Mile 22 – kátyús a bevált út

A Mile 22-val Peter Berg és Mark Wahlberg kollaborációja immár négy film nagyságúra duzzadt, ám a kritikusok a Lone Survivor, Deepwater Horizon, Patriots Day trió után nem hogy nem emelték keblükre a páros legfrissebb munkáját, hanem inkább rommá ekézték és még sóval is behintették a maradványait. Ezekkel a véleményekkel nem szívesen azonosulnék, mivel amit én a minap láttam, az ugyan egy helyenként eléggé zavaros, darabos, de mégis teljesen korrekt akciófilm volt.

A történet egy szupertitkos CIA csapat ténykedését követi, akik a profizmusukat fitogtató hatásos felütést követően az Indonéz zavargások közepette találják magukat, némi céziumot és világbékét keresve. Az alakulat fejét, a nem túl visszafogottan elmebeteg James Silvát Mark Wahlberg kelti életre, a legfrissebb küldetésük pedig Li Noor (a.k.a. Iko Uwais) kimenekítése az országból cserébe létfontosságú információkért, azon a bizonyos 22 mérföldön keresztül.

A sztori a beleerőltetett csavarok ellenére is szögegyenes és teljesen jól működik egyszerű B filmként, aminek az érzetéből csak az ismert színészek (Wahlberg, John Malkovich) billentenek ki néha. Sőt, ahogy elindulnak a 22 mérföldes túrán, egy egészen szórakoztató zsánerdarabbá fejlődik, amibe azért rendszeresen bekavarnak Silva random bevágott kihallgatási részletei, vagy egy hirtelen jött Malkovich monológ és a néhol tényleg nehezen követhetően rángatózó akciójelenetek.

Peter Berg és megszokott editora ezekkel nem könnyítették meg a kezdő írók szárnypróbálgatását, mert hiába üt át a rendező stílusa a vásznon, a furcsa vágással a forgatókönyv inkonzisztenciáját nem sikerült elfedni. Az írók felvázolnak egy rendkívül egyszerű sztorit, ám érthetetlen görcsösséggel erőltetnek bele furcsa fordulatokat és igyekezenek árnyékot rajzolni a karaktereiknek.

Silvát szuperhősöket idéző fennköltséggel alapozzák már a főcímben, de többnyire azt látjuk, hogy síkideg, vagy valakit zsigerig aláz valami kirohanással. Minden próbálkozás ellenére a figura egész egyszerűen inkább egy paraszt, mintsem egy Mile 22 trilógiára hivatott kiváló alapanyag (ami Berg fejében elvileg komoly tervként élt). És ezt a főszereplőt rángatják végig a döcögősen egymásra illesztett eseményeken. A papírvékonyan megírt csapatból pedig csak Iko Uwais figuárja lóg ki picit felfelé. A verekedős jelenetei meg csont nélkül egy egész pontot is húznak a filmen.

Végeredményben hiába várna az ember a Berg-Wahlberg párostól valami kis extrát, a fenti hiányosságokat egy egyszerű akciófilmen azért az mégsem kéri szívesen számon, úgyhogy olcsó agyatlan kikapcsolódásnak tökéletesen megfelel. A mai túlnyújtott blockbusterek mellett meg külön üdítő, hogy valaki alig másfél órában levezényel egy csihipuhit.

abelh
írta
2018. 10. 28. 02:42
megjelenés
29
hozzászolás


29 hozzászólás a “Mile 22 – kátyús a bevált út” bejegyzéshez

  1. Te jó ég ez de rossz volt, de tényleg!

    Oda-vissza léptettem otthon és innen is mély részvétem azoknak, akik a moziban döbbennek rá miért csengették ki a jegy árát!

    Én nem értem mit csinált Berg, mert eddig legalább annak az illúziójába ringattam magam, hogy a militarista-realista akciórendezéshez ért – amikor épp nem veszik rá egy kövér csekkel Michael Bay-klónnak lenni (rossz emlékekbe süllyedt Battleship).

    Lényegében valahol a Michael Mann ranglétra alsó fokára helyeztem el, mielőtt az beleszeretett volna önmaga digitalizált-mélyközeli legendájába, ahhoz képest…

    Erre Berg betolja a közönsége arcába ezt a sz@rt :O
    Mivel nincs olyan jelenet a filmben amit ne a rendezése rontott volna el még annál is jobban.

    Berg method in the movie:

    Suta sztori – vágjuk érthetetlenül kapkodóra és csavarjuk segghülye fordulatokkal!

    Egyszerűek az akciójelenetek – szerkesszük úgy a jeleneteket, ami miatt élvezhetetlenül összemosódik minden harc.

    Kemények a karakterek – tegyük őket nevetségesebbé pózőrködéssel és hiteltelenítsük minden megmozdulásukat.

    Van egy olyan harcművész/koreográfus zsenink, mint Iko Uwais – csesszük kihasználni és ha már használjuk is valamennyire, daraboljuk szanaszét a legjobb jeleneteit vágóképfecnikre.

    Esküszöm Tylor Durdent két snitt közé bevágott genitáliáit előbb fedezzük fel a filmben, mint egy tiszta jelenetet és értelmes jelenetet.

    Ha ez egy “korrekt akcifilm” akkor a Skyscraper egy torokszorító mestermű volt…

    U.i.: Azok az elcseszett tűzharcjelenetek…atya, úr, isten :(

  2. Számomra Marky Mark mindig is csak egy B akciószínész volt, és marad is. Annyira faarcú a csávó, hogy ehhez képest Segal, egy Shakespeare drámát lealázó színész zseni.

  3. SPOILER?

    Számora teljesen szórakoztató volt a film, kár, hogy amint megjelent az első harmadban a ruszki katonai gép/szál , egyből kistaláltam az egész sztorit. Moziban, nagyvásznon jó volt nézni, de ebben a filmben nincs több, mint hogy 1x kikapcsolja magát az ember 90 percre és élvezi a zúzást.

    De ha már Iko Uwais, most néztem meg a The night comes for us c. akcióorgiát, ami a napokban jelent meg Netflixen, na, az ezerszer korrektebb és szórakoztatóbb volt, mint ez az amcsi darab.

  4. Nézzétek meg a The night comes for us-t, üti az összes eddigi verekedős filmet, ezt meg gyorsan felejtsétek el

  5. Ennél idegesítőbb vágási technikát nem igen láttam más filmben. Konkrétan nem volt 3mpnél hosszabb shot. Sikerült überelni a Bourne 2-t, kamerarángatàsostul.

  6. Hagyjuk most a vágást meg az akciót. Hogy lehet olyan irritáló “pozitív” karaktereket írni (az összesről beszélek) akiknél örülsz ha kinyirják Őket. Komolyan a támadók vezetője szimpatikusabb volt minth Wahlberg akinél idegesítőbb főszereplőt még nem láttam. Ez egy fos volt.

  7. A film elképesztő rossz. Viszont, vajh az rendezői instrukció volt, hogy mindent túl kell játszani mint az állat? A walking dedes csaj kap egy smst és 200as pulzussal földhöz bassza a telót. Ezt kb 3x. Modoros túljátszott fos. Mintha barátokköztöt nézne az ember.

  8. Ez a walberg mindig is egy lócitromba harapott Matt Damon klón volt, aki magát vér komolyan veszi és baromi sokra tartja…de valójában középszerű bugris, közepes filmekkel. Mozijegyet nem ér egy produkciója se.

  9. Nem elég hogy az agyam kifolyt a sok hülyesegtől és loptt ötletektöl de majdnem epilepsziás rohamom lett a végére. Aki Philips tévén nézi valaha DVD-n annqk pro tipp kapcsolja ki az ambilightot.

  10. Elolvastam és nem értettem, de aztán látom, hogy nem human írta, így megkönnyebbültem, hogy még nem vesztette el a józan eszét.

  11. Szerintem egyszer nézős volt,láttam már ennél sokkal rosszabbat is,a vége meg szerintem jó kis csavar volt és ahogy látom tervezik a folytatást.Én itthon néztem,ezért nem csalódtam,de azt sem mondom,hogy jó film volt!6/10

  12. @human: Vetítésben osztjátok a RAID akcióit, most meg egy pontot húznak rajta. Véleményem szerint minden közelharcnak így kellene kinéznie a 21-ik században már. Örülök, hogy Indonéziából kezd Hollywoodba szivárogni ez a stílus

  13. Wahlbergnek szarul áll, amikor TéGLÁSAN keménykedik. Itt meg csak azt szinte.

    Malkovich nem tudom miért vállalta el. Mondjuk hozzájárulás a nyugdíjalapjához nyílván.

    Tulajdonképpen ez egy felhozófilm Iko Uwaisnak, meg a H.Brothers kínai cégnek, hogy minél joban betegyék a lábukat Hollywoodba. A Raid találkozik az amcsi akciómozival. A kiemelkedő részei természetesen a Raidből örökölt pillanatok.

  14. totoro:

    én csak bevédtem a filmet, mert közel sem annyira rossz, mint amennyire savazták már a külföldi portálokon is a bemutató idején. de ahogy látom itt koppra ugyanaz megy, hogy követhetetlenre van vágva stb….hát nem tudom, lehet tényleg más filmet néztünk, én ezek miatt pont arra számítottam, hogy pocsék akciójelenetek lesznek, ahol tényleg élményromboló a vágás. ehhez képest meg egyetlen rövid kávéházi bunyó volt, ami konkrétan rossz volt. de a követhetetlenségtől ez a film nagyon messze van.

    másrészt igazán a helyén kéne kezelni. ez egy low budget b akciófilm és eleve kevés zsánerdarab van manapság, szóval nem feltétlen a kiemelkedőkkel kéne összemérni, mint pl. John Wick (ami stílusában hozzám is sokkal közelebb áll). ennyi pénzért manapság bazári romantikus filmeket csinálnak.

  15. Pontosan erről van szó megy a fikázás,de örültök,ha egy évben van 3 jó akciófilm,amikor meg kidobnak egy ilyet akkor nézhetetlen.Nevetséges összehasonlítás.

  16. abelh: john wick 20 milla volt, mile 22 azért mégis csak 50. de egyrekíváncsibb vagyok mégis milyen :)

  17. John Wicknél a kiemelkedőt a minőségre értettem :) és jogos, hogy az is olcsó volt, de annyira egyben volt minden tekintetben, hogy én örülnék a legjobban, ha az lenne a mérce, de egy relatíve olcsó B akciófilm manapság nem abban a dimenzióban mozog.

    szerintem manapság egy 10/5-6 B akciófilm nagyjából ezen a szinten mozog, mint a Mile 22, és nyilván lehetne többre vágyni, de 2018-ban örüljön az ember, ha kap egy R-rated darabot egyáltalán.

  18. Peter Berggel mi történt? Az az ember igen is tudott rendezni, a Friday night lights-sal olyan minőségű és hangulatú sorozatot tett le, ami egy ideig nem lesz a tvzés törénetében..
    Még az agyahagyott battleshipen is jól szórakoztam, és elnéztem neki hogy poén az egész, de a hozzászólások alapján kezdek aggodni.
    Pedig Jet Li, Tony Jaaaaaaa után végre itt egy újabb reménysugár, Iko, aki nem egy szinészzseni..de MarkWhez képest mégis, viszont a csapatával amit leraknak filmről filmre koreográfia az minden elismerést megérdemel.
    Valahogy azt vártam hogy ezek ketten vmi arcletépős filmet raknak össze…MarkW egoja bekavart volna ?

  19. Egyszer meg lehet nézni, DE

    …SPOILER….

    a csapatban senkinek nincs személyisége csak valamennyire Marky-nak meg Lauren Cohen karakterének akinek a nevére se emlékszem próbálnak meg erőltetni valamit, a filmben végig a lánya miatt érzünk vele szemben szimpátiát. Mindenkit otthagy Marky meghalni szó nélkül, de érte megtagadja a parancsot és visszamegy, hogy megmentse, pont a lánya miatt. A végén is azt mondja neki, hogy menjen haza hozzá…ezek után melyik feketelyuk fejű író találta ki, hogy ki se derüljön mi a szar történik vele??? Erre építették a filmben a 2. főszálat de semmi…egészen eddig a percig elment volna 10/6-nak a film, de nekem emiatt 10/4.

  20. Locke:

    SPOILER:

    a lezárást én is utáltam, már a kamerába beszélés is olyan gagyi érzést keltett, mintha egy sorozat pilotja lenne.

    Cohen karakterét meg szerintem direkt pont ezért nem mutatták, mert megtartották volna a trilógiára – ahogy Malkovich is látszólag megmaradhatott még.

    én nagyjából elvoltam a filmmel, de az utolsó pár perc ezek miatt, a pofátlanul egyértelmű folytatás alapozásokkal nagyon gagyi volt.

  21. Sokkal, de sokkal jobban elcseszett rángatós, szétszabdalt, agyonvágott akciójelenetekre számítottam a kritikák és kommentek alapján. Ahhoz képest teljesen rendben volt szinte végig, Uwais jelenetei meg kiemelkedtek. Nyilván egy jobb vágással, picivel többet költve a koreográfiára még többet ki lehetett volna hozni ebből (Jackie Chan filmeken nevelkedettek tudják miről beszélek).

    Aki szerint ez nézhetetlen annak ajánlom pl. a Taken 3-at újranézésre, azután szerintem más perspektívába kerülne ez is.

    A történetvezetésre viszont nincsen mentség, ott bizony önmérsékletet kellett volna tanusítani és az erőltetett csavarok helyett kicsit jobban kikerekíteni a karaktereket, hogy jobban érdekelje az embert a sorsuk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.