Röviden: Underwater

Hogy is mondjam, ha csak valami pörgés kell a moziban így januárban, egyszerűbb kikapcsolódás, akkor tessék, a Fox még az utolsó lélegzetével leszállította. Nem azt mondom, hogy az Underwater jó, hanem úgy közepes, hogy közben nem unalmas.

Most a poszt miatt felcsaptam az imdb oldalt, erre azzal szembesülök, hogy a film rendezője korábban a The Signalt szállította (lehet írtam posztban már, de kiment a fejemből közben). Nem véletlenül került akkor hozzá ez a projekt, hiszen ahogy ott, úgy itt is kihozta a maximumot a költségvetésből. Legalábbis nekem akadt pár wow pillanat, már látványilag.

A történet ugye annyi, hogy a viszonylag közeljövőben a Mariana-árok mélyén fúr egy olajat kereső cég, de valami történik, elsőre földrengésnek hiszik, ami miatt az ott létesített bázis legénységének menekülni kell. Pár embernek nem jut vészhelyzetes kapszula, nekik más utat kell találniuk, de közben kiderül, hogy a fúrás közben valami ki is szabadult a mélyből.

Nyilván logikusan már azt is meg lehet támadni, hogy miért ott fúrnak, meg a nagy nyomás, meg a többi, aki ezen rögön kiakad, semmiképp ne menjen rá. Igazából az egész tengerfenékes dolog mögött az állhat, hogy nem akarták az űrbe tenni, mivel ott még egyértelműbb lenne mikből merítettek hozzá.

Amúgy az Underwater tipikusan az az eset, amikor rengeteg alapanyagból nem tudnak újat csinálni, mindenkinek eszébe jut vagy 2 film róla, de azért még simán a nézhető határra esik. Emlékezni nem fogunk rá, de szerencsére nem túlhúzva elég pörgős darab lett, ami csak úgy kikapcsolja az embert. Konkrétan többször eszembe jutott, hogy rendező által jóváhagyott final cut után ehhez még hozzányúltak (elég megnézni a trailert!). A vágók felhúzták a filmet, a 95 perces játékidő nagyon jót tett neki (akár az is lehet, hogy más befejezése volt eredetileg).

A közepén lehet vitázhatnánk, hogy az mégsem pörög jobban, ott a karaktereket próbálják mélyíteni, viszont a legszebb hagyományokat betartva az eleje iszonyat gyorsan beindul, és a vége is ütős. Nem akarom utóbbiról leszedni a ködöt, amikor a karakter ráébred az igazi fenyegetésre, és ahogy az ábrázolják, az iszonyat jó volt. Sima Descent utánérzés helyett kicsit Lovecraft is beugorhatott.

High tech, tengerfenék, pörgés, és Kristen Stewart érthetetlen filmválasztásai. Egyik reggel úgy kelt, hogy kemény csaj akar lenni blockbusterekben egy kicsit? Vagy kopogtatott az adóhatóság nála is, és a Twilight-pénz már elfogyott? Arra gondolok, hogy Stewart igyekezett művészibb projekteket választani az utóbbi években, elég sok kritikusi elismerést is besöpörve velük (Clouds of Sils Maria, Personal Shopper), erre most Charlie’s Angels meg Underwater. Mindenképp érdekes. Na nem a film, az igazából csak egynekjó.

human
írta
2020. 01. 12. 18:28
megjelenés
11
hozzászolás


11 hozzászólás a “Röviden: Underwater” bejegyzéshez

  1. SPOILER!!!
    Biztos voltam benne, hogy a sok kisebb deepwater monster mellett lesz valami gigászi monstrum is a végén, de valahogy arra számítottam, hogy az lesz a csavar, hogy mikor elérnek a végső bázishoz annak már csak a romjait találják meg és a romok között ott fog tanyázni a mega-chtulhu. Szóval mikor csak a sok floating-sleeping ocsmányságok között kellett elosonni, kissé elszomordtam, ezért végül pont ezért működött nálam a “mégis van óriásszörny” csavar. Annak is örültem, hogy nem lett abszolút happy end a vége, mégha a végső megoldás kivitelezése bántóan facepalm momentum volt a számomra. Amúgy a score is tetszett, szépen megágyazott a hangulatnak.

  2. Én jól szórakoztam az egész filmen. Egyből a közepébe csaptak, adtak a készítők a bezártság, kilátástalanság, menekülés-rohanás-mindmeghalunk érzésnek. Én nem érzetem igazán üresjáratot, a orgatókönyv és sztori egyszerásége meg bőven elég ehhez a filmhez.
    Annak örülök, hogy KS ilyen jó (testi) formában van, de annak még jobban, hogy Jessica Henwick végre kapott moziszerepet. Cassel jól hozta a főnök szerepét, meg a többiek is igaából tökösek voltak, jó néhány klisés karakter szerencsére hiányzott (lásd: gyerek, vallásos őrűlt, terhes nő, stb, akik miatt általában az NPCk és főbb szereplők rápacsálnak).

    A mélytengeri búvárszerkó oltári pöpec volt, lelki szemeimmel máris egy jóféle space-marine hentelős filmet vizionáltam ezek felhasználásával.

    1 szó, mint 100, nekem megérte a mozijegy árát.

    SPOLER!!!!

    A végén nem giazán értettem a 2 db túlélős dolgot, mikor a kapitány mondja is, hogy 22 embert sikeresen kilőtt a mentőkapszulákban a “film elején”. Vagy azokból vacsi lett, csak kivágták a filmből a magyarázatot?

  3. SPOILER

    Wittgen: elég sok mindent kivágtak, nekem az a tippem hogy a film utolsó fél órája más lehetett. plusz lehet tényleg hiányzott valami magyarázat, de ugye egyrészt találtak egy dézsmált kapszulát, másrészt az új kapszulákra is küldte a gyalogokat a lény, szal ebből összerakható az is, hogy rip nekik

  4. Érdekel a film, a production design elég jónak néz ki, remélem lesz benne némi Alien feeling. Mennyire van tele amúgy jumpscare-el?

  5. Van valami köze (remake?) A DeepStar Six (magyaruul: Mélytengeri szörnyeteg ) c. filmhez ?

  6. Max. a setting hasonló, meg természeténél fogva vannak áthallások, de semmi konkrét utalás.

  7. Tegnap megneztuk mi is. Egyetertek az elottem szolokkal, maximalisan megerte a jegy arat. Jumpscare-rel tele van, en nem is emlekszem mikor volt utoljara, hogy tenyleges jump-ot idezett volna elo jelenet, de itt megtortent 3-4x rendesen:D

    A vegen tenyleg erezheto volt, hogy valami masnak keszult, de osszessegeben jol szorakoztunk.

    A ruhak nagyon jok voltak valoban, a production design is jo volt, de nekem a kezdo jelenetnel a mosdo/furdo nagyon kilogott, meg kesobb a vasbeton(!) folyoso. Marmint pl Abyss-ban tenyleg elhittem, hogy az egy furoallomas, mert minden fem, meg racs, stb. Itt meg csempe, porcelan wc, jarolap es vasbeton…

    No mindegy, iden 5 filmet vartam/varok, eddig jo:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.