A Disney elverte sajátmagát

Gondolom Abelh majd jön a hétvége bevételi elemzésével, de ezt a Variety cikket mindenképp meg kell említenem. A Disney idén már 7,67 milliárd dolláros bevételnél jár. És még hátravan a Maleficent 2, a Star Wars és a Frozen 2. A 10 milliárd simának tűnik.

Az eddigi csúcstartó a… Disney volt, 2016-ban 7,61 milliárd dollárt szereztek. Rendben, a következő évük gyengébb lesz, hiszen a Marvel cuccok nem Endgame magasságot hoznak majd, és Star Wars sem lesz, de akkor is, iszonyat összegek.

Következtetés? Részemről nem az lenne, hogy úristen a Disney, na jó, egy picit azért de, hanem úristen a többiek kapják már össze magukat. Van pénz a piacon, csak több elfogadható, vagy annál jobb blockbustert kéne szállítani. Meg azért a Disneynek ennyi pénzből legalább az évi egy új projekthez visszatérni, az olyanokhoz, mint a John Carter, a Tomorrowland, vagy a Lone Ranger.

human
írta
2019. 07. 29. 02:45
megjelenés
31
hozzászolás


31 hozzászólás a “A Disney elverte sajátmagát” bejegyzéshez

  1. Igen, ennyi pénz mellett igazán lehetne már kockáztatni, nem mindig csak a biztosra menni.
    Miért nem dobnak meg 50-80 misivel feltörekvő rendezőket? Adjanak szabad kezet, nézzék meg mire képesek.
    Talán születnének ismét olyan meglepetések, mint a District 9.

  2. Sajnos a három említett film közül egyik sem hozta az elvárt minőséget, elég csalódás volt mindegyik. (Talán még a Lone Ranger volt jobb közülük.)
    És nem bevétel szempontjából, meg vizuálisan, hanem a sztori volt mindháromnál elég gyenge. (Vagy inkább: mindegyikben sokkal több volt, mint amit kihoztak belőle.)

  3. #Fiti: “Adjanak szabad kezet, nézzék meg mire képesek.”

    Hát, sajnos Blomkamp is eléggé le/elszállt a Chappie-vel a D9 után, vagy Refn is egy totál nézhetetlen sz.rt hozott össze a hihetetlen Drive után (Only God Forgives).

  4. Személy szerint sajnálom, hogy John Carter bebukott. Szívesen néztem volna egy folytatást valamelyik marvel film helyett mondjuk…

  5. Új projekt?
    Ahogy most megy nekik a szekér, nem hinném hogy annyira kiakarnak találni valami újat.
    Addig fogják fejni ezt a dolgot míg tudják, és láthatóan tudják.

    Az említett 3 filmmel kapcsolatban, nem tudom mi a baja az embereknek. Mindegyik nézhető és jó volt.

    És vissza is kanyarodtunk egy régi témához.
    Milyen filmeket mutatnak be, mit nyomatnak ezerrel. Képregény meg Disney elő szereplős filmeket. Minden csak hozzászoktatas kérdése.

  6. El kell ismerni, tudják hogyan kell a pénzt a fán termeszteni.. A John Carter buktát sosem értettem, az egy tök jó film volt a maga idejében meg még ma is..

  7. a John Carter nekem is rejtely. imadom azt a filmet meg evekkel kesobb is. pont a minap neztuk meg ujra.

    biztos vagyok benne hogy ha pl ma keszulne el, sokkal sikeresebb lenne (es nem a latvanyra meg a technologiara gondolok most)

  8. Egészen egyszerűen az emberek félnek az új és merész dolgoktól. És én nem azt mondom, hogy az új, egyedi projektek rosszak lennének, hanem a nézők szimplán idegenkednek tőlük. Egy bejáratott franchiseban megvan már a bizodalmuk, ahogy egy remakeben is, hiszen az eredetit is szerették, ismerték.
    Ezért a stúdiók elkezdtek mind univerzumban és folytatásokban gondolkodni. Ezt a trendet pedig a legjobban a Disney lovagolta meg. Még a feldolgozásokon és az univerzumon belül sem húznak semmi váratlant, semmi meglepőt, egy stabil kb. 7 pontos minőséget hoznak. Egyszer próbáltak meg valami mást, valami újat hozni (lásd The Last Jedi) és abba is majdnem belebuktak.
    És, hogy miért van ez? Miért félünk az újtól és ezért miért félnek a stúdiók is? Szerintem mindennek az oka a közösségi média és annak terjedése. Abban a korban élünk, amikor mindenki “filmkritikus”, mindenkinek van véleménye és szeretnék is, hogy a véleményüket mások meghallgassák. Ezt a figyelmet pedig azzal nem lehet kivívni, ha csak szimplán azt írják valamire, hogy “jó volt”; ezt úgy lehet kivívni, ha azt írják valamire, hogy szar volt, botrányos, ilyen rossz még sose volt… És megindul a fostenger! A stúdiók szempontjából ennek egy ellenszere van, ha olyan dolgokat csinálnak, amiket már a széles publikum ismer, szeret és tök mindegy mit mondanak rá mások, megnézik.(Mondom ezt az egészet úgy, hogy szerintem király dolog a közösségi média, de vannak fekete bugyrai.)
    Összességében itt szerintem nem a közönséggel és a stúdiókkal van a legnagyobb gond. Inkább egy általános, főleg a közösségi médiákban hódító közhangulat és az erre adott nézői, valamint stúdiós reakciók okozzák a problémát.

  9. Habba: és éppen ezért olyan ártalmas, ha mindenki filmkritikusnak hiszi magát. Egy kritika ugyanis nem pusztán arról szól, hogy valami jó-e, vagy rossz, vagy hány pontos… Viszont ebbe a tévedésbe nagyon sok önjelölt beleesik, és akkor utáljuk a valódi kritikusokat, akik tudják is, miről írnak.

  10. Hu de iagazd van human. Egy John Carter folytatást, de megnéznék, ha egy kicsit gyengébb is volt, de úgy érdekelne egy folytatás.

  11. Egyszer próbáltak meg valami mást, valami újat hozni (lásd The Last Jedi)

    Ezen hangosan felnevettem. El is képzelem a megbeszélésen:

    -Van egy ötletem. Mi lenne ha a Last Jedi nem a megszokott módon készülne? Mi lenne ha kreálnánk egy filmet, ami mellőzi a történetet és mindenfajta logikát? Amit paródiára veszünk, kifigurázva az egész SW univerzumot de úgy adjuk elő, mintha valami hú de mély, rajongóknak szóló dolog lenne?

    Minden esetre SW fronton nekem minden maradék reményem a “The Mandalorian”-ban van.

  12. nem egy jol bejaratott franchiset kell tonkretenni eredetiseg cimszo alatt, hanem a nullarol felepiteni valamit aztan ha jo akkor orulunk ha nem akkor nem
    valakinek ugyis tetszeni fog

    ott a Valerian. Mindenki utalta. Nekem abban az evben az ev filmje volt es manapsag is imadom !

  13. Egy félre sikerült próbálkozás nálam mindig többet fog érni, mint egy sokadszorra felmelegített káposzta.

  14. Azért szomorú belegondolni, hogy 20 évvel ezelőtt, 1999 még olyan év volt a moziban, amikor egyszerre jöhetett ki a Matrix, az Amerikai Pite, az Amerikai szépség, a Hatodik érzék, a Harcosok klubja, a halálsoron, stb…

  15. Teljessen egyet értek ha már úgyis hülyére keresték magukat miért nem tudnak kisérletezgetni valami újdonsággal? pl Kalandfilmek? simán a profiljukba passzolna.
    Carter egyébként szerintem is jó próbálkozás volt nekem is tetszet.

  16. Költsétek a pénzeteket mozijegy helyett streaming előfizetésre, sokkal jobban jártok

  17. Azért megnézném ti mennyire adnátok egy látnok rendezőnek x millió dollárt, ha a saját pénzetekről lenne szó :).

  18. cherockee: a fizetésem 1%-át simán oda merném adni látnok rendezőnek, nyilván nem a semmire, hanem foragtókönyvre, koncept artokra. hiszen ha bukta, akkor sem 100 millát buknak azért, mert valamennyi bejön. és ha egy új franchise születik, akkor meg kurvajól járnak. de ott van, blumhouse ezt csinálja, a disney csinálhatná nagyobban, 50 milliókat dobálva. ha 5-ből egy bejön, elkészülne az új mátrix, akkor kaszálás lenne.

  19. Szerintem idén a disney hosszú évekre megdönt minden rekordot….
    És majd 10-15 év múlva fogja majd megint csak túlszárnyalni :)

  20. Bakker, a John Carter nekem is tetszett XD
    Bár ott utólag a könyveket olvastam, és az még jobban felhúzta – ettől még maga a mozi számomra érthetetlenül le lett gyalázva :(

  21. Szvsz. a 3 említett filmnél a marketing nem működött megfelelően. Vagy túl kevés, vagy túl érdektelen reklámot kaptak, de közéjük sorolom a Valeriant is.
    Van egyébként ellenpélda is, pl. Deadpool, GOTG, Logan. Senki sem tudta kik ezek, mik ezek, de olyan marketinget toltak, főleg R.R. a Deadpoolnál, hogy R kategóriás létére majdnem annyi pénzt hozott, mint a GOTG PG13-mal.

  22. A Lone Ranger sokkal jobb, mint bármelyik élőszereplős meséjük, szóval nem viccből írtam

  23. Annyit kéne tenni a többi stúdiónak, hogy jobban rámenni az adaptációkra. Elképesztően jó könyveket írtak meg az elmúlt 30-40 évben. Ha csak a 1/3-adukból lenne film, máris jobban érezné magát a néző.

    Nem tudom, miért nem ebbe az irányba mennek el. Tudom, hogy adaptálnak, de elképesztően jó sztorik vannak még, azokkal kellene kezdeni valamit, ne csak a meglévő franchise-ok csontjain lovagoljanak.

  24. Az adaptációkat azzal b*szták el, hogy amikor befutott az első 2 rész akkor a 3.-at elkezdték ketté szedegetni…
    Természetesen akadnak kivételek pl. a Harry Potter 7.-nél engem nem zavart hogy ketté szedték az utolsó könyvet, mert így is elég izgalmas volt …

    DE az alkonyat széria 3. rész part 1 az valami borzalmasan unalmas az éhezők viadala 3. rész part 1. szintén… az emberek birkák de nem hülyék észre veszik ha lehúzzák őket … ezért le is szoktak szép lassan a YA filmekről …

    Viszont örültem hogy Az útvesztőt azért befejezték és nem ketté szedett 3. résszel …
    A beavatottat is szívesen tovább néztem volna… de ott már nem merték bevállalni a 3. részt :(

    Sajnos olyan szintű technológia áll most már a filmgyártás rendelkezésére hogy nagyon sok studio megfeledkezik a sztoriról …

    Lásd a transformersek is baromi látványosak, de ahogy haladtunk előre úgy nullázódott ki a történet … el is kezdett csökkeni a bevétel …

  25. 27. – A Lone Ranger sokkal jobb, mint bármelyik élőszereplős meséjük, – mondjuk ugy hogy a te megitelesed szerint :D szerintem a sarokba ulve a falat bamulni is job mint a Lone Ranger de ebbol most ne legyen vita.

    29. – ezt en is pontosan igy gondolom. HarrY potter 7 resz bontasa oke. ehezok viadalae nem.
    legyunk oszintek, ha van eleg anyag (lasd Harry Potter konyvek) akkor belefer a dolog. de a legtobb YA filmnel ez cask lehetoseg volt megegy bor lehuzasara.

    a beavatottnal a szineszek is jeleztek hogy besokalltak es nem fognak egy TV kepernyore szant filmre pazarolni az idejukbol

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.