Extinction

És akkor a múlt pénteken debütált film, ami elindította a mai kritikalavinát, és zárja a Cargo és a Tau után a sort. Mint az utóbbi, ez is sci-fi, sőt, annál simán jobb, viszont ez még mindig csak középszert jelent. És pont emiatt érzem úgy, hogy Netflix-filmekbe innentől kevesebb időt ölök majd.

Az Extinction középpontjában egy családapa áll, aki éli nyugis életét gyönyörű feleségével és két imádnivaló gyerekével, csak épp egy idegen invázió rémálma gyötri, ami kezd nappali hallucinációk formájában is feltűnni. Bár mindenki úgy érzi csak, hogy orvoshoz kéne mennie, neki meggyőződése, hogy látomásai vannak egy érkező veszélyről. Nyilván ez jön innen, hogy tényleg lecsap a Földlakókra valami az égből.

A végeredmény pedig egy tipikus B-film lesz, aminek olyan a befejezése, mintha valami sorozatnak a kezdő epizódját láttuk volna. Mint említettem, ez már közelebb áll a Black Mirror által lefektetett tv-s sci-fi alapokhoz, és vannak benne érdekes dolgok, de valahogy mégis semmilyen az egész: az akció borzasztóan néz ki, a gondolatok 1 percben összefoglalhatóak. A fegyverek hangjának siralmasságát külön kiemelném.

A főszereplőket sem tudom éltetni. Lehet csak egy jobb rendező és színészvezetés kellett volna, hiszen Lizzy Caplan és Michael Peña is olyan, akit szerettem már más filmekben, de itt valami siralmasak. Nyilván nem segít a forgatókönyv, de az érzelmes pillanataik valami eszméletlenül üresek. Így a karaktereik sorsa sem érdekel senkit.

Sajnos még nem fejeztem be a negatívumokat: míg a film elején a támadás elmegy látványilag, utána olyan a kidolgozás, mintha az összes pénz is az első csapásra lett volna kötve. Ez a katartikusnak szánt végső harcon érhető a legjobban tetten, hiszen az nagyjából két sötét szobát jelent ez esetben, sajnos fillérekből forgatva.

Bár az Extinction ellen nem kampányolnék túlzottan, és igyekeztem spoilerek nélkül írni a benne levő meglepetések ellenére, mert nézhető, de valójában nem volt igazán szórakoztató. Tipikus háttértévé, content, nem pedig nagybetűs film.

human
írta
2018. 07. 30. 17:19
megjelenés
27
hozzászolás


27 hozzászólás a “Extinction” bejegyzéshez

  1. MÁR NEM EMLÉKSZEM MI VOLT!

    Szóval, hogy nézhető, de üres. Jó ötlet, gyenge kivitelezés. Igen, teljesen Black Mirror, csak 90 percben. Egy hét múlva már senki nem emlékszik majd rá. Megúszós munka, kicsit rámehetne a Netflix a minőségibb darabokra, egy A24 szintet hoznának már remek lenne.

  2. SPOILER

    Van benne pár szájtátós csavar, de utána rájössz, hogy semmi értelme az egésznek. Ha a népeddel valakik ellen harcoltok, akkor mi értelme törölni a memóriátokat? Nem inkább folyamatos készenlétben kéne állni egy újabb támadásra?

  3. Teljesen egyetértek. A Netflix igen ostoba módot talált arra, hogy ontsa magából az ilyen középszereket. Pár milliócska, és kész is a “film”. Nagyobb baj, hogy azt az aprópénzt is kutyaütő senkiházik kezibe adják… Undorító üzletpolitika ez.
    Kivétel erősíti a szabályt: a How it ends viszont kifejezetten tetszett flixiéktől…

  4. Sajnos egyet kell értenem, középszer, ugyanakkor valamennyire értékeltem, hogy legalább van egy rendes sztori, aminek a How it ends vagy a Tau híján volt, a sztori és a fordulatok eszembe juttatták a

    SPOILER

    Obliviont, csak hát ott érdekesebb volt az alapötlet, volt egy ok befejezés a látvány meg kimagasló volt. Persze a rá költött pénz is…

  5. duran6, amikor beírtam a kommentet még nem láttam a tiédet 😁 A How it endsben semmi nem tetszett Whitaker alakításán kívül…

  6. De amúgy ezekről süt a szar. Pont te vagy human aki mindig időmilliomosozik. Mit láttál ezekben?

  7. “De amúgy ezekről süt a szar. Pont te vagy human aki mindig időmilliomosozik. Mit láttál ezekben?”

    leírtam a Taunál, h miben reménykedtem a netflix “blockbuster” filmjeinél.

  8. Megnéztem 24én a trailer-t és vártam a 27ét.
    Megnéztem a filmet ami elment volna ha nem láttam volna azóta a legjobb sorozatot életemben. Egyébként felejthetőre sikerült.
    Elkezdtem a Tau-t(10perc után off) és szerintem lemondom az előfizetésem.

  9. Nekem már herótom van a világvégétől. Miért szól minden Netflixes film valami kataklizmáról/apokalipszisról/invázióról?

  10. Az első fél óra kötött le.

    SPOILER

    az inváziós rész eleje nagyon tetszett, aztán jött a csavar,ami szintén jó lett volna,de az újraértelmezett karakterekkel azonosulni nekem nem sikerült

    SPOILER OFF.

    Volt a spectral meg az arq meg a robotos kill command, meg amiben vmi kórban bekattannak a térugró katonák, ezek talán jobbak voltak mint az extinction.

    milli82 mi volt az a sorozat,amit láttál?

  11. SPOILER

    Olvastam előtte hogy lesz a közepén egy nagy fordulat, és kíváncsi lettem. Viszont azt is olvastam hogy amúgy meg nem túl erős, úgyhogy másfél órát nem akartam rászánni, így nagy ugrásokkal elmentem a közepéig – és azt kell mondjam a fordulat még így is ütött :) Ott a flashback-részt megnéztem, aztán megintcsak nagy időugrásokkal a végére (amúgy olvastam is hogy a film onnan sem lesz jobb, meg látszott is rajta) Így kb. fél óra volt, és annyit amúgy meg is ért.
    Szóval ez tényleg nagyjából egy (kb közepes minőségű) black mirror epizódnyi dolog, csak felfújva másfél órára (és persze egyetértek hogy a történet baromi logikátlan, de ettől mág a WTF pillanat meg szerintem működött, nettó 30 percet, ilyen “meghökkentő mesék” szinten megért volna)

    Összességében azzal is egyetértek hogy nem szabad bízni ezekben a netflix-filmekben. (Nálam egyébként a Tau tette be a kaput (azt írtam is annál a Nyilvános vetítés podcastnél), mert a leírás alapján abban a “fordított Ex machinában” lehetett volna potenciál, szóval kimondottan úgy ültem le elé hogy vártam, és hát minden szempontból botrányos, olyan szinten hogy ezt nem szabadott volna a Netflixnek közzétenni. Rettenetesen ciki)

  12. Ha már netflix scifi (meg black mirror), volt még az Anon is. Az is rettenet sz*r volt (a Taunál egy fokkal azért élvezhetőbb, de tényleg csak egy fokkal. Legalább vizuálisan volt benne néhány ötlet)

  13. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy a jobb kvalitású szinészek medig fognak még Netflix filmeket vállalni ezzel a kozépszerrel.
    Vagy annyira jól fizetnek?
    Plusz engem a CGI is kiakaszt, kétlem, hogy annyival tobbe kerulne egy kis utómunka, hogy kicsit jobben nézzen ki. En laptopon nézem a filmeket, még belegondolni is rossz, hogy milyen lehet egy nagyobb tévén…

  14. @ppeter4074:

    “Arra azért kíváncsi vagyok, hogy a jobb kvalitású szinészek medig fognak még Netflix filmeket vállalni ezzel a kozépszerrel.”

    Nincs munka, ez van, ezt kell elvállalni. Nagyrészük főállású színész, hiába a sok TV sorozat, film alig van, pár év alatt kikopnak a “sztárok”, és jön a folyamatos masszív utánpótlás. A másik, hogy egy forgatókönyvből sokszor mint interjúkból kiderül egy színész kb. tippelni tud csak, sok múlik rajta persze, de a látványt, a többi színész játékát, a hangulatot nem tudja megmondani előre.

  15. Szerintem a Netflix először megfogta az influencer-eket a nagyon jó sorozataival, prémiumnak számító árazással, az 1-5 sorozatért amit néztél náluk csak akkor voltál hajlandó fizetni, ha tényleg jók voltak. Majd kiszélesedett az előfizetők köre, el is várták az egyre több tartalmat, többfélét, a minden este netflix élményt, amihez viszont a mennyiség varázsa és a minőséggel szembeni alacsonyabb igény társult, a netflix mérései alapján is gondolom. Vagy, higgyük csak azt, hogy annyira bénák, hogy hirtelen a csodagyárból hulladékhegesztő lett. Vagy abban is lehet valami, hogy felzárkózott a konkurencia, és egyszerűen nincs annyi jó ötlet-történet-forgatókönyv-színész-grafikus-zenész, amennyi kéne ennyi tartalomhoz.

    A film egyébként néhol rettenetesen bárgyú, néhol “ehmmm…” ötletes, 1 óránál tartok, várom a végén mi lesz belőle.

  16. Színészóriás ez a Pena, gyakorlatilag semmit nem látni rajta. De a film zeneileg is csodálatos mellényúlásokkal van teli szerintem, ott emelkedett, ahol épp meglepő kéne legyen, viszont szerencsére a kamera véletlenszerű használata (így forog úgy forog) elvonja a figyelmet az egészről.

    Viszont a történet nem rossz, egy Black Mirror epizódnak elmenne (és vágni is lehetne belőle bőven, hogy egy epizód legyen csak).

  17. SPOILER

    @Sparrow:

    A film végén elmondja a vonaton a “vezetőjük”, hogy ha mindenki emlékezne a felkelésre, akkor nem tudnának békésen élni, nyugodtan, büntudat nélkül. Elégnek gondolták, ha páran emlékeznek, akik gondolom az építkezést, az ipari tevékenységet arra terelték, hogy láthatatlanul de készültséget építsenek ki.

  18. 16. Emuroland:

    Spoilerek:

    westworld csak ott kb klassisokkal jobb a történet a forgatókönyv, a rendezés és a látvány is pedig nem igazán van benne cgi.

  19. Spoiler:

    Nekem kifejezetten tetszett hogy több médiában/univerzumban belengetett android lázadást ilyen érző szemszögből fejtették ki. Oké hogy nem volt 100% osan kidolgozva, de ha ezt nem most latjuk hanem ’83 egy kicsit korhűbben ban akkor simán egy lapon lehetne egy BladeRunnerrel. Sőt kicsit kanyarítva a storyt meg a helyszineket sog szmoggal koszosabb vilaggal, kevesebb bikázókábellel még akár annak folytatasa is lehetett volna. A főszereplők közti “kínos”kémia szerintem tervezett volt, a gyerekek viszont hozták a kohéziót. WELCOME TO THE Netflix TwilightZone

  20. A netflix filmfronton katasztrófa. Már mar olyan mintha versenyeznének mikor tudnak rosszabb filmet kiadni. A How it ends lett volna a kivétel ha az utolsó negyedóra nem a filmtorténet egyik nagy talánya lett volna. Én azt hogy ott mi ment félre még mindig nem értem

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.