Itt az Unreal Engine 5

Míg a Microsoft nagy bejelentése pár napja nem sok vizet zavart, addig ez a PS5-ön real time futó engine demó elég durva.

Mármint még filmszerűbbek lesznek a játékok, plusz ugye az Unreal motort már másra is használják, lásd Mandalorian, avagy a filmek készítésében is szerepe van.

human
írta
2020. 05. 13. 18:41
megjelenés
20
hozzászolás


20 hozzászólás a “Itt az Unreal Engine 5” bejegyzéshez

  1. Mi lesz így a set directorok munkája? Vagy a location managereké?
    Virtuális folderekből kiválasztják az elemeket, és összepakolják az épp aktuális “seholsevolt” “valóságos” háttereket, helyszíneket?

    Olcsóbb, az biztos, de Lucas ezzel azért kb. azt is elérte, hogy ne legyen sehol még egy tunéziai Mos Eisley… Hátnemtudom.

  2. @JK:

    Az autó meg értelmetlenné tette a lótenyésztők életét. Ez ilyen. De a gépírókat se használjuk már annyira, sőt, voltak emberi számítógépek is. Cserébe viszont nem lesz annyi anyaghasználat egy film forgatásán, és utólag is lehet majd korrigálni könnyedén.

  3. hát, ha minden legalább olyan lesz, mint a mandalorian, és nem mint pl a hobbit xd akkor nem is bánom annyira a cgi erőltetését

  4. Én is elképedve figyeltem. Egyedül a tócsában való sétáláskor éreztem azt, hogy a víz folyása nem elég élethűen van modellezve, tehát ott mintha kicsit az agyam tiltakozott volna. Az összes többi viszont eszméletlen, mert ez tényleg mozifilm minőségű. Innentől kezdve már csak a fantázia lehet a határ, mert bármit meg lehet valósítani a hozzáértő kezek alatt. Kicsit tartok is tőle, hogy ezek után egy “sima” scifi tévésorozat már túl snassz és uncsi lesz a nézőknek, amikor ilyen digitális és főként interaktív világokban kiélhetik magukat. Már ez a kis demó is félelmetesen jó hangulatot árasztott, tehát simán elérünk majd egy olyan fázisba, ahol a film és játék közti határ végleg összemosódik. Tehát mit nekünk Indiana Jones 5, ha már most a legutolsó Uncharted vagy Tomb Raider játékok ilyen filmszerű élményt nyújtottak, akkor ezzel az új motorral mire lesznek képesek. Egy film premierje után lehet utána simán árulnék digitális seteket, hogy a rajongók körbejárhassák pl. Pandórábab a világító erdőt akár egy VR szemüveggel. Mert lassan eljutunk oda, hogy ez megvalósítható és ezáltal megvásárolható plusz élményt is kaphatunk egy mozifilm mellé.

  5. Kivancsi vagyok milyen látványt tárnak majd elénk a tehetségesebb csapatok. Rockstar, Naughty Dog ban bízok h meglepnek, viszont sose a latvany miatt fogok egy jatekot megunni. Sajna lélektelen 12egytucat jatekokkal vagyunk tele tripla A vonalon. Mashol lenne igazan szükség a fejlődésre.

  6. Platschu: Én bírnám, ha az lenne, amit mondasz a film után VR-ban bejárható set-ekről, de azért attól még nagyon messze jár a VR, hogy ilyen minőséget nyújtson. Nem értek hozzá, de a legnagyobb VR címek (Vader Immortal, Half-Life: Alyx) kb. 15 évvel ezelőtti játékok grafikáját hozzák. Azt persze nem tudom, hogy ez egy optimalizáció eredménye-e (felhasználók hardvereinek korlátai, drága fejlesztés, akármi), vagy tényleg ez jelenleg a technika határa, de én ezeket hamarabb látom jönni vidámparkokban, mint mondjuk moziban vagy otthonra, de max nem lesz igazam.

    Én inkább azt várom középtávon ettől, hogy a kisebb költségvetésű sorozatok (és filmek) sokkal jobban fognak kinézni ezzel, mint eddig, ennek szerintem lehet örülni.

  7. Ha jól olvastam, akkor itt már 8k felbontású textúrákat is fognak tudni hozni, miközben ma még egy 4k tévé is roppant drága. Ám évek alatt el fog terjedni és 2025-re már simán alap lesz minden háztartásban. Egyszerűen a jóhoz könnyű hozzászokni.

    A virtuális díszletbejárás tegnap jutott eszembe, mert ha már úgyis erre tart a tévé- vagy filmipar, akkor lehet ennek is lenne piaca vagy valaki lát ebben fantáziát. Sok rajongó bármit megadna, hogy maga nézhessen körbe pl. Pandórán vagy az SW bolygókon vagy az ST fedélzetén vagy a készülő LOTR sorozat helyszínein.

  8. Szerintem ez meg csak egy jó kis techdemo, a játékok sajnos köszönő viszonyban nem lesznek az itt látottakkal. Jó esetben csak a gen elején, de félő, hogy nem lesz akkora különbség a váltás után, mint az előző generációváltáskor…

  9. Platschu:

    Megmutatták mire képes a motor, viszont azt is mondták közben, hogy a textúrák és modellek filmezési minőségben voltak betöltve. A szövegből én azt a következtetést vontam le, hogy játékokban azért jóval visszafogottabb textúrázás és modellek lesznek. Ez korábban is sokszor így ment, az átvezető animációkhoz külön voltak magas poligonszámú kidolgozottabb modellek, a játékmenet alatt meg ahol lehet optimalizáltak.
    Mindenesetre nagyon szép ez a techdemo, de szerintem már évekkel ezelőtt elértük azt a szintet ahonnan már igen nehéz nagyot dobbantani. Rengeteg munkával és erőforrással relative apró különbségeket lehet már csak elérni.
    Mandalorian mindenesetre egy elég érdekes új irányt mutat, nyilván nem mindenre lehet használni ezt a technológiát, de így is jelentősen megkönnyítheti a filmkészítők dolgát.

  10. Azt se felejtsük el, hogy míg a PS5 számítási kapacitása 10.28 TERAFLOPs-ként van hirdetve, az új X-Box-é 12, DE az nVidia 3000-es RTX videókártyája meg 21(!) lesz. Szóval ha erre képes a 10-es performansz, akkor milyen lesz majd a 21-es. Mondhatni dupla kakaó is jön még.

    Platschu:

    Nem értem mi köze van a játék 8K-s textúrájának a 4K-s tévék árához. Ma is egy rakat játékban van 4K-s textúra és 1080p-s monitoron játszanak. Szerintem valamit keversz. Talán a képernyő felbontását a játékokban a modellekre húzott textúrák méretével?

  11. Shadow of the Tomb Raider is kb. ilyen grafikán futott. Azért nem dobtam el az agyam

  12. @ricsiblekk: csatlakoznék hozzád a 4K és 8K-s témában :D Az, hogy egy modellhez 8K-s textúrát rendelnek valóban nem jelenti azt, hogy az csak 8K-s kijelzőn élvezhető :D Amúgy ez a 4K-s dolog csak reklámfogás és a játékosoknak csak elenyésző száma teheti meg, hogy valóban 4K-ban élvezze a játékot és a látványt. Lehet, hogy a jövőben már 8K-s felbontásban fogják a filmeket forgatni, de csak azért, hogy becsapják az agyunkat :D

  13. Zsenialis. A nyers modellekkel es 8k texturakkal elerkezik az 500GBos jatekok korszaka.

  14. Próbáltam okosnak látszani, de lebuktam. Csak feltételeztem, hogy ha valakinek lesz pénze PS5-re, akkor vesz hozzá egy batár nagy felbontású tévét is és itt még azért nem tart a magyar átlag. Pár év alatt majd talán csökken annyit az ára, hogy egyre jobban elterjedjen.

    Egy másik videóban valami olyasmit pedzegettek, hogy ingyen adják a motort a fejlesztőknek, ha nem keresnek a vele készült játékkal több, mint ezer dollárt havonta. Tehát ha ez igaz, akkor csak simán a szórakozás kedvéért kisebb csapatok elbűvészkedhetnek a programmal és sok független alkotó is kipróbálhatja magát.

    Megnéztem volna a fényjáték keretében, hogy az égen kúszó felhők hogyan befolyásolják egy nagyobb nyílt tér bevilágítottságát. Tehát nem csak a Nap mozog, hanem részlegesen kitakarva az egész táj valósabb időjárás effekteket fog tudni felmutatni. Lassan tényleg mindenre képesek lesznek ezzel a motorral.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.