Átalakul az Oscar, amivel elértéktelenedik

Lássuk sorban, hiszen az első változás az lesz, hogy még közelebb kerülnek a tavalyi évhez, mármint ahhoz, aminek a filmjeit díjazzák. Idén ugye márciusban volt az átadó, 2019-ben február 24-én lesz, 2020-ban pedig már február 9-én.

Az eddigi 4 óra körüli gálát lenyesik 3 órásra. Tippjeim: ejtik a borzasztó szkeccseket és a dalokat, bam, máris nyertek vagy 30 percet alsó hangon. Amúgy mellélőttem ezzel, hiszen az egyik tervük, hogy pár nem annyira közönségkedvenc díjat egyszerűen a reklámblokkok alatt fognak átadni. Komolyan? Beszarás ötlet.

A legérdekesebb változás, és szerintem értéktelenedés, hogy létrehoznak egy kategóriát a populáris filmeknek. A neve: outstanding achievement in popular film. Ezzel nagyjából lábon lövik magukat. Eddig is vicces volt, hogy egy Suicide Squad dvd-re rá lehet írni, hogy “Oscar nyertes film”, de hogy mostantól évente 1 blockbuster (amiknek a piacát ugye a Disney 40%-ban fedi, és a Gála az ABC-csatornán megy, ami a Disney tulajdona) is emlegetheti majd, hogy Oscar nyertes. Gondolom a Wonder Womannak akartak volna adni, vagy az Avatarnak, vagy még lehetne sorolni.

Nem is ez a baj, de rendezőként ez amolyan kegyelemdíjnak is hangozhat, ami miatt számukra sem jelent majd sokat. Ha a Dunkirk egy hatalmas film szerintük (jaj ne köss bele a címbe, képzeld oda a szerinted tökéletes, de nem Oscar díjas pénztárrobbantót), ami díjat érdemel, akkor adjanak neki. Ezzel nagyjából elismerik, hogy sikerfilm sosem fogja megnyerni a legjobb filmnek járó díjat. Innentől egy Titanicnak, vagy épp Get Outnak sincs esélye? És értem, hogy az Oscar a művészetről szól, de ezzel nagyjából azt is elismerik, hogy a legjobb film szerintük sosem eshet egybe egy jól keresővel, mert sznobok. Na meg hogy választják majd szét? Ha egy Get Out tényleg átlépi azt a határt, akkor onnantól csak a populáris kategória marad neki?

Azt már csak félve teszem hozzá, hogy azért a populáris filmeknek mindig van valami, ami miatt úgy érezhetik, hogy elismert művet csináltak (Bocs az gifért, de annyira ide illik):

Abba már tényleg ne is menjünk bele, hogy ez teljesen a fanboyok kiszolgálásának szól. Persze, az Oscar díjat népszerűbbé akarják tenni, de úgy tűnik ezt abban látják, hogy sok átlagnéző teker majd az átadóra a tévén, csak mert összecsap a Star Wars és a Marvel és a DC és még ki tudja mi is majd.

human
írta
2018. 08. 09. 01:44
megjelenés
65
hozzászolás


65 hozzászólás a “Átalakul az Oscar, amivel elértéktelenedik” bejegyzéshez

  1. Nem hinném, hogy az “Oscar a művészetről szól”.
    Eddig is kaptak, érthetetlen módon, kommersz filmek díjakat.
    Én azóta NEM maradok fenn és NEM nézem az átadót, hogy A bárányok hallgatnak 5 Oscart nyert.
    Ugyan már.

  2. Hát ez valami borzalmas ötlet, az MTV Kid’s Choice Awards szintjére süllyed az Oscar. A lerövidítést még értem, de nem ez a teljesen elborult ötlet kellett volna, ha már új díj, amivel lehet a blockbustereket is díjazni akkor már a legjobb kaszkadőrmutatványnak kellett volna szobrot adni. Arra nem szólt volna senki semmit, mégis mondjuk a Mission Impossible (tetszés szerinti blocbusterrel helyetessítsd be) jogosan lenne Oscar nyertes és meg se kellett volna erőszakolni a díjat.

  3. Évente 1 max 2 filmnek tudtam szurkolni. Marvel-dc vonallal meg nem tudok mit kezdeni.

  4. Lehet, hogy ezzel új nézőket nyernek, de ha ez a populáris kategória marad akkor hiába néztem rosszabbnál rosszabb években meg, ezt már rohadtul nem fogom. Legalább nyugodtan alszok aznap este.

  5. Végre. Ez már érett egy ideje valljuk be. A Disney meg max idén húzza be a Párduccal a feketék miatt ennyi. Én szeretem a Marvel filmeket de a legtöbbjük csak szórakoztató de nem kiemelkedő nem fognak oscart vinni max jövőre a Avengers 4 a filmes univerzum felépítése miatt.
    SS meg úgy kapott hogy volt nála 100x jobb és nem kegyelem kategóriában.

  6. Amúgy meg a szakma harcolta ki valahol a külön díjat. Már egy éve megy a WW óta a promo hogy a Wondert jelölni kellene. Idén meg a Párducért kezdtek harcolni a Hollywoodban.

  7. Ez van ha a Disney uralja a filmipart és 2021-ben ez lesz hogy – ahogy Howard Stern is mondta – ki áll Mickey Egér a gála esten: “Azért gyűltünk ma itt össze, hogy engem ünnepeljünk!” És a tüzijáték a kastély felett durrog!

  8. Miért ne kaphatna blockbuster is sima díjat ezután? Ez nem kizáró ok, miért ne indulhatna több kategóriában is? Ha az [Idei

  9. …ha az Idei Blockbuster elviszi a rendes oscart, mert annyira jó, akkor az új díjat majd megkapja másik.

  10. Szerintem is hülyeség ez az ötlet. A populáris filmek között szinte egy sincs, ami megérdemelné. Ha pedig van, akkor adják oda neki a rendes dijat. A posztban is olyan filmek vannak megemlitve, mint a Wonder Woman, a Get Out, a Titanic stb. Ezeket még csak jó filmeknek sem nevezném. Az Oscar dij pedig kurva nagy túlzás.

  11. Ez a díj a Black Panthernek lett kitalálva. Így nem lesz hiszti mint tavaly WW-nél. Mondjuk szerintem több értelme lett volna egy casting vagy egy kaszkadőr Oscarnak, de hát ugye nem értünk mi hozzá.

  12. Csodálnám ha nem az Infinity nyerné, hanem odaadnák mondjuk egy Black Panthernek. Mondjuk Disneynek mindegy, csak ha tényleg populáris dolgot nézzük, akkor kb az egész világ alig várta már Thanost, a Panther meg csak egy nagyon kellemes meglepetés volt

  13. Borzasztóan rossz húzás ez, és nagyon szomorú, hogy ide jutottunk.
    8 éve pont ezértbövítették 5-10 közé a best picture kategóriát, hogy a TDK-hoz hasonló filmek is beférjenek. Az már egy más kérdés, hogy ezt nagyjából pont nem erre használták.

    Azt nyilatkozták, hogy hamarosan jönnek majd a részletekkel. Nagyon kíváncsi leszek, hogy egyáltalán milyen kritérium rendszer alapján akarják megtölteni ezt a kategóriát, mert az egyértelmü marvel filmeken kívül elég nehéz lesz konszenzusra jutni, hogy mi számít popular filmnek.

    Tényleg nagyon elkeserítö ez az egész.

  14. Tényleg MTV Movie Awards színvonal lesz lassan. Mennyire örültem tavaly, amikor nagy PC kampánynak valamelyest ellent tudott állni az Oscar és nem vették fel a WW-t a legjobb filmek közé csak azért, mert női karakterről szól. Amúgy meg egy gyenge közepes film. Pont úgy, mint a Fekete párduc volt idén. De mivel a Disney mindenhol azt szajkózza, hogy a valaha készült legjobb Marvel film (WTF????), tuti behúzzák a címet. És nyilván nem azért mert jó film volt.
    Hagyjuk is, mert csak felhúzom magamat

  15. Maradnak a kvázi-független díjakat osztó fesztiválok. Melyiket is nem közvetíti senki? Talán ott lesz érdemes követni a díjazottakat…
    Az önmagát ünneplő filmművészet (emlékszem az Oscar show-elemeire, ahogy táncosok a koreográfiájukban pl. ajtókat csapkodtak amivel kísérték a fejük fölé vetített jelenteket) mostantól másképp kénytelen a figyelmem elnyerni. Talán még a 2019-esnek adok esélyt. Utána a 2020-asnak, hátha szerepel az Iron Sky 2

  16. szerintem ez igenjó, nem kell mindenért károgni. Nyerhet két kategóriában dijat a Get Out vagy Titanic továbbra is. Azt sajnálom, hogy igy vágják meg a hosszát viszont, de az se várható el hogy a Show részét vágják ki. egyszerűen hagyni kellett volna a hosszát (vagy kevesebb reklám? :O )

  17. Nyilván nem direkt, de ez egy beszólás is a nézők felé. Szerintünk ezek a jó filmek, szerintetek meg… ezek.

  18. Mondjuk egy Sőtér lovagnak odaadnám,de egy deadpoolnak biztos nem.
    Egyébként az időlefaragás jó ötlet,a nagy része kurva unalmas pl a legjobb sminkes meg díszlet pont leszarom,hogy kikapja az mehet reklám időben.

  19. szerintem teljesen elfér, kőkemény 1 díjról van szó, amivel értékelik az adott év kiemelkedő blockbuster-eit, kész, pont. a kérdés nálam tényleg az, hogy mi alapján fognak valamit “popular”-nak nyilvánítani, úgyhogy várom a részleteket ezzel kapcsolatban.

    “elértéktelenedik az Oscar” –> utalni rá, hogy az előző pár évben milyen kimagasló értéke és megítélése volt.

    “amikor nagy PC kampánynak valamelyest ellent tudott állni az Oscar” –> ti láttátok az előző pár év műsorait meg díjazottjait? a 20+ köszönő beszédből egy kezemen meg tudom számolni, hánynál nem volt valami PC vagy anti-Trump szöveg.

    a műsoridő lecsapása meg kifejezetten jó ötlet szerintem, rájuk fér.

  20. már jó régóta nem néztem oscart, de nekem úgy rémlik egy film több kategóriában is nyerhet, ha egy blockbuster nyer a pop kategóriában, az miért zárná ki, hogy nyerjen bármelyik művész kategóriában?

  21. Nem tudom miért vannak úgy oda az emberek a Black Pantherért, az utóbbi évek egyik legroszabb képregényfilmje volt, Nyilván a Suicide Squad a legalja, de a galaxis 2 “története” se volt “semmi”. De a Ragnarok is hasonló. Gagyi történek, 12évesek szintjére belőtt poénok stb. Borzasztó lesz ha ilyen filmek Oscart kapnak a technikai kategóriákon kívül…

  22. Abszolut egyetertek humannel.

    A musorido lefaragasa baromi jo otlet, mert a 4 ora tenyleg eszmeletlenul sok volt mindig is. A “kisebb” dijakra meg eleg rakeresni az atado utan, akit erdekel, az ugyis igy tesz.

    Ez a blockbuster kategoria viszont hatalmas bullshit, tenyleg MTV Awards szint, ami mar reges reg ota nem erdekel senkit, aki elmult 15 eves.

    “ha egy blockbuster nyer a pop kategóriában, az miért zárná ki, hogy nyerjen bármelyik művész kategóriában?”

    Nem zarja ki, de ez lenne a gala PC megoldasa arra, hogy a sok karogonak befogjak a szajat, akik habzo szajjal kovetelik az Oscart a Wonder Woman es a Black Panther tipusu filmeknek. Tehat kb arra szolgal, hogy; “jo, kussoljon el a nep, itt a szobor, es most akkor nezzuk az “igazi” filmeket”.

    Es egyebkent valahol igazuk is lesz, mert a Marvel, DC filmek ugyan szorakoztatoak, es neha van valami extra is a felszin alatt, de altalaban messze nem olyan NAGY filmek. Gyerekeknek keszulnek, ezt ne felejtsuk el! Mondjuk anno a Pixar a kisgyerekeknek szant animacios meseibe tobb tartalmat, erzelmet es mondanivalot csempeszett, mint 10 Marvel vagy DC film osszesen a tiz eves univerzumepites alatt.

    Szoval a lenyeg, hogy egy popularis kategoriaban nyert Oscar kb nullat er majd, amivel a sajat nivojukat assak ala. Gyakorlatilag elismerik, hogy csak azert adnak dijat egy filmnek, mert az robbantott a kasszaknal, es millioan csodultek ra. Es hat valljuk be, azert mondjuk a Titanic es Terminator ota ezeknek a filmeknek a minoseguk jelentosen csokkent. Nezz ujra egy Avatart ma, es meg fogsz lepodni mennyit romlott minden szinten – nem veletlen, hogy senki sem emlekszik ra, es keveset emlegetik referenciakent.

  23. Amúgy rühellhetitek akárhogy a Suicide Squad forgatókönyvét, vágását stb, de abban az évben simán megérdemelte a maszk kategóriában. Abban az évben nem volt Gary Oldman Churchillnek maszkírozva és kb a Star Trek volt az egyetlen igazi vetélytársa, amiben szintén tök jó munkát végeztek a szakemberek, csak nem kéne elfelejteni, hogy azok a csodás alienek, akiken a legjobb munkák voltak, alig mutatkoztak egy jeleneten túl, szóval nemigazán kellett megismételni a művet minden nap, ráadásul úgy hogy hasonlóan nézzen ki a smink. Ráadásul a legtöbb arc maszk volt, vagy ha több is nem igazán kellett mozogniuk benne nagyobb mozdulatokat. ellenben amellett hogy Harley ázott sminkjét minden nap ugyanúgy kellett megcsinálni (ami lehet annak tűnik,de nem könnyű munka), Killer Croc mozgott, többet volt a vásznon és még vízalatti jelenetei is voltak. Felőlem még akár így is nyerhetett volna a Star Trek nem lennék ideges, de amit nem komálok az az, hogy szakemberek munkáit nézitek le, mert a többi dolog nem működött a filmben és ez durva unalmas már, egy kis tisztelet elférne.
    Ugyanúgy tiszteletlennek tartom a populáris kategóriát. Tavaly is bejutott a Get out, pont azért lett a Dark knight után 10-re emelve a jelölések díja, hogy legalább azzal megjutalmazzák az ilyen produkciókat. A nézők meg már a jelölésre is jönnének, nem kell megnyeretni. Főleg egy ilyen kategóriában. Szerintem ha jelölnék csak simán legjobb filmnek a legjobbat azok közül, ami a populárisba menne, akkor az is jobb blockbusterek készítésére sarkalná a stúdiókat, mert végre mutatnának hajlandóságot az ilyen filmek sűrűbb jelölésére, és ha igazán bele adnának többet, akkor még esélyes is lehetne nyerni…de így miért törekednének többre, ha ami most van elég lesz egy díjhoz/jelöléshez?
    Most akkor a Gyűrűk ura anno hogy a francba került be? Most már az is csak a populáris kategóriát vihetné és nem a legjobb filmet, mint a király visszatér?
    Azt megértem, hogy beakarják húzni a fiatalokat, nekem is jelölés volt az ötletem egy-két ilyen film elfér..főleg hogy tavaly is csak 9 jelölt volt a 10 helyett, nem fájt volna nekik egy ilyen jelölés és máris több a néző, de a külön kategória egy f*szság.
    A Black Panther-t jelölhetnék legjobb kosztümre, kapja meg felőlem és boldogok lennének azok, akiket szeretnének behúzni nézőnek. Úgyse sok törzsi kosztüm van szóval még bele is férne a nyerés valahol.
    Eddig minden szenvedés ellenére néztem tovább, mert már hagyomány volt..most örülhetnék, hogy egy kicsit rövidebb lesz, erre ezt kell csinálni…egy kategóriát amitől a hagyományt is megtöröm és nem nézem tovább. Ahelyett, hogy a kaszkadőröknek lenne díj.

  24. @gevin

    Szerintem ez így borzasztóan egyszerű és szemellenzős magatartás. “Gyerekeknek készülnek, ezt ne felejtsük el”, sorry, nem. Simán el tud bármelyik képregény, Star Wars vagy egyéb fantasy filmen szórakozni bárki, nemcsak a gyerekek. Én pl. 25+ évesen is remekül elvagyok velük úgy, hogy van igényem komolyabb filmekre is. És tekintve a bevételt meg az általános online fandomok méretét bármelyik tábort illetően, marha sokan vannak még így ezzel, bőven nálam idősebbek is. Mindegyiknek megvan a maga szépsége és ereje, a Marvel pl. jelenleg rohadtul ért a karakterépítéshez, emiatt piszok jó karakterutakat és konfliktusokat tudnak bemutatni, szerintem legalábbis.

    Továbbra sem értem, hogy miért lesz MTV Movie Awards szint kőkemény egy darab díjtól az Oscar, amivel honorálod azokat a filmeket, amiken több tízezren dolgoztak és egyébként a kulturális hatásuk is piszok nagy. És nem feltétlen a WW vagy a BP megfelelően megcélzott közönségére gondolok, hanem pl. azokra a charity eventekre, amiket közben a színészek/stáb összehoznak akár Marvel, akár DC, akár SW stb stb. fronton.

    Az meg, hogy senki nem emlékszik rájuk, hát, nézzük végig a nagy-nagy Oscar művészfilmeket az előző pár évből, hogy hány ember emlékszik egyáltalán azokra is. De igazából édes mindegy, mert nem előrevetítve 20 évre osztják ki ezeket a díjakat, hanem ott a mindenkori jelenben. Az akkori igények, preferenciák stb. alapján. Szerintem nincs 5% a bírák között, aki bármelyik kategória bármelyik filmjénél a szavazatánál azon gondolkozna, hogy vajon ez 15-20 év múlva is tetszene a parasztoknak.

    Nem tudom, én továbbra is progressziónak látom, hogy a számtalan nagyon mély, nagyon művészi (és az elmúlt években ugyanígy PC-vel átitatott) film között kap egy – gyakorlatilag szánalomból – díjat az adott év kimagasló blockbustere. Komolyan nem értem, miért olyan fájó ez bárkinek is.

  25. “Most akkor a Gyűrűk ura anno hogy a francba került be? Most már az is csak a populáris kategóriát vihetné és nem a legjobb filmet, mint a király visszatér?”

    Na, azért butaságokat se beszéljünk már! Nyilván ott az egész trilógiát dijazták, és talán az elmúlt 20 év legjobban megérdemelt díja volt!

  26. Panaszkodnak a gyenge nézettség miatt, erre 2020-ban a Super Bowl ellen indulnak csatába? Okos döntés…

  27. “sorry, nem. Simán el tud bármelyik képregény, Star Wars vagy egyéb fantasy filmen szórakozni bárki, nemcsak a gyerekek. Én pl. 25+ évesen is remekül elvagyok velük úgy, hogy van igényem komolyabb filmekre is.”

    Felreertettel. Persze, hogy el tud szorakozni rajtuk barki, persze, hogy nem csak gyerekek szeretik, nem csak ok mennek el ra a moziba. Egy szoval sem mondtam azt, hogy aki elvezi ezeket az hulye es eretlen vagy gyerekes. Nezek Marvel-filmeket, pl imadtam a Guardianst, mert vicces volt es szorakoztato.

    Azt probaltam mondani, hogy elsosorban a celkozonsege ezeknek a filmeknek a fiatalabb korosztaly. Azok, akik esetleg elrangatjak aput is, aki ujra megtalalja magaban a gyereket, es mocskosul elvezi a filmet. Apamnak is tetszett az elso Avengers :D

    ” amivel honorálod azokat a filmeket, amiken több tízezren dolgoztak és egyébként a kulturális hatásuk is piszok nagy. És nem feltétlen a WW vagy a BP megfelelően megcélzott közönségére gondolok, hanem pl. azokra a charity eventekre, amiket közben a színészek/stáb összehoznak akár Marvel, akár DC, akár SW stb stb. fronton.”

    Mondjuk szerintem az eleg nagy honoralas, hogy milliardokat keresnek a filmmel, de rendben. Eddig is voltak az Oscaron technikai, kosztumos es sminkes kategoriak, amikben pont az emlitett filmeket honoraltak megfeleloen. Most krealnak egy mondvacsinalt kategoriat is a blockbustereknek.

    “a nagy-nagy Oscar művészfilmeket az előző pár évből, hogy hány ember emlékszik egyáltalán azokra is.” Marmint a dramakra gondolsz? Nyilvan ezek kozott is volt rengeteg kozepszeru alkotas vagy kevesbe jo, bar azert ha utananeznek, hogy pontosan mik nyertek, eleg sokra emlekeznek szerintem (marmint fokategoriakbol). De nem is ez a lenyeg. A tobbivel, amit irtal nagyjabol egyetertek. Az Oscar az elmult par evben mar regota fos volt, valszeg 3 eve nem is neztem eloben, de ezzel a dontessel szamomra meg komolyan vehetetlenebbe valt.

    Nekem ez nem faj, pusztan elmondtam a velemenyem rola. A kettot ne keverjuk ossze.

  28. Naés? Szánalmas vergődés ez, semmi több. Eddig se volt már a szememben értéke egy “okkár” díjnak, ezután se lesz.

  29. Fb-n egy komment: “a kozonsegfilmeknek mar van egy nagyon fontos dija: a penz, amit a moziban keresnek”. Egyetértek.

    Amúgy filmművészetileg ez egy hülye döntés.
    Egyrészt minek duzzasztották fel az 5 legjobb film kategóriáját 10-re? Ne mondják már, hogy nem fér bele 5-6 értékes művészfilm meg 3-4 minőségi blockbuster.

    Jövőre egy kategóriában simán versenyezhetne a First Man meg a Fallout például. De nincs tökük meglépni ezt a döntést, inkább létrehoznak egy vigaszdíjat. Vicc.

  30. The Dark Knight-nak kellett volna adni anno a legjobb filmet, azóta csak vergődnek, hogy hány jelölt legyen, most meg ez..

  31. @jiliac,

    Attól, hogy számodra nem értékes ez a díj, igen fontos a szakmában, meg a filmekkel egy kicsit komolyabban foglalkozó nézőknek stb., szóval nem kell itt lekicsinylően szidni egy 90 éves múlttal rendelkező díjat.

  32. @gevin

    Okés, tiszta sor abszolút :) A “fájós” részt már annyira nem is neked címeztem, hanem úgy általában az érzésem a témával akár itt, akár máshol.

    Amúgy kíváncsi vagyok, ez már mindenki felé: a TDK példáját hozzátok fel nagyon sokan, amit totál megértek… de csak nekem jut eszembe hasonló szitutként, hogy 2010-ben gyakorlatilag “kirabolták” az Inception-t? :D

  33. FD:
    De pont ez az! Én nem vitatom a Gyűrűk ura díját vagy hogy megérdemelte, de pont annak a példája, hogy belehet jutni a minőséggel.

    Simán belehetett volna túrni még egy filmet tavaly a Logant kevesen vitatták volna el, de a Wonder Woman is nagy nézettséget hozott volna nekik és csak egy plusz vesztes lett volna és boldoggá teszik azokat, akik most próbálnak elérni, ezért volt megnövelve a jelölés 10-re, simán beférhetne pár és le van a gond. Ezt mondtam. De most mi alapján döntenék el, hogy az anno nagyon is populáris Gyűrűk ura a szánalomdíjat érdemelné, vagy az igazit?
    Ezzel pont, hogy nem lesznek jobb Blockbusterek, mikor simán elég lesz azt csinálni amit eddig, hogy bekerülj a populáris kategóriába.

  34. A Gyűrűk Urát azért ne hasonlítgassuk már a Wonder Woman-hez. Közelében nincs a WW a Tolkien adaptációnak, egy nagy zs kategória ahhoz képest.

  35. ” pár nem annyira közönségkedvenc díjat egyszerűen a reklámblokkok alatt fognak átadni. ”

    Szerintem ez nem jó üzenet,ezzel azt üzenik hogy pl aki a hangot keveri vagy sminkel ,vagy mást csinál,a te munkád nem ér annyit,mint aki szerepel 30percet,abból 10percet sír,és oscar

    Mutassanak minden díjat ,ne legyen már megkülönböztetés
    Faragjanak le másból.

    Most hogy lesz ilyen díj,helyén kell kezelni,azért kaptad mer blocbuster vagy és kész semmi más,ha van benne jó színészi játék vagy más azt meg úgy is jelölik,vagy díjazzák.

  36. “Amúgy meg a szakma harcolta ki valahol a külön díjat. ”

    nem, a gála nézettségéről szól ez a díj.

  37. Istenem, senki nem hasonlította a Gyűrűk urához a Logant se a Wonder Womant, míg az előbbinek teljesen támogattam az összes díját meg a legjobb film díját is úgy az utóbbiaknak csupán egy beférős jelölést nyerés nélkül, mert NÉZETTSÉGET akarnak, de tökre ugyanaz biztos, jaaa pffff….attól hogy beférnek a 10-be amiért az eleve ki lett találva, attól még nem azt jelenti, hogy meg kell őket szórni 17 díjjal…

  38. “ha egy blockbuster nyer a pop kategóriában, az miért zárná ki, hogy nyerjen bármelyik művész kategóriában?”

    mert ilyenek a szavazók? “az majd megkapja a populárist, emeljük fel az 2 milliót hozó fontos filmet a fontos kategóriába”, de ezt simán lehet olvasni mindig a névtelen oscarszavazó vallomásaiban, hogy mennyire így gondolkoznak.

  39. “Fb-n egy komment: “a kozonsegfilmeknek mar van egy nagyon fontos dija: a penz, amit a moziban keresnek”. Egyetértek.”

    ott van a posztban :DDD

  40. Innentől egy Logannek vagy egy Blade Runner 2049-nek még kisebb esélye lesz bekerülni a rendes kategóriába, mert majd berakják a populárisba. A THR nemrég hozott e egy cikeet, miszerint az ABC (tehát a Disney) javasolta a változtatásokat.

  41. Arra azért kíváncsi leszek, hogy akkor a legjobb film díját átnevezik-e valami másra, mondjuk mint a Golden Globe-n van (dráma, vígjáték). Mert, ha nem, akkor lesz egy legjobb film díj és egy legtöbbet hozó film, vagy mi? És, ha ez a kettő ugyanaz?

  42. Számomra itt ért vége az Oscar. Gyakorlatilag az egyetlen értékelhető díjátadó talán az Emmy meg BAFTA. A Golden Globe lényegében a színészek lerészegedéséről szól, mondjuk az Oscar is. De most már simán át lehet nevezni akkor Teen Choice-ra is. :D

    Nyilván a nézettség növelés végett csinálják de a presztízst beáldozni pár új nézőért? De akkor legalább legyenek fairek és nevezzék Disney külön díjnak és akkor kerüljön ide az animációs részleg is hiszen azt is állandóan kb a Disney nyeri. Mert ugye gyakorlatilag a Disney az egyetlen aki jól muzsikál a box officeban. Mert kétlem hogy nem ezt jelentené a populáris film kategória.

    Azt “várom” csak hogy a sok tudatlan kamu képregényfilm fan majd hogy öli egymást ugye DC vs Marvel szinten hogy: “He de gáz a DC mert a Marvelnek több Oscar díjas filmje van, bebebebe.” :D

    Egyébként ha ez már jövő év elején érvénybe lép, mármint az új kategória, akkor tuti hogy a Feka Párduc egy díjat már a zsebébe tehet. Ami elég szánalmas. Mert egyszerűen nem értem mit látnak az emberek abban a filmben. Még Marvel szinten is szánalmas. Nagyjából annyira gagyi mint az Öngyilkos Osztag. Mondjuk utóbbi legalább tényleg megérdemelte az Oscart a maszkokért, mivel az volt a film egyetlen értékelhető dolga. DE a Párducban nem igazán tudnék mit felhozni egy Oscar díjra kivéve a PC baromságot. De ha ezt jelölik akkor a Wonder Womannek is kijárt volna. Messze fényévekkel jobb mint a BP. Még ha az utolsó negyed óra gagyi is volt akkor is.

  43. “Panaszkodnak a gyenge nézettség miatt, erre 2020-ban a Super Bowl ellen indulnak csatába? Okos döntés…”
    2020-ban a Super Bowl február 2-án lesz. Ez nem nyert..

  44. DarkEagle literally egymás utáni bekezdésben kezdted el szidni a majdani Oscar körüli Marvel vs. DC vitákat (amiket ugye alapból ki szokott generálni), majd utána elkezded oltani a Black Panther-t és a Suicide Squad-ot beállítani jobb filmnek, ami legalább megérdemli az Oscar-t.

    Dude, költözz ki lassan az otthoni pincéből, rohadtul meg fog ártani hosszú távon.

  45. Aránylag elvagyok ezekkel a Marvel filmekkel és jobban csinálják, mint amit a DC csinál, sőt, az Infinity Wart egyenesen imádtam, de ez a Black Panther na ez egy kurva szar film.

  46. Nekem erről a döntésről nem az elértéktelenedés, hanem inkább a kettős mérce kifejezés jut eszembe. Valahogy úgy hangzik, mintha azt gondolnák magukban, hogy van ugye A LEGJOBB film kategória, de mivel a sok bugris nem éri fel ezeket intellektussal, ezért csinálunk egy “Az általunk legkevésbé szarnak tekintett film, amire a sok gyökér tódult a moziba” kategóriát. Mintha ez a kettő kizárná egymást. És bizony, ahogy többen írták is, ez pontosan abba az irányba mutat, hogy teljesen felesleges bármilyen extra erőfeszítést belefeccölni ezekben a közönségfilmekbe, ha úgyis lehet Oscart nyerni, hogy patikamérlegen kimérjük, hogy mire fog a sok agyatlan kiadni X csilliárd dollárt.

    Azért azt se felejtsük el, hogy korábban érdekes módon bizony nem esett le az aranygyűrű a T. Akadémia tagjainak ujjáról, amikor jelölést kapott például A cápa, A Star Wars, Az elveszett frigyláda, vagy éppen az E.T., ja és még a Ghost is. Tehát fura módon korábban nem kellett kizárólag köldöknézős művészfilmeket a legjobb film kategóriába sorolni, befértek oda ezek a blockbusterek is.

    De ami tényleg a legérdekesebb, hogy hogyan lesz akkor a két kategória elválasztva? Az egyikbe csak az adott bevételt meghaladó filmek lehetnek? És ha kivételesen egy JÓ film is nagy bevételt hoz, akkor az már csak ebben versenyezhet vagy átfedések lesznek? Vagy az nem lehet JÓ film, ami nagy bevételt hoz? Szóval ez egy kreténség szerintem.

    Az meg, hogy a reklám alatt adnak át egyes kategóriákat, az iszonyat méltatlan szerintem, és az adott szakemberek munkájának szembeköpése képletesen. De ezt lehet, csak én gondolom így.

  47. szerk: Írásom úgy látszik hasonló lett mint kabukié

    Kellett egy kis idő a probléma végiggondolásához, töbsször is átírtam oda-vissza véleménnyel a mondandómat
    (a Vanity Fair kis videója is segített: https://www.youtube.com/watch?v=LjhoSv4Ood0)
    és arra jutottam, hogy van létjogosultsága a díjnak.

    Azért az utóbbi évek-évtizedek sem mindig arról szóltak, hogy a legjobb film nyerte a Best Picture kategóriát, sokszor benne volt, hogy a szakma csak belső és/vagy külső nyomás miatt szavazta meg xy filmet.
    Ráadásul a filmkészítés szinte minden területét lehet már díjazni, csak idő (na jó, pénz és befolyás) kérdése volt, hogy mikor jelenik meg egy ilyen kategória.

    Lehet ennek pozitív vonzata is, hisz jó esetben a szakma visszatérhet a tisztán szakmai díjazásra (habár kételkedem benne, hogy a nyomás megszűnne, hisz miért is, ha egyszerre két díjjal lehet reklámozni egy filmet), és a közönség is megkapja a maga díját, persze azért lehetnének kritériumok, hogy mi alapján jelöljenek filmet.
    Ha az nem megfelelő lesz, akkor az értéktelen lesz a szakma vagy a szakmáért rajongók körében, dea célját eléri, hisz lehet vele reklámozni a filmet.
    Ugye a F&F és Transformers széria se örvend elismerésnek, hiába szednek be iszonyat pénzeket.

    Szóval ezek a díjak nem csak elismerésre voltak jók, hanem közönségcsalogatónak is.
    Hány olyan filmplakátot látni, hogy adott színészt, rendezőt vagy filmet úgy reklámoznak rajta, hogy X díjat nyert vagy jelölt(!) volt.
    Arról már nem is beszélve, hogy kvázi már a Mucsaröcsögei Filmkedvelő Művészlelkek Fesztiválon a Böfögés kategória díjnyertese titulus is rajta van mindegyiken amit valahogy reklámozni akarnak.

    A szomorúbb része ennek inkább az, hogy egy szintre emelik a többnyire jogosan díjnyertes filmmekkel az átlagos, de sok pénzt hozó filmeket (fent említett szériák) és “átlag” képregényfeldolgozásokat (Watchmen és Sin City számomra átlag feletti, a többi az, a DK is csak Joker miatt különleges).

    A reklám alatt történő átadás meg szerintem a szégyen kategória, remélem ezt az ötletet elvetik, biztos lesz lobbi ellene.

  48. “Azt “várom” csak hogy a sok tudatlan kamu képregényfilm fan majd hogy öli egymást ugye DC vs Marvel szinten hogy: “He de gáz a DC mert a Marvelnek több Oscar díjas filmje van, bebebebe.” :D

    😂

  49. Randal:
    Több ponton egyetértek veled, de van egy mondatod, ami pontosan azt támasztja alá, amit én próbáltam kritikaként megfogalmazni, nevezetesen: „jó esetben a szakma visszatérhet a tisztán szakmai díjazásra (habár kételkedem benne, hogy a nyomás megszűnne, hisz miért is, ha egyszerre két díjjal lehet reklámozni egy filmet), és a közönség is megkapja a maga díját”
    Namost, én pontosan azt próbáltam leírni, hogy nem túl szerencsés dolog kettéválasztani egy neves díjat úgymond szakmai és nem szakmai szempontból. Hogy miért, annak szerintem az a rendkívül egyszerű oka van, hogy a filmek – legalábbis amennyire tudom – egyazon közönségnek készülnek, avagy kellene, hogy készüljenek. Úgy gondolom, hogy ha egy eleve azzal a szándékkal készítenek el, hogy ez majd a magasan képzett, intellektuális beállítottságú sznoboknak készül vs. ez a film jó lesz a nyócátalánosos gyökereknek, mert robban-durran-csillog, akkor az a film eleve nem lehet jó. A film egy művészeti ág, és én abban hiszek, hogy a művészetnek az egyetemességre kellene törekednie, hogy a nézőket – korra, nemre, vallásra, színre, bármire való tekintet nélkül – meg tudja ragadni valamilyen módon. Akkor jó egy film igazán, ha mindenkinek mond valamit, lehetőleg valami fontosat, amiért sokáig vele marad.

    Az Akadémia ezzel szemben az elmúlt években egyre inkább érezhető módon abba az irányba ment el, hogy bizony mi itt a magas művészetet pártoljuk, ami megintcsak bizonyám, nem felérhető a nézők jelentős hányadának, mert hát…nem elég magas hozzá intellektuálisan. Ami btw eleve egy bullshit, mert azt is egyértelműen látjuk és tudjuk, hogy az egész a lobbizásról meg a PC kényszerről szól manapság már szinte. Szerintem reggelig lehetne sorolni a példákat, hogy mi nyert milyen filmekkel szemben, de ettől eltekintek. Akit érdekel amúgy, nézze meg a Weinsteinről készült dokut, amiben igen részletesen kifejtik, hogy érte el lobbizással azt, hogy a Szerelmes Shakespeare nyerjen a Ryan közlegény, Az őrület határán, az Elisabeth és Az élet szép helyett.

    Az Akadémia felelőssége tehát az én véleményem szerint abban áll, és abban a jelek szerint el is bukott, hogy a filmeket egy adott évben egységesen, művészi értékük szerint sorolja be, egyben pedig ne nézze hülyének az egyszeri embert, aki meglehet, hogy valóban csak szórakozni vágyik a moziban. Mert lehet szórakoztatni értékesen, meg lehet „szórakoztatni” Éjjel-nappal Budapest színvonalon. Elvárás lenne a részemről, hogy ha már egy ekkora presztízzsel rendelkező társaságról beszélünk, akkor nem az az adekvát lépése, hogy „hátkérem, a nézők jelentős része egyszerűen hülye, de az ő pénzükből tartanak el minket, szóval akkor vessünk egy kis taknyot a disznók elé”. Hanem hogy olyan alkotásokat díjazzon, és abba az irányba vigye el az ágat, hogy megint érje meg értelmes, szórakoztató és urambocsá sikeres filmeket készíteni.

    Most egy nagyon hülye hasonlatot mondok: ez a döntés nekem kicsit olyan, mintha a Svéd Királyi Tudományos Akadémia úgy döntene, hogy oké, itt van ugye minden évben a Nobel-díj, de azért be kell látnunk, hogy a neten sokkal több kattintást, meg lájkot generál a „Brit-tudósok kiszámolták, mekkora torkolati sebességgel kell távoznia Batman bumerángjának, hogy ne törje be Joker koponyáját” című cikk, mint a „Kirgiz rádiócsillagászok új fekete lyukra leltek, aminek paraméterei segíthetnek megérteni a sötét anyag százalékos eloszlását a galaxisban”. Erre tehát adekvát megoldás, hogy mostantól kiosztunk egy Nobel-Nobel-díjat, meg egy Brittudósok-Nobel-díjat, mert az majd hozza a lájkokat.

    Mindezt egyébként úgy mondom, hogy én – aki mellesleg régesrég nem vagyok már 16 – nagyon szeretem a képregényfilmeket, a horrort, sőt még a borult művészfilmeket is, de azt kell mondjam, hogy nincs olyan képregényfilm, jurassicpark, transzformersz, anyámkínja, ami bármilyen szinten is közelíthetne egy – nevezzük így, általam klasszikusnak vett – Oscar-díj kategóriához.

    (És ezennel elnézést kérek a kisregényért, Randalnak meg köszönöm az értelmes vita lehetőségét, remélem nincs harag )

  50. Megdöbbentő, hogy 2018-ban még mindig azt hiszi a többség, hogy az Oscar a legjobb filmes akármi díjazásáról szól. Pénz. érdek, politikai üzenetek, reklám, nevetséges utólagos elismerések stb… minden évben megszopattak valamivel, ideje lenne már felébredni.

  51. Amúgy jó ötlet lenne létrehozni egy olyan kategóriát, ahol azt nézik, hogy egy alkotás milyen hatással van a társadalomra, mennyire viszi előre, stb. Itt kaphatna oscart a Moonlight, Víz érintése, Fekete párduc, WW stb. És akkor a legjobb film kategória meg megmaradna a tényleg legjobb filmeknek!

  52. Most arról az Oscarról beszélünk, ahol a tagok saját bevallásuk szerint nem is nézik meg a Legjobb film kategória jelöltjeit, csak “hasraütés szerűen” szavaznak a média és a kritikák alapján? Az Oscar szerintem évek óta komolytalan.

  53. kabuki:

    Hogy a viharba lenne harag?
    Értékelem, hogy ennyi időt és energiát feccöltél a válasz megírásába, gondolom nem tíz percbe telt.

    Kicsit utánanéztem az díj történetének és már abból látszódott, hogy mennyire elvesztette konkrét szakmai jellegét már a kezdet kezdetén.

    Ne felejtsük el, hogy elsődlegesen ezeket a díjakat a filmiparban tevékenykedő és azzal kapcsolatban állók szavazzák meg.
    A lobbitevékenység már a kezdetekkor elindult, tehát a szakmai tisztaság mint olyan nem feltétlenül volt jelen főleg mert a közönség általi nyomás is fennállt folyamatosan.

    Nem egy olyan esetet tud szerintem mindenki említeni, amikor nem értett egyet a legjobb film kategória győztesével és kvázi nem vett tudomást arról, hogy adott film nyerte a díjat.

    Mint minden díj az elismerés mellett ez is arra való, hogy reklámozhasd a filmed illetve a későbbi filmjeid.

    Az emberek többsége nem feltétlenül néz utána, hogy egy-egy nyertes film milyen más filmekkel versenyzett vagy miért kapta meg azt, hanem csak azt látja, hogy ott a díj, ergo a film valószínűsíthetően jó.

    Nem gondolom, hogy a díj nagymértékben befolyásolna bármit is, de az tény, hogy lehet majd vele villogni és a közönséget csalogatni.
    Azt a közönséget amelyik nem nézi meg, hogy egy díjakkal reklámozott film konkrétan miért is kapott díjakat, csak magát a tényt látja és a számokat.
    Nem tesz különbséget kategória között, így a Gyűrűk Ura és a Titanic a maga 11 Oscarjával előrébb van mint a Schindler listája aminek csak 7 van, ugyanúgy mint a Gravitynek.
    Bourne Ultimátumnak meg 3 van, Amerikai mesterlövésznek és Interstellarnak meg 1-1.

    “A film egy művészeti ág, és én abban hiszek, hogy a művészetnek az egyetemességre kellene törekednie, hogy a nézőket – korra, nemre, vallásra, színre, bármire való tekintet nélkül – meg tudja ragadni valamilyen módon. Akkor jó egy film igazán, ha mindenkinek mond valamit, lehetőleg valami fontosat, amiért sokáig vele marad.”

    Én inkább úgy gondolok rá mint egy szórakoztatási formára, aminek a keretein belül megfér a könnyed kikapcsolódást nyújtó film (akár F&F, Transformers, mert a többséget sokszor csak a látvány érdekli) és a fajsúlyosabb, mondanivalóval rendelkező alkotás is.

    “Az Akadémia felelőssége tehát az én véleményem szerint abban áll, és abban a jelek szerint el is bukott, hogy a filmeket egy adott évben egységesen, művészi értékük szerint sorolja be….
    Elvárás lenne a részemről, hogy ha már egy ekkora presztízzsel rendelkező társaságról beszélünk,…..hogy olyan alkotásokat díjazzon, és abba az irányba vigye el az ágat, hogy megint érje meg értelmes, szórakoztató és urambocsá sikeres filmeket készíteni.”

    Itt nem értem az összefüggést. Nem látom azt, hogy az elmúlt években ne készültek volna jó filmek, esetleges olyan nem készült ami a te ízlésednek megfelelt volna.
    De még ebben se látok problémát, hisz nem feltétlenül lehet minden évben kijönni fajsúlyos alkotással. Ha mondjuk csak drámával vagy elgondolkodtató filmmel lehetne nyerni, akkor mindenki ráállna arra.

    Megmondom őszintén én már régóta nem foglalkozok azzal, hogy ki nyert Oscart és ki nem, nem az alapján fogom megnézni a filmet. Elolvasom az értékeléseket, megnézem a trailert és az alapján döntök, plusz, hogy mennyi időm és milyen hangulatom van.

  54. “Megmondom őszintén én már régóta nem foglalkozok azzal, hogy ki nyert Oscart és ki nem, nem az alapján fogom megnézni a filmet. Elolvasom az értékeléseket, megnézem a trailert és az alapján döntök, plusz, hogy mennyi időm és milyen hangulatom van.”

    ezt adom, de azért egy Oscar díj valamennyire segíti a fontos/kisebb filmeket néha, avagy az Oscar miatt egy Moonlightot lehet megnéz olyasvalaki, aki amúgy kihagyta, de épp művésziesebb filmnézési kedve van. És ezért fontos, hogy presztízse legyen a díjnak, míg ha egy Infinity War-nak is Oscarja van, ami nem CGI, vagy vágás, vagy ilyesmi, az csökkenti azt, hogy “Oscar díjas film? Akkor belenézek”. Aki már mélyen bennevan a filmnézésben, annak szerintem az Oscar nem jelent annyit, nekem is sokat változott a véleményem róla, mióta indult ez a blog. És szerintem a jobb populáris filmeknek bőven elég díj a pénz, meg az, ha esetleg jelölést kapnak, mert tényleg jók, nem kell nekik kegyelem.

  55. human:

    Igazad van, de pont erre írtam azt, hogy átlag néző nem nézi az Oscar díj kategóriáját, csak azt látja, hogy van neki és mennyi. Akkor talán utánanéz, de a díj presztízse a többség számára semmit sem jelent, nem is követik, nem tudják, hogy milyen viták mennek körülötte.

    Ugyanígy gondolhatják azt is, hogy milyen díj ez az Oscar, ha a Gyűrűk Urának több díja van mint a Schindler listájának.

    Presztízst természetesen lehetne építeni, de mi alapján? Mi döntené el, hogy melyik film indulhat a Legjobb Film címéért? Csak művészi vagy a szórakoztató, esetleg a kettő keveréke? Ezzel azt érnék el, hogy minden évben készülne tucatnyi ilyen film, ami végül lesilányítaná az egészet.

    Igen ám, de akkor ez azt jelenti, hogy egy film nem lehet egyszerre közönségdíjas és szakmai díjas is?
    Másrészt mindenki arra menne rá, hogy mindkettőt elnyerje.

    Meg azt is figyelembe kell venni, hogy míg a 2000-es évek elején átlag 5 film versenyzett a díjért, addig a 2010-es évektől 8-10.

    Most úgy vagyok vele, hogy meglátjuk mi lesz ebből a díjból. Lehet, hogy jó sül ki belőle és lehet, hogy csak marketingfogás lesz. Abból meg már annyi van, hogy eggyel több vagy kevesebb nem számít.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.