Denis Villenueve szerint annyi a Dűne filmeknek

A Variety leközölt a Dune rendezőjétől egy vélemény cikket, amiben Villenueve azt írja, hogy a Warner a mozi+streaming közös premierrel tulajdonképpen kinyírta a franchiset. Ahogy Nolan, úgy ő sem fogta vissza magát a kritikájában.

Azt is említette, hogy a streaming magában egyszerűen nem tudja eltartani azokat a blockbustereket, amiket megszoktunk. Ezzel amúgy teljesen egyetértek, ha csak streaming lesz, akkor esélytelen, hogy 250 milliós filmek készülnek majd.

With this decision, AT&T has hijacked one of the most respectable and important studios in film history. There is absolutely no love for cinema, nor for the audience here. It is all about the survival of a telecom mammoth, one that is currently bearing an astronomical debt of more than $150 billion. Warner Bros.’ sudden reversal from being a legacy home for filmmakers to the new era of complete disregard draws a clear line for me. Filmmaking is a collaboration, reliant on the mutual trust of teamwork and Warner Bros. has declared they are no longer on the same team.

Streaming services are a positive and powerful addition to the movie and TV ecosystems. But I want the audience to understand that streaming alone can’t sustain the film industry as we knew it before COVID. Streaming can produce great content, but not movies of “Dune’s” scope and scale. Warner Bros.’ decision means “Dune” won’t have the chance to perform financially in order to be viable and piracy will ultimately triumph. Warner Bros. might just have killed the “Dune” franchise. This one is for the fans. AT&T’s John Stankey said that the streaming horse left the barn. In truth, the horse left the barn for the slaughterhouse.

human
írta
2020. 12. 12. 03:45
megjelenés
42
hozzászolás


42 hozzászólás a “Denis Villenueve szerint annyi a Dűne filmeknek” bejegyzéshez

  1. Hat ha Sicario es Prisoners minoseg akkor kar erte. De gyanitom hogy Blade Runner sequel minoseg inkabb, akkor meg valoszinu nem kar erte. De majd adok neki egy eselyt azert rs megnezem.

  2. Bírom amikor a gazadagok panaszkodnak hogy kevesebb pénz jut nekik yachtozásra.

    Mert szerintem itt a rendezők 90%ának csak az a baja, hogy nem kapnak streamngból részesedést.

  3. @BDJG: szerintem abból a szempontból rosszul látod a problémát, hogy a rendezők nem a pénz miatt siránkoznak, ha így lenne már rég összefogtak volna egy nyílt levélben

    egy filmnél ugyanis a sztárszínész, a húzónév, aki a legtöbbet keresi, a rendező csak a sokadik a sorban, hiába ő rántja össze a filmet, szóval itt nem pénzügyi vonzata van a dolognak, mert akkor nem most pattant volna ki a felháborodás, ez tisztán a streaming miatti piaci változásokról szól, illetve arról, hogyha mozikban menne a film, nyilván sokkal többet hozna anyagilag, amit hidd el, Villeneuve nem yachtozásra költene, hanem a következő részt készítené elő

    ugyanis a Dűnét alapból nem egy filmnek szánta, de most veszélyben érzi a folytatásokat, joggal, mert online nem fog milliárd fölött termelni, akárhogy számolnak

  4. De a kettő szerintem nem zárja ki egymást – aki eddig is járt moziba az továbbra is fog ha COVID lemegy, haverokkal elmenni meg családdal még mindig jó dolog lesz. Aki meg otthon akarta megnézni az otthon fogja nézni ugyanúgy, szerintem most is vannak filmek amiket mindenki csak “torrentékára” hagy.

    Egyébként pont a Dűne olyan film, ami szerintem egyáltalán nem garantált, hogy kaszálna rendes körülmények között sem, lásd Blade Runnert is – igen, nagyon jó film, de elég réteg is és a general audience nem feltétlen ül be rá, akikből meg a legtöbb pénz van. Szóval még egy csak mozis release esetén sem lenne garantálva a folytatás.

    És igen, stúdió rossz, de valljuk be, ez még covid nélkül is egy 1-2 éven belül megérkezett volna, hiszem a streaming piacon egyre nagyobb a verseny és villantani kell az exkluzivitást.

  5. De miért is kerülnek 200+ millióba (plusz marketing költség) a “nagy” blockbusterek? Miközben az elmúlt években (is) számtalanszor láthattuk, hogy hogy ennek az összegnek a töredékéből vizuálisan nagyon erős, látványos, okos és szórakoztató filmek készültek.

    Szerintem éppenhogy semmi szükség 200+ millióból készülő filmekre és azáltal hogy a jövőben nem tudnának majd ennyi pénzt rááldozni egy filmre, jönne a brainstorming hogy lehetne kevesebb pénzből megoldani, ez pedig véleményem szerint új gyártási megoldásokat, technikákat generálna, amiből végül profitálhatna az ipar.

  6. Ma már ott tartunk, sokszor néz ki olyan jól egy sorozat, mint egy mozifilm. Nincsenek benne még mai napig olyan monumentális jelenetek, mint nagyvásznon és annyi speciális effekttel sincs telepakolva, mint egy blockbuster, tartalmilag lekörözi a mozifilmeket. Ezért van sokszor, inkább megnézek előbb egy sorozatot, mint egy mozifilmet. Utóbbi években az MCU nagyobb volomenű filmjei tudtak becsalogatni a moziba. Nem tudom egy Dűne mennyire érdekelt volna nagy vásznon.

  7. Annak ellenére, hogy Nolan és Villenueve a kedvenc rendezőim, már unom a picsogásukat, és az arroganciájukat. Ezek hol élnek? Valami másik valóságban?

    Fogalmunk nincs h mi lesz jövőre, működni fog-e a vakcina, lesz-e elég vakcina, mutálódik-e a vírus stb. Totálisan bizonytalan a jövő, még az is lehet h csak hosszú évek múlva áll vissza a rend )ha visszaáll egyáltalán) Ezek meg azon sírnak, hogy a mozi mellett streaming platformokra is felkerülnek a filmek?

    Mégis mit csináljanak a stúdiók, tárolják a filmeket akár 2023-ig dobozban? Valaminek történnie kell, és örüljenek neki h legalább van rá mód, hogy a közönség megnézze a műveket.

    HOzzáteszem a Dűne sajnos eleve buásra volt ígérve, nálam ugyan a várólista tetején van, de ezt senki nem hiszi el h manapság milliárd közelébe mehet egy filózós scifi királydráma? Még az INterstellar is csak 690-et hozott békeidőben….

    A másik, ahogy előttem is mondják, mégis miért kell eltapsolni 200+ milliót egy filmre, amikor sorozatok teljes évadai jönnek ki 50 millióból rohadt jó látvánnyal.

    Azért az köztudott h a filmesek a legnagyobb pénzpazarlók. Ideje lenne megtanulni spórolni, és pl mondjuk nem kéne komplett több millió dolláros díszleteket felhúzi olyan jelenetekért, amik aztán be se kerülnek a végső vágatba stb…

  8. “aki eddig is járt moziba az továbbra is fog”

    Na igen, szeretem ezt az optimizmust :)
    Abban a pillanatban hogy valami streamingen is megjelenik, elveszti a mozizás a presztizsét …

    Ma már vannak olyan hangtechnikák háztartásokban ami lekörözi a mozit, a jobbnál jobb TV-kről vagy projektorokról nem is beszélve.

    5-6 fő simán összeül egy nagy hd tv elé 1 jegy áráért…

    Jogos a mozik felháborodása. Vannak filmek amiknek igen is kell hogy ideig óráig csak mozikban jelenjenek meg.

  9. Szerintem pont Christopher Nolan-nél fordul át visszájára a történet, hogy mennyit érdemes egy filmre költeni. Én meghajlok a csávó előtt, hogy tényleg mindent amit lehet, praktikus effektekkel próbál megoldani, és lenyűgözően néznek ki ezek a filmek, de azt hiszem, ő is túllépett egy határt ezzel és már csak azért csinálja, mert megteheti. Holott lehet, hogy olcsóbban, gyrosabban és praktikusabban meg lehet oldani mondjuk CG-vel. Persze, inflálódik a dollár, meg minden, de amíg 25 éve ájuldoztunk, hogy a True Lies 100 millióba fájt, tizeniksz éve meg azon, hogy a T3 200-ba, ezek ma már csak rutinszámok egy blockbuster esetében, a Marvel-filmek kerülnek egyenként ennyibe kb. és jön belőlük több egy évben (na jó, a Covid miatt most szünet van ebben).

    Nem tudom, hogy pl. a Mandalorian-sorozat mennyibe kerül (persze biztos piszok drága egy szimpla sorozathoz képest), de elképesztő, hogy mit raknak a tévéképernyőre, tudva, hogy hogyan csinálják.

  10. @BDJG szerintem ezt a panaszkodást nem lehet egyszerűen a pénz számlájára írni. Pl.: Nolan és Villenueve esetében két olyan emberről beszélünk, akik az egész életüket feltették a filmrendezésre, és ráadásul elég jól is csinálják. Gondolom, volt is egy tervük a következő pár évtizedre, hogy hova akarnak eljutni, miket szeretnének még elérni, és úgy tűnik ez az egész épp most dől össze. Elképzelhető, hogy ilyenkor az ember egy kicsit csalódott, és ha teheti, ennek hangot is ad. Hozzátenném, hogy most sokan vannak így ezzel. Vendéglátásban, szórakoztatóiparban dolgozó emberek tömegei panaszkodnak ugyan így, csak eléjük nem ugranak riporterek minden sarokból, hogy lejegyzeteljék magvas gondolataikat.
    Hogy ez a változás nekünk jó lesz-e, vagy rossz, az már más kérdés. Pl. pont a két említett rendező bizonyította már, hogy tud az idővel zseniálisan játszó filmet készíteni 9 millióból is (Mementó) és nem kell hozzá 200 milla (Tenet), vagy elgondolkodtató sci-fit 50 millából (Érkezés) és nem kell hozzá egy Szárnyas Fejvadász budget. De azok a rendezők, akik eddig csak azért tudtak nézhető filmet készíteni, mert kaptak egy zsák pénzt robbanásokra, meg ismert színészekre (lehetőleg minél kevesebb ruhában), azoknak lehet most új munka után kell nézni.

  11. Ertem en, hogy ovatos a Villenueve. Ha a Netflix filmgyartasabol indulunk ki, ok tenyleg keves penzt adnak a latvanytervezoknek, jelmeztervezoknek, vagoknak es operatoroknek, ami megmutatkozik az osszes Netflix limonade film minosegen.

    De konyorgom ez a Warner! A vilag egyik legnagyobb studioja az ovek, es folyamatosan terjeszkednek.

    Erdekes, hogy a feher ferfi rendezok egyedul, akik nem orulnek a streaming bulinak. A specialis effektesek, operatorok, irok, jelmezesek, sminkesek, latvanytervezok, szineszek mind felszalltak mar a vonatra. Tovabbra is azt erzem, hogy ez presztizs onkielegites a feher ferfi rendezok szamara, es most sirnak, mert szerintuk elveszik a jatekukat.

  12. Robit: “megmutatkozik az osszes Netflix limonade film minosegen.“

    Ja, tényleg elég vacakul nézett ki pl a Mank, a Chicago 7, az I’m Thinking of endig this, a Devil all the time vagy a The King…. nem beszélve a mindhunter, Queen’s Gambit, Crown, Stranger Things, end of the fucking World stb limonadékról

    Viszont azzal a részével nagyon egyet értek h úgy viselkednek mint akinek elveszik a jatékát.

  13. 11:
    Ez engem érdekel, hogy a többi filmes szakma képviselői már lelkendeznek, biztos tudsz rá mutatni valami forrást is.

    Azt már máshol is olvastam, hogy covid nélkül, rendes mozibemutatóval is BIZTOS, hogy a Dűne buknaés mem fog elkészülni a második fele. Akik ennyire biztosak benne, mégis mi alapján?
    Denis Villenueve ennyire hülye lenne, hogy azért szerződik a Legendaryval a film elkészítésére mert ők adnak esélyt neki, hogy két részre szedje, de közben tuti bukó és félbemarad az egész évek óta dédelgetett projektje? Mert ha ti ennyi infóból ilyen tisztán látjátok, hogy bukás, akkor DV is a stúdió is tisztában van vele már a projekt kezdete óta, ami színtiszta önygilkosság és nettó hülyeség lenne a részükről.

  14. 11. Robit
    Sikerult 2 nyilatkozatbol egy sexista, rasszista kovetkeztetest levonni. Gartula. Igen biztos csak a feher ferfi rendezoket zavarja, hogy az a szakma amire az életük rament megvaltozik, es mar nem 20 evesen kell nekik is valtozni.

  15. Személyes vélemény, de ne milliárd dolláros fos szuperhős CGI szarokat gyártsanak, hanem kevés pénzből jó filmet. Pl. Sicario papíron $30M-ből ha már valaki itt megemlítette. És még lehetne sorolni. Legyenek tehetséges rendezők meg tehetséges színészek ne pedig random színésznőcskék akik a megfelelő hotelszobába jártak széttenni a lábukat majd 10 évre rá telesírták a világot hogy ők amúgy nem k*rvák hanem meg lettek erőszakolva…

  16. “Bírom amikor a gazadagok panaszkodnak hogy kevesebb pénz jut nekik yachtozásra.”

    ezt nem látom benne, talán ha te panaszkodsz valamire az mindig a te zsebedben levő pénzről szól?

    Ha valamire, akkor arra panaszkodnak, hogy a nagyszabású ötletek nem valósulhatnak majd meg, egy Dune/Inception sosem készül el 30 milliós budgetből, akármit is írtok. De igazából elég csak megnézni a viszonylag olcsó Bad Boys 3 és a drága Bad Boys 2 kinézetét, hogy ne csak a panaszkodókat említsem. Vagy az Old Guardot össszehasonlítani bármelyik MCU filmmel. Ha nem szembetűnő a különbség (csak kinézetre gondolok, nem sztorira, és az MCU még csak nem is a csúcs, sok filmjük vizuálisan közepes), akkor nektek érdektelen a téma, élvezni fogjátok ami jön.

  17. “De a kettő szerintem nem zárja ki egymást – aki eddig is járt moziba az továbbra is fog ha COVID lemegy, haverokkal elmenni meg családdal még mindig jó dolog lesz. Aki meg otthon akarta megnézni az otthon fogja nézni ugyanúgy, szerintem most is vannak filmek amiket mindenki csak “torrentékára” hagy.”

    Aki a fővárosban él annak lesz lehetősége moziba menni. A 8 millió vidéki pedig majd megoldja, hiszen ott nem lesz anyagilag értelme fenntartani a mozikat.

    “Egyébként pont a Dűne olyan film, ami szerintem egyáltalán nem garantált, hogy kaszálna rendes körülmények között sem”

    Senki sem mondta, hogy azt tenné, ellenben így már esélye sem lesz kaszálni, ami különbség.

    ” ez még covid nélkül is egy 1-2 éven belül megérkezett volna”

    ezt végképp nem tudom honnan veszed, a Disney tervein látszik, hogy milyen lassú folyamat lett volna a stream nagyobb térnyerése a Covid nélkül.

  18. “De miért is kerülnek 200+ millióba (plusz marketing költség) a “nagy” blockbusterek? Miközben az elmúlt években (is) számtalanszor láthattuk, hogy hogy ennek az összegnek a töredékéből vizuálisan nagyon erős, látványos, okos és szórakoztató filmek készültek. ”

    vannak történetek, amikhez ennyi kell, tényleg. Pont erről ír a rendező fenn? Igen, lehet kreatív közepes költségvetést csinálni, de azért az is behatárolja a dolgokat – ellenben ha megnézed, inkább az lesz hogy a megszokott történeteket most majd kevesebb pénzből oldják meg.

  19. “Ma már ott tartunk, sokszor néz ki olyan jól egy sorozat, mint egy mozifilm. Nincsenek benne még mai napig olyan monumentális jelenetek, mint nagyvásznon és annyi speciális effekttel sincs telepakolva, mint egy blockbuster, tartalmilag lekörözi a mozifilmeket.”

    nem érzed az ellentmondást? Felsorolod miért nem néz ki olyan jól :D nyilván én is sok sorozatot nézek, pont ezért egyértelmű, hogy nagyon kevés sorozat néz ki mozifilm szerűen, és még akkor is több a töltelék benne, csak egy évaddara után nem emlékszik az ember, hogy összesen annyi nagy jelenet volt 10 részben, mint egy blockbusterben 2 óra alatt. Ha csak a látványról beszélünk.

  20. “amikor sorozatok teljes évadai jönnek ki 50 millióból rohadt jó látvánnyal. ”

    melyikre gondolsz, aminél tudjuk, hogy ennyi volt egy évad és marhajól nézett ki?

  21. “Nem tudom, hogy pl. a Mandalorian-sorozat mennyibe kerül (persze biztos piszok drága egy szimpla sorozathoz képest), de elképesztő, hogy mit raknak a tévéképernyőre, tudva, hogy hogyan csinálják.”

    jó példa, a kihalt díszletek, kevés statisztás jelenetek, a 45 percben 1 akciók, azok sem mindig nagyszabásúak. És ez is valmai 150 milliába fáj évadonként, bár nem emlékszem a teljes összegre. És ez a BLOCKBUSTER sorozat. Egy Rogue One kinézetéhez képest érezni a minőségbeli csökkenést. Mindezt tényleg úgy, hogy pl a Rogue One-t tudjátok, hogy nem kedvelem.

  22. Borzasztó hír. A streamingnek nem szabadna megölnie a mozikat. Vannak filmek, amiket jó otthon nézni, de a mozi élmény az egy teljesen más kultúra.

  23. Nem véletlen, hogy azok a rendezők szólalnak fel a legjobban a WB ellen, akik ma a legeredetibb filmeket készítik és stílusukkal kitűnnek az tömegből. Érdekes, hogy sokan őket támadják egy arctalan stúdióval szemben. Persze az egyediség megosztó.
    Sajnos úgy látszik, hogy nem azért vannak bukásra ítélve, mert a pézemberek megfolytják őket, hanem azért mert Marvel-féle kiszámítható, agyonfókuszcsoportozott, mindenkinek bejövős, polcról leemelhető rendezőkkel készített iparostermékekre van szüksék, nem egyedi filmekre, ami vagy tetszik valakinek, vagy nem.

  24. OK, szerintem vegyétek figyelembe, hogy ez a 2 rendező, akik pont hosszú távon dolgoznak együtt a Warner Brothers-zel. Nolan évek óta a Warner-nél csinálja a filmjeit (az Interstellar-nak a Paramount forgalmazója volt, nem gyártója), Villeneuve pedig a Szárnyas Fejvadász 2049 után most egy 2 részes Düne adaptációt szállít a Warner-nek.
    Elismert, népszerű rendezők, de lehet, hogy most mindketten azon agyalnak, hogy kénytelenek lesznek egy másik stúdióhoz átszerződni a jövőben, amelyik hajlandó lenne finanszírozni a filmjeiket és nem túl sok a lehetőség.
    A Disney/Fox gondolom kilőve, Warner-nél a fentiek miatt áll a bál, marad a Sony, amelyik tutira nem fog 200 millát adni filmekre, illetve a Paramount, ami kifejezetten szarul áll anyagilag. A kisebb MGM-et vagy Lionsgate-et inkább nem is kell említeni.
    Netflix?

  25. Én ezt a picsogást már tényleg nem értem.

    Eddig az tette tönkre a mozit, hogy nem éri meg komolyabb hangvételű, kis költségvetésű filmeket gyártani, és kezdett átállni minden nagyobb stúdió az évente kevés, de nagyrészt bugyuta és nagy költségvetésű filmekre. Most meg az a baj, hogy kisebb költségvetésű, és nagy eséllyel kevésbé kisgyermekeknek szóló darabok születhetnek.

    Kezdem azt érezni, hogy ha van rajta sapka, akkor az baj, ha nincs, akkor az…

  26. 11. @DJ Tomek: Az altalad felsorolt filmek nem a netflix atlag kinalatat adjak. En a limonade filmekre gondolok, mint a tomerdek tini vigjatek, romantikus sorozat es akcio fimmek. Egytol egyik mind a videoteka also polcanak a kinalataval vetekszenek a minosegukben. De ilyen nagy koltsegvetesu event-filmek is mint a Hillbillly Elegy is pocsekul vannak osszerakva. A vagas es az operatori munka valami iszonyat amator egy ilyen atlagos award season dramahoz kepest.

    14. @reatard: Ha megnezed az eheti Disney Investor Day-en bejelentett a DisneyPlus-ra erkezo uj tartalmakat, mind Marvel mind Star Wars szempontjabol, akkor lathatod, hogy csupa-csupa friss uj rendezok es keszitogarda van a projektekhez csatolva.

    15. @lordboxi: Nem szexista es nem is rasszista a kommentem, hanem realista. A felesegem rendezo, akinek az apukaja Palesztin szarmazasu. Iszonyat nehezebb rendezoi munkat kapnia meg felig amerikai allampolgarkent is nokent, mig egy feher ferfinak, akik a szakmat dominaljak, akiknek sokkal-sokkal konnyebb. Ne erts felre es kerlek ne forgasd ki a szavaim, nem a feher ferfi rendezokkel van a bajom, csak lathatoan egyedul ok nyilatkoznak hangosan nem-tetszesukrol. Szinesboru vagy noi rendezok sokkal nehezebben szerzik meg a rendezoi munkaikat, es inkabb nem adnak hangot a velemenyuknek, mert ugy erzik kockaztatnak a munkajukat. Patty Jenkins-t senki nem latja hangosan panaszkodni, ugye?

  27. 22. @human: Valid, amit irsz, de vedd figyelembe, hogy az ILM LED stage egy teljesen uj technologia. A CGI is oriasit fejlodott Lucas prequel trilogiaja ota. Szerintem kifejezetten a jovobeni filmek javara valik, hogy kiserleteznek ennek az uj technologianak a hataraival. Masfelol kerdes, hogy nem kezdik-e a hatekonysag javara abuzalni a technologiat, es megmarad ez a kihaltsag. Remelem nem, de megvan a veszelye.

  28. “Patty Jenkins-t senki nem latja hangosan panaszkodni, ugye?”

    mert most kapott egy csomó pénzt, hogy a Wonder Woman 2 mégsem moziba kerül, és a Disney bejelentésen láthatóan mozifilmes az övé, az lesz a következő nagy Star Wars a sok sorozat után/mellett.

    De abban igazad van, azért vannak csöndben, mert nem mernek nekimenni egy nagy stúdiónak, mert amúgy is kevés lehetőségük van, nehogy a negatív viselkedéssel elússzon valami.

    Ellenben azért nem állnak valaki másnak a “csak a pénzről szól” érvei, mert ha csak a pénzről szólna, akkor Nolan semmiképp nem nyilvánosan szólalt volna fel azon stúdió ellen, akik kb a Batman Begins sikere óta folyamatosan pénzelik a nagyszabású kicsit kísérleti projektjeit.

    Viszont arra még mindig várjuk a linkeket, ahol a szakma többi része örül a döntésnek, kivéve az említett 2-3 rendezőt.

    “Mar o sem tudja honnan fogadjon el penzt. Mert ehhez kepest a Netflixnek fog gyartani uj tartalmat:”

    de hát ez is a vita, amikor előre streamingre szerződsz az tök más, mint amikor mozifilmet csinálsz. (Ez néha a műveken is meglátszik, pl a Quibi felhozatala tökéletes példa erre:)

    Más: a Hillybilly Elegyvel nem értek egyet, simán Green Book minőség volt technikailag. Viszont a blockbuster 200 milliós vitában nem tudom mit keres, ahogy a Chicago 5 vagy a Da 5 Blood sem. A Blockbuster vitába az Extraction (korrekt), az Old Guard (tv film minőség), a 6 Underground (nem ért fel a mozis Bayhez) illenek. És abban igazad van, hogy bár igyekezett velük a mozi alternatívája lenni a Netflix, de nem nőttek fel tényleg oda. Ezeket is csak presztízsből csinálták, hogy “náluk is van”, de valójában 200 milliós filmeket ők sem akarnak csinálni, ha nincs a mozi amivel versenyezni kell.

  29. @human: én nem számítok arra hogy ez alapján a blockbusterek olcsóbban fognak fognak kinezni. Az elmúlt évek egyik leglatványosabb filmje a Mad Max:Fury Road volt (imdb szerint 150 millióba került) igaz azóta eltelt 5 év de ha ezt a filmet ilyen látványvilaggal ki tudták hozni ennyi pénzből, akkor én azért túlzásnak érzem itt bizonyos filmek gyártási költséget. Főleg hogy a Fury Road látványban kb. majdnem mindent ver az elmúlt 5 évben ami 200+ millió dollárból készült.
    Eddig a stúdió adott 250 milliót egy filmre amiben bízott, hiszen úgyis viszahozza az árát, nyilván elkölöltöttek a filmre ezt az összeget, talán mégis kevesebből is kilehetett volna hozni a gyártási költségeket. Én csak laikusként járaton a szám, de az már jó ideje féltünt hogy egy film gyártási költségének nagysága nincs feltétlenül egyenes arányban azzal hogy mennyire látványos is az adott mű.

  30. ” de vedd figyelembe, hogy az ILM LED stage egy teljesen uj technologia. ”

    ezt tudom, de a múltkor volt videó, hogy ez is sok emberrel jár azért, csak most forgatás közben dolgoznak rajta, nem utána, szóval annyival nem olcsósít semmit, max hihetőbbé tesz

  31. @human: A Hillbilly Elegy-re reagalva: volt egy jelenet, amikor a kocsiban a fiatal gyerekszinesz (a magyar srac) es Amy Adams beszelgetnek es a kamera hol kint, hol bent van a kocsiban, es allandoan valtogatja ezeket. Ez rendezoi, operatori es vagoi szempontbol is iszonyat amator. Van egy olyan erzesem a Netflix produkciokkal kapcsolatban, hogy nem hozzaerto nem filmes haterrel rendelkezo Netflixes produkcios vezetok beleszolnak es siettetik ezeket a produkciokat. A color grading sem volt teljesen rendben a Hillbilly Elegy-ben. Nagyon szinvilagaban nem volt akkora kulonbseg a mult es jelen kozott — ez is elsietettnek tűnt.

    Amugy azzal en is egyetertek, hogy a Warner reszerol nem volt szep huzas hogy egyeztetes nelkul benyomta ezt. A Deadline-on volt most egy cikk, ahol a szineszek es rendezok kepviseleti ugynoksegei szemszogebol elemeztek, es reszukrol is buzlott ez a huzas.

    Szerintem amugy most fog kepbe kerulni az, hogy a moziknak ujra valami extrat kell nyujtaniuk, hogy az emberek elmenjenek az event filmekre, mint a Dűne is.

  32. robit: persze, 1-2 hiba biztos akadt, de a Holidate meg a többi tényleg limonádéhoz képest sokkal filmesebb volt.

  33. Egy-két ritka kivételtől eltekintve a moziban megtekintett blockbusterek megnézése után csak rossz szájízzel jöttem ki, az utóbbi tíz évben. Több százmilliós költségvetés ide vagy oda, nem garancia a minőségi filmre. Persze hogy változtatni akarnak a legfelsőbb szinten, de ennek sajnos nem lesz hatása magára a minőségi filmre, nem is ez a cél. Mivel a világjátékosok célja továbbra is a népek teljes atomizálása, így a mozi mint intézmény elavult lett, (azzá tették). Ki, hogyan vergődik az alkalmazottak között le se szarják, persze ezt természetes viselkedés részükről. Nehogy a farok csóválja már.

    Amúgy is az usának a mozi lesz a legkisebb problémája az elkövetkezendő öt évben amikor egyik polgárháborús helyzetből, a másikba találja magát. A nagy stúdiók valódi vezetői is tudják ezt, ezért próbálják biztonságba menekíteni az agymosó gépezetüket steaming szolgáltatásba csomagolva. Na persze jópénzért cserébe.
    Tetszik nem tetszik, ez van.

  34. Ne legyen már itt a világ vége! A járvány elmúltával majd jól leülnek újra tárgyalni a forgalmazók a mozihálózatokkal. Előbbiek most éppen szépen újrakeverik a kártyákat, amikbe beleraktak néhány extra ászt maguknak, ez erről szól.

  35. “Egy-két ritka kivételtől eltekintve a moziban megtekintett blockbusterek megnézése után csak rossz szájízzel jöttem ki, az utóbbi tíz évben. ”

    de hát ez így is marad, csak most még kevesebb pénzből készülhetnek majd.

  36. Szerintem érdemes elolvasni ezt a cikket is, ha érdekel még valakit, milyen hullámokat vet a Warner döntése:

    https://www.washingtonpost.com/business/2020/12/09/warner-hbo-move-angers-hollywood/

    “If they are sufficiently unhappy, actors could move to another studio for future projects, though their options may be limited. Sony Pictures could be an acquisition target, Paramount has flipped movies to streamers, and Disney tends to work with a tight circle of talent. Universal, for now, remains willing to play the theatrical game but only for the biggest movies. It recently struck deals with AMC and Cinemark that would give the chains three weekends of exclusivity but only for the biggest franchise films. (WB says it plans to return to theaters in 2022, but many agents remain skeptical.)”

  37. elmaradásban vagyok, nem olvastam még el minden kommentet.
    Azon csodálkoztam volna, ha nem szólal fel. A helyében valahogy így akadtam volna ki én is.:D
    Azon is csodálkoztam, hogy 3 évük van a Dűnében.

    Kezdtem anno örülni, hogy namajd most kivirágzik az autósmozik kora (jahát nincs kocsim, mindegy is:DDD), de ha keresztbe tesznek az anyacégek, hiába lenne sok autósmozi, ha nem lenne mit nézni/vagy lenne, de idő előtt kerül ki streamingre és ahogy fentebb írta valaki, a mozizás elvesztené a presztízsét – ugyanis hiába lennének sokan olyanok, mint én, hogy “nem érdekel, h kint van, akkor is nagyvásznon akarom látni”, több olyan típus van, aki könnyűszerrel engedi el a mozik kezét és a vele járó kiadásokat..

    továbbra is szomorú helyzet. Mondjuk az HBO-hoz képest a netflix szépen bebiztosította magát Fincherrel:D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.