Heat prequel Michael Mann-tól

Igazából ez egy kérdés: kéne?

Michael Mann eredetileg egy könyvön dolgozott, ami a Szemtől-szemben előzményeit mutatta volna be (4 éves a hír). De egy új interjúban már azt emlegette, hogy a forgatókönyv lesz végül belőle.

A kérdés pedig adott, hiszen a prequel dolgot még az is árnyalja, hogy Mann az utóbbi években már nem sztárrendező, utoljára a Blackhatet láthattuk tőle…

27 hozzászólás a “Heat prequel Michael Mann-tól” bejegyzéshez

  1. Az a Blackhat. Valamelyik nap jutott eszembe az Extraction-t nézve, hogy volt a Thor ilyenben is…

  2. Hmmm.. Ès kivel forogna??? Aahhh rossz vicc.. Egy ilyen MESTERMŰVET(imàdom, szeretem, kolosszàlis, rajongója vagyok.. ♥) ne piszkàljàk….

  3. Nagyon nem kéne. Így kerek. Ráadásul a Jay & Silent Bob reboot alapján Val Kilmer elég rossz állapotban van még mindig. Fiatal színészekkel meg nem lenne az igazi. Ennyi idő után nem érdemes hozzápiszkálni. Értem hogy durrantana valamit Mann, de az inkább legyen valami új. Egy kerek történettel és jó akciókkal, mert a Blackhatnek egyik sem jött össze sajnos. Aztán ha bejön a népnek akkor ahhoz nyomhatja a folytatásokat.

    Kevés a fasza rablós film. Az inside man-t is sok év után elengedtem, a tavalyi folytatás(?) borzalmat nem vagyok hajlandó megnézni. A berendelt Heat copy Den of Thieves 2-t viszont simán! Akár ebbe is besegíthetne Mann, nagyon adná, de nyilván ez nem így működik. Úgyhogy addig marad a La Casa de Papel sori :)

  4. Jó kis film volt, de

    SPOILER

    a végén a kézfogásos jelenettől mindig okádnom kell. Rommá lőnek egy csomó ártatlant, erre a végén jó, hogy Pacino egy elismerő csókot nem ad neki…

    SPOILER vége

    Szerintem mindkét irányban simán jöhetne egy film, persze ha méltó hozzá. Előzmény inkább új, tehetséges, jó kiállású, FÉRFIAS színészekkel, nem a CGI-megoldással, folytatás pedig a régiekkel. Oké, hogy olyan, mint egy löttyedt vén transzi, de a sztoriban is simán elfér ez a későbbi sorsa.

    Szóval én díjazom az ötletet, csak ne mindent kompÚterrel oldjanak meg.

    https://www.youtube.com/watch?v=9bWz-in_JgY

  5. Ezt nem kéne piszkálni, kerek egész, igazi mestermű a mai napig, DE nyugodtan írjon egy előzménynek készülő forgatókönyvet, viszont a neveket változtassa meg, a sztorit meg úgy írja, hogy ne kapcsolódjon végül a Heathez, alkosson ez is egy kerek egészet. Ha előzménynek írja, akkor gondolom a sztorit a 80as évek közepe/vége, 90es évek elejére helyezné, azt a korszakot nagyon ismeri, így akár még valami jó is kisülhetne belőle. Kérdés, hogy ki fog neki erre adni 60-70 millát.

  6. Sawyer: a végén szerintem nem elismerően fogja meg a kezét, hanem csak mellett marad, amíg kileheli a lelkét. Legalábbis én mindig így gondoltam erre a jelenetre. Nyilván a tisztelet megvolt, és De Niro karaktere amúgy sem volt gonosz, nem akart megölni senkit, nem is emlékszem a rablás közben megöl-e valakit egyáltalán. Waingro-t a végén igen, de ő egy geci volt.

  7. Kakarotto: ha nem is elismerően, nagyon a levegőben van ez a tisztelet-dolog, amit ugyanúgy elítélek. Lehet, hogy De Niro az utcai lövöldözésben nem ölt meg senkit, de ugyanúgy a rendőrök felé lőtt, így nem rajta múlt, illetve Kilmer haverjának sikerült párat leszednie… Úgyhogy dehogynem volt gonosz, a rablásokat választotta fegyverekkel, amiből egyenesen következik, hogy simán kinyír mindenkit ő is, aki az útjában áll.

  8. Sawyer: én is hasonlóképpen éreztem mindig a befejezést illetően. De Niro karaktere nem egy gyermekkórházra gyűjtögető, szerethető Robin Hood, aki tehetetlenül nézi végig, amint kicsúszik a kezéből az irányítás, és elszabadulnak az emberei, hanem egy önérdekvezérelt, nettó rablógyilkos, aki sokkal rosszabb sorsot érdemelt volna. Az esze és egyéb tulajdonságai miatt lehetett tisztelni őt, és ilyen szempontból a beszélgetős jelenete a rendőrrel még teljesen oké volt a film közepén, de a végén sajnálatot, kegyelmet vagy bármilyen pozitív érzelmet tanúsítani az irányába… Hááát…

    Amúgy meg ez tényleg prequel, szóval nyilván fel sem merült, hogy az eredeti film színészei közül bárki visszatérjen, csak ugye így pláne minek. Olyan, mintha a fényét vesztett Mann simán szeretne egy új filmet forgatni, amit megkopott hírneve helyett egy ismerős címmel és ismerős karakterek neveivel akar eladni.

  9. lehet túl rég láttam a filmet legutóbb, de a tisztelet annak szól, hogy De Niro karaktere tök olyan, mint Pacino-é, csak a törvény másik oldalán, avagy empátiát érez a méltó ellenfele ellen, akiben kicsit magát látja, csak más döntések után az életben. Nem menti fel egy másodpercre sem, fel sem merül, hogy elengedné. Nem tudom, egy felnőtt nem művészfilm mer kicsit komplexebb érzelmeket ábrázolni (itt ez a gyilkos, de…) egy olyan történet végén, ami sosem volt fekete-vagy-fehér, az már necces (/s), de szerintem jól csinálták.

    Mindez külön érdekes Sawyertől, akinek emlékeim szerint a régi akciófilmek adják, mint a Con Air, aminek a végén konkrétan szabadon marad Garland Greene, vagy a Bad Boys 2, amiben közvetve ki tudja hányan halnak meg már csak az autópályás jelenet közben is.

  10. RoyStampler:
    Itt nem, de más oldalakon olvastam, hogy előzménnyel és folytatással akarja trilógiává bővíteni Mann.

    human: az empátia már jobb kifejezés. Igen, jól emlékszel, kár is felhoznod, mert megint megjött a kedvem maratonozni :D
    De az említett két film az akción belül tök más műfaj, a Con Air nem akar semmi komolyabb hangvételt megütni, elironizálja a filmet, humoros oldalról közelíti meg, így Garland Greene happy endjével semmi bajom. A többi börtöntölteléket is úgy ábrázolják, amilyenek. Sőt, a fickó a babázós jelenetnél a javulás jeleit mutatja, pedig ugye követett el sok csúnya dolgot kisgyerekekkel.
    Bad Boys 2-ben meg nyilván sok civil, rendőr is meghal, megsérül, de ott sincs moralizálás, ráadásul nem is hasonlítanám össze a De Niró-Pacino jelenettel, mert ott aztán a két nyomozó egyáltalán nem tehet róla, hogy a jamaikaiak fél Miamit lezúzzák.

  11. Kicsit jobb példa, Bad Boys 3 SPOILER!

    Will Smith fia több tucat embert kinyír, a végén mégis őt hozzák ki majdnem jófiúnak. Hirtelen meg van bocsátva minden, apucival bűnbánó csevej a végén, okádék hatásvadász.

    SPOILER vége

    Persze, itt sokkal enyhébb a dolog, de a párhuzam hasonló.

  12. human: keress utána, több helyen is írták pár napja, hogy előzmény-folytatás egyaránt, utóbbiban a régi színészeket is elképzelné.

  13. legyen, rákerestem, ugyanaz az interjú, de míg a prequelnél már forgatókönyvet említ, addig a sequelnél “possible”, avagy ha a Prequel egyáltalán megvalósul, és sikeres, akkor talán. Ez már HA a négyzeten, még annyira sem érdemes komolyan kezelni, mint az esetleges prequelt.

    sőt, ha már belemegyünk, akkor akár sorozat is lehet. Meg prequel és sequel egyszerre, de ez meg tavalyi interjú
    https://www.esquireme.com/content/38450-michael-mann-says-heat-2-sequel-is-on-the-cards

    viszont ha ez oda árnyalódott, hogy prequel, akkor már sokkal többet tárgyalhattak róla, mert üzletileg ez tűnik értelmes döntésnek, nem 3 fő szál, az egyikben az idős pacinoval…

  14. A Con Air és a Bad Boys 2 nekem is kedvenceim. :) De szerintem is teljesen más műfaj. Egyik sem veszi magát túl komolyan, tipikus nyári popcorn mozik. Ha ez nem esik le elsőre a nézőnek, akkor “Tedd vissza a nyuszit a dobozba!”, és máris helyére került a Con Air, a Bad Boys 2 meg legkésőbb akkor, amikor az autós üldözést követően jön egy fél mondat a híradóban, hogy nem halt meg senki. Persze… A Szemtől szemben esetében pont az a baj, hogy egy véresen komoly film.

    Viszont az kétségtelen tény, hogy már a Bad Boys 3 végét sem vette be igazán a gyomrom. De érdekes ez a tendencia: a Fast-sorozatban is ott van Statham figurája, akinek a belépője az hogy megöli az egyik főszereplőt, a következő részben nem is tudom, hány ember halálát okozza, de aztán már együtt vacsizik a pozitív karakterekkel, egy spinoffban meg teljesen rehabilitálják… LOL és :(.

  15. hát megpróbáltam elmondani, hogy miért vállalhatott ilyet a film, miközben komolyan veszi magát. ezek szerint nem értünk egyet, mert leragadtatok a válasz nem annyira fontos részén.

  16. Hidd el, értettem, mire gondolsz – tudom, hogy az a kézfogás nem felmentés – , de nekem ez nem jött át abból a filmből. Ennyi. Magát komolyan vevő filmben és sorozatban is volt már, hogy tudtam drukkolni egy alapvetően negatív karakternek, és/vagy sajnáltam, ha elérte a vég (éppen azért, mert “rossz ember, de…”), csak a Heat nekem nem jött át ilyen szempontból. Akkor már inkább egy Bérgyilkos (a John Woo film).

    De hogy a témánál maradjunk: se sequel, se prequel. És nem a kézfogás miatt. :) Ha Mann nagyon unatkozik, akkor inkább Utolsó mohikán II. (Csak viccelek.)

  17. human:
    Én csak más oldalak írásait olvastam sebtibe’, a forrásig nem keresek ilyenkor vissza.
    Bocs, hogy nem reagáltam, az empátiában egyetértek, a többiben is. Ha így hirtelen el kéne képzelnem az előzményfilmet, Al Pacinot tipik olyan karakternek gondolnám, aki régen rosszarc volt, csak aztán a törvény jó oldalát választotta, de azért a stílus megmaradt. Abban meg pláne közös nevezőn vagyunk, hogy több ilyen film kéne, ahol nem csak fekete vagy fehér valami (bár ez casting szempontjából is :DDD )

    RoyStampler:
    Hát ja, a Con Airben annyi szarkazmus és jó duma van, hogy az ember agyába ég :D
    Perpill egy filmet, vagyis sorozatot tudok felhozni, ahol abszolúte elfogadható volt, hogy a rosszfiúval haverkodnak, ez pedig a Prison Breakben Alexander Mahone.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.