesznek itt akkor ha ez igaznak bizonyul. Lucas cseszte el hogy nem rajuk hagyta a lucasfilmet hanem eladta a disneynek apropenzert es tessek lassan nem marad konkurencia. Johetnek az identitaszavaros xmenfilmek es a nerdek orulhetnek, mindenki mas tudja mit jelent ez, mar persze a tudatlan magyar mentalitasos filmrajongokon kivul, ugye.
    Biztos ennyire fontos murdocheknak hogy kiszolgaljak meg 2 evig az igyis zsugorodo maradek trumpparti csurhet?
    ahhh a duhito az enyhe kifejezes.
    A warner meg a universal meg gyorsan kapja ossze magat mert a kovetkezo sony utan 2ev mulva ok jonnek.

  26. human: én már nem is emlékszem, mikor láttam utoljára jó blockbustert.
    tudom, sznob köcsög vagyok.

  27. “eladta a disneynek apropenzert”
    és emlékeim szerint abban a deal-ben kapott disney részesedést is

  28. Én nagyon kevés blockbustert nézek, kb csak a star Wars ami egy gyerekkori fertőzés és már így maradtam, de egyre kellemetlenebbül érzem magam, hogy ezt a szörnyeteget támogatom mikor beülök rá.

  29. @human

    Mondjuk érdekes, mennyire kihangsúlyozzák a cikkekben (nemcsak itt), hogy milyen alávaló a Disney magatartása, és milyen “apokalipszist” fest le a jövőre nézve; ahhoz képest valahogy alig említik, hogy a FOX kopogtatott a Disney ajtaján és nem fordítva.
    (Aztán persze kiderülhetett azóta, hogy kamu, csak én lemaradtam róla.)

    De látva a kommenteket nagyon úgy tűnik, hogy élből el kellett volna utasítani a cég közeledését a Disney-nek.:)

    “nem szeretitek a blockbustereket? nyilván a független filmek faszák, de a látványosakban nehezebb versenyezni.”

    Lehet, de amíg durván elfüstöl egy Tommorrowland, Lone Ranger, John Carter, addig azért a Disney és keretek közé lesz szorítva.
    Finoman szólva ott sem tudnak mindent eladni a nézőknek.
    Ami nem kell, arra nem ülnek be, lehet akármekkora és csilivili a
    hype.

  30. DarkEagle: Az összes blockbuster egyszer nézős limonádé. Amiket a FOX gyárott azok is. A különbség annyi, hogy (és ez nyilván erősen szubjektív), hogy a Disney ezeket jól csinálja. A FOX meg nem, egyesével a földbe állították az összes jó sorozatukat. Innen nézve nem nagy veszteség ha a Disney-é lesznek. A független, meg komolyabb filmeket felesleges ide keverni, olyat a FOX sem csinált. Sőt…

  31. Sajnálom azokat, akik csak annyit látnak ebből az egészből, hogy az X-MEN és az F4 visszakerül az MCU-ban. A FOX olyan sorozatokat tett le az asztalra, mint a Die Hard, Alien, Predator, a régi Star Wars filmek stb. Egy nagy tradiciójú stúdióról van szó. Ha azt gondolojátok, hogy a Disney alatt is elkészülhetett volna egy Aliens, vagy egy Predator, akkor nagyot tévedtek.

  32. Ha a deal létrejön, akkor a Disneynek 60%-os részesedése lesz a Huluban. Így szerintem okafogyottá válna új saját streaming szolgáltatás elindítása.

    Érdekes, hogy mindenki csak az X-Men-el jön. Pedig olyan címekről van még szó, mint pl. az Avatar, Alien, Predator, Die Hard.

    Amúgy miért hiszik ilyen sokan, hogy akkor innentől nem gyárt a Fox majd R rated filmeket? Hülyék lennének nem csinálni, ha egyszer igény van rá. Csak szólok, amikor a Miramax az övék volt, olyan filmek készültek, mint pl. a Ponyvaregény.

    Egyébként azt pletykálják, hogy Murdoch lehet a következő Disney CEO.

  33. hát. a Marvelt is megvette a Disney, a Punisher túl durva lett volna nekik, odaadták a Netflixnek, azok csináltak belőle jó kis sorit.
    miért ne tehetnék ezt meg egy Aliennel?

  34. “A FOX olyan sorozatokat tett le az asztalra, mint a Die Hard, Alien, Predator”

    Szépen földbe is döngölte őket. Alien 4, AvP filmek, Predators, Prometheus, Covenant, Die Hard 4-5 mind kivétel nélkül értékelhetetlen okádék.

  35. “mindenki mas tudja mit jelent ez, mar persze a tudatlan magyar mentalitasos filmrajongokon kivul, ugye”

    ez nem nemzeti kérdés, kinn is sokan örülnek a dealnek a képregényrajongók közül.

  36. “én már nem is emlékszem, mikor láttam utoljára jó blockbustert.”

    csak idén volt a Logan, Blade Runner 2049 és a Dunkirk. Ebből az egyiket a FOX kísérletezte ki.

  37. human: jó jó, de ekkora költségvetésű film már a Netflixnek is belefér.

    (a “független” alatt nem feltétlen aprópénzért készült filmet értettem)

  38. “Azért vicces látni, hogy a Disney sokaknak csak az MCU-ról szól. Igen azzal lettek igazán híresek de azokon kívül nincs túl sok kiemelkedő filmjük, mármint a Star Warson kívül”

    Szóval DarkEagle szerint 2010 előtt senki nem is hallott a Disney-ről? :D

  39. @human

    A Dunkirk miért jó blockbuster?
    A látvány, technikai rész pazar, de tele van unszimpatikus és buta karekterekkel, blőd fordulatokkal és mesterkélt “időcsavarokkal”, amik ahelyett, hogy a fokoznák a feszültséget pont kiölik azt. :(

    A hollywoodi klisékben tobzódó Ryan közlegénye megmentése jóval látványosabb, érzelmesebb, (csomó csúcsponttal és katarzissal).

    De ha már művészi/filozófia megközelítést keresünk a háború kilátástalanságára, Az őrület határán még mindig ezerszer működőképesebb, mint a Dunkirk.

    Tudom, ezek már egyéni szocproblémák. :)

  40. @zsocso
    ” A FOX olyan sorozatokat tett le az asztalra, mint a Die Hard, Alien, Predator, a régi Star Wars filmek stb. Egy nagy tradiciójú stúdióról van szó. Ha azt gondolojátok, hogy a Disney alatt is elkészülhetett volna egy Aliens, vagy egy Predator, akkor nagyot tévedtek.”

    A Miramax is megcsinálta a Kill Bill-t, a Ponyvaregényt, az Alkonyattól pirkadatigot, a New York bandáit, Shop Stopot stb. stb. akkor, amikor a Disney volt a tulajdonos.

  41. Akik még mindig nem értenék ez a felvásárlás (és például olyan intézkedések amik a netsemlegességet a gyengítik ) oda vezetnek hogy a Disney lesz “A” tartalomszolgáltató ,https://www.hollywoodreporter.com/sites/default/files/custom/Meena/StudioProfitability2016.jpg ezen a képen látszanak a legnagyobbak értékei és profitja a 2016-os évben, a felvásárlás után a Disney profitja (ami nem akar csökkeni ) több lesz mint az utánna következő összes ! stúdiónak ami lassan a vállalat óriás értékén is meg fog látszani. Az olyan cégek mint a Netflix, az Amazon a Hulu le lesznek gyalulva pár éven belül.
    https://www.youtube.com/watch?v=00wQYmvfhn4 itt van egy részletesebb tájékoztató arról hogy ez mit is jelent a gyakorlatban

  42. És örülök hogy egy filmes blog ilyen kérdésekkel is foglalkozik :) hajrá csak így tovább

  43. Aki azzal érvel, hogy de hát így is kaphatunk új Predatort, meg Die Hard-ot, mert majd eladják a Netflix-nek, az nagyon téved. Egyrészt, ha eladják a Netflix-nek már nem moziban láthatod, nagy vásznon, stb. Esélyes, hogy egy gagyi sorozatot csinálnak majd belőle, ami pláne nem hiányzik.

    És nagyon is fontos, hogy sok stúdió legyen, mert akkor lesz verseny és nem lehet mindenféle vackot eladni a népnek, mert akkor keresik a másik stúdió “termékét”.

    Az is el van tévedve, aki azt írta, hogy a Fox nem szokott művészfilmeket készíteni. Biztosan ismerősen cseng a Juno, a Gettómilliomos, az Alul semmi, Birdman, 127 óra vagy a Fekete hattyú és a 12 év rabszolgaság címek. Ezeket mind a FOX SEARCHLIGHT készítette… Ami a Fox független filmes részlegének tekinthető.

    Aki azt írta, hogy Lucas cseszte el, amikor eladta a Star Warst a Disney-nek, hát nagyon-nagyon egyetértek. A Fox-nak kellett volna megvennie, mert akkor nem ilyen Disney-light Star Wars filmeket kellene néznünk, másrészt meg nem lenne ott a Disney, hogy megveheto a Fox-ot.

    Egyébként, a Paramount cseszte el valamikor 2008-2009 körül, hogy nem ők vették meg a Marvelt, mert ugye az első Vasember pl. még Paramount, és ezzel együtt kb. a teljes Marvel filmbrand messze legjobb filmje is egyben. Azóta meg kapjuk a Disney Marvel cuccokat a Riska tejen meg a tolltartókon.

    Hát, én szomorú vagyok.

    Az X-Men-nek meg kb. pont addig volt értelme, amíg külön filmet kaptak, mert a Bosszúállók 5-ben majd annyi lesz a szerepük, hogy a háttérben tipródnak és két gyermeteg poén között befeszítik a bicepszüket?!

    Ha ez megtörténik, akkor nagyjából a kedvenc stúdióm része lesz a rágógumigyár Disney birodalomnak. Hát, nem jó hír, nagyon nem.

  44. “Aki azt írta, hogy Lucas cseszte el, amikor eladta a Star Warst a Disney-nek, hát nagyon-nagyon egyetértek. A Fox-nak kellett volna megvennie, mert akkor nem ilyen Disney-light Star Wars filmeket kellene néznünk, másrészt meg nem lenne ott a Disney, hogy megveheto a Fox-ot.”

    Hál istennek eladta és nem kellett még egyszer azt a szekunder szégyent átélnem, amit az 1-2 rész alatt éreztem.

  45. Szerintem is kb. minden 10. blockbuster jó. A többi ahogy korábban írták: egyszer nézős limonádé.

  46. Balázs:
    Ezt a szégyent én a JJ Abrams féle Ébredő erő nézése közben éreztem.
    A maga idejében – én moziban láttam mindet – az I. rész 1999-ben, majd a II. rész 2002-ben teljesen vállalható filmek voltak. Az első igaz, kicsit gyermeteg, de ez koncepció volt, a II.-ban meg kiderült, hogy Lucasnak fogalma sincs a romantikáról, de ezektől eltekintve mindkettő legalább 3-4 nagyon-nagyon emlékezetes jelenetet fel tud vonultatni, sok új világgal, géppel, űrhajóval, stb., amire a Disney Star Wars féle cuccok – eddig – teljesen alkalmatlanok voltak.

    Azok a filmek még FILMESEMÉNYEK voltak, ezek meg BRANDESEMÉNYEK lettek. És ez nagyon szomorú szerintem.

  47. Zoli: Most se lehet mindenféle “vackot” eladni a népnek, idén igen sok blockbuster bukott nagyot. Főleg amcsiknál, ahol még olyan filmek is buktak amiket aztán a világ többi része húzott ki a szarból. Ellenben a Disney “színes, szagos szarjai” elég jól teljesítenek mindenhol. Ezek szerint jelenleg erre van igény, megjegyzem nekem is jobban tetszenek mint amiket a konkurencia mostanában kiböfög magából. De ez ugye ízlés kérdése, és akkor megint ott tartunk, hogy ízlés alapján ítéljük meg, hogy ez most jó üzlet vagy sem. :)

  48. az ébredő erő nem volt valami jó, de jobb volt mint az előzménytrilógia.

    a Rogue One meg szerintem simán felér a régi trilógiához.

    Zoli: “ha eladják a Netflix-nek már nem moziban láthatod, nagy vásznon, stb. Esélyes, hogy egy gagyi sorozatot csinálnak majd belőle, ami pláne nem hiányzik”

    helló, a 90es évek kéri vissza a mentalitásodat!

  49. Star Warshoz: Baljós árnyak még úgy ahogy tetszett, de a Klónok már 17 évesen is ciki volt szerintem, azóta meg már fájdalmas. Sithek bosszúja nagyjából okés, de kevés ember tud Lucasnál természetellenesebb dialógokat írni sajnos. Ébredő Erő ezzel szemben nekem bármelyiknél prequelnél jobban tetszett.

  50. scorba:
    Hát igen, kb. a kilencvenes években volt utoljára csúcson az USA filmipara… :) Szóval, ha ez oltás akart lenni, akkor nekem nekem nagyon nem fáj.

    Az, hogy a 2000-es évek elején kijöhetett egy Gyűrű Szövetsége, meg még pár jó film, nagyrészt a 90-es évek utózöngéjének köszönhető. Kb. mióta a Marvel filmek ilyen népszerűségre tettek szert, meg nagyjából olyan mélységbe csúszott az egész amerikai film, mint mondjuk az 50-es években, amikor technikai cuccokkal próbálkoztak a tv ellen, de elfelejtettek jó filmeket készíteni. Ahhoz, hogy ebből kijöjjenek kellettek az olyan filmesek, mint Hitchcock és Kubrick a 60-as években, vagy Spielberg, Lucas, vagy Coppola a 70-es években.

    Az a nagy baj, hogy most nincs lehetőség ehhez hasonló arany generációk kiteljesedésére, mert a mai stúdiórendszer – és itt visszajött a Disney-problémakör – ezt nem teszi lehetővé. Aki pedig kis filmekkel csodákat művel gyorsan hozzádobnak egy 200 milliós filmet, hogy aztán annak rendje módja szerint minden egyediség elpárologjon belőle, mert meg kell felelni a stúdió egyen igényeinek.

  51. scorba: Persze, ok, most tv-sorozatok új reneszánszukat élik, csak éppen azok nem filmek, hanem sorozatok. Ami nem egy kategória. Olyan, mintha a legjobb levest versenyeztetnéd meg a legjobb zöldséggel. Nem egy kategória, külön ligában játszanak. :)

  52. Zoli:
    Teljesen egyetértek. Annyit még hozzátennék, hogy a Disney most sehol sem lenne Marvel meg Star Wars jogok nélkül. A saját filmjeik sorra buktak az elmúlt években, a Pixar is sajnos egyre silányabb munkát végez és a Disney új, saját rajzfilmekkel sem tud előállni. Miután a régi rajzfilmjeik megkapták a fölösleges folytatásokat (meg némelyikből sorozat is készült) jöttek a film változatok. Nem tudna másképp fennmaradni, csak húzónevekkel.

  53. Ott a pont Zoli!!!Idei Disney termés élmenői:

    Egy animációs mese ami okádék volt
    3 képregényfilm.

    Erre verik magukat??

  54. ezt az érvelést nem értem. ha a Marvel meg a Star Wars nélkül kell nézni a Disneyt, mert a Marvel meg a Star Wars filmek okésak, akkor nem lesznek okésak a Fox filmek is náluk is?

  55. Zoli: pedig szerintem simán versenyeznek a sorozatok a filmekkel manapság. na mondjuk ebben benne van a filmek csökkenő színvonala is.
    de általánosságban véve nekem speciel szimpatikusabb egy érdeekes történetnek a 8-10 órában kibontása, mint a 2 órában. (az meg a másik amikor végig kell ülni 3mat a moziban vécészünet nélkül, brr.)

    szerintem nem az a baj, hogy tehetséges független filmeseknek adnak esélyt. nem feltétlen korrumpálja ez meg az alkotót. oké, abba az egy filmbe beleszólnak, de utána mehet megint saját feje után, csak mostmár több önbizalommal / tapasztalattal / jobb referenciával / biztosabb egzisztenciával stb.

  56. scorba: az a gond, hogy az otthoni sorozatozás/filmezés élményben kanyarban sincs egy mozihoz képest. Arról nem is beszélve, hogy inkább merülök el 3órában a nagy vászon előtt a gyönyörű képekben minthogy 10-13 órát daráljak.

  57. @Kember: Bocs de a Disney az MCU előtt nem volt más mint egy mesegyáros. Igen az MCU előtt is nagy cég voltak de az elmúlt 10+ évben váltak igazán naggyá. És ez vitathatatlan.

    @MrAndree Izéke, Fox Searchlight stúdió nem ismerős? Csak mondom, egy raklapnyi jó filmet letettek az asztalra, a legtöbbet Oscárra is jelölték.

    Egyébként itt most nem arról van szó, hogy ki szerint melyik stúdió gyártott jobb tartalmat az elmúlt 10+ évben. A FOX képregény szinten nulla de azért voltak ott Oscar jelölések szép számmal. Csak ahogy fentebb is írtam azokat a nézők többsége elfelejtette a sok blockbuster mellett.

    De a fő gond továbbra is az ha nincs ellenfél akivel küzdhet a Disney vagy úgy általában bárki akkor nem lesz kreatív versengés sem, ami azt szüli amit fentebb is írtam, hogy évente jön 200 totál átlagos film amin bár jól szórakozik a többség de ennyi, soha többé nem kerülnek napvilágra.

  58. A miehz tartás végett érdemes megnézni a két stúdió legjobb filmjeit. Érdekes lista azért, na.

    FOX Top 100: imdb.com/list/ls051507846

    Disney: imdb.com/list/ls050799390

    Nyilván egyik lista se fullos de a lényeget jól mutatja. Pláne azt hogy mi volt az említett 10 év előtt.

  59. Valaki megvehetné inkább az MGM-et, akkor talán kapnék végre egy jó Stargate filmet, vagy sorit…

  60. Remélem nem jön össze, így is túl nagy már a Disney. Inkább egy Fox – Paramount összeolvadásnak tudnék örülni valamennyire, hogy a nagy múltú stúdió ne kerüljön kínai/indiai kézbe.

  61. @ DarkEagle

    Azt a listát hogyan lehet komolyan venni amiből hiányzik a Ponyvaregény, Kill Bill, Good Will Hunting, Sin City, A Holló, Kapitány és katona stb…
    Miramax gyártotta ezeket, mikor Disney volt a tulaj, kb a Disney független szegmenseként működött (és nem kizárt, hogy most is gondolkodnak egy hasonlóban.)

  62. Egyetértek human-al teljes mértékben. Én remélni tudom csupán, hogy más veszi meg, és nem a Disney. Ezzel a lépéssel túl nagyra fog hízni, már az amúgy is méretes “birodalom”. A kreatív szabadságnak, lehet csak én látom rosszul, amúgy is vége van a Diney-n belül. A PG13 és mindenkinek fogyasztható legyen című dologról ne is beszéljünk…

  63. dochollywood: Azért azt ne felejtsd el, hogy a Ponyvaregény,és a Holló a 90-es években készültek. Amikor az R besorolású filmek az aranykorukat élték. Ne bizz benne, hogy a Disney 2018-ban majd szembe fog menni a PG-13 trenddel. Az általad emlitett filmek ma lehet, hogy el sem készülhetnének.

  64. Nem értem a hisztit a rated filmek vonatkozásában. Főleg a nagy költségvetésű látványfilmek, amik általában egyáltalán nem igénylik ezt a besorolást. Egy Ponyvaregényt, stb. fillérekből le lehet gyártani. Ha a Disney mondjuk nem fog ilyeneket készíteni,ott a Warner, Columbia, Paramount, Universal,aki kielégítheti ezt az igényt, hogy csak a legnagyobbakat említsem.

  65. Na, most kell, még idejekorán a Disneyt a földig elpusztítani, aztán a helyét fél méter vastagon sóval bevetni. Egyrészt nehogy már épp egy ilyen okádék banda monopolizálja a filmipart, másrészt eleve ne akarja már monopolizálni senki. Példát kell mutatni, visszamenőleges hatállyal rendelkező trösztellenes törvényt hozni ha még nincs és darabokra szabdalni a rohadékokat. :)))

  66. human says:
    “és amikor már nem, addigra alig lesz ellenfelük blockbusterek között, szóval tovább kell majd kajálnod amit gyártanak.”

    Te megnézel minden nagy költségvetésú filmet válogatás nélkül? Amíg nem kötelező moziba járni, addig nem kell kajálni amit gyártanak. Ha eddig is kajálták volna a népek a nagy költsévetésű filmeket válogatás nélkül, akkor nem akarnák eladni a Foxot. Meg egyáltalán minek moziba járni mikor 100 éves a film. Én eddig 3000 filmet láttam és további közel 5000 film van a listámon, amit valamiért tetszik, de a legtöbbet úgy se fogom látni.

    human says:
    csak idén volt a Logan, Blade Runner 2049 és a Dunkirk. Ebből az egyiket a FOX kísérletezte ki.

    Definiáld kérlek mi a blockbuster számodra. Alapfelvetésben nem a nagy költségű film, hanem a nagy bevételú filmet jelenti. És a Blade Runner 2049 csúnyán elhasalt, csak a kritikusok szerették. Viszont a Get Out, a Split vagy az It több, mint meghúszorozta az költségvetését. Szóval lehet kispénzból is kasszasikert csinálni.

    Az pedig, hogy Disney nem csinált felnőtteket célző filmeket egy hatalmas hülyeség. A Disney nem csinál Disney logóval ilyen filmeket. Erre ott a Touchstone. Csak pár ott készült kúlt filmet említsek: Jelek, Pretty Woman, Roger nyúl, Unbreakable stb. Disney már a MCU és SW előtt is nagy volt, csak kötötte az orrunkra.

    De tök vicces, ahogy lázadtok két óriás összeolvadásánál, de hol voltatok amikor 2012-ben az addig 4 nagy zene óriásból csak 3 lett felvásárlás miatt? Vagy ki használ inkább linuxot Windows helyett? Vagy ki használ AMD procit Intel helyett? Vagy hogy közelebbit mondjak, ki jár inkább kismoziba multi helyett?

    Régi családi mondás felénk, ha nem izlik ne edd meg.

  67. A blockbuster az ami sokba kerül és sokat várnak tőle. A BR egy nagyjából bukott blockbuster, mert nem teljesítette.

    “De tök vicces, ahogy lázadtok két óriás összeolvadásánál, de hol voltatok amikor 2012-ben az addig 4 nagy zene óriásból csak 3 lett felvásárlás miatt? Vagy ki használ inkább linuxot Windows helyett? Vagy ki használ AMD procit Intel helyett? Vagy hogy közelebbit mondjak, ki jár inkább kismoziba multi helyett?”

    Nyilván egy filmes oldalon a filmes világot érintő összeolvadás fog előkerülni (pár példád pedig vicces, hiszen pont olyan piacról példálózól ahol már “átvette a disney”). Én szoktam menni kismoziba, és sokszor az üdítőt is tőlük veszem mert ugye abból van a pénzük inkább, és lám, jó példa is, mivel a CC a hazai piacon eléggé diktáló helyzetben van, ami a feliratos filmeket nem túl előnyösen érinti. Ez ki lehet vetítetni a Disneyre és arra, hogy miket érhetnek el ha övék lesz a circa 40%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.