Csütörtökre várható a FOX-Disney deal bejelentése

Tegnap megtudhattuk, hogy a Comcast kiszállt a tárgyalásokból, így már csak a Disney maradt a porondon.

A felvásárlás 40 milliárd dollár körüli összegért fog megtörténni.

A bejelentés csütörtökre várható.

Itt egy grafikon arról, hogy a Disney ezután milyen éves média bevételre számíthat a többiekhez képest. Ha szerintetek idővel ezt nem fogják a többiek elnyomására, és tulajdonképpen a mozi-stream használók számára negatívan használni, akkor kérek kicsit az optimizmusotokból.

Nem, a Disney nem csak a Fantastic Four és az X-Men jogok miatt teszi ez, hanem a FOX tv-s részlegéért, a helyi sportadóiért, a második legnagyobb Indiai médiacégért, hogy a Hulu-ban ezzel 60%-os részesedése legyen, a Fox médiatartalmaiért és még sok másért. Az MCU bővítése szinte csak az extra számukra.

human
írta
2017. 12. 12. 18:11
megjelenés
62
hozzászolás


62 hozzászólás a “Csütörtökre várható a FOX-Disney deal bejelentése” bejegyzéshez

  1. Állítólag a Fantasztikus Négyes jogait enm kapja meg így, mert egy német cég birtokában vannak a gyártói jogok.

  2. Szép új világ, majd a Disney megveszi a mozikat is, nem lesz semmi változatosság. Itt nem az a lényeg, hogy minőségi filmeket csinálnak, hanem az, hogy minél kevesebb a variáció annál inkább meg fogja szívni a filmek sokszínűsége.

  3. 2017-ben bárkinek is el kell magyarázni, hogy megértse, hogy miért nem jó ha monopolizálódik egy piac…..
    és még csak azt sem mondhatja senki, hogy fizetett Disney kommentelők volnának. tényleg elég súlyos problémák vannak az oktatással az országban :(

  4. ja, igen, (hülye komment motor, miért nincs szerkesztés?) kedvenc hozzászólásom az előző posztnál az volt, amikor valaki megkérdezte, hogy miért baj, ha pl csak három nagy cég van egy piacon, de azok tudják, hogy mi a jó és mit kell gyártani?

  5. KingMacsek: “Állítólag a Fantasztikus Négyes jogait enm kapja meg” akkor meg főleg, bár egyelőre csak “might not included” minden hírben az említésük, de mivel onnna jönne a Phase 4 vagy 5 főgonosza, így majd meglátjuk hol vannak azok a jogok és mennyibe is kerülnek.

  6. KingMacsek: nem basztatás vagy ilyesmi, tényleg érdekelne, hogy szerinted miért jó ha a piacon még kevesebb szereplő lesz, és azok közül az egyik sokkal nagyobb, mint a többiek? Most konkrétan, nem csak “majd a többiek csinálnak mást”, hanem közgazdászosan.

  7. Nem kell ide basszus közgáz diploma, a józan paraszt 8 iskolával is látja, hogy ez nem utópia hanem a filmipar fasizmusa. Szerinted ha a Disneynek nem lesz ellenfele akkor fog majd küszködni, hogy jobbnál jobb tartalmakat gyártson vagy leszarja nagy ívben mert lassan úgy sem lesz más amit nézhetünk? Elvégre amik úgymond friss vérnek számíthatnak azok az indie filmek, független filmek vagy az elrejtett kincsek amik eme kettő kategóriába nem tartoznak bele de ugyan úgy elvesznek a süllyesztőbe mert a nézők legalább 80%-a csak hype filmeket, sorozatokat bámul. Na most kérdem én, ha már most amikor a Disney még nem tört hatalomra teljesen, már most ennyire el vannak felejtve ezek a filmek, mi lesz amikor csak ők maradnak, hisz nyilvánvaló hogy ez a cél.

    Annak idején edzésen mondta a mester nekünk mindig, mikor látta, hogy kifulladtunk, hogy:

    “Ha nincs ellenfeletek ti vagytok a legjobb játékosok a világon.”

    Szerintem ennek a mondatnak az értelmét nem kell megmagyarázni még annak sem aki csak 8 osztályt járt ki. :D

  8. Human, én továbbra is azt mondom amit eddig. Amíg a filmjeik jók addig miért is érdekes mit művelnek a többi stúdióval? Ha majd szar filmeket csinálnak nem nézem őket. Ha majd annyira szart csinálnak akkor meg senki se. És akkor kitörölhetik a seggüket a monopóliummal.

  9. MrAndree, mondjuk sztem már most is szar filmeket csinálnak. És tényleg egyre kevesebb hely lesz másnak. De abban reménykedek, ha több lessz a bevételük, talán mernek belöni egy egy kisérleti filmet is.

  10. Lordboxi – Így érthető, aki most is utálja a filmjeiket azok számára megértem, hogy ez így a világvége lesz. Én abban bízom, hogy FOX logó alatt majd bevállalnak pár R kategóriás filmet, főleg mivel náluk lesz az Alien és a Predator franchise, előbbinek amúgy is jót tenne már ha valaki kitépné Ridley Scott kezei közül.

  11. Most nem értem a problémát. Ha rossz filmeket csinálnak, akkor az emberek nem ülnek majd be moziba. Tehát lehetnek akármilyen egyeduralkodók, de attól még a népet nem kényszeríthetik moziba látogatásra. Régen is azt mondtuk, hogy pénzzel lehet még több pénzt csinálni, de ettől még nem hülyék, mert egy középszerű termék lehúzza a Disneyn belül is azt a részleget, tehát felvásárlástól függetlenül kénytelenek lesznek továbbra is minőségi tartalmakat előállítani. Max. a súlyarány fog eltolódni, de akkor pedig előbb-utóbb egy filmstílus fog kiégni és a nézők a távolmaradásukkal büntetnek megint.

  12. Éppen a fordítottján kéne dolgozni. Ilyen monopol helyzet kb a kommunizmusban volt, ahol az állami cég vitt mindent. A szabad verseny, szabad piac, kapitalizmus az ennek pont az ellenkezője.

  13. Mindig elszomorodok amikor az emberek ennyire alap dolgokat nem értenek és jönnek ilyen kommentekkel, hogy: “Ha nem tetszik, nem kell moziba menni és majd a Disney észhez tér.” Ja mert a fennállásuk óta milyen sokat változott az üzletpolitikájuk mi? Lényegében csak felvásárolták akit csak tudtak és kb ennyi változott. A filmjeik ugyan úgy középszerű popcorn mozik amikre évek múlva senki se emlékszik. És azért legyünk őszinték, csak mesékből van nekik több 100 de szerintem 10-nél többre senki se emlékszik és azok a klasszikus hercegnős cuccok meg 1-2 másik. És kb így ennyi a Disney. Aztán összeálltak a Marvellel, majd a Lucasarts-ot is megvették és tessék lényegében övéké a két legnagyobb filmes univerzum. Rajtuk kívül csak a Warner van és látjuk, mire megy a WB az élőszereplős univerzumokban.

    Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az mind szép és jó, hogy jön majd egy csomó egyszer nézhető Disney film amin talán nem alszik be a többség de ha valaki ugyan azt a kaját eszi minden nap akkor vajon örökre szeretni fogja? Épp ez a lényege az életnek is. Ha ugyan azt a szart csinálod minden nap akkor megutálod. Én bazi nagy Comic fan vagyok de már nekem is herótom van a képregény filmektől. És akkor mi lesz pár év múlva amikor a Star Wars univerzum is már 20-30 filmmel büszkélkedik majd. Lényegében nem fog másról szólni a mozi csak Comic mozikről meg SW-ról. Akik szerint ez jó az keressen fel pár év múlva amikor már agyrákot kaptak.

    De mondok egy jobb példát. Mivel a filmgyártás is ELVILEG, ugye, művészet. Ha ugyan azt a festményt kellene bámulnod újra meg újra de csak minimális változtatással, akkor élveznéd? Nagyon kétlem és hát a Disney filmek lényege, ez! És ez addig oké is amíg van mellette más választék. De ha már nem lesz akkor olyan mintha folyamatosan egy fekete lyukban sétálgatnál.

  14. Nem azért, de nemrég még azért ment itt a sírás, hogy a disney felmondja a netflix-szel a szerződést és saját stream szolgáltatót csinál és milyen rossz lesz, hogy nem csak egy cégnek kell fizetni a tartalmakért. Olyan meg nincs, hogy egyszer jó a monopólium máskor meg nem. Nyilván a disney előre menekül, hogy a netflix ne zabálja fel, mint az amazon a kiskereskedelmi cégeket.

  15. Más dolog basszus a monopólium Streamingben és más a filmgyártásban. Mert amíg a Streamingben van választásod addig a moziba csak az kerül be amit főleg a nagy cégek gyártanak. Ráadásul épp itt a lényege a dolognak. Azzal, hogy a Disney is saját Streaminget indít csomó dolog lekerül a Netflixről és így, hogy megveszik a FOX-ot rengeteg sorozat és film megy majd hozzájuk. Nem is említem akkor a Hulut amiben már most van 60%-uk. Vagy lesz ezután a vétel után? Már nem tudom követni én se. De mindegy. FOX és Disney tartalom kb a Netflix fele ha nem több. Na most el lehet képzelni mi lesz ha mindent visznek onnan. Konkrétan a Netflix és a Hulu mintha nem is lenne. Lényegében csak saját gyártású dolgok lesznek majd idővel mindkettőn.

    Én szoktam legjobban csápolni, hogy a Streamingben legyen monopólium mert nem akarok minden szarra előfizetni de ez nem azt jelenti, hogy akkor a filmeket és sorozatokat is egyetlen cégnek kell csinálnia. Csak annyit, hogy egy helyen legyen megnézhető minden. Nem kéne keverni a szezont a fazonnal.

    Egyébként bármennyire is szeretnék monopóliumot Streamingben és Premierben felkerülő filmeket rájuk, tudom, hogy csak így lehet itt is fenn tartani a kreatív versengést. És EZ a legfontosabb dolog, legyen szó bármilyen kreatív gyártásról. Ha nincs ellenfeled akkor nem csak a néző de te is megunod amit csinálsz.

  16. Fogalmam sincs az amerikai versenyszabályokról, de azért ez elég látványos már. Nem hiszem el, hogy erre nem hoztak törvényeket, hogy ne kerüljön egy se túl monopol helyzetbe. Akkor történnek az olyasmik, mint… hát, ami nálunk is megy mondjuk (aka Vajna empire)

  17. @ DarkEagle

    Ha már ilyen bölcsen lobogtatod a filmipari fasizmus kifejezést….

    Arra még nem gondoltál, hogy a Disney is szeretne legalább évi 31-33 filmet moziba küldeni dömpingszerűen, mint teszi azt jó ideje a Warner (szemben a szokásos évi 10-12-vel)?
    Vagy esetleg a Disney is kedvet kapott kritikák jegelésére, letiltására, elhalasztására, mint ahogy tette azt a Warner?

    Azt már végképp nem tudom, miképp fér bele a filmipari fasizmus fogalmába: ha téged eladási szándékkal keres meg egy cég(FOX), s némi alkudozás után hajlasz az üzletkötésre…

  18. Az a baj, hogy a Disney már most is szar vagy éppencsak nézhető filmeket csinál. Ennek ellenére minden filmjük bomba siker. És ez igy lesz a jövőben is. Nem lesz okuk arra, hogy jobbat csináljanak vagy kisérletezzenek. Aki viszont egy komolyabb, drámaibb blockbusterre vágyik az baszhatja, mert lesz max. 1 darab évente, ha valamelyik stúdió bevállalja.

  19. @dochollywood

    DarkEagle-nek teljes mértékben igaza van.

    Nem olvastad az LA Times-os sztorit a Disney-vel kapcsolatban, ugye?
    Pedig kellene.

    Abban benne van a lényeg.

    (Pedig szinte minden sci-fi erről szól, nem? Jön A Vállalat, ami minden t ural, és hogy az így elég rossz.)

    Hogy egy töris hasonlattal éljek: amikor Hitler 1933-ban hatalomra jutott, sokan azt remélték, hogy:
    1. ha gond lenne, majd a mellérendelt konzervatív politikusok megfékezik.
    2. csak a pofája nagy, úgysem meri megcsinálni azt, amit hirdet.
    3. mégis csak demokrácia van, legfeljebb majd leváltjuk, nem?

    Aki nem érti, hogy miért nagyon nagy baj ez az egész, az nem sokat ért a világ működéséből, sajnos.
    De semmi gond, mert akinek nem tetszik az nem megy majd moziba. Majd néz TV-t, stream-et.
    Vagy várjál csak….

  20. @ zagloba

    Töris hasonlat?

    Most nem is a valóságból indulok ki…
    Vegyünk egy fiktív forgatókönyvet (ha már filmes oldal):

    “Van egy kis ország, kb 10 millió lakossal, ahol szűk 8 év alatt tudatosan szétverik az állam gazdasági, társadalmi, jogi berendezkedését, kiszolgálva lényegében egy embert. Miközben mindennapos a felülről irányított korrupció, nyakon öntve határtalan cinizmussal; ahol többség lábtörlőként funkcionál.

    Gondolom felteszed a kérdést: s tesz valamit a polgárság.
    Hmm.. semmit. Pedig az ő bőrükre utaznak.”

    Szóval innentől nézve különösen megmosolyogtató egyes emberek gyerekes dühkitörése és felindultsága egy olyan szórakoztató iparban működő cég ellen, melynek termékeiért továbbra sem kötelező fizetni (sőt fegyver sem tart a fejünkhöz a cég, nem is szívja vérünket éjt-nappallá téve).

    Egy olyan cég lett szörnyszülöttnek lefestve (már-már az apokalipszis előfutára fasisztoid köntösben), ami csak és kizárólag a szórakoztatást tűzte ki célul.
    Egy egészen aprócska szegmense életünknek, mégis olyan vehemens össztűz zúdul a Disneyre, mintha holnaptól mást nem is lehetne mást nézni vagy olvasni.

    Szóval valahogy furcsa számomra ez az érzelmi aránytalanság.
    Kb. mintha mi (torrentől totál idegenkedő) magyarok lennék a legnagyobb kárvallottjai ennek a fúziónak.

    Továbbra sem féltem a filmek sokszínűségét, mivel az utóbbi években az igazán értékkel bíró mozik Velencében, Berlinben, Torontóban vagy Sundance-en bukkannak fel, (indie-ként függetlenként).
    Én ezeket nem érzem veszélyben.

    A nagy stúdiófilmek a technikai kategóriában verhetetlenek, ez az ő játszóterük, ennyi.

    Egyébként a kis költségvetésű (művészi/drámai) filmek már évek óta nem vagy csak jelentős késéssel jutnak el a magyar mozikba (a lemezes megjelenésről nem is beszélve). Részben ezért sem értem ezt a magyaros kiakadást.
    Persze tudom én, erről is a Disney tehet…már vagy tíz éve.

  21. dochollywoodnak teljesen igaza van. Vannak a világban kicsit fajsúlyosabb dolgok is amin lehetne hőzöngeni. Ki nem szarja le, hogy egyik studio megveszi a másikat? Pláne ha olyan gagyiról va szó mint a Fox.

  22. well done..

    Szerintem amikor Hitler szóbakerül egy ilyen témánál akkor már a lényegtől nagyon távol kerültünk.

    Lássuk meg mi sül ki ebből, személyszerint gondolkodva egy átlag (magyar) mozinéző fejével, úgyse az érdekel ki csinálta a filmet hanem maga a film, ha rossz nem nézem meg a következőt belőle, véleményem elmondom az ismeretségi körömben és aki vacilál, hogy megnézze az negatív visszhang után nem nézi meg.

    Mellékesen: Disney valamit mégis jól kell, hogy csináljon (a mások szerint) “rossz” filmek mellett, úgyanis elég jók a nézettségek.

  23. Ácsi, ácsi… Eddig csak az MCU volt a beszédtéma, de ha jól sejtem akkor az Alien jogokat is megszerzik ezzel???

  24. Emberek a szabad piacon is van monopólium. Mondjak egy legközelebb példát? Máv mit mond nektek? Sok okostojás, egyik nagyobb baromságot ír mint a másik. Sajnálom, de ennél kedvesebben nem tudok már veletek beszélni.

  25. Annyira tévúton vagytok…

    Amikor jönnek az egyeduralmas monopóliumos Disney stúdióval a maga Orwell-i összeesküvésével.. Gondolj egy dologra: bőven elég lettek volna az F4 és Xmen jogok, de a “”””””Fox adja el magát””””””” és ha a Disneynek van pénze akkor jóhogy kapnak az alkalmon, most miért kell bántani?

  26. Várjatok rosszat írtam: A szabad piacon van monopólium. Az is része a szabad és jól működő gazdaságnak. Az “is” szót nem akartam leírni az előző kommentemben.

  27. Akár szereted a Disneyt akár nem mindenki úgy látom egyetért abban ha monopolizálódik a helyzet (amiről ha értenétek hozzá szó sincs) hogy akkor még is miért gyártana (nézőpont kérdése) jobb vagy kevésbé szar filmeket?!
    Eggyel csökkenni fog a piaci szereplők száma, és egyre sosem fog redukálódni (gyengébbek kedvéért még az sem jelentené hogy monopóliumról beszélünk, mert ugyanúgy bárki másnak is lenne joga hozzá, nem kizárólag a Disney-nek, ami sosem lesz hogy csak egy cég kapja meg “X” termékkel szolgáltatással vagy bármivel a kereskedési jogot, nem lehet, persze vannak kivételek mint a honvédelem vagy a jogalkotás ami tudomásom szerint minden esetben az államé, de annyira gyökerek ne legyünk hogy ehhez vagy hasonlóhoz nyulunk, hogy “de az monopol és akkor még is létezik ilyen”, mivel vak is láthatja, hogy k**vára köze nincs ehhez).
    De még tegyük fel, hogy ez mind igaz is lenne és fennáll az a kérdés amit elején felvetettem, felvetettetek.
    Ha a jelenlegi minőségnél ami szerinted jó vagy rossz tök mind1, gyengébb minőséget csinálna, mert egy jobb versenyhelyzetben lenne mint jelenleg, akkor az még is hogy a pi***ba szolgálna a Disney érdekeit?
    Minden cég fejlődni akar, igaz.
    Van hogy költségcsökkentéssel, igaz.
    De ha szerintetek szarabb lenne minden, mint eddig, akkor nem lenne rá szimplán kisebb a kereslet? Hol szolgálná ez cég érdekét, akár monopol helyzetben van, akár jobb helyzetben, akár abban amiben most van?
    És még mindig monopoliumot felhozni ennél az több mint nevetséges, már szánalmas.

  28. Lastchance: Igen ez benne a legnagyobb poén, hogy ez ***-ára nem monopólium de a sok zseni azt látja benne.

  29. Fox jó okkal ment a Disneyhez. Fox évek óta bukásokat halmoz. Disney pedig sikeres dolgokat készít. Veszteséges a Fox évek óta miért nem csináltak érzékelhető dolgokat ???
    Értelmetlen sírás megy…

  30. hát azért nem kell hitlerig visszamenni…magyarokként minden egyes nap találkozunk a monopólium szituációkkal az internetszolgáltatóktól kezdve (amikor bizonyos körzetekben az adsl 5x többe kerül alternatíva nélkül, mint máshol – ahol van konkurencia – a gigabites kábel ugyanattól a szolgáltatótól), a vasút és egyéb tömegközlekedés, víz-, villany-, és gázellátástól már a hír és média szolgáltatókig. az utóbbiakra gondolom példát se kell írni.

    az, hogy a FOX szar, az meg eléggé durva kijelentés. a fantastic four-on kívül van nekik alien, predator, the fly, planet of the apes, kingsman, és die hard is sok más mellett. én nem tudom, más hogy van vele, de én inkább megnézném még 100x ahogy McClane kitakarítja a Nakatomi plázát, mint bármelyik disney filmet, ami már piacon van.

    persze, jópofa ez az MCU és hogy futószalagon jönnek a SW filmek most, és én elhiszem, hogy valaki 10 év múlva meg már le se szarja majd az egészet és nem érdekli majd, hogy utána mi lesz, de ha Magyarországon él valaki, akkor ne mondja már, hogy az ilyen aránytalan eloszlás az bárkinek is jó bármilyen területen, hacsak nem dolgozik annak a cégnek amelyik épp a “főnök” pozícióban van.

    bocs human, de nem jár optimizmus, minden szar.

  31. Alien? Elbaszták. Predator? Elbaszták. Die Hard? Úgy elbaszták, hogy arra szavak nincsenek. Inkább csinálja a Disney mert a Fox csak rapeli ezeket a régi klasszikusokat.

  32. miért szernted a Disney mit fog csinálni, ha már kifutott az ötletekből, jön majd az ezredik empire strikes back, indiana jones és avengers remake.

    amúgy ez nagyon rossz indok, hogy ha nem tetszik, akkor majd csökken a kereslet, az ember nem így működött soha, inkább fizet a szarért, mert az is jobb, mint a semmi. ha nem így lenne, akkor vagy egy lélek se élne az országban, vagy mindenki a bükkben csövezne, kabátban aludna és patakból inna. ha szart csinál a disney és nem lesz alternatíva, akkor a szart fogod nézni, nem fogod bojkottálni.

  33. tükör: Teljesen egyetértek. A Disney már eleve azért kezdett anno felvásárlásba, mert kifutott a saját ötleteiből. Hány részt is csináltak a legnevesebb rajzfilmjeiknek? A saját filmjeik meg sorra buktak (J Carter, Lone Ranger, Prince of Persia…stb), kivéve a megfilmesített rajzfilmek, de azok is csak bőrlehúzások. Ha nem veszik meg a Pixar-t, a MARVEL-t és a Lucasfilm-et, akkor most mivel tudnának előállni? Semmivel! És erre jön a FOX. Persze nem ők keresték fel a FOX-ot, de ettől még az övék lesz. És azért érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy egy olyan stúdió kezébe kerül hatalom, ami kb 2000 óta a bőrlehúzáson és a tömeggyártáson kívül másból nem is él. Van akinek ez jó és van akinek nem. Én az utóbbi táborba tartozom. Ez van.

  34. @tükör
    ha jövőre mondjuk fagy miatt, vagy kitudja mi miatt szar lesz az egész éves alma termés – igaz nincs közel sem hasonló helyzet mert ezrek termelik, de ez mindenkiét elfogja baszni, vagy legalább is most ezt feltételezzük – akkor téged ez kajak nem fog cseppet sem érdekelni és ugyanannyi almát fogsz enni jövőre mint idén?
    Ha te azért nézel meg már most egy filmet mert “X” brandtől jön ki és ez alapján ítéled meg hogy jó vagy sem, azzal elég súlyosan csak magadat minősíted. Mindenki tudja mondani a rothad almára hogy nem az (mint hogy a “Y” brand filmje nem szar), de ha mindegyik alma rothadt lesz akkor azt mondani, hogy az hülyeség hogy az almára nem fog csökkenni a kereslet az…. erre már szavakat sem találok :D Egyed akkor a rothadt almát is ugyan úgy mint a jó almát és mondogasd magadnak, hogy “de ez is jó alma”, attól még hogy ilyen nem túl okos vagy a kereslet persze csökkenni fog, mert az emberek jó része szerencsére nem ilyen bárki bármilyen negatív is legyen…

  35. “Szóval innentől nézve különösen megmosolyogtató egyes emberek gyerekes dühkitörése”

    hagyjuk a hazai politikát.

    “ami csak és kizárólag a szórakoztatást tűzte ki célul.”

    Vagyis inkább a pénzszerzést minden áron.

    “mintha mi (torrentől totál idegenkedő) magyarok lennék a legnagyobb kárvallottjai ennek a fúziónak.”

    A Disney már büntette a magyar nézőket warezért a bemutatóival, és ha több film lesz náluk akkor még erősebbet tudnak húzni.

    “Továbbra sem féltem a filmek sokszínűségét, mivel az utóbbi években az igazán értékkel bíró mozik Velencében, Berlinben, Torontóban vagy Sundance-en bukkannak fel, (indie-ként függetlenként).
    Én ezeket nem érzem veszélyben.”

    Ezeket senki sem féltette, végig a blockbusterekről volt szó.

    “A nagy stúdiófilmek a technikai kategóriában verhetetlenek, ez az ő játszóterük, ennyi.”

    Igen, és ha még homogénebb lesz a piac az miért is jó? A Disney még ha közepesen jó és nagyon jó filmeket is gyárt, akkor is eléggé egysíkúakat. ha ezt kiterjesztik még több filmre az miért is jó? Nézzük meg a pixarral mit műveltek.

    “Egyébként a kis költségvetésű (művészi/drámai) filmek már évek óta nem vagy csak jelentős késéssel jutnak el a magyar mozikba (a lemezes megjelenésről nem is beszélve). Részben ezért sem értem ezt a magyaros kiakadást.
    Persze tudom én, erről is a Disney tehet…már vagy tíz éve.”

    Senki sem okolta őket érte, és továbbra sem az indie filmekről van szó.

  36. tökmindegy melyik brandtől jön bármelyik film, a poszt lényege nem az volt, ez lehetne a paramount is, akik több száz klasszkust tettek le már, többet mint a disney és a fox együttvéve, akkor is ugyanígy érvelnék. nem az a baj, hogy ez most a disney, hanem hogy mit csinál.

    és igen, az emberek többsége, ha almát akar enni, akkor is ha szar az alma termése, akkor vagy megveszik drágábban az almát (mert a monopólium emelni fogja az árat), vagy elhúznak egy más országba ahol nem drága az alma. szerintem ezt nem nehéz követni amúgy.

  37. @ tükör

    “ha szart csinál a disney és nem lesz alternatíva, akkor a szart fogod nézni, nem fogod bojkottálni.”

    FOX maga intézte el a Die Hardot, Fantasztikus négyest, Alient.
    Nézők gyorsan elpártoltak ezen alkotásoktól, nem véletlenül lett anyagilag mind bukta.
    A moziba járókat nem kell félteni gyorsan ítéletet mondanak egy-egy filmről, függetlenül a stúdiótól.

    Ha a Disney tovább ássa a fentebbi filmek sírját, ugyanúgy elutasítják majd a kasszánál az emberek.
    Disney is “földbe állította” a Holnapoliszt, A magányos lovast stb..
    Vagyis a néző már ezeknél is “bojkottált”; ami nem ízlik arra nem fizet be. Bőven van más szórakozási alternatíva.
    USA-ban a Karib-tenger franchise is kifulladóban van…

    Szóval túlzás, hogy minden Disney produkcióra megy a tolongás és csápolás. Kellemetlen bukták őket sem kerülik el.

  38. tükör: Továbbra is egyetértek Veled, de bárki is írta az “alma dolgot”,annak üzenném, hogy ez nem teljesen jó példa. Én példának a CBA-t hoznám fel, amivel nem titkoltan ki akarták szorítani az országból a multikat. Azt pedig mindenki tudja, hogy a CBA silányabb és drágább termékeket árul. Na mármost, ha csak a CBA maradna, akkor kénytelenek lennénk megvenni a drágább és silányabb minőségű árut. Lehet, hogy nagyon eltértem a témától, de a mozinál is hasonlóképp működik ez. Az ember szeret moziba járni és ha csak középszerű filmeket vetítenek akkor azok közül válogat és megnéz egy középszerű filmet. Mindig abból válogatunk, ami van.

  39. @DarkEagle

    Már hogy lenne más a streaming és a filmgyártás? Alapból a netflix célja is az, hogy monopolizálja a filmgyártást és sorozat gyártást. A hagyományos tévéadásoknak szép lassan leáldozik, tehát a sorozatokat csak a streaming szolgáltatók fogják berendelni. Ha csak egy lesz a netflix személyében, akkor csak 1 sorozat gyártó lesz. DVD, blueray is meg fog szűnni, tehát ha csak 1 streaming szolgáltató lesz akkor ő fogja diktálni az árakat egy idő után azt is, hogy milyen filmek készüljenek, mivel tévében kb 50x annyi filmet néznek, mint moziban. Jó az, ha több a stream szolgáltató, mert kénytelenek minél színvonalasabb műsorokat gyártani, hogy náluk is előfizess. Amúgy nem mindegy neked, hogy 3 szolgáltatónál fizetsz 5$-t, vagy 1-nél 15$-t? Sőt, ha valaki monopol helyzetbe kerül akkor inkább 50$, lesz az-az egy.

    @zagloba

    Ha monopol cégek miatt akarsz aggódni akkor a google, facebook, microsoft miatt kellene inkább, mert saját területükön monopol helyzetben vannak, együtt pedig az egész internetet uralják. Persze egyszerűbb rettegni a disney miatt akkor is ha már teljesen más szellemiségben vezetik.

    Egyébként nekem még nem világos mit is vesz meg a disney. Az elmúlt években még csak közepes filmeket is alig hozott ki a fox. Ha megveszik a tévés részleget, akkor a hírműsorok maradnak republikánus közeliek? Nekem úgy tűnik, hogy a disney nagyon megijedt a netflixtől és most próbál gyorsan tartalomhoz jutni, mert az évi 10 mozifilmjükkel és pár gyerekeknek készülő sorozattal kevesek lesznek a streaming szolgáltatásra.

  40. “Ha megveszik a tévés részleget, akkor a hírműsorok maradnak republikánus közeliek?”

    a FOx newst nem veszik meg.

    btw: én a facebook és google miatt is aggódok :) de egy filmes oldalon nyilván a filmes aggódásairól beszél az ember. de a bezzeg más piacon mi a helyezt, “az nagyobb amiatt aggódj” nem jelent semmit arra, hogy mit művelhet a piaci előnyével a disney a szórakozásunk piacán.

  41. @human

    Elég csalóka a grafikon amit beraktál, mert szerintem belevették a disney teljes bevételét mintha mind média bevétel lenne. Miközben a disney 55 milliárdos bevételéből kb 20 milliárd a parkokból, szállodákból és játékokból egyéb termékekből folyik be. Ha levonsz 20 milliárdot kevésbé csúnya az ábra.

  42. 28+55 lenne amúgy, szóval szerintem levonták a disneylandet és a többit, a merch pedig mindkettőnél benne van.

  43. Egyébként mi kerül akkor disneyhez a tévéműsorokból, mert a felsorolt filmek amiknek a jogai a fox-nál vannak nem csengenek a legjobban, mert a fox az utolsó bőrt is lerágta róluk? Megértem egyébként, hogy a fox szabadulna tőle, mert már az x-men is meg-meg döccen. Alien, predator, die hard, függetlenség napja, Night at the Museum, Dawn of the Planet of the Apes, Taken, Kingsman, ice age, Alvin and the Chipmunks, meg minden egyéb rajzfilm már nagyon kiégettek. Talán az avatar lehet érdekes, bár én abban hihetetlen nagy kockázatot láttok. Fox is igen régen alkotott valami kreatívot :(.

  44. @human

    55 milliárd a disney teljes bevétele, szóval igazam volt, csúnyán belevették az össze bevételt, de hát így lehet érdekes hírt gyártani :).

  45. Az ábrád szerint 72-73 új disney, új fox 12-13 ami ugye összesen mostani disney és fox teljes bevétele: 28+55.

  46. @ human

    “Vagyis inkább a pénzszerzést minden áron.”

    “végig a blockbusterekről volt szó.”

    “Igen, és ha még homogénebb lesz a piac az miért is jó? A Disney még ha közepesen jó és nagyon jó filmeket is gyárt, akkor is eléggé egysíkúakat. ha ezt kiterjesztik még több filmre az miért is jó?”

    Könyörgöm, amikor a blockbuster szezont Halálos iramban 15, Transformers 11, Jurassic World 4*, Minyonok, Gru, megkérdőjelezhető minőségű DC-képregényfilmek, (+ Warner évi 30 feletti mozifilmje) uralják, akkor a Disney-t kell elsőként ilyen látványosan már ma a bitófa elé állítani?
    Szóval a Disney az évi 10-12 filmjével (vagy tegyük fel 3-mal többel) nagyobb kárt fog okozni, mint a fentebbi felsorolás?

    “A Disney már büntette a magyar nézőket warezért a bemutatóival, és ha több film lesz náluk akkor még erősebbet tudnak húzni.”

    Nem ok nélkül tette, és ez inkább a többi közép-európai országnak szólt figyelmeztetésül.
    Ma már ott tartunk, hogy az új Bosszúállókat egy héttel előbb adják nálunk 2018-ban, mint az USA-ban.

    “Nézzük meg a pixarral mit műveltek”.
    Kész förtelem az Agymanók, Coco szembeállítva mondjuk egy Bébi úrral vagy Gruval. :)

    *nyugi, tisztában vagyok a sorszámokkal ;)

  47. “Könyörgöm, amikor a blockbuster szezont Halálos iramban 15, Transformers 11, Jurassic World 4*, Minyonok, Gru, megkérdőjelezhető minőségű DC-képregényfilmek, (+ Warner évi 30 feletti mozifilmje) uralják, akkor a Disney-t kell elsőként ilyen látványosan már ma a bitófa elé állítani?”

    Idén három kiváló blockbuster volt, ebből az egyiket a FOX szállította, már ha az nem születik meg az mekkora csapás. (sőt, sokan a Planet of the Apest is oda sorolják, ami szintén FOX, és akkor már 4-ből 2 jónak mondhatunk búcsút.) Arról nem is beszélve, hogy ők még kísérleteznek, mert egy Alien 45-re jut egy Cure of Wellnessük is, ami drága R film volt számukra. A Disneynek mi is volt idén a merészebb próbálkozása?

    “Nem ok nélkül tette, és ez inkább a többi közép-európai országnak szólt figyelmeztetésül.
    Ma már ott tartunk, hogy az új Bosszúállókat egy héttel előbb adják nálunk 2018-ban, mint az USA-ban.”

    Ez nem válasz. A Disney bemutatta, hogy használja a hatalmát, és azt is, hogy van amikor rosszra, lásd a mozik (és ezzel közvetve a többiek bemutatóinak) szívatását. Plusz ha okkal is tette amit te emlegetsz, akkor is mi szívtuk meg. Avagy miért is jó _nekünk_, ha több hatalma lesz?

    “Kész förtelem az Agymanók, Coco szembeállítva mondjuk egy Bébi úrral vagy Gruval. :)”

    A Pixar évekig magasan jobb filmeket szállított, mint a Disney, most 2 jó között 3 közepest kénytelenek szállítani. Hm hm. Közvetve pedig látod, az animációs piacon mi a felhozatal így, hogy a Disney kvázi a monopólium. Pont a FOX felvásárlása ellen hoztál egy érvet. Mármint nézői szempontból.

  48. @ human

    FOX-nál lehelte ki a lelkét az Alien, Fantasztikus négyes, Die Hard. Ezek azért húzónévnek számítottak még 5-6 éve a moziiparban, mégis egyedülálló módon sikerült kivéreztetniük a jobb sorsa érdemes filmeket.
    Majmos trilógia befejező darabja sem hozta az elvárt számokat. Nem véletlen, hogy szabad akaratból keresték fel a Disney-t eladási szándékkal és nem fordítva.
    Amúgy mit kellett volna tennie a Disney-nek? Megadni a Warner telefonszámát a FOX képviselőinek?

    A Disney mozikra valóban nem a kísérletezés jellemző (mondjuk itt egy kicsit ellentmondok magamnak, mivel az Agymanók és a Coco messze messze túlmutat a műfaji határokon.)
    De kérdem én, hol volt megtiltva a Universalnak, Warnernek, Sonynak stb…, hogy rendszeren húzzanak valami váratlant, merészet (minőséggel megtámogatva) az elnyújtott blockbuster időszakban??
    Hmmm….
    Ezek a bejáratott címek: Halálos iramban 15, Transformers 11, Jurassic World 4, Minyonok, Gru, megkérdőjelezhető minőségű DC-képregényfilmek, + Monster Universe, ilyen reboot, olyan reboot…, feltámasztások, folytatások…

    Szóval látva ezt a listát, még mindig a legkisebb rossznak a Disney-t tartom. Nem tökéletesnek, csak a legkisebb rossznak, már ami a blockbustereket illeti.
    És ugye ők sem tévedhetetlenek: Holnapolisz, John Carter…

    Nyilván a Disney kinti mozis húzása erősen visszatetsző, de a sajtó remekül reagált, s visszatáncoltak kb. egy nap alatt.
    Ott még ezen a területen is működik a fékek és egyensúlyok rendszere, hazánkkal ellentétben.

    “Ez nem válasz. A Disney bemutatta, hogy használja a hatalmát, és azt is, hogy van amikor rosszra, lásd a mozik (és ezzel közvetve a többiek bemutatóinak) szívatását. Plusz ha okkal is tette amit te emlegetsz, akkor is mi szívtuk meg.”

    Pedig ez a válasz.
    Azt nem mondom, hogy ez a legokosabb húzás (inkább besértődős) a torrentezésre, de itt az oldaladon, ha valaki szétoffol egy cikket, netán egy másik hazai filmes oldalról/ra ad linkeket te is fellépsz, pedig téged szerintem semmilyen komoly anyagi kár nem ér emiatt.

    “Avagy miért is jó _nekünk_, ha több hatalma lesz?”
    Ne haragudj ezt nem tudom komolyan venni, ez csak mozi/szórakozás/kikapcsolódás.
    Az élet egyéb területein húsbavágóbban jelen van ez a mondatrész.

    “A Pixar évekig magasan jobb filmeket szállított, mint a Disney, most 2 jó között 3 közepest kénytelenek szállítani. Hm hm. Közvetve pedig látod, az animációs piacon mi a felhozatal így, hogy a Disney kvázi a monopólium. Pont a FOX felvásárlása ellen hoztál egy érvet. Mármint nézői szempontból.”

    Én pont fordítva látom, ha ugyanis azt írod, hogy kézzelfoghatóan csökken a minőség a Disney-nél, akkor az a versenytársakat jobb munkára kéne ösztönöznie (itt lenne a lehetőség a visszavágásra, kicsit belerúgni a régi riválisba).
    Csak mantrázni tudok: hol van megtiltva a Universalnak, Warnernek, Sonynak stb…, hogy animációs fronton valami újat, meglepőt, varázslatosat gyártsanak.
    Mert a Gru, Minyonok, Bébi úr, Mogyoró meló, Emoji film és társai a sokadik részükkel nekem a középszerbe, kényelembe való belesüppedést testesítik meg.

    Amúgy ennyire elképzelhetetlen, hogy a Disney-nek lesz esetleg korhatáros filmes részlege, mondjuk streamre?
    Ott elindíthatnák az Alient vagy más húzónevet, hasonló összegből, mint ahogy tette a Netflix a Brighttal.
    És ezzel két év múlva akár odadurranthatnak a Netflixnek.

  49. human: Teljesen egyetértek. A jó blockbustereknek legalább a felét minden évben a FOX szállitotta. Kár hogy ezt sokan nem látják be.

  50. Végigfutva a kommenteket látom, hogy mindenki a filmekért aggódik, pedig egyik cégnek sem az az érdeke, hogy rosszabb filmeket csináljon. A monopol helyzet azért gáz, mert a verseny hiánya miatt emelhetik az árakat, a kapcsolódó ágazatokban visszaeshet a fejlődés, stb. (a verseny lenyomja az árakat, a fejlődést pedig ösztönzi). A Disney cégpolitikája pedig az alkotói szabadságot kinyírja (gyakorlatilag a rendezőik jelenleg operatőr segédként dolgoznak magasabb aláírási joggal). Ha a Disney a legnagyobb, akkor megteheti a Human által már leközölt opciót, hogy futtatni kell a filmjeit x ideig a nagyteremben, vagy nincs film, aztán újra indul a ketyegő, mert utána megint a saját filmjük jön. Ezzel a maradékot is kicsinálhatják a piacon. Az árakkal és a leadott tartalommal úgy játszhatnak, ahogy akarnak, akár azt is megtehetik, hogy egy évre előre meg kell venned méregdrágán a jegyet a filmre (Hurrogás helyet gondoljatok abba, hogy 5 évre előre ki kellett fizetni a már akkor elavult trabantot, ami méregdrága volt. Centralizált, irányított gazdálkodás verseny nélkül…).
    A netflixes síróknak üzenem, hogy ha csak a netflix lesz, akkor hirtelen meg x-szerezi az árat, mert megtehetik és akkor már de jó lett volna inkább több k**va olcsó streamet előfizetni…
    Azt meg ne felejtse el senki, hogy sem az egér, sem a róka nem csak filmprodukciót tol, hanem rengeteg mást is, ahol már eddig is éreztette a disney a hegemóniáját.

    … disztópia, de ilyesmi is volt már: Meg akarod nézni a Bosszuállók 10-et? Akkor vedd meg a Mickey-streamet legalább egy évre, meg mellé két duplaáras filmet vagy a fox vagy a lucasfilm ltd-től, vagy buktad nem nézed…

    Egy csomót lehetne még erről írni, hogy mi a baj ezzel, de aki csak azt tudja mondani, hogy filmek minősége, meg MCU, meg jobb, ha minden egy helyen van, az nézzen már mögé

  51. 60% tulajdonrész a Huluban? Hm… A Hulu lehet a már többször elhintett saját Disney streaming szolgáltatás? A többség már meg van, innentől gyakorlatilag övék a cég.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.