Jöhet a Twister rebootja?

Csak mert az Universal be akarja húzni. Bár írók még nincsenek, ellenben rendezőnek már kiszemelték Joseph Kosinski-t (Top Gun 2, Tron Legacy, Oblivion). Akkor a látvánnyal nem lesz gond. A történet az eredetiben pár tornádó kutató körül bonyolódott, akik üldözték a forgószeleket, hogy többet tudjanak meg róluk, és az előrejelzésükről. Igen, az időjóslás veszélyes, férfias munka!

Erről eszembe jutott, hogy a jelenlegi klímakatasztrófa világban lehet felélednek az erre, a természet változására épülő katasztrófa filmek is. Emmerich meg “i told you so” mosollyal nézi majd.

human
írta
2020. 06. 25. 03:43
megjelenés
16
hozzászolás


16 hozzászólás a “Jöhet a Twister rebootja?” bejegyzéshez

  1. Na ez itt a probléma… amikor nem a rendező hozza az ötletet, forgatókönyvet, víziót, hanem a producerek akarnak, mint Jani a wc-n…
    De örvendjünk! Màr a rendező megvan!
    Hurrá!

  2. Ha nem barmolják el, felőlem jöhet.. de úgyis elbarmolják.
    Épp most olvasom a Langoliereket, és nem tudom felidézni, hogy gyerekként láttam-e a minisorit, mindenesetre pont tegnap emlegettem, hogy megnéznék belőle egy leporolt verziót.:D

    A Twister esetében kicsit más a helyzet, mert számomra mai szemmel sem tűnik gagyinak. Az akkori színészek, visual, trükkök tették igazán szerethetővé/azzá, ami. Nagyon sokszor láttam, nagyon szerettem, én is olyan viharvadász akartam lenni, mint Helen :D
    Ha manapság vászonra visznek egy ilyen filmet, abban nem hiszem, hogy lesz lélek, csakh minél nagyobb viharok legyenek, minél hátborzongatóbb pusztítást végezzen, mindent sima CGI-jal..de ne legyen igazam, lepjenek meg.

  3. Érdekes módon ezt az ötletet nem érzem olyan szentségtörésnek mint sok más reboot esetében.

    Voltam annó rajta moziban, még már szemmel is élvezhető, de semmilyen szinten nincs kötődésem hozzá, csak egy szórakoztató film volt. A szereplők szerintem full kétdimenziós figurák voltak, hiába bírom Helen Huntot és kedveltem Bill Paxtont.
    Abban nagyon igaza van az előttem lévőnek, hogy ott még amit lehetett, kezimunkával oldittak meg és csak ott CGI ahol ez kiderülhetetlen. (Korabeli írásokban mutatták, hogy igazi kamiont, alumíniumból készíttetett röptettek, vagy hogy igazi házon hajtottak keresztül, stb.) Na az újban attól tartok majdnem minden CGI lesz csak, ami tíz év múlva nevetséges lesz, míg a régi még ma is nézhető a sok praktikus effekt miatt.

    A rendező jó lesz egyébként. A vizuális látásmódja kiemelkedő. De pl a Tron Örökség esetén látszik a kegyetlen rossz CGI jeff Bridges, ami ugye nagyon rosszul öregedett.

  4. Tom: Pedig alapesetben ez így működik. A producert nem véletlenül hívják producernek, a rendezőt meg rendezőnek. Utóbbinak nyilvánvalóan a rendezés a feladata, nem a forgatókönyvírás, producerkedés stb. Persze erre is van bőven példa, de nem ez az alapfelállás.

  5. Z0I1: A CGI Jeff Bridges már annak idején is ékes példája volt a komputeranimált emberek látványa okozta uncanny valley-jelenségnek, és ebbe azóta is rendre beletörik a filmesek bicskája, néhány kellemes kivételtől eltekintve pl. Joe Pesci + Al Pacino az Irishmanben vagy még Kurt Russell is egész jól nézett ki megfiatalítva a Galaxis őrzőiben.

  6. Hádész:
    szerintem normális esetben ez úgy működik, hogy az írók bombázzák a producereket az ötleteikkel, vagy a producerek vadásszák a forgatókönyveket, és eldöntik, melyikre adnak lóvét.

  7. hkim: De ez még nem ugyanaz, hogy a rendező csinál mindent is. Nyilván ha a producerek elé kerül egy jó ötlet, forgatókönyv, akkor megcsinálják, vagy ha bennük merül fel az igény valamire, akkor keresnek a témában egy forgatókönyvet, vagy bekérnek egyet.
    Ebben az esetben látták a producerek, hogy ez a téma most nagyot mehet, van elképzelésük, miért ne csinálhatnának filmet? Ez a dolguk. Ha meg nem lesz jó forgatókönyv, simán elhalhat a dolog. Az még nem garancia a sikerre, ha a forgatókönyvíró vagy a rendező veti fel az ötletet először.

  8. Kedves Hádész!

    Szerinted a legnagyszerűbb alkotásokat, amik aztàn kultfilmmé válnak, a producerek kezdeményezik? Tényleg így gondolod? Lehet, hogy mègis az a maradandó, amikor az alkotó egyben a forgatókönyvíró és rendező egy személyben, aki kèsőbb házal a producereknèl, hogy adjanak rá pénzt?
    Lehet-e, hogy a kedves producerek által indukált “művek” a fröccsentett műanyag kategóriájàa tartoznak javarészt?

  9. Attól tartok nem egy a kulturális merítésünk, emiatt nincs köztünk metszet, de sebaj! 😉

  10. Valami miatt pont tavaly néztem meg a régi filmet, még csak moziban láttam anno. Szerintem semmi baj vele, látványban is ott van még mindig. Ja, igen, a tornádós-pénzrablós film miatt újráztam, hogy legyen viszonyítási alapom.

  11. Próbálták már: into the storm. Jó volt? Max. közepes. A Twister-t nehéz lesz újra csinálni, akkoriban az is volt akkora flash mint a Jurassic Park a CG tornádói annak is megállják a mai napig a helyüket. Most meg majd 5x többet akarnak majd mutatni és egy szívtelen nagy katyvasz lesz amin sok renderfarm izzadt feleslegesen.

  12. It’s the end of the world, as we know it! Üvölt az az REM, a csapat kocsikba pattan és vágtat át az amerikai földutakon, a szemét Cary Elwes a nyomukban a csúcstechnikával, potyognak rájuk a traktorok miközben Bill Paxton és Helen Hunt torzsalkodik, Philip Seymour Hoffman mániákusan nevet és jönnek a tornádók! Az autósmozis jelenetet gyakran előveszem, akkora hangulata van. Egy baromi látványos katasztrófafilm, aminek lelke van? Igen, ez a Twister. Ebben a világban már lehetetlen megismételni, de ha nem lesz nagyon gagyi, talán nem buknak vele nagyot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.