A Warner és a jogi bajai

Előzmény: a Warner bejelentette, hogy 2021-ben az összes filmje moziba és streamingre érkezik egyidőben, ahogy a Wonder Woman 1984-gyel történt. Viszont erről nem egyezett meg senkivel, pedig sokszor a mozis forgalmazás sikere kapcsán plusz pénzek járnak a filmeken dolgozó rendezőknek, színészeknek, producereknek. A Wonder Womannál fizettek előre, de ugye a többiért nem.

Na ez az egész a Legendary-nak már akkor sem tetszett, és úgy tűnik a főleg általuk finanszírozott Godzilla vs. Kong kapcsán megegyezésre jutnak lassan a Warnerrel.

Viszont a Dűne bonyolultabb, hiszen amúgy is ősszel jön, pedig addigra már a vakcina miatt tuti nyitottabbak lesznek az országok és a mozijaik. Emiatt zajlik a vita, hiszen Villeneuve szerint mozis franchise, szóval épp a mozis ablakon, avagy azon nem tudnak megegyezni, hogy végül is akkor mennyit menjen vásznon exkluzívan, mielőtt megérkezik az HBO Max-ra. Ezen a tárgyaláson múlik valószínűleg a Mátrix 4 sorsa is.

Conversations regarding various theatrical windowing approaches are ongoing and it remains unclear which option will be acceptable to Villeneuve. Another potential issue: It appears Warners may have been using Dune images to promote its streaming service without approval.

THR

Mindez pedig azért érdekes, mert a Warner az elmondása szerint ugye “egyszeri alkalommal” a világjárvány miatt húzta meg a mozi+streaming dolgot, jószívűen ránk gondolt, de ha már különböző időkről tárgyalnak, akkor bizony itt is az a tervezett vég, hogy a járvány előtti 3 hónapig csak mozi, utána blu-ray ablak le lesz csökkentve a jövőben rendesen. Ugye az Universal ezen vitázott az AMC-vel, és ott végül megegyezésre jutottak.

Sőt, a linkelt cikk alapján a filmiparon belül mindenki csak reklámhúzásnak tartja a Warner bejelentését, aminek a költségeit akkor ideje benyelnie a stúdiónak, hogy is mondjuk szépen magyarul, ne más faszával verjék a csalánt.

human
írta
2021. 01. 09. 02:07
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a “A Warner és a jogi bajai” bejegyzéshez

  1. Mikor esik már le a bloggereknek, hogy egy film nem attól lesz sikeres anyagilag, hogy mennyi mozijegyet adnak el rá, hanem a mercsendájz a fontos. Nem jószívűségből jönnek a blockbuster filmek streamingre, hanem azért, hogy drágán megvedd a bábút, pólót, akármit. Saját családom példája, a verdák c. film, mi már több 10 ezer forintot költöttünk pólóra, tolltartóra táskára nem is tudom mikre, úgy hogy a nagyobb családomban nézve összesen ketten látták a filmet moziban, de ugyan ez volt most karácsony előtt, hogy minden baby joda terméket elvittek mindenhonnan.

  2. morden: egy csomó féle filmre (Disney/Pixar animációk, Marvel/DC, SW), de egy csomó filmre viszont abszolút nem. Lásd pl. Nolan (minusz a Batman trilógia), Scorsese, Clint Eastwood, Geroge Clooney vagy Tarantino rednezései, vagy a Dűne, vagy épp a Mátrix. És még sorolhatnánk.

  3. Ja, megnézném mennyi Remény rabjais meg Schindler listájás tolltartó meg baba van a piacon.

  4. Jó, de itt most kimondottan merch alapú filmekről van szó(Godzilla, Matrix, Dune), szóval a remény rabjais érvelés nem állja meg a helyét

  5. És mégis milyen Dune merchandise lesz szerinted, homokféreg hálózsák?
    Mert ne feledjétek, hogy noha két Dune film van betervezve, és a 2021es az első könyv felét dolgozza fel, nincs kikötve hogy a második a második felét dolgozza fel. Szóval ha az első nem lesz nagy siker (ami mozi nélkül valószínű) akkor ebben az évtizedben valsz már nem is lesz rendes további rendes feldolgozás. Mert ez a 2021es film nagy költségvetésű volt.

  6. Morden:

    “Mikor esik már le a bloggereknek, hogy egy film nem attól lesz sikeres anyagilag, hogy mennyi mozijegyet adnak el rá, hanem a mercsendájz a fontos. Nem jószívűségből jönnek a blockbuster filmek streamingre, hanem azért, hogy drágán megvedd a bábút, pólót, akármit.”

    de szerencsére megjöttél és feloldozod tudatlansága alól :)

    két dolgot fűznék ehhez:

    1. nem mindenhol annyira egyértelmű a merchandise licensing, mint pl. a Disney és a Frozen esetében. nézzük meg pl. kapásból a Pókembert, ahol már elcsúsznak az erőviszonyok a merchandise és a mozis bevételek tekintetében.

    ÉS más szereplők is vannak még, pont ezt emelte ki Human is, hogy más a részesedése az alkotóknak is, mint a gyártónak/forgalmazónak. pont ahogy a mozis bevételek sem egyenlően oszlanak el a befektetők között, hanem számos nem egyértelmű faktor befolyásolja őket, pl. első hétvége osztaléka, külföldi vs. belföldi bevételek, úgy a licensing (merchandising) sem fekete fehér sztori.

    2. ha nincs hype, szerinted mi termeli ki a merchandising bevételt? visszakanyarodva a Frozenhez, ha nincs ekkora tömeghisztéria, ekkora mozis bevétel, nincs annyi eladott bögre, takaró, tolltartó. beül a gyerek a moziba, látja, hogy tele a vetítés, menő a film, beindul a tömeghipnózis és máris ilyen cuccot akarok, mert holnap a suliban másnak is ez lesz. ha nem jut el ilyen formában ekkora közönséghez a film, akkor mi dobja meg a hype-ot? állítólag a Birdbox az egyik legsikeresebb Netflix film eddig, hány emberen láttál bekötött szemű Sandra Bullockos pólót?

    lehet a Dűne pl. akármekkora legenda, sehol nem lesz a merchandising egy Star Warshoz képest, mert aki rajong is a könyvért, másnapra nem biztos, hogy Chalamet bögréből fog kávézni. long story short, szerintem meg azt nem sikerül megérteni, hogy mekkora marketing adalék egy filmnek önmagában a mozis siker.

    (3. A Cars meg más tészta, mert ott már eleve gyerek merchandising volt az elsődleges cél, ez szintén nehezen megjátszható egy Dűne, vagy Mátrix esetében).

  7. @Az Uratok: A Dűne mint kimondottan(!) merch alapú film? WTF? Melyik univerzumban? Mátrix is erősen kétséges nekem, Godzillából talán plüss gyíkokat el lehet adni, meg távol-keleten nagyon mehet, az talán, de a többit inkább a Szárnyas fejvadászhoz hasonlítanám, hát a 2049 után sem láttam tömegével a népeken a Blade Runneres ruhákat, tolltartókat, bögréket sem boltokban.

  8. “mi már több 10 ezer forintot költöttünk pólóra, tolltartóra táskára nem is tudom mikre, úgy hogy a nagyobb családomban nézve összesen ketten látták a filmet moziban, de ugyan ez volt most karácsony előtt, hogy minden baby joda terméket elvittek mindenhonnan.”

    aztán hány triple frontier és 6 underground pólót-füzetet láttál. netflix streamingről kb. a stranger things az egyetlen, aminek domináns merchje volt, akkor az összes többi cucc nem érte meg nekik? az inception nem érte meg a warnernek?

    mindezt arra is reagálva, hogy szerinted az anyagi siker igazán a merch “Mikor esik már le a bloggereknek, hogy egy film nem attól lesz sikeres anyagilag, hogy mennyi mozijegyet adnak el rá”

  9. Fincher-féle The girl with the dragon tatoo-ról volt itt filmbuzin jó pár éve egy bevétel, siker nem siker, hova megy a pénz stb. elemzés. Na azt havonta újra ki lehetne postolni ide lazán, akkor talán megértené mindenki, hogy is működik ez az egész..

  10. Nolz

    Lesz ott boven. A tarsas jatek jogai is rohadtul kelendoek lettek. De ott van kartyajatek, meg ezer mas lehetoseg. De tuti lesz mekis menu is, fűszeres krumplival 😅🤣

  11. @morden

    Hú, egy csomó mindent szerettem volna írni mindarra a sok balgaságra, amit sikerült összehordanod, de szerencsére a több hozzászóló helyretett, ahogy látom. :)
    Elképesztő, mennyire el vagy tévedve, ha bármelyik Disney produkciót vagy Star Wars/Marvel franchise-t képes vagy párhuzamba állítani más filmes franchise-okkal, mint a Düne, Mátrix vagy Godzilla.
    Ami az előbbiekkel hasonlóságot mutat(hat)na az talán a Transformes franchise, csakhogy ott 2 szereplő játszik, a Paramount és a Hasbro. A filmes franchise-ból szépen akaszt a filmstúdió és a transformers jogtulajdonsa is, viszont a merchanise-ból a Paramount semmit sem lát, az kizárólag a Hasbro-é.
    Hasonló volt a helyzet a Star Wars-zal is annak idején, a Fox csak a filmes jogokból részesült, a merchanise teljes egészében a Lucas Films-é volt, ették is a kefét a Fox-nál, amiért ilyen szerződést kötöttek. A Disney-nél persze volt eszük, szőröstől bőröstől az övék lett.

    Soha, de soha nem lehet összehasonlítani egy olyan franchise-t, ami főleg/nagyrészt stb. gyerekeket, családokat céloz (mint az összes Disney, Pixar, Harry Potter, a könnyedebb képregényfeldogozások) más filmes franchise-okkal, még akkor sem, ha látványfilmek. Jurassic Park/World merchandise-a egyértelműen nagyon erős, de a Fast&Furios-é véletően csak töredéke.

  12. Annyit kihagytam, hogy ha jól tudom a James Bond filmek esetében van bődületesen nagy bevételi forrás a jogdíjhasználatból az egyes filmek bemutatója után. Talán a Casino Royal idejében olvastam azt, hogy a filmes bevételeket majdnem elérik a különböző reklámokban, termékekben használt jogdíjak utána bevételek.
    Éppen ezért halogatja az Eon production az új film bemutatóját. Egyszerűen nem lehet mozis bemutató és vetítés nélkül akkora hype-ot generálni egy James Bond filmnek, amit meglovagolva szakítani a lehet a Heinekenes, Omegás, parfümös még a többi kismillió termék, reklám miegymás szerződések után.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.