Az idei Golden Globe nyertesei

Nem az Oscar előszobája már a Golden Globe, és amúgy is csak pár Amerikába szakadt újságíró véleményét tükrözik, akik néha csak a buliba meghívható celebek miatt jelölgetnek, de azért van, amikor betalálnak a díjazáskor. Lássuk idén kinek mit szórtak.

Volt meglepetés? James Franco?

Legjobb dráma: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Fox Searchlight Pictures)
Legjobb színésznő — dráma: Frances McDormand, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Legjobb színész — dráma: Gary Oldman, Darkest Hour
Legjobb komédia vagy musical: Lady Bird (A24)
Legjobb színésznő — komédia vagy musical: Saoirse Ronan, Lady Bird
Legjobb színész — komédia vagy musical: James Franco, The Disaster Artist
Legjobb animációs: Coco (Walt Disney Studios Motion Pictures)
Legjobb idegennyelvű: In the Fade (Magnolia Pictures)
Legjobb mellékszereplőnő: Allison Janney, I, Tonya
Legjobb mellékszereplő: Sam Rockwell, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Legjobb rendező: Guillermo del Toro, The Shape of Water
Legjobb forgatókönyv: Martin McDonagh, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Filmzene: Alexandre Desplat, The Shape of Water
Betétdal: “This is Me,” The Greatest Showman

29 hozzászólás a “Az idei Golden Globe nyertesei” bejegyzéshez

  1. Nem követem 1-2 éve már annyira intenzíven, de HumanFly, tényleg annyira lerongyosodott a GG, hogy szakadt újságírók meg csak rúgjunk be buli???

  2. Ez a Three Billboards Outside Ebbing, Missouri elég komoly darabnak tűnik ha így letarolta a mezőnyt.

    Testről és lélekről itt nem volt idegennyelvűek közt jelölve?

  3. Nagyon várom már, hogy lássam a Three Billboards Outside Ebbinget, a rendező miatt is, de amióta láttam a trailerét, azóta még jobban.
    Ami az előzetes miatt még megfogott, az a Ladybird, ezek után ezt is kíváncsian várom :)

  4. A tavalyi Oscar után megfogadtam, hogy nem nézek több díjátadót élőben. Reggel átfutva a szokásos oldalakat, a filmbuzi kivételével mindenhol a napi-politikai/botrányokkal kapcsolatos dolgokkal foglalkoztak, a legtöbb cikkben pedig csak lábjegyzet jelleggel volt benne, hogy ja, amúgy valami díjakat is átadtak… Megérte fennmaradni?

  5. Nem érte meg. Legkínosabb gála volt amit láttam eddig. Portman beszólását nem is értetettem még mindig itt tartunk ?
    Kabaré az egész.

  6. Portman beszólásának azért volt itt értelme, mert mégiscsak odaadták aztán a filmnek a díjat…egy jelölés elfért volna mellé, főleg, hogy a filmje díjbarátabb számukra, mint a Dunkirk, Nolant megcsak elhívták veszíteni, aki erre nyilván számított is, Scott papa filmje jelölve se volt, ő meg igen. Őt simán kitúrhatta volna a csaj, aztán nyer ugyanúgy Del Toro.
    Nekem Salma Hayek volt kínos…Oprah után nem próbálsz meg egy ilyen béna bekiabálós pillanatot, Oprah már kimaxolta.

  7. Ayrons, egyetértek. Metoo, társadalmi problémák, de Portman megszólalása egyszerűen paraszt dolog volt.

  8. ntsc: GG-ért általában nem éri meg, csak másnap megnézni youtubeon ha volt valami vicces. Na meg ki mit gondol a díjakról. Az már biztos, hogy az Oscar is a meetoo-ról fog szólni.

  9. itt van Portman beszólása ha valakit érdekel:

    https://www.youtube.com/watch?v=swjKD_UQkFE

    Kinek kellett volna beférni? Most akkor nem a teljesítmény számít? Inkább adjanak több filmet női rendezőknek, mint hogy az a pár jelenleg rendező nő különleges bánásmódot kapjon, nem? A problémát a gyökerénél kell orvosolni. Az eddig olvasottak alapján nagyjából a 3 billboards lehet rendezésileg közepes, de ha Jenkinsre gondoltatok, akkor tuti van még jelölt elé.

    Az idei lista:

    Guillermo del Toro, The Shape of Water
    Martin McDonagh, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    Christopher Nolan, Dunkirk
    Ridley Scott, All the Money in the World
    Steven Spielberg, The Post

  10. Greta Gerwignek, aki írta és rendezte a Lady Birdöt, amit a GGsek a legjobb komédiának tartanak…így miért is lett volna különleges bánásmód?

  11. ja, arról sem olvastam, hogy kiemelkedő rendezés lenne, többnyire a forgatókönyv kapja a pozitívumot. Sőt, a legjobb komédiából senki nem kapott rendezői jelölést, érdekes.

  12. Azért a Three Billboards… jelöléseinek és díjainak száma szerintem pont nem azt mutatja, hogy csak a trending celebekre mennek. OK, speciel nagyjából mind ismertek és elismertek, és a film is tényleg jónak tűnik, de egyikőjük sem az akivel a hírek televannak, ha csak elmennek bevásárolni, akivel headline-t csinálhatnak csak a személye miatt, vagy mert épp nagy körülötte a buzz, a témája sem metoo-kompatibilis, aztán mégis a legtöbb díjat nyerte filmek közül. Mondjuk a Handmaid’s Tale meg a másik példa a témájával a metoo elsöprő erejével megtámogatva esély sem volt más győztesre :D

  13. ThomassLord: azt főleg a jelölésekre értettem, például a Tourist kapott jelöléseket anno, csak hogy Depp és Jolie eljöjjön a gálára, meg ilyenek.

  14. Hagyjuk már ezt… Morgan Freeman és Samual L. Jackson is megmondta le kell tenni elismerésre méltót az asztalra nem pedig azért kapni egy díjat mert valaki nő, fekete vagy ázsiai. Lady Birdnak a forgatókönyve jó de már a rendezése annyira nem volt kiemelkedő.
    Amerikai Producerek Céhének a jelöltjei:
    Dunkirk
    Én, Tonya
    Elit játszma
    Három óriásplakát Ebbing határában
    Lady Bird
    A Pentagon titkai
    Rögtönzött szerelem
    Szólíts a neveden
    Tűnj el!
    A víz érintése
    Wonder Woman
    Kérdem én a WW miért került fel ? Logan sokkal jobban megérdemelte volna. De azt nem nő rendezte és nem nő a főszereplője. Ugyan az megy mint a feketéknél ment. Szánalmas. Legközelebb az arabok is előállnak valamivel és akkor őket nyomják majd.

  15. Ja hát ha így nézzük, akkor a 3 billboardsnak is a forgatókönyve jó, meg nyilván amit eleve Frances hozzáad stb, akkor most vegyük ki a rendező urat? Nem szeretném, mert átfogóbb a munkájuk ennél, de ritmusa pl a Lady Birdnek jobb volt szerintem, ahhoz mindenképp, hogy átadja azt, amit szeretne.

  16. A three billboards hatalmas film, megérdemelte. Én 3x megnéztem már… Ami viszont dühítő az hogy nem Nolan nyerte a legjobb rendező díját.

  17. Rockwellnek örülök.
    Ez a női nyavalygás meg röhejes. Ha én bárkit is díjaztam volna, az Kathryn Bigelow lett volna a Detroittal:D

  18. A felháborodás jogos mert csupa szakma istenét jelöltek,(aki amúgy nem véletlen mind fehér férfi) akik most egyébként most nem alkottak nagyot. Kivéve Del Toro aki képes még megújulni. Örülök hogy ő nyerte.
    Az iránnyal azonban nem értek egyet, nem csak a nők kerültek hátrányos megkülönböztetésbe, Denis Villeneuve-nek is jelöltnek kellett volna lennie, mert letette a Blade Runnert az asztalra.

  19. Úgy sírtok mintha az életetek múlna azon ki kapja a francos díjakat. Ezek mind ugyan úgy egyéni ízlés alapján vannak kiosztva. Kiválogatják minden évben azokat amikre rá lehet sütni valami feminista szarságot, CP baromságot, politikai baromságot és így tovább.

    Ezek a díjátadók ha másra nem is arra jók hogy felvonulhasson pár olyan alkotás amit esetleg az átlag néző lehet nem nézne meg ha nem kapna hypeot. Lásd pl a The Shape of Water, vagy a Disaster Artist, vagy akár mondhatnám az idegen nyelvűeknél Diane Kruger filmjét is. Ami számomra nagy meglepetés mert anno mikor láttam az előzetesét nem gondoltam hogy be fog kerülni a listába, arra meg pláne nem számítottam hogy nyerni is fog. :D

    De őszintén szólva jó magam pl legalább 10-20 olyan filmmel tudnám bővíteni ezeket a listákat amik messze jobbak a többségnél. De hát ez megint csak én vagyok. Érdekel bárkit is az én ízlésem? Aligha. Akkor miért érdekel mást jobban az Oscar, vagy a Golden Globe vagy akár az Emmy? Azért mert híresebb nálam. Ennyi a különbség.

  20. @blady: Köszi, hogy említetted Bigelowt, ha női rendezőt mindenképpen kell díjazni, ő a Detroittal simán jelölhető lett volna. De nagyon csúnyán elfelejtették azt a filmet, jobban mint a ZDT-t.

  21. Szép volt, Gary Oldman. Alig várom, hogy láthassam a Darkest Hourt, biztos hatalmas film lesz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.