Outlaw King – Chris Pine és a szabadságharc

Ebből sorozatot kellett volna csinálni? Mondjuk akkor a történelmi kardozós filmeket nem kedvelő énem sosem jutott volna a végére. Így azért kitartottam az Outlaw King végéig. Az a helyzet, hogy most ősszel visszaszerezte a bizalmam egy részét a Netflix, és ebben ez a film is közrejátszott. Nem azt mondom, hogy minden idők legjobbja, de közel sincs azokhoz a mélypontokhoz, amiket korábban megütött a streaming szolgáltató.

A film pár éves átfedéssel kapcsolódik William Wallace történetéhez. Igen, azt “mutatta be” a Braveheart (Rettenthetetlen), csak hát mint tudjuk, a Mel Gibson által készített film eléggé szabad kézzel mert a történelemhez nyúlni, és a sztori érdekében nyugodt szívvel változtatott dolgokon, vagy épp színezte ki azokat.

Kicsit az ugrott be, hogy az Outlaw King olyan, mint a Ridley Scott általi Robin Hood. Igyekszik realistább lenni, és azért az itt látott Robert the Bruce történeténél is változtattak bőven az ismert történelmen, viszont mégis közelebb álltak a valósághoz. Amitől unalmasabb is lett? Röviden a Skótok első függetlenségi háborújáról szól a film.

Mondom, a stílus rajongói lehet élvezni fogják, de nekem pont az volt a bajom vele, mint a legtöbb ilyen filmmel. Egyszerűen 2 órába nem fért el ennyi minden úgy, hogy még érdekeljen is minket az karakterek emberek sorsa. Konkrétan Bruce és “Douglas! Douglas!”-on kívül szinte senki nem kapott időt rendesen. Ami azért is kemény, hiszen amikor durván (és történelmileg hűen) kibeleztek valakit, akkor elsőre nem is vágtam, hogy ki az. Persze ez kis túlzás, de inkább csak a brutalitás döbbentett le, nem az, hogy “úristen mi történt XY-nal”, hiszen annyi név meg arc volt folyamat tolva.

Ha már szóba került a vérengzés, hát az nagyon kemény. És a kosztümök egy része is stimmel, senkin nincs skót szoknya 1310-ben, meg bőrpáncélban tolják, és tudtommal még a kardok és harcmodor nagyja is korrekt. És fröcsög a piros lé, na meg renderelik is azért. A már említett PG-13-as Robin Hoodhoz képest például itt lehetett “gyönyörködni”. Méghozzá pont egy ilyen véres csúcsponton, a skót függetlenségért vívott harc egyik fordulópontján fejeződik be a film, szóval tudják hogy kell lezárni.

Egyszerűen túl sok mindent akartak elmesélni, amire kevés volt a játékidő. De semmiképp sem földbe álló csalódás a film, talán végre elindul valami a Netflixnél.

human
írta
2018. 11. 26. 16:14
megjelenés
9
hozzászolás


9 hozzászólás a “Outlaw King – Chris Pine és a szabadságharc” bejegyzéshez

  1. Én zabálom a történelmi filmeket, de ez nagyon mellé ment. Az első 10 perces vágás nélküli jelenetnél még nagyon reménykedtem, de utána még ehhez a műfajhoz képest is kapkod, 5 percenként új helyszín új szereplő senki nincs rendesen felépítve, csak egymásra pakolt jelenetek sora, semmi nincs ami összetartaná a filmet. Az utolsó csata mentett még rajta valamit, de így is csalódás lett sajnos, lehet hogy túlságosan vártam.

  2. Egynek jó volt, az említett belezős rész kicsit lesokkolt, és utána nehezen vettem fel újra a fonalat. Pedig alapvetően bírom a kardozós-vérengzős filmeket, de ez így premier plánban már Fűrész szintű kegyetlenkedés volt. Nyilván történelmileg hű.

  3. Szerintem jo volt, hogy ilyen porgos volt a film es nem ult le. Reg lattam ilyen toetenelmi filmet ami ennyire tetszett!

  4. Asszony oda meg vissza van érte, én már nem is emlékszem, mi volt benne. Douglas azért megmaradt.

  5. Én nem tudtam befejezni. Olyan gyorsan változtak a jelenetek, hogy fogalmam sem volt, hogy ki kicsoda. Közben az angolok mind egy szálig gerinctelen rohadékok, semmi árnyalat egyetlen karakterben sem, csak a kegyetlenkedés. Chris Pine arca meg számomra nem illett bele a világba. Nem tudom megmagyarázni, de olyan nagyon elütött mindentől, hogy folyton kizökkentett. Amikor meg nettó 10 mp kérdezősködés után fogja és kibelezi azt a random fontos arcot, inkább kikapcsoltam. Nem az én filmem volt.

  6. Pedig volt Mel Gibson cameo is a szökőkútnál a kikötővárosban, ahova az adót vitték az elején.

  7. Osztom Lordviktor véleményét azzal a különbséggel, hogy én nem zabálom a történelmi filmeket.

  8. Kaoka: :D az az a keze volt amivel Jézusba verte a szögeket ?

    “Amikor meg nettó 10 mp kérdezősködés után fogja és kibelezi azt a random fontos arcot” – előtte említették hogy lovagiasság ugrik, release the kraken..izé dragon, és bármit megtehet az ügy érdekében, ezért nem szarozott és belezte ki Robert öccsét.

    “Közben az angolok mind egy szálig gerinctelen rohadékok” .. ellenben Robert egy megszentelt területen simán kinyírta az ellenlábasát, azért az se volt túl szimpatikus tett, mégha szükséges is volt és őt a papjai felmentették

    Csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem gyonyörű volt a királynő :)

    Illetve hogy végig nem esett le, hogy a Douglas parfüméria reklámarca Aaron Taylor-Johnson volt.

    Ez a verzió nem volt annyira menő mint a Rettenthetetlen, de legalább nem egy bolond forgatókönyvíró névazonosságból elkövetett (Randall Wallace – William Wallace) agymenését láthattuk, oké ez saját konteo :) de mással nem tudom magyarázni hogy Wallace-ból csinált Rettenthetetlent, Robertből meg egy pöcsöt.
    Azt nem értem hogy bizonyos történelmi helyzeteket miért kell egyáltalán átírni: pl csatában résztvett emberek száma, válaszott harcmező, testvérek száma, bizonyos emberek halálának időpontja
    Ezeket meghagyva nem lett volna rosszabb a történet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.