A Tenet 53 millió dolláros bevétellel nyitott

Mondhatnám, hogy újra itt a Boxoffice rovat, de igazából a fenti számadat összehasonlíthatatlan bármivel. A Tenet a nemzetközi piacon mozikban nyitott, és ennyit szedett össze 41 országban a Boxofficepro adatai szerint. A Dunkirk több helyen nyitott, és nemzetközileg alig 2 millióval fölötte hozott pár éve. Jó, rossz? Ki tudja. Csak a stúdió, de nyilván nem fogják megmondani, hogy ez a jelenlegi helyzetben számukra mit jelent ténylegesen.

Nekem az a tippem, hogy elfogadható szám, de a tartás, a második hét sokat jelenthet, hiszen igazi ellenfele nincs, legalábbis a New Mutants ehm, katasztrófálisan közepes fogadtatást kapott ahol már bemutatták.

Az biztos, hogy az emberek mentek a moziba, világjárvány ide-vagy oda. Ha nem szállnak el az esetszámok, akkor pár “beáldozható” film bemutatásával még javíthatnak az idei bevételeiken a stúdiók.

A főbb piacok a Tenetnél:

  • Anglia: 7,1M dollár (3,114 vászon)
  • Franciaország: 6,7M dollár (1,070 vászon)
  • Dél korea: 5,1M dollár (2,228 vászon)
  • Németország: 4,2M dollár (1,955 vászon)

24 hozzászólás a “A Tenet 53 millió dolláros bevétellel nyitott” bejegyzéshez

  1. Sokkal rosszabbra számítottam. Az érdekelne még, hogy a 205 milliós büdzséből mennyi ment el a marketingre, vagy az nincs is benne?

  2. blady: Az nem hinném, hogy benne volt. Jó eséllyel arra még ellocsoltak 100 milliót, és akkor lehet keveset mondtam.

    Egyébként az 53 milliós bevétel nem rossz, ha jól tudom valahogy 30-40 volt a szakértők becslése. A 2. hétvége beszédesebb lesz, mellette szól, hogy sokáig moziba lehet tartani nagyobb ellenfél nélkül.

  3. 1. a marketing szerintem inkább 300+ környékén lehetett, de lehet még ezzel is keveset mondtam.

    2. a bevétel jó, vagy sem – fene tudja. most ez sokatmondó kijelentés :) de tényleg. korábban filozofáltam arról, hogy mennyire érdemes mégis bemutatni a Tenetet, de szerintem végül elhibázott ötlet. ez egy 1 milliárdos bevételű mozi lett volna (nagyjából), még a vegyes fogadtatás mellett is, így viszont sokat buknak rajta.

    a nézők x százaléka (menny is lehet x?) akkor is távol maradna, ha azt mondanák, hogy teljes biztonsággal lehet mozizni a szigorítások betartásával. ez most nem az az időszak, amikor blockbustert kell moziba küldeni, inkább a régi dobozolt vackokat.

    3. A new mutants nem olyan rossz :) ahhoz képest mennyit tologatták, milyen kritikákat kapott és hogy kevesen mennek eleve moziba még a 7 millió is korrekt. lehet lett volna ez 20 is normális körülmények között.

  4. Durkáltam a (te)neten, több helyen is írták, hogy 800 milliós bevétel kell ahhoz, hogy megtérüljön a film, ahogy kivettem a cikkekből, ez nem azt jelenti, hogy ennyivel már nyereséges lesz, így jön össze a nullszaldó, ennek fényében nem elképzelhetetlen a 200-250 milliós vagy az abelh által belőtt 300 millás marketing sem.

    Az, hogy jó ötlet volt bemutatni a jövő kérdése, mi nézők jól jártunk, a WB esélyes, hogy annyira nem. Mindenesetre szerintem figyelni fogják a számokat mint mindig, amint elkezd csökkenni én biztos azonnal menteném amit lehet, és mehetne VoD-ra, vagy ha már ott van nekik az HBO Max akkor arra, akár ilyen gusztustalan +fizetős rendszerben, mint a Mulan a Disney+ra.

  5. Már épp akartam kérni, hogy legyen ilyen cikk :-)
    Köszi human!
    Érdekes lesz a lefutás, ennek kb a 18-20 szorosa kell legyen, hogy valamennyire örüljenek. 3-4 hét múlva okosabbak leszünk, addig is érdekes lesz figyelni a trendeket.

  6. Szerintem a WB tudja jól, hogy ez nem lesz nyereséges. A Tenet egy jó teszt, egy állapotfelmérésre, plusz most már meg kell mozgatni valakinek végre a moziipart, mert ez az egy helyben topogás senkinek sem jó. Ezt most benyelik, és a számokat látva be tudják lőni a számokat, de nem csak ők, a többi gyártó most árgus szemekkel figyel. Szóval, szerintem jó döntést hozott a WB. A Tenet egy jó “eszköz” erre, mert viszonylag nagy réteget érdekel normál esetben egy Nolan film. Mellesleg egy Tarantino film is jó lett volna indulásnak.

  7. Sparrow, szívemből szóltál.

    Szerintem 100%-ig biztos volt benne a WB, hogy veszteséges lesz, ettől függetlenül bármilyen hülyén is hangzik, Nolan tuti örül, hogy nagyvászonra küldték be. Nyakamat teszem rá, hogy nem lett volna olyan hú de nagy élmény a tévé előtt és ez amolyan visszacsatolást ad neki azok részéről, akik elégedetten távoztak a teremből, hogy érdemes még időt, energiát áldoznia abba, amit csinál.

  8. tegnap megnéztük, nagyon tetszett és kifele jövet a moziból pont erről beszéltünk, hogy sajnos nem fogja annyi ember látni a filmet, mint amennyinek látni kéne és megérdemelné :/

  9. Szombat este 6-an voltunk a teremben… szerintem a WB is számított rá, hogy itt nem lesz minden rendben a nézőszámmal.

  10. Én is inkább abelh véleményét osztom. Ez gond nélkül lehetett volna egy milliárd körüli film, ráadásul a Nolant övező állandó hype miatt ők simán megtehették volna, hogy akár egy teljes évig a fiókban porosodjon, mert a fanbase ugyanúgy rohant volna rá, ellentétben mondjuk a New Mutants féle filmekkel, amit már azok is elfelejtettek, akiket alapból érdekelt volna.

    Kíváncsi leszek, hogy mennyin áll majd meg, de szerintem ezt a pénzt egy streaming bemutató is hozta volna…

  11. Kíváncsi leszek milyen számokat hoz az amerikai piac.

    @Bob:
    Azért azt is kalkuláld be hogy ha hat teremből ötben ugyanazt adják mert nincs konkurens film akkor jobban eloszlik a jelen helyzetben megcsappant közönségszám is.

  12. [a halálhírről: megérintett, de nem hozok le ilyet, mert hiába igyekszem a híreket tényleg megírni, ez szerintem domnálja a napokat és nem illene ide annyira, + engem mindig elszomorít az is, aki kimarad a nagy helyeken, viszont mindenki meg szinte kitenne egy blogot, csak az utóbbi hónapok hatalmas veszteségei: Jerry Stiller, Joe Ruby, John Cazale, Wilford Brimley, Olivia de Havilland, Joel Schumacher, Kelly Preston, John Saxon, Ennio Morricone, Sir Ian Holm, és természetesen Chadwick Boseman]

  13. abelh: szerintem csak arról szól a bemutatás, hogy kicsit pofozzanak a WB idei számain.

  14. [Hülyén fog hangzani, de kösz ezt a halálhíres megjegyzést, Human (akár külön poszt is lehetett volna belőle, így kevesen látják), mert végre tisztába tetted a dolgot, hogy miért nincsenek fél mondatok még a “fontosabb” halálesetekről sem. Az utóbbi időben Morricone meg nem említése volt ilyen nálam, hogy miért csináltál úgy, mintha nem a világ egyik legnagyobb filmes ikonja távozott volna, de így – még ha egyébként nem is értek veled egyet az ignorálásban – már érthető a dolog. :) ]

  15. Indulásnak jó ez a nyitány.
    Kérdés, hogy a következő egy hónapban mit csinál.
    Október elején, jön a WW1984, addig jelentős premier nem lesz.
    Plusz hiába megosztó film, de a negatív kritikák, inkább arról szólnak, hogy Nolanhez képest nwm jó film, de mindenképp moziban nézős.
    Szerintem megjósolhatatlan most, hogy meddig jut el

  16. Human:

    simán lehet, hogy igazad van és kell bizonyos piaci részesedés még ilyen gyér bevételű év mellett is, bizonyos bónuszok kifizetéséhez.

    érdekes, de ha emiatt be kell áldozni egy Nolan filmet, vagy a WW2-t (mert ugye más nagyobb kaliber már nincs idén náluk), akkor mit érdemes választani. A WW2-t lehet tologatni, mert úgyis csúszik az egész franchise, de közben meg egy Nolan film mindig event marad, jövőre is, utána is. sőt a Tenet hype-ja valószínűleg komolyabb marketing ráfordítás nélkül is a víz felett maradna.

    nem tudom egyáltalán volt-e ilyen döntési kényszer, de elképzelhető. ugyanakkor meg kérdés ez mekkora ütés Nolannek. szerintem a Tenettel már kicsit túlhúzta a standard történetmesélési szabályokat és ha nem robbant kasszát lehet nem sok esélye lesz már így filmet forgatni, hogy tessék 200 millió és azt csinálsz, amit akarsz. ha a Tenetet normál körülmények között mutatják be, és szépen tejel, akkor minimum egy húzása biztosan lenne még.

  17. [Human, természetesen megértem és tiszteletben tartom az álláspontodat, de szerintem egy halálhír remek alkalom arra, hogy az elhunyt *életét* ünnepeljük, és felhívjuk olyasvalaki munkásságára a figyelmet, akiét jópáran meg sem ismernék másként. Olivia de Havilland neve pl. sokaknak nem mond semmit – a legtöbben az Elfújta a szélből sem az ő nevét jegyezték meg elsősorban -, mert Hollywood hőskorának volt egyik meghatározó és elismert színésznője, de talán épp a mostani körülmények a legjobbak arra, hogy elővegyünk régebbi filmeket, és tisztelegjünk azok előtt, akik lerakták az alapokat. Persze egy Boseman más tészta, mert ő fiatalon távozott közülünk, de valószínűleg róla is lehetne mit írni, hogy mit csinált a Fekete párduc előtt. De mindez csak egy zárójeles gondolat.]

  18. abelh: én mindenképp a WW84-et áldoztam volna be, de lehet ezért sem vagyok stúdiófejes :) cska művészileg szerintem a Tenet jobban elspoilerezhető, ezért akit csak a rejtély érdekelt már elolvashatta, hogy ne maradjon ki, és így már simán megvárja a házimozit. A WW84 viszont fasza kikapcsolódás, popcorn, nyilván van benne komoly téma, de közelebb áll a hagyományos blockbusterséghez.

  19. Abelh: ha a Tenet nem lesz akkora siker azt a stúdió is tudja,hogy minek köszönhetően. Azt gondolom Nolannak gond nélkül megadják legközelebb is a 200 millát.

  20. abelh:

    Minden tiszteletem a Tiéd, mert tényleg vágod a BO-témát oda-vissza, de szerintem, ha a Tenet teszem azt, “csak” 500 milliót hoz világszerte, még pont azt fogják mondani, hogy Nolan egy zseni, aki a COVID19 közben is kasszát tud robbantani. Elhiszem, hogy így még a mozis pályafutása során veszteséget termel, de a végén, már így biztosan pozitív lenne a mérleg. Szóval, szerintem, bármikor máskor is kaphat 200 milliót egy egyéni projektre. A Tenet esetében, amit igazán hiányolnék a Warner helyében, hogy egy igazi világsztár sem játszott benne, mert Washington napjainkban még nem az, Pattinson a Batman után lesz az újra, Branagh rétegfilmes inkább, mint kasszamágnes, a többiek pedig tényleg inkább megbízható mellékszereplők.
    Ha a filmben lett volna egy DiCaprio, vagy műs hasonló világsztár – mondjuk egy Tom Cruise, vagy nem is tudom még ki jöhetne szóba – akkor ez a film még nagyobb siker lehetne.

    Így is szuper volt, és sok-sok év után filmet újranéztem moziban, de szerintem a 800 millió a jelenlegi helyzetben nem reális vágy, de az 500 szerintem becélozható.

  21. Debickiben én sokkal többet látok, mint megbízható mellékszereplő. Tom Cruise-t meg bármennyire is csípem, nem illik bele egy Nolan filmbe:D próbálom elképzelni vele a Tenetet pl, de nem megy:D

  22. blady: az a vicc, h nem vicc: számomra Washington volt olyan szinten semmilyen, hogy ezen Cruise csak húzhatott volna, ráadásul akkora név, hogy BO szempontjából komoly generátor hatása is lehetett volna.

  23. Nahát igen, kicsit még messze van Denzeltől..
    Neki szerintem ez lesz a veszte, hogy bármit csinál, állandóan az apjához fogják hasonlítani.

    Nekem vele sem volt bajom.

    Amúgy a film átlépte a 100 milliót, kínaiknál közel 9-cel nyitott

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.