James Cameron azért érzi még, nem annyira kér a 120fps-ből

Ugye a Gemini Man kapcsán előkerült újra a HFR (High Frame Rate) téma, amit legutóbb a Hobbit kapcsán boncolgatott komolyabban a filmes szakma. A Gemini Man jó tech demo elvileg arra, hogy lássuk, az akción segíthet a dolog, viszont minden más “normális” jelenetnél csak erősíti, hogy filmet nézünk, színészeket sminkben egy sima asztalnál. Ezt mondta Cameron egy csoportos interjúban Steve Weintraub kérdésre a dologról.

Hiperrealizmus. Ha most születne a dogma, akkor tuti nem adnák 60fps alá? Cameron véleményére a dologról. A rendező ezt válaszolta:

I have a personal philosophy around high frame rate, which is that it is a specific solution to specific problems having to do with 3D. And when you get the strobing and the jutter of certain shots that pan or certain lateral movement across frame, it’s distracting in 3D. And to me, it’s just a solution for those shots. I don’t think it’s a format. That’s just me personally. I know Ang doesn’t see it that way. I don’t think it’s like the next 70 millimeter or the next big thing. I think it’s a tool to be used to solve problems in 3D projection. And I’ll be using it sparingly throughout the Avatar films, but they won’t be in high frame rate. […]

Well, this is the thing. To me, the more mundane the subject, two people talking in the kitchen, the worse it works, because you feel like you’re in a set of a kitchen with actors in makeup. That’s how real it is, you know? But I think when you’ve got extraordinary subjects that are being shot for real, or even through CG, that hyper-reality actually works in your favor. So to me, it’s a wand that you wave in certain moments and use when you need it. It’s an authoring tool.”

James Cameron

Azaz fogja használni, de csak 1-2 dologra. Szerinte nem a HFR a mozi jövője, de mint látjuk, 1-2 dologra jó, szóval ésszel használva azért tehet a filmekhez.

human
írta
2019. 10. 23. 03:44
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a “James Cameron azért érzi még, nem annyira kér a 120fps-ből” bejegyzéshez

  1. Pedig szerintem király a technika, Hobbitokban is imádtam, kár, hogy nem terjed. Sose értettem az ellenérvet, hogy szappanopera hatása van. Meg az öreg érvét sem, hogy tudatosítja bennünk, hogy filmet nézünk, mert hiperrealisztikus. Ha ezt a gondolatmenetet vesszük, akkor minek tököl annyit az Avatar CGI-jal? Elég akkor bábukat használni, akkor nem lesz hiperrealisztikus,

  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Szerintem is király technika, ráadásul én egyáltalán nem érzem ezt a “varázs romboló” hatását sem. Engem kifejezetten odaszögel a székhez a hiperrealizmusa olyannyira hogy a Gemini Man is csak emiatt volt nézős számomra.

  3. lehet nem elég tiszta a poszt: az a baj a realizmusával, hogy látszik h forgatás a film, nem pedig eladja magát valóságnak. Avagy olyan, mintha egy film készítésén lennénk (állnák a sminkben levő színészek mellett), nem mintha a film cselekményében hihetően.

  4. Nekem teljesen tiszta volt a poszt tartalma, értem hogy más emberek mit nem szeretnek benne én egyszerűen csak nem értek egyet ezzel. Szerintem baromi jól néz ki, és sokkal dinamikusabbá teszi még a gagyin megírt párbeszédes jeleneteket is, nem érzem hogy rombolná a filmélményt, éppen ellenkezőleg, szerintem sokkal lenyűgözőbbé teszi.

  5. human, vágom, miről beszél Cameron, csak nem értek vele egyet. Engem pont, hogy nem zökkent ki a magas fps szám, és kellemesebb néznem, főleg, ha 3D-s filmről van szó (megint Hobbit). Élesebb a kép tőle, és részletgazdagabb. Videojátékoknál is szembetűnő a különbség, olyannyira, hogy a 30 fps-re korlátozott játékok számomra közel játszhatatlanok.

  6. egyetértünk fater. és szerencsére gyakorlatilag az egész filmipar is. szappanopera, mobilvideó, híradó. egy mozifilm ne legyen HIPERREALISZTIKUS, oda a varázs. nem sok dolog néz ki jobban, mint a cinematic look. a 60p nem cinematic, a 120p még annyira sem
    egy videojáték csöppet más, mint a kamerával rögzített mozgókép

  7. Szerintem ez valahol generacios dolog is, azon tul, hogy valaki egyszeruen nem is erzekeli a kulonbseget. Egyre tobben vannak, akik mar tenyleg TV szappanoperakon nottek fel, illetve gyerekkoruktol teljesen termeszetes nekik ez a gagyi latvany.

  8. Maradjunk annyiban, hogy nem néz ki jól. Kiváló példa erre a GYU és A hobbit összehasonlítása. Akinek jobban tetszett az utóbbi képileg szíve joga. Viszont engem moziban nagyon kizökkentett, borzasztó idegennek hatott. Nem is nézett ki jól, parodisztikust hatást is keltett a gyorsabb mozgás.

    Inkább azzal kéne kezdeni valamit, hogy minél szebb felbontású legyen a kép és ne fél fényerőn menjen a projektor lámpája. Mert egy csomó film tényleg sötétebb a kelleténél. Azt hiszem Norton beszélt múltkor erről és nem mondott hülyeséget.

  9. Én se értek egyet Cameronnal. Szerintem sokkal jobb a hiper realisztikus képi világ. Hobbitban is nagyon szerettem.
    Az a bajuk, hogy gondolom így nagyobb meló ugyan azt a valósághű, nem forgatási videót visszaadni. Hát ez van, ebben is fejlődni kell. Látszik a színészek sminkje? Ne sminkeljenek. Legyenek valóságosabb helyszínek és figyeljenek a részletekre.

  10. Moziban nézve a Gemini Man-t, a látvány pazar volt HFR-ben. Nagyon jó volt nézni, én is anno tartottam ettől a “szappanoperás” hatástól. De az első perc után megszoktam és nagyon jó volt nézni így a filmet, főleg az akciókat. Az már más kérdés, hogy néhány helyen a háttér vagy le akart esni a vászonról vagy a túlságosan idegennek hatott, mintha egy vászon előtt ültek volna.

  11. Valahol mintha azt olvastam volna, hogy a “szappanopera hatás” (amit én is érzékelek, ezért nem vagyok hajlandó HFR filmeket nézni) elsősorban annak “köszönhető”, hogy nincs meg az a motion blur, ami 24fps-nél (és a valóságban is) megvan, mert minden frame csak 1/60 másodpercig van exponálva. Tehát a látvány valójában nem realisztikus, hanem “hiperrealisztikus”, sokkal élesebb, mint a valóság, ezért természetellenes és kellemetlen (legalábbis sokaknak).

    Kiváncsi lennék, mi történne, ha mondjuk egy 4K-s kamerát úgy programoznának, hogy minden egyes frame-et csak a pixelek egynegyede kezdene exponálni, viszont hosszabb ideig (pl 1/25 másodpercig), és az exponáló pixeleket váltogatnák minden újabb frame-nél. A felbontás persze így a 4K negyede lenne, viszont így előállhatna egy, a 24fps-hez hasonló motion blur, 60fps mellett. Lehet, hogy az nem nézne ki annyira gagyin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.