Kínában csalnak a bevételi adatokkal

Ha jól veszem ki a cikkből, akkor nem az amerikai filmekével, hanem a helyi gyártásokkal manipulálnak. A BBC elég mélyen belemegy a témába.

A lényegnek ez tűnik: amikor odakinn egy helyi befektetőnek sikerfilmje van a moziban, akkor a részvényeinek az árfolyama jobban felmegy, nagyobb hasznot képes belőle csiszolni, mint amit a tényleges boxoffice hozna. Ezért csal a bevételi adatokkal, minek szenvedne egy jó filmmel, ha máshogy is fel lehet tornázni a jegyeladásokat.

Konkrétan felvásárolja a befektető a jegyeket, így a film hatalmas sikernek tűnik, hiszen teli termekkel vetítik, ami miatt az emberek elkezdik a cég részvényeit vásárolni. A helyzetet tovább lehet bonyolítani azzal, ha a mozilánc maga is befektető a filmnél, hiszen akkor magának adja el a jegyeket, szóval még csak nem is bukik semmit az első lépésen. De ugyanezt csinálják a jegyeladó appok mögötti cégek is, akik szintén befektetnek egy filmbe, amit utána ingyen agyonreklámoznak és tolnak az appjukban. Sőt, még a filmértékelő oldalak és appok is részt vehetnek a “buliban”.

A kormány már tett lépéseket az ügyben, immáron hamis boxoffice adatokért büntetés jár, és az MPAA-nak is engedik, hogy auditálják az amerikai filmek adatait. De látszólag az összefonódott cégek ügyében nem lépnek semmit.

A teljes cikk itt olvasható.

Ami nincs benne, hogy a propaganda filmekkel mi a helyzet, hiszen ott az államnak is érdeke, hogy sikeresnek tűnjön a mű.

human
írta
2018. 08. 31. 14:26
megjelenés
9
hozzászolás


9 hozzászólás a “Kínában csalnak a bevételi adatokkal” bejegyzéshez

  1. Felvásárolják a jegyeket, aztán ha tényleg meg akarja nézni valaki akkor nem tudja mert elvileg nincs hely. Vagy mi? :D

  2. Lenny: nem meghirdetett előadásokra, “virtuális” termekben, mivel a mozik is érdekeltek a csalásban

  3. Ha Hollywoodnak van egy kis humorérzéke, ezt filmre viszi.
    Hátha átveszik a kínai mozik is.

  4. Ez is kb olyan dolog lehet, hogy rajtunk kívül ott mindenki tudja már vagy ezer éve. :)

  5. nagyon látványosan megugrott az elmúlt 1-2 évben a hazai produkcióik bevétele, szóval jó lenne tudni melyik film érintett és milyen százalékban, de ez nyilván nem fog kiderülni.

    masszívan nyitnak rendszeresen és idén már két hazai gyártású filmjük 350 millió felett, egy 450 felett, és kettő 500 millió felett is jár náluk.

  6. abelh: azt tudni kell, hogy az utóbbi időszakban már több mozitermük van mint korábban. Csak pár éve verik ebben az USA-t ami egy több mint egymilliárd fős országhoz képest kevés mozira utal(t).

    “The report reveals that China had 41,056 cinema screens in 2016 compared to 40,928 in the US. It also suggests that by 2021, the country will have more than 80,000 screens, nearly twice as many as the US.”

    Ettől függetlenül nyilván csalnak ezek szerint máshogy is. Rövid távon biztos megéri (->részvényárak emelkedése), ha viszont kiderül egy konkrét cég esetén, hogy folyamatosan manipulál, nem jósolok nagy jövőt a cégnek.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.