Bevételek: Marvel tovább repül

Jó hétvégét zárt az amerikai filmipar, az új premierek – egy kivételt leszámítva – erejükön felül teljesítettek, és még a Marvel kapitány is az elvárt esések alsó tűréshatárán belül mozgott.

Kicsit ömlesztve jöjjenek akkor az újak: a Wonder Park a heti animációs akármi, ahol ugyan felbukkan pár ismerős név a szinkron hangok között, de alapvetően egy teljesen színtelen szagtalan akármi, ezért lepődött is mindenki, hogy egyáltalán egy 15.8 milliós hétvégét hozni tudott. Ahogyan felhúzott szemöldökök sora követte nyomon a Five Feet Apart pályafutását is, mivel 13.2 milliót senki nem várt a “beteg szerelmes tinik” zsáner legújabb darabjától. És ezt azért húzzuk alá, ez tényleg egy zsáner lett és mégis a Disney-től féltjük a világot (ezt félig cinikusan írom le).

A fentebb említett bukás pedig Rupert Wyatt 25 milliós mozija lett, a Captive State, aminek a promó anyagai itt is sokszor megfordultak, és még az alapfelállás sem rossz, de a film állítólag totál zsákutcában landolt. A 3.1 milliós nyitás még így is fájdalmas, és Wyatt lehet el is tűnik egészen gyorsan a Majmok bolygója folytatás után nem sokkal.

A régebbiek pedig: Captain Marvel az élen, Amerikában 264 milliónál jár másfél hát után, nemzetközileg pedig 773-nál, ami sok képregényes előzményfilmnél még végeredménynek is kellemes lehetne. Messze még ugyan a vége, de nem övezi általános lelkesedés, és jövő héten az Us biztosan tarol (habár nyilván idősebb korosztályt céloz meg), utána Dumbo és Shazam, szóval azért izzadhat még rendesen, de már így is nagyot megy. Nem úgy az Alita, hiába ismételgették sokan, hogy Cameron szintű lefutás lesz ebből és valahol 200-300 között áll meg otthon…hát még a százas sem lesz meg. inkább 83 környékén. Ez nem kárörvendés, csak kicsit túl lett tolva a lelkesedés bevételi szinten, miközben a nemzetközi 400 milliót lépi “csak” át a héten. Ez nem rossz eredmény ugyan, de nagyot lepődnék, ha ebből mostanában folytatást rendelnének.

Egy pár szóra még a Green Bookot dobjuk fel, hiszen a globális 276 millió nagyon szép eredmény egy low budget díjszezonos mozitól. És nem tudom volt-e róla szó az elmúlt pár bejegyzésben, de az Upside végül simán átgurult otthon a százas határon…ez még mindig beszarás eredmény.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Captain Marvel – $67,988,130 – össz: $264,884,063
  2. Wonder Park – $15,853,646 – össz: $15,853,646
  3. Five Feet Apart – $13,190,286 – össz: $13,190,286
  4. How to Train Your Dragon: The Hidden World – $9,277,310 – össz: $135,576,405
  5. Tyler Perry’s A Madea Family Funeral – $7,836,167 – össz: $58,819,182
  6. No Manches Frida 2 – $3,831,401 – össz: $3,831,401
  7. Captive State – $3,131,525 – össz: $3,131,525
  8. The LEGO Movie 2: The Second Part – $2,150,853 – össz: $101,335,566
  9. Alita: Battle Angel – $1,900,355 – össz: $81,821,894
  10. Green Book – $1,258,795 – össz: $82,601,826

17 hozzászólás a “Bevételek: Marvel tovább repül” bejegyzéshez

  1. Érdekesek ezek a bevételek.A CapMarvel nem érdemel ennyit
    mert jóindulattal is csak közepes film.Az Alita sokkal többet
    érdemelne,mert nagyon jó kis film.Az Upside érthetetlen
    teljesen,hogy szedhet be ennyit.A Green Booknak meg nagyon
    örülök,végre egy komolyabb hangvételű film ami nagyon jól
    teljesít.Néha történnek csodák és nem csak képregény filmet
    néznek az emberek.Több ilyen kéne.

  2. Captive state-n látszott,hogy egyértelmű bukta lesz nem értem milyen alapfelállásról beszélsz.

  3. Feelgood:

    A történet vázáról, ami nekem alapvetően tetszett, de gyorsan elszégyellem magam inkább miatta

  4. “ez tényleg egy zsáner lett és mégis a Disney-től féltjük a világot”

    Talán azért, mert ezek a zsánerfilmek egyedi darabok, minden egyes filmnél a néző újra dob, hogy nézi vagy nem.

    Ezzel szemben a Disney egy irgalmatlanul profin felépített futószalag franchise, amelyik évekre előre bejelenti, hogy le fog gyártani évi X élőszereplős “megmentjük a világot a pomogácsoktól” nagyfilmet és te, néző rohadtul szégyelld magad, ha véletlenül egyet is kihagysz belőle. És amelyik ebből, meg az összes kereszt-franchiseból, merchandisingból beszedett bevételből úgy rátelepszik az egész iparra, hogy igazából mindenki hozzá igazodik.

  5. #abelh: láttam, csak nem értem, mire vonatkozott a “félig cinikus”? Hogy ez a film is besorolható egy kategóriába?

    A világ mozitermésének 99%-a zsánerfilmekből állt és áll: romantikus, western, ázsiai akciós, vámpíros, darabolós, túlélős, stb., illetve ezen típusok valamilyen kombinációjából. A Disney nem azért külön kategória, mert zsánert gyárt, hanem mert mára az általa tolt tartalom már a többi piaci szereplő magatartását is befolyásolja. (ld. pl. a RT előzetes opciójának a letiltását.)

  6. 1. Azért cinikus, mert a Disney monopóliuma és annak a negatív kihatása a jelenkori filmiparra nagyon nehezen állítható szembe bármilyen trenddel, a hatásfokát tekintve.

    2. És azért félig cinikus, mert a filmes világ sok sebből vérzik jelenleg, és hiába könnyű kozhelyesen sok mindent például a képregény mozikra fogni, az sem normális trend szerintem(!), hogy beteg fiatal emberek szerelmi történeteire fel lehet húzni egy új műfajt. És annak valamilyen okból komoly felvevő piaca van – és messzire megyek, milyen jelenlegi társadalmi és pszichológiai vetülete van annak, hogy a YA zsáner posztapokaliptikus túlélési analogiajat a halálos betegségek kilatastalansaga váltotta fel.

  7. #abelh: Ez egy nagyon régi műfaj lightosított, tiniknek szánt változata. Kiindulásnak mondjuk a Kaméliás hölgy, filmes feldolgozásnak meg így hirtelenjében a Gyomok között vagy a The Sweet Life.

    Szerintem szó sincs trendről (mármint általános, társadalom-lélektani trendről), főleg nem újról. A kamaszkor vége és a halálkép/vágy nem ma kapcsolódott össze, az öngyilkossági kísérletek nagy része ebben a korban történt korábban is. A goth és emo kultúra sem ma született meg és pl. pár évtizede még sokkal nagyobb divat volt.

    Jó eséllyel ennek a zsánernek is lesz egy 4-5 filmes lefutása, ahogy volt a vámpíros tinifilmeknek, meg a túlélős tinifilmeknek is, amikor egy sikeres darabra rárepültek az “ilyent mi is tudunk csinálni” próbálkozók.

  8. A középső bekezdessel egyetertek, de ettől függetlenül meg érdekes azt vizsgálni, hogy maga a YA trend honnan hova tart.

    Ráadásul kicsit elbeszélünk egymás mellett. Azt én sem mondom, hogy ez egy örökérvényű téma lesz, de jelenleg évi kb 3 film lemegy a zsanerbol és biztosan hamar lecseng majd – akárcsak a többi – de az irány akkor is furcsa nekem, ennyi.

  9. #abelh: az biztos, hogy ennek a korosztálynak bizonytalanabb a “hová érkezem” képe a körülötte lévő világról, akár a fake news, akár a környezeti problémák, akár a továbbtanulási lehetőségek beszűkülése miatt, mint mondjuk 15-20 éve volt. Ez befolyásolja, mit lehet nekik éppen eladni, milyen “hangulatra” vagy “üzenetre” vevők.

    Amiért én nem iránynak, hanem inkább divatnak látom ezt, az az, hogy ezek mellett ott vannak pl. éppen az überpozitív, legyőzzük a bajt képregényfilmek, amelyeknek szintén ők a közönsége. (Lehet persze úgy is nézni, hogy ezek a filmek arról szólnak, hogy vagy deus ex machina szuperhősök oldják meg a problémákat vagy senki, nekik nincs közük hozzá. Ez is benne van.)

    Lehet, hogy én azért látom kevésbé trendnek a dolgot, mert átéltem már párszor ezt a “mai fiatalság kilátástalanul tekint a jövőbe” metát, és már nem érzem úgy, hogy ez most itt a végső tragédia előszele. vagy csak ez egy hosszú előszél és ezért tesszük egyre jobban tönkre a világunkat, mit tudom én :(

  10. CM nem érdekel mennyit hoz, elég valószínű az 1 milliárd sajnos de manapság ez lesz az új trend ahogy látom. Még pár év és eljutunk oda hogy senkit se fog érdekelni az 1 milliárd.

    Engem az Alita jobban érdekelne tényleg jó lenne egy folytatás neki, tőlem mehetne Netflixre is csak maradjon mindenki. Azért érdekes egymás mellé állítani a két filmet, CM vs Alita. Nyilván egyéni vélemény de az egyik megérdemelné a jó bevételt a másik meg nem. Az egyik bevállalós végre egy igazi ízig vérig japán adaptáció a másik meg a szokásos biztonsági játék.

    Viszont én továbbra is azt mondom hogy lehet ez még jóval több mert Cameron régi filmjei is sok sok hónap után értek el nagyobb bevételt. Mondjuk azok más műfajok az tény de a remény hal meg utoljára nem? Igazságtalan a világ. Alkonyatok meg Transformersek ontják a folytatásokat a jó filmekre meg nem kíváncsi a nép.

  11. “Viszont én továbbra is azt mondom hogy lehet ez még jóval több mert Cameron régi filmjei is sok sok hónap után értek el nagyobb bevételt. ”

    ezt nem értem, látod, hogy 4 millióra leesett az Alita. Ha innentől még 8 héten át ugyanennyit hoz, az is csak 32 millió pluszt jelent a hazai piacon. A nemzetközi piacon is kb 4 millió volt a hétvégi bevétele, Kínában csak 1,6-ot hozott, hova nőhetne? Ha még hetekig ennyit pakol, akkor sem szed már össze sokat. De valószínűbb, h tovább esik, hiszen folyamat -70%okat tol.

  12. Aquaman nemzetközi szinten megfoghatja vajon a Civil Wart még? Nem egész 7 milla a különbség.

  13. Az Alitának én is nagyon szurkolok, de sajnos reálisan esélytelen a jelentősebb elmozdulás innen. a 400 milliót még biztosan behúzza, utána viszont egyszerűen nem lesz helye, mert jönnek az újabb közönségfilmek és a CM még további egy-két hétig (ha szerencséje van, akkor akár az Avenegers bemutatójáig is) benn maradhat a másodlagos termekben.

    A 400-zal jóindulattal azt lehet mondani, hogy nem bukott rajta a Fox nyert viszont egy nagyon lelkes és aktív rajongótábort. Ezek talán segíthetnek egy folytatásban, főleg hogy ott a két mostani fő negatívum – a rosszul átdolgozott szerelmi szál és a “de hát ennek nincs vége” panasz – már nem játszana.

    Cameron viszont egyelőre Avatarozik, gyors döntésben én nem hiszek. Szerencsére igazából csak két színészt (Salazart és Waltzot) kell visszahozni, a többiek már nincsenek. Őket még talán pár év múlva is össze lehet egyeztetni, ha a sors kedvezően alakul.

  14. 14. Nemzetközin én úgy olvastam, hogy többet termelt…otthonában van hozzá lemaradva…Mondjuk az vicces, hogy több mint 1milliárdot termelt egy egyszeri szórakozásra alkalmas, ám totálisan felejthető Aquaman…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.