A Netflix üres kézzel távozott Cannes-ból

A híres filmfesztiválon forgalmazási jogokat is árulnak, a Netflix be akart vásárolni érdekes projektekből, de belsős források szerint nagyon sokan nemet mondtak nekik.

Úgy tűnik sok rendező és producer van azon a véleményen, hogy jó lenne moziba is kerülni a filmjükkel, nem pedig elveszni a Netflix végtelen tartalmában. Ennek megfelelően elvileg elég nagy ajánlatokat utasítottak el, és inkább mentek kisebb forgalmazókkal, akik nagyvászonra is eljuttatják a filmjüket.

A moziforgalmazás ugye a különböző díjakra is esélyesebbé teszi őket, míg mondjuk egy Meyerowitz vagy hasonló Netflix-film sok helyen már az elvárásoknál elbukik. Például hogy a legnagyobbat említsem, az Oscar-ba kerüléshez az kell, hogy menjen Los Angeles-i moziban a filmed. Na meg gondolom az is, hogy a filmes szakma gondoljon rád, ami a jelenlegi Netflix-ellenes hangulatot elnézve jelenleg esélytelen, ha streamingben fut ki a műved.

human
írta
2018. 05. 19. 03:06
megjelenés
25
hozzászolás


25 hozzászólás a “A Netflix üres kézzel távozott Cannes-ból” bejegyzéshez

  1. Az utóbbi időben, ha egy film előtt meglátom, hogy Netflix, az már nem sok jót jelent.

  2. én szeretem a netflixes filmeket.. néhány mondjuk szókimondó tartalommal bír és nem mindig könnyen emészthető..

  3. az a baj, hogy Netflix stílus lesz a jövő, persze a mozi mindig megmarad, de hogy kitiltsuk meg bojkottáljuk… főleg úgy, hogy mindegyik nagy stúdió dolgozik lassan a saját netflix verziójukon…

    A végén a Netflix nyit néhány mozit a megfelelő “Oscar helyeken”, árulja a jegyeit -50%-al (vagy csak aktív tagsággal lehet venni rá olcsón) és meg van az Oscar jelölés. De azt is majd bojkottálják biztos

  4. Mondjuk ehhez a drámai felütéshez azt is kéne tudni, hogy a korábbi években mennyi filmet hoztak el onnan.

    Majd ha Berlin, Sundance, Toronto, Chicago, New York és Velence is bezárja a kapuit, na akkor lehet gondban lesz a Netflix.

    Egyelőre és nem tudok pálcát törni felette.
    Alfonso Cuarón a Gravitáció után évekig kilincselt Hollywoodban aktuális projektjével. Neki is a Netflix maradt mentsvárként.

    Szóval innen nézve és lesarkítva, aki szerzői filmet akar forgatni (főleg USA), az vagy behódol valamelyik klasszikus filmstúdiónak (átengedve a végső vágás jogát és a produceri belepofázást) vagy marad a Netflix és társai.

    Hát Oscar, mint érv…
    Szerintem inkább a gyomrosokat osztogatja az utóbbi években.

  5. Ez gyalázat szerény véleményem szerint. Számos zseniális Netflix-film is született már eddig. Beasts of No Nation, Okja, Mudbound, First They Killed My Father, I Don’t Feel at Home in This World Anymore, Meyerovitz Stories; hogy csak párat említsek. Persze rengeteg szart is sajtoltak a műhelyben, de melyik nagyobb stúdióban nem? Remélem azért változik a helyzet.

  6. Az Oscar egy vicc már régóta, a nagy stúdiók meg arányaiban sokkal több élvezhetelne filmet csinálnak, mint a Netflix. Az N filmjeinek többsége meghaladja az átlagos szórakoztatási éményt, 1-2 filmjük meg kimondottan jó. Arról meg ugye ne is beszéljünk, hogy 1-2 igencsak jó sorozatot készítettek számunkra.

  7. “Az Oscar egy vicc már régóta” ?? még anyagilag sem vicc, mivel jó sok milliót jelent pluszban már az is, ha egy filmet jelölnek, többen mennek el rá. A nyerteseket meg ugye újra moziba küldik a ceremónia után.

  8. Őszintén szólva én magasról teszek az Oscarra meg az összes nagy díjra is. Amíg a Netflix szállítja a jobbnál jobb sorozatokat vagy filmeket, kit érdekel? Valahogy nem tudom elképzelni, hogy most megállna a gyártás csak mert nincs esélyük komoly díjakra, legalábbis filmek terén. Ez megint csak a pénzről szól és nem arról hogy a filmeket akarják védeni vagy fejlődni akarnának. Netflix-szel nyilván nem keresnek annyit mintha moziban menne a film. Csak hogy azt elfelejtik, hogy az Oscar filmeket fele annyian nézik kb mint egy átlagos blockbustert. Nem véletlen hogy ennyien inkább Netflixre teszik a filmjeiket mert ők is tudják hogy a moziban valószínű bukta lenne. Itt meg legalább visszajön a pénzük.

    A többi részét a véleményemnek leírta @Só is. Én azért hozzácsapnám még a To the Bone filmet is pl. Meg lehetne még azért mondani de most nincs kedvem válogatni.

  9. “A végén a Netflix nyit néhány mozit a megfelelő “Oscar helyeken”, árulja a jegyeit -50%-al (vagy csak aktív tagsággal lehet venni rá olcsón) és meg van az Oscar jelölés. De azt is majd bojkottálják biztos”

    nem a végén, már most tervezik, de mivel egyre több filmkészítő beszél ellenük, így simán lehet, hogy elvből nem kap majd elég szavazatot egy-egy netflix film. már ha lesz oscar minőségű darabjuk persze.

  10. A haladás és technológia ellen lehet papolni, az életképes konkurencia miatt lehet sipákolni, csak hosszabb távon felesleges.

    @human: az Oscar csak egy pénzes/pénzről szóló hagyomány, minőséghez nincs köze.
    Azóta, hogy A bárányok hallgatnak 5 Oscart zsebelt be, SEM Oscar átadókat nem nézek, SEM az Oscar-díjra hivatkozás (filmnél, színésznél, rendezőnél, stb.) nem hat meg, csak emiatt nem nézek egy filmet, pláne nem moziban.

    Tény, a Netflixen is vannak hulladékok, de akadnak gyöngyszemek is.

  11. ” SEM Oscar átadókat nem nézek, SEM az Oscar-díjra hivatkozás”

    de ez tipikus magadból kiidulásnak hangzik, én csak elmondom, hogy miért számít még mindig az oscar a tények alapján. és gondolom a más elismerés is, a többi díj se semmi egy filmkészítőnek, nem minden a pénz. arról nem is beszélve, hogy egy limitált bemutatótból kibővített indie filmből még 100 millás hit lehet, nem hiszem, hogy a netflix annyit fizet.

    “Tény, a Netflixen is vannak hulladékok, de akadnak gyöngyszemek is.”

    mert az oscaron nincsenek? egy no country for old man agyonveri kb. a netflix-filmek 99,9 százalékát, talán a beasts of no nation közelíti csak meg.

  12. human

    Igazából az az érdekes, hogy az Oscar megítélése mennyit változott az évek alatt. Mintha minden évben csökkenne nívója. Őszintén szólva amióta létezik a díj, szerintem soha nem volt ennyire közel a nullához annak az értéke, hogy “Oscar-díjas film”. Ettől még a díj a múltja miatt nyilván egy elég magas értéket képvisel, OK.

    Mondjuk ha meg Cannes, nekem ezzel (kivéve ha jogos a díjak mellőzés) a franciák járatják le magukat. El kellene fogadni, hogy ez a jövő. Régen a mozira mondtam azt, hogy ezt az élményt nem adja az otthoni filmezés, most fordítva. Évről évre tahóbb a közönség, a jegyárak drágulnak, egyre több a reklám a filmek előtt, kényelmi funkciók nulla (főként most a pláza mozikra gondolok). Hol van ez ahhoz, hogy otthon tűéles nagy képernyő előtt, nyugiban megnézzem a filmet 5-6-8-9.x.1-gyel… (kinek mi van)?!

  13. de most mintha összemosnád, hogy a franciák nem engedték be cannesba a netflix filmeket, meg azt, hogy a filmkészítők között kezd talán kialakulni valami, hogy nem akarják a netflixnek eladni a filmjüket.

  14. @human

    “hogy a filmkészítők között kezd talán kialakulni valami, hogy nem akarják a netflixnek eladni a filmjüket”

    Amíg olyan kaliberű rendezőknek mutat fityiszt Hollywood, mint Alfonso Cuarón, Paul Greengrass, Jeremy Saulnier, David Ayer stb…
    nem beszélve más zsenipalántákról, addig biztos nagyon sikeres lesz ez az összezárás.

    De ott van Matt Duffer és Ross Duffer esete. Évekig házaltak kis tervükkel, s mindenhonnan páros lábbal rúgták ki őket.

  15. Mondjuk ez nem mindenkit érint,engem csak az zavar,hogy a netflixes cuccokat egyáltalán nem szinkronizálják…

  16. Én csinálnék egy Netflix díjat a helyükben, ahol csak a saját filmjeiket vagy sorozataikat díjaznák. Nyilván az elején nem lenne akkora értéke, de szerintem pár év alatt simán fel lehetne futtatni ezt a díjat is.
    Mert igenis vannak jó filmek a Netflixen akár “Oscar minőségűek” is, jelentsen ez bármit is.
    Mert a Shape of Water meg a Farkasokkal táncoló is Oscar minőség és hááát… nem sorolnám őket a Beasts of No Nation vagy az Okja elé. Persze a Netflix is gyárt szart, de ezerszer inkább érdekelne kit díjaz a Netflix mint az Oscar.

  17. Ha a streaming-szolgáltatók túl erősek lesznek az egész estés filmek terén, az rövid időn belül kinyírná a hagyományos mozikat. Egy átlag amerikai usernek simán telik egy akkora szobára, ahol 5-6 barátjával simán elfér, meg egy jó minőségű projektorra, és akkor meg van a baj. Főleg ha berántanak valami díjazott filmet egyszer és az hozna kemény számokat is, onnan már nincs megállás. Érthető, hogy a legtöbb stúdió filmes összezár ellenük. Pont Spielberg apó az egyik legnagyobb antistreaming harcos. És mondhatjuk, hogy így az Oscar úgy az Oscar, kinn irtózatos bevételi hatása van egy rangos díjnak, egy egyéni díjazott meg súlyos összegekkel növelheti a gázsitárgyaláskor először a cetlire írt összeget. Ne felejtsük el, hogy az Usában az otthoni bevétel az elsődleges mutató, és ha egy film szarul szerepel simán elfektetik még akkor is, ha világszinten jól termel.

  18. Kaoka

    Minek oda projektor? :) Épp az a lényeg, hogy már nem kell ezzel szarakodni, mert ott a 4K (később meg a 8-16-24K majd…), és megfelelő hangrendszerrel ehhez a mozi semmit nem tud hozzáadni. A streaming szolgáltatásokat kellene kicsit megtámogatni pénzzel inkább.

    Human

    Arról ne is beszéljünk(és ez csak most jutott eszembe), hogy az Oscar-díjas filmek moziban vs otthon történő megtekintése közt alig van különbség. Hiszen érthetően ezek többsége nem akció-kaland stb vonalon mozognak, ami igényli a 7.1-et stb.

  19. & Kaoka

    “Ne felejtsük el, hogy az Usában az otthoni bevétel az elsődleges mutató, és ha egy film szarul szerepel simán elfektetik még akkor is, ha világszinten jól termel.”

    Ezt meglehetősen rosszul látod, főleg, ha az utóbbi pár évből indulunk ki. Számos amerikai filmet pont külföld (legfőképpen az ázsiai piac) húzott ki a csávából.
    Ez eredményezett második részt a Tűzgyűrűnek.
    A tavalyi Karib és a Transformers szerény (már-már kínos) hazai bevételét az ázsiai piac dobta meg elég erőteljesen.

    Idén pedig elég megnézni a Ready Player One adatait.
    A film bevételének bő harmadát egyetlen ország teszi ki: Kína!!
    Ha ehhez hozzácsapjuk a Japán és a dél-koreai számokat látható, hogy a nemzetközi bevétel szűk felét ez a három ország adja.

    S ez finoman szólva is létfontosságú volt, hogy a film elkerülje a pénzügyi katasztrófát, mivel a hazai számok csak az elégséges szintet ütötték meg.

    (Szerintem az sem véletlen, hogy a hollywoodi filmekre az elsődleges streamjogokat az ázsiai hotelláncok kapják meg.)
    De ez már más téma. :)

  20. Részben igazad van, de ne felejtsük el, hogy Kína és az a régió majdnem egymilliárdos piac. Ekkora bevételi esélyt nem hagynak veszni nyilván. Ehhez kapcsolódik, hogy ami filmeket felsoroltál, azok nagy részében elég erős a direkt kínai tartalom pont ezért. A transformersből egyenesen van kínai piacra szánt és úgy vágott és úgy termékelhelyezett verzió is. De például miért nem mentette meg ugyanez a mechanizmus a Warcraftot például hiszen az is ott termelte a legtöbbet. Pusztán profitszerzésből elkezdték figyelni azt a régiót, de lélektanilag akkor is az usa bevételek a meghatározók. Másik érdekes, hogy amiket felsoroltál mind agyatlan látványfilmek, ez sincs véletlen, ezeket éri meg és lehet az ottani igényeknek megfelelően átszabni akár anélkül, hogy a tartalom lényeges hiányt szenvedne.

  21. Bocs kimaradt a Ready Player One azért rossz példa szerintem pont, mert az Spielberg és azért neki van akkora kreditje, hogy akár szophat is egy nagyot akármilyen filmmel lásd BFG.

  22. @ Kaoka

    “Ne felejtsük el, hogy az Usában az otthoni bevétel az elsődleges mutató, és ha egy film szarul szerepel simán elfektetik még akkor is, ha világszinten jól termel.”

    Én csak ebből a kitétel indultam ki.
    És nyilván nyári “sikerfilmeket” hoztam példának mivel itt mozognak tetemes pénzek (mind kiadás, mind bevétel oldalon).

    “de lélektanilag akkor is az usa bevételek a meghatározók”
    Egy amerikai stúdió, producer nem a lélektannal foglalkozik (főleg látványfilm esetén); ha jön a pénz királyság, szinte mindegy honnan folyik be.

    Nyilván egy kisebb lélegzetvételű filmnél (vígjáték, dráma), amit amúgy is elsősorban az amerikai piacra szántak, na ott fontos az otthoni fogadtatás.

    “Másik érdekes, hogy amiket felsoroltál mind agyatlan látványfilmek,”
    Ezek a nyári blockbuster mozik jelentős részére sajna ráhúzható.

    “De például miért nem mentette meg ugyanez a mechanizmus a Warcraftot”
    Egy franchise indító filmnél más szempontok érvényesülnek. Ott legalább egy évig csak tolod befelé a pénzt. Ha a mozis kifutás után nemzetközileg is nullszaldó határán mozogsz, az nagyon rosszul veszi ki magát.
    És még ennek ellenére 1 évig lebegtették a folytatás lehetőségét; sőt ki tudja mi lesz öt év múlva, lehet megpiszkálják. :)

    A Ready Player One szerintem pont tökéletes példája a bevételi anomáliának. :)
    Ha lesz bármilyen szintű folytatás, akkor lehet tudni mely szereplők (náció) irányába lesz elmozdulás, Spielberg ide vagy oda.

  23. @ Kaoka

    “hogy Kína és az a régió majdnem egymilliárdos piac.”
    “Ekkora bevételi esélyt nem hagynak veszni nyilván. Ehhez kapcsolódik, hogy ami filmeket felsoroltál, azok nagy részében elég erős a direkt kínai tartalom pont ezért.”

    Nem is olyan burkoltan, pont erre hívtam fel a figyelmet a tegnapi kommentemben. :)
    + arra, hogy az amerikaiak bizonyos konzum-filmekre erősen kezdenek ráunni.

  24. @ Sheev Palpatine

    Hasonlót gondolok én is. Ha akár a Netflix akár más felismeri a piaci rést és csinál egy saját filmes díjat, ahol nincs megkülönböztetés, bármelyik médiumra szánt film indulhat, akkor letarolhatja a piacot, és az Oscar mehet a süllyesztőbe. De szerintem nem jön el ez a pillanat, előbb észbe kapnak és nyitnak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.