Blockbuster watch: meglepő hétvége

Megrázta a box office világot, hogy zsinórban harmadik hétvégéjén is győzött otthon a Black Panther. Na jó, nem is, igazából csont nélkül papírforma most már, ha létezik ilyen képzavar. A film ismét rekord közelbe került, a Force Awakens és az Avatar után a harmadik legerősebb harmadik hétvége címével büszkélkedhet úgy, hogy a másik két dobogós ezt karácsonyi szezonban érte el.

Otthon már az 500 milliót is átlépte a Párduc, nemzetközileg összetettben 909 milliónál jár és végül a jövő héten startoló piaccal együtt feltehetőleg 1.2 milliárd fölé jut, Amerikában pedig most már szinte biztos, hogy lenyomja az Avengerst és a legsikeresebb képregény film lesz ever… legalábbis az Infinity Warig.

Az újaknak esélye sem volt természetesen, de a Red Sparrow ettől függetlenül egy újabb kérdőjel Jennifer Lawrence önéletrajzában, vagy inkább felkiáltójel, a fene sem tudja már. A Hunger Games első részével indított sikerszériája megtorpant alig 3 év alatt 2015-ben, amikor a Serena ugyebár senkit nem érdekelt, a Joy karácsonykor sem tudott sokat kaszálni, az X-men Apocalypse jócskán alulteljesített, a Passengers végül az ünnepi szezonnak hála kozmetikázta a kezdeti érdektelenséget, de a mother! és a Red Sparrow is most újfent soványkák. 16.8 millióval sikerült megnyitni a 69 millióból forgatott mozit, ami közel sem rossz és nemzetközileg lehet kihozza magát már a mozikban nullszaldóra, de JLaw star powerje mostanra már biztosan megkopott. Mielőtt valaki belekötne, lenyűgöző mit összetermelt az elmúlt 5 évben, de a mostani állás szerint nem körülötte fog forogni a világ az évtized végén.

Ahogy az öreg Bruce körül sem, aki főszereplőként széleskörben terjesztett moziba 5 év után tért vissza újra és a Death Wish pont az elvárásoknak megfelelő 13 millióval tudott nyitni, ami a 30-as büdzsére teljesen átlagos válasz. Human már kibeszéltette nem rég, hogy mi is történhetett az öreggel, szóval ezt nem kezdeném újra, de az tény, hogy már 10+ éve nem tényező az öreg a kasszáknál és 20 milliós csekkeket sem fog már kapni egy-egy szerepért. Eli Roth viszont még mindig rendezhet filmet, keseregjünk inkább ezen.

A régiek közül a Game Night tart az 50 millió felé otthon, a Jumanji hamarosan átlép otthon a 400 millión és nem sokkal 1 milliárd alatt áll meg összetettben, míg a másik közönségkedvenc, a Greatest Showman immár 164-nél jár Amerikában. Az Oscar jelölteket tologatták még mozival, de a díjakat követően lesz majd jövő héten inkább izgalmas, hogy mennyit sikerül lökni még például a Shape of wateren.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Black Panther – $66,306,935 – össz: $501,706,972
  2. Red Sparrow – $16,853,422 – össz: $16,853,422
  3. Death Wish (2018) – $13,010,267 – össz: $13,010,267
  4. Game Night – $10,412,496 – össz: $33,240,262
  5. Peter Rabbit – $10,005,177 – össz: $84,065,553
  6. Annihilation – $5,607,902 – össz: $20,594,644
  7. Jumanji: Welcome to the Jungle – $4,438,090 – össz: $393,139,443
  8. Fifty Shades Freed – $3,400,505 – össz: $95,689,965
  9. The Greatest Showman – $2,703,357 – össz: $164,644,800
  10. Every Day (2018) – $1,542,354 – össz: $5,243,158

41 hozzászólás a “Blockbuster watch: meglepő hétvége” bejegyzéshez

  1. A Fekete párduc bevételi szempontból tényleg lenyűgöző. Az USA-ban elpáholni szinte mindent nem kis dolog.
    A Bosszúvágy remake még szerintem örülhet ennek a nyitásnak, mert Bruce Willis karrierjét sikeresen leküldte pár éve a WC-lefolyón.
    A Jumanji 2. nem semmi karriert futott be. Megtízszerezte már bőven a nyitását, amit manapság szerintem százból egy film visz véghez a széleskörű premierek közül. A másik ilyen pedig a Showman. Bírom Jackmant, megérdemli hogy ne csak Wolverineként karcoljon.

  2. Ja, konkrétan a Showman húszszoros szorzót csinált eddig, míg a Jumanji 2 tizenegyszerest.

    Amit érdemes megnézni még – főleg a Disney fejeseinek! – hogy az ugyanakkor bemutatott Star Wars 8. a 27. (!!!) helyen tanyázik negyedmilliós hétvégi bevétellel, míg a Jumanji a 7. helyen van 4,5 millióval, a Showman pedig a 9., 2,7 millióval. Ha ez nem gondolkodtatja el őket, akkor semmi.

  3. Zoli Minek is kéne elgondolkodtattnia a Disneyt fejeseinek? Hogy még három hónap után is hoz pénzt a SW a mozikban, vagy hogy 1,3 milliárd bevétele van eddig a filmnek? :D

  4. A Black Panther kurva jókor jött. Pont ki volt éhezve mindenki egy akció filmre.

    Jennifer meg ne csodálkozzon, mert ezek elég réteg filmek, amik nem is nagyon sikerültek jól. Plusz neki biztos felemelkedett a gázsija, az oscar díj után meg még jobban…

  5. Dirk
    Ezt ugye nem komolyan írtad.

    Más. Remélem elértük a comics filmek csúcsát, vagy elérjük az Infinity War-ral, mert már unalmas az önismétlés és a nagy csodára való várakozás, ami után nem kapsz igazából semmi maradandót. Ideje megindulni a lejtőn majd pofára esni, és kevésbé kiszámítható, nem 12 egy tucat filmeket gyártani.

  6. Egyértelmű.Mára a szuperhősszarok túl lettek tolva!A mozi ezektől bűzlik!Jövő hónapban már mehetnek is az emberek a szaros avengers 3-ra oszt nézhetik,ahogy a nagy büdös semmi zajlik majd a vásznon!CGI pofozkodás bárminemű mondanivaló,értékek nélkül.pff..

  7. Decemberben meg mehetünk az Aquamanre…Én nem fogok az IWre elmenni nyílván, de nem indítok akkor kereszteshadjáratot a műfaj ellen, ha alig várom a decembert, nem? :D

    Jennifer esetében mindkét film izgalmas választás volt és szerintem jó is…egy Aronofsky kollekcióban örökre megmarad valaki, lehet hogy Cruisenak is tán az első bukása a Tágra zárt szemek volt, de a Kubrick életmű része lett, ilyet nem bánnak meg a színészek.

  8. Bombadil:
    Szerintem azon minden valamire való vezetőnek el kell gondolkodni, hogy egy nagyon várt folytatás, ami a bemutató hetében szetvetette a mozikat pár nap erős hype után ennyire földbe állt.
    Nagyjából egyharmadával esett vissza a vilagszintű bevétel, ami ilyen nagy visszaesést produkált nem hiszem hogy egyértelmű sikerként könyvelik el. Ha következő rész is ennyi nézőt veszít – esély erre is van a sok negatív vélemény miatt – akkor egy Star Wars film milliárd alatt fog megállni? Csodálkoznék ha ezzel ők elégedettek lennének. Konkrétan a világon már nem mindent vivő tényező egy Star Wars film a harmadik nekifutásra azért elég cikis szerintem.

    És az, hogy Amerikában is ennyire semmi pénzt hoz a másik két filmhez mérten elég rossz előjel a sorozat további folytatásaira nézve.

    Ciki az egész szerintem. Szép kezdés után összesett a film két hét után.

  9. Nagyon savanyú lehet már az a szőlő, ha ilyen sűrűn muszáj köpködni miatta. :D

    A Párduc anyagi sikerének elemzése viszont inkább szociológusok dolga lehetne, mint filmesztétáké, mert a box office biztosan nem a minőséget tükrözi. Nem rossz, de ennyire nem is jó. Persze erről volt már szó a maga helyén, a kritika alatt.

    Lawrence kisasszony nekem nem fog nagyon hiányozni, ha bejön a jóslat. Sosem volt igazán szimpatikus.

    Rock viszont már hiányozna, ha nem szállítaná a megszokott, évi három-négy filmjét! :D

  10. Én inkább úgy mondanám, hogy Jlaw filmjei – kivéve X-menek, amikben csak másodhegedűs – elég pocsékok voltak minden tekintetben, de a Red Sparrow végre szórakoztató volt.

    Amim számomra rejtély, hogy a BPanther hogy a fenébe lehet ennyire sikeres, hiszen semmi maradandót nem adott, full klisé, bár azért helyenként szórakoztató. Újraézési faktora is minimális, ha nem nulla. Sajnos nem volt olyan jó kis önálló cucc, mint a GotG

  11. “Egyértelmű.Mára a szuperhősszarok túl lettek tolva!”

    jaja, és még valmai Aquaman is lesz télen! Túl sok a képregényfilm.

  12. Minden hónapban jöhetne egy szuperhős szar, persze a Disney-től, akkor mindig lenne mit moziba nézni. :)

  13. Szinte minden nagyköltségvetésű volt képregényfilm.
    Poénból visszamentem az időben 30 évet, mennyivel változatosabb kínálat volt 98-ban.
    Ryan közlemény megmentése, Armageddon, Keresd a nőt!, Rush Hour, Deep Impact, Godzilla, Halálos fegyver 4, Truman Show, Blade, Lost in Space, Zorró legendája, Vasállarcos, Ha eljön Joe Black,..

  14. Fiti:

    “Szinte minden nagyköltségvetésű volt képregényfilm.”

    nem értem miért jó kiragadni adatokat és valóságnak beállítani. csak tavalyról “pár” példa:

    -Star Wars
    -Beauty and the beast
    -The Fate of the Furious
    -Coco
    -Dunkirk
    -Boss Baby
    -Pirates
    -Kong: Skull Island
    -Cars3
    -War for the Planet of the apes
    -Transformers
    -Blade Runner
    -Mummy
    -The great wall
    -Valerian
    -Ghost in the shell
    -King ArthurG
    -Geostorm

  15. A Valeriant ki lehet húzni pl, de én se értem miért kell eltűntnek nyilvánítani a nem-képregényes blockbustereket… talán el kéne azokra is menni

  16. ja, valerian képregényfilm, de igen, el kéne menni a blade runnerekre és akkor több hasonlót próbálna a stúdió.

  17. Kihúzhatjuk a star warst is és a Ghost in the shellt is.És a kihúzhatjuk a hatalmas taknyolásokat is.Egy két sci-fi-től thrillertől eltekintve a kinálat siralmas.
    Manapság ami nem képregénymoslék vagy disney nem tud a boxiffice toplista élére kerülni miközben egy Blade Runnert szaroznak.A közönség olyan lett mint a kinálat:igénytelen.

  18. A Blade Runner 1982-ben sem tudott a toplista élére kerülni :D
    De most komolyan Clark, ez mind szép és jó lenne, ha csak ilyen filmeket néznél a moziban, bár még akkor is felesleges emiatt idegeskedni, viszont akkor mi lesz a DC filmekkel? Nem ülsz be többre? Mert ez így elég érdekes hozzáállás akkor

  19. Valeriant ne húzzuk annyira ki, nem szuperhősös képregény, nem ugyanaz a kalap szerény véleményem szerint.

  20. Remélem, a szuperhősök nem nyírják ki a képregényfilmeket, még sok van, aminek megnézném a feldolgozását, és köze sincs marvelhez vagy dc-hez.

  21. Mekare jó lenne ha nem forditanád ki a másikat :) mikor a képregény moslékokról beszélek a Disney filmekre gondolok.
    A DC mindig is probált értéket teremteni.Hol kevesebb,hol több sikerrel:Batman filmek,Man of Steel,Watchmen,BvS,Wonder Woman.Nem csócsálni való rágógumikat dobáltak elénk.Ezek a marvel filmek a legprimitivebb nézői igények kiszolgálására készülnek.lásd új Thor,galaxis örzői,antman stb
    én fizettem a King Arturért is,mégis megbukott.Vajon miért?mert nem a huszadik súlytalan marvelszar.

  22. próbáltak értéket teremteni persze. csontra ugyanaz a dramaturgiai alap náluk is, csak sötétebben szűrőzték a filmeket és szigorúbban néztek…ez ám az értékteremtő kezdeményezés.

    amúgy meg ha a végeredményt nézed – ha erre felhúzok egy analógiát és az MCU például a könnyen fogasztható gyorséttermi moslék, a DCEU mozik akkor meg a legócskább 99 forintos mócsingos virsli, amit zacskós levesbe tunkolva kínálnak. tényleg büszkék lehetnek magukra.

  23. Clark én nagyon szeretem a DC filmeket, különösen amiket felsoroltál, de másnak ez is “képregénymoslék”, vagy lásd van olyan, akinek még jobban…
    Egy egész műfajról van szó és a jellegek mindkettőben megvannak, még ha a körítés más is…
    Azért a King Arthurnál az is dobott a hátrányokon, hogy már a sokadik feldolgozás, nekem sincs kedvem a századik Robin Hoodhoz, talán max, ha David Lynch rendezné, mert az biztos nem lenne ugyanolyan, mint a 99 előző

  24. Mekare: Azért ennél nagyobb butaságot nem mondhattál volna.
    “Azért a King Arthurnál az is dobott a hátrányokon, hogy már a sokadik feldolgozás, nekem sincs kedvem a századik Robin Hoodhoz”

    Mert kinek van kedve a századik ugyanolyan szuperhős filmet megnézni? Nem ugyanaz a kettő? Vagy mert más a szuperhős neve, már más a film is?

  25. ennyi erővel akkor meg az animációs filmek 90%-a ugyanaz, mert arra fűzik fel, hogy fogadd el önmagad, győzzön a jó kudarcok és nehézségek árán, de soha ne add fel.

    azért ennyire ne közhelyesítsünk már, hogy két szuperhős film ugyanaz, csak azért, mert hasonló íven fut a történetük.

    “Vagy mert más a szuperhős neve, már más a film is?”

    most a Marvelnél maradva, ha pl. egy Homecoming és Dr. Strange között nem látod a különbséget, hiába kvázi eredettörténet mindkettő, akkor lehet nem a filmekkel van a gond, hanem netto trollkodás a kommented.

  26. Nekem a DC filmek 100x moslékabban, ahhoz képest, amit a Marvel letesz az asztalra.
    Ott legalább van koncepció, valamilyen egyszerű vonala a filmnek. A DC-nél az utóbbi pár próbálkozás kb összevágott trailerek is lehettek volna…

  27. Lehet OFF, de javaslom egyébként a ‘why the world needs superhero movies’ videót youtbe-on. (ha valaki azt gondolná, hogy sokkal jobb lenne nélkülük a mozivilág…)

  28. Clark egy érdekes és vitára érdemes problémát tálal, csak ott rontja el, hogy a témát a saját “Gyűlölöm a Marvelt, bármit elnézek a DC-nek” szemüvegén keresztül nézi.
    Lehet átkozni a képregényfilmeket (de csak az összeset, különben hiteletelen a felvetés) a mai “kultúrális igénytelenségért”, ami sajnos valóban létező jelenség, de a képregényfilmek ennek nem okai, hanem már bőven következményei. Ezért naivitás azt hinni, hogy ha nem lennének ezek a filmek, akkor azonnal igényesebb lenne a film kínálat.
    Több pénz maradna a minőségi filmekre? Ugyan kérem! A sok pénz és a minőség ritkán áll egyenes arányban egymással. Ezt azért tudni lehet, amióta létezik a blockbuster fogalma.
    Tudjuk, hogy az itt hiányolt “minőség” előállítása nem pénz kérdése, sőt… erre is létezik számtalan példa.

  29. Oszt mé trollkodik?Az egyikben egy 15 éves,emberfeletti erővel biró gyerek hálót lő a kezéből meg felhőkarcolókon ugrál,a másikban gyorstalpalón a világ legnagyobb mágusa lett akik aztán a filmvégén bucira vernek egy random gonoszt.Huh azta!

    Ezt nem láttuk még százszor?Igazából az előzetest sem kell látnom,sőt még a film címét sem kell megnéznem,hogy tudjam miről szólnaknezek a marvel moslékok.Ha láttad az új pókembert láttad a fekete párducot vagy akármelyik marvel agymenést.

  30. “azért ennyire ne közhelyesítsünk már, hogy két szuperhős film ugyanaz, csak azért, mert hasonló íven fut a történetük. ”

    Azért vannak szuperhősök, akik között elég sok a hasonlóság, pl. a közelgő Shazamet anno régen még be is perelte a DC elődje, mert túlzottan is hasonlít Supermanre, mind külsőre, mind tudásban. És az újabbak között is bőven akad, akik között egy hajszálnyi a különbség.
    Persze, ettől még vannak gyökeresen ellentétesek is, és persze kezdetben főleg változatosságra törekednek a filmeknél, de tutira jönni fognak a kaptafa filmek is.

  31. Az erők lehetnek hasonlók Superman és Shazam között, de már eleve más stílusú viccesebb filmet követel meg az, hogy gyerek van felnőtt testben, ráadásul ekkora erejűben. Supermantől ünneplem a Man of Steelt, a Shazamtól azt akarom, hogy minél több gyerek láthassa. Azért jó esetben ezek a figurákban több van, mint képességek. Még az árvaságuk története sem ugyanaz

  32. “A közönség olyan lett mint a kinálat:igénytelen.”

    de hát te vagy a legnagyobb rajongója az egyik “képregénymosléknak”, ahogy te fogalmaztál.

  33. Mekare: ettől még DC elődje nyerte a pert, és vagy egy évtizedig szünetelt is a sorozat, közben még a Marvel kapitány címlehetőséget is bebukta, mert a Marvel levédte, ezért is lett Shazam a sorozat címe… teszem hozzá, azóta logikusan módosíthattak ezt-azt, hogy jobban eltérjen, nem tudom, ténylegesen nem követtem ezt a sorozatot

  34. Zoli. 1,3 milliárd bevételt nem neveznék földbeállásnak :D mire minden bevétel befolyik, ez lesz a második legtöbbet hozó SW epizód. Akármennyire is szeretnéd bukásnak látni, a tények makacs dolgok.

  35. abelh!

    Azért ezek jóval gyengébb filmek a 98-asoknál (pár kivételtől eltekintve), de az is lehet, hogy én vagyok már túl öreg. :)

    Egyébként igaz amit mondasz, de hány képregény film volt tavaly, azt nem írtad.

    Elfogadtam volna helyette annyi fantasy, sci-fi, western vagy akár katasztrófa filmet.
    Nálam bármelyik alternatíva jobban bejönne.

  36. Fiti:

    kizárólag a változatosságra hivatkoztál, nem a minőségre.

    de ha a minőséget is nézzük, csak azok közül, amiket soroltál: Deep Impact, Joe Black, Godzilla, Lost in space, Vasálarcos, nem éppen maradandó dolgok.

    ehhez képest az “én listámból” is bőven akadnak kiváló filmek, szóval továbbra is tartom, hogy könnyű kiragadni a képregényfilmeket és ekézni őket, miközben a többi filmen direkt átnézünk, hogy leérveljük a saját igazunkat.

    arról nem is beszélve, hogy tavaly akadtak elég jó comic mozik is, és nem csak “ócska moslékok”, amik megállják a helyüket blockbusterként és ilyen Godzilla, Lost in space, vagy Deep impact szintű dolgoknak simán odavernek. csak hát könnyebb őket fikázni, csak azért, mert szuperhős film kapásból pocsék biztosan.

  37. Bombadili:

    Tények makacs dolgok valóban. 2 milliárd után 1,3 milliárd ciki, akár tetszik, akár nem. Ilyenek ezek a fránya tények. :)

    Nem bukásról beszéltem – szövegértés általános iskola – hanem hogy csalódás minden fronton. De ha nem sikerül megérteni, akkor nincs mit tenni. De hát tények, tudod. ;)

  38. Abelh sorold azokat a kiváló filmeket.A fenti listádból ami kritikailag és közönségileg is elismert az 2 db kb.

    Apes
    Dunkirk

    És ennyi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.