Igazság szerint nincs annyira kedvem foglalkozni mostanában a díjátadókkal, több kritikusit is kiszórtak már, mert egyszerűen nem komolyan vehető filmileg a tavalyi év. Jöttek ki jók, ezt nem vitatom, de nem igazi ez a verseny valahol. Nyilván ez csak személyes érzés, amivel lehet vitatkozni, csak gondoltam odaírom. Személyes toplistát is ezért hanyagoltam.
A shownak természetesen menni kell, és azért jó beszélni pár kisebb filmről, és tévéről, de persze azt a sorozatjunkien, szóval lássuk a Hollywoodba szakadt külföldi újságírók most, hogy nem is lesz buli amibe várják a színészeket, miket tartottak jónak. (Kontext: sokszor olyat jelölnek, aminek a sztárjaival találkozni akarnak, például így kapott anno az Angelina Jolie-s The Tourist is esélyt:)
De tessék a The Prom jelölést kap bármiben, a Mank szintén, James Corden szintén. Ilyen év volt..
Az biztos, hogy a Netflix magasan a legtöbb jelöléssel, 22-vel ment haza a filmes kategóriákban, mögötte az Amazon volt 7-tel, de a Disney 5 a Warner 4 és hasonló számok jöttek össze. Már ezen is látszik, hogy igen, a streaming ment csak igazán, onnan lehet főleg jelölni. Hogy ki mennyit vált tényleges díjra, az más kérdés lesz.
Legjobb dráma
- THE FATHER
- MANK
- NOMADLAND
- PROMISING YOUNG WOMAN
- THE TRIAL OF THE CHICAGO 7
Legjobb film – musical vagy vígjáték
- BORAT SUBSEQUENT MOVIEFILM
- HAMILTON
- MUSIC
- PALM SPRINGS
- THE PROM
A többi a tovább mögött, mert hosszú lista.
Legjobb színésznő – Dráma
- VIOLA DAVIS (MA RAINEY’S BLACK BOTTOM)
- ANDRA DAY (THE UNITED STATES VS. BILLIE HOLIDAY)
- VANESSA KIRBY (PIECES OF A WOMAN)
- FRANCES MCDORMAND (NOMADLAND)
- CAREY MULLIGAN (PROMISING YOUNG WOMAN)
Legjobb színész – Dráma
- RIZ AHMED (SOUND OF METAL)
- CHADWICK BOSEMAN (MA RAINEY’S BLACK BOTTOM)
- ANTHONY HOPKINS (THE FATHER)
- GARY OLDMAN (MANK)
- TAHAR RAHIM (THE MAURITANIAN)
Legjobb színésznő – musical vagy vígjáték
- MARIA BAKALOVA (BORAT SUBSEQUENT MOVIEFILM)
- KATE HUDSON (MUSIC)
- MICHELLE PFEIFFER (FRENCH EXIT)
- ROSAMUND PIKE (I CARE A LOT)
- ANYA TAYLOR-JOY (EMMA)
Legjobb színész – musical vagy vígjáték
- SACHA BARON COHEN (BORAT SUBSEQUENT MOVIEFILM)
- JAMES CORDEN (THE PROM)
- LIN-MANUEL MIRANDA (HAMILTON)
- DEV PATEL (THE PERSONAL HISTORY OF DAVID COPPERFIELD)
- ANDY SAMBERG (PALM SPRINGS)
Legjobb film – Animáció
- THE CROODS: A NEW AGE
- ONWARD
- OVER THE MOON
- SOUL
- WOLFWALKERS
Legjobb idegen nyelvű film
- ANOTHER ROUND (DENMARK)
- LA LLORONA (GUATEMALA / FRANCE)
- THE LIFE AHEAD (ITALY)
- MINARI (USA)
- TWO OF US (FRANCE / USA)
Legjobb mellékszereplőnő bármilyen filmben:
- GLENN CLOSE (HILLBILLY ELEGY)
- OLIVIA COLMAN (THE FATHER)
- JODIE FOSTER (THE MAURITANIAN)
- AMANDA SEYFRIED (MANK)
- HELENA ZENGEL (NEWS OF THE WORLD)
Legjobb mellékszereplő bármilyen filmben:
- SACHA BARON COHEN (THE TRIAL OF THE CHICAGO 7)
- DANIEL KALUUYA (JUDAS AND THE BLACK MESSIAH)
- JARED LETO (THE LITTLE THINGS)
- BILL MURRAY (ON THE ROCKS)
- LESLIE ODOM JR (ONE NIGHT IN MIAMI)
Legjobb rendező:
- EMERALD FENNELL (PROMISING YOUNG WOMAN)
- DAVID FINCHER (MANK)
- REGINA KING (ONE NIGHT IN MIAMI)
- AARON SORKIN (THE TRIAL OF THE CHICAGO 7)
- CHLOÉ ZHAO (NOMADLAND)
Legjhobb forgatókönyv:
- EMERALD FENNELL (PROMISING YOUNG WOMAN)
- JACK FINCHER (MANK)
- AARON SORKIN (THE TRIAL OF THE CHICAGO 7)
- FLORIAN ZELLER, CHRISTOPHER HAMPTON (THE FATHER)
- CHLOÉ ZHAO (NOMADLAND)
Legjobb filmzene:
- ALEXANDRE DESPLAT (THE MIDNIGHT SKY)
- LUDWIG GÖRANSSON (TENET)
- JAMES NEWTON HOWARD (NEWS OF THE WORLD)
- TRENT REZNOR, ATTICUS ROSS (MANK)
- TRENT REZNOR, ATTICUS ROSS, JON BATISTE (SOUL)
Film-dal:
“FIGHT FOR YOU” — JUDAS AND THE BLACK MESSIAH
Music by: H.E.R., Dernst Emile II
Lyrics by: H.E.R., Tiara Thomas
“HEAR MY VOICE” — THE TRIAL OF THE CHICAGO 7
Music by: Daniel Pemberton
Lyrics by: Daniel Pemberton, Celeste Waite
“IO SÌ (SEEN)” — THE LIFE AHEAD
Music by: Diane Warren
Lyrics by: Diane Warren, Laura Pausini, Niccolò Agliardi
“SPEAK NOW” — ONE NIGHT IN MIAMI
Music by: Leslie Odom Jr, Sam Ashworth
Lyrics by:vLeslie Odom Jr, Sam Ashworth
“TIGRESS & TWEED” — THE UNITED STATES VS. BILLIE HOLIDAY
Music by: Andra Day, Raphael Saadiq
Lyrics by:vAndra Day, Raphael Saadiq
Bazzki human, valamilyen random felindulásból pont ma olvastam vissza a tavalyi Oscar live posztodat, és nosztalgiáztam egy kellemeset, hogy milyen jó kis este volt! Tudom, nem volt igazán combos a 2020-as év sajnos, de ettől függetlenül tervezel idénre Oscar live-ot?
A nomadland volt a legunalmasabb film amit az elmúlt években láttam. Frances McDormand pedig álmában eljátszik egy ilyen szerepet. Egy kategóriában sem értem a jelölést.
Borat mint legjobb film omg… gratulálok. xDD Itt tartunk.
Szomorú lennék, ha a Mank egyetlen díjat is elvinne, vagy az Oscaron komoly tényező lenne. Fincher azt a filmet magának csinálta, aki nincs annyira otthon az Aranypolgár elkészültében vagy az akkori hollywoodi viszonyokban, annak élvezhetetlen. A Promising Young Woman jelöléseinek viszont örülök (ha human nem is). A Soulnak, a Palm Springsnek és Jared Letónak drukkolok.
Még nem tudom, hogy teljesen jól látom-e, de attól függetlenül vannak itt vicces dolgok:
– James Corden?
– Anya Taylor-Joy az Emmáért?
– a Mank sok jelölése, pusztán azért mert Fincher és filmtörténeti korszakot dolgoz fel
– filmzene jelöléseknél megint be voltak rúgva
– ha Andy Samberget jelölték akkor Cristin Milioti-t miért nem?
Kár, hogy az idegen nyelvűek közül kimaradtunk, de ugye nincs viszonyítás, hogy a többiek mennyire jók, mert még nem láthattuk.
Reméljük az Oscar összeszedettebb lesz.
gratula Mundruczó Kornélnak (vagyis a színésznőjének) a jelöléshez.
– Anya Taylor-Joy az Emmáért?
Anya tökéletes volt a szerepben és a film is nagyon jó. Más kérdés hogy én sem jelöltem volna GG-re de a 2020-as évben nálam is simán bekerült a TOP 10 filmjeim közé.
Egyébként ahhoz képest milyen ratyi volt 2020 nem olyan rossz ez a lista.
Az Emmát épp a hétvégén néztem meg. Nem volt ugyan rossz (csak nagyon hosszú), de semmi olyat nem láttam benne, ami indokolná Anya Taylor-Joy jelölését ezért a filmért, és nem ez az egyetlen csodálkozást kiváltó jelölés. Hiába, na. Filmek szempontjából nagyon ingerszegény egy év volt a tavalyi. A sorozatok frontján kevesebb a nehezen magyarázható jelölés.
Vanessa Kirby abszolút megérdemelné. Elképesztő, amit nyújt a szerepben.
Nem láttam még, mit alkotott Kirby, de szerintem Carey Mulligan ugyanúgy megérdemelné. Iszonyat mit ment a A Promising Young Womanben. Még most is megzuhanok kicsit, ha eszembe jut. De a téma miatt valószínűleg inkább Kirby felé fog hajolni a mérleg nyelve.
Remélem Sorkint is díjazzák majd.
A musical vagy vígjáték kategória palm springset leszámítva remekül tükrözi, hogy manapság mennyire NEM tudnak vígjátékot csinálni. Egy boratot nem vagyok hajlandó megnézni…Engem ez keserít el a legjobban. Szerintem alapvetően készült néhány emlékezetes darab tavaly, a gondolatmenet ezen részével nem értek egyet, csak a comedy részleg haldoklik, bár valamennyire igaz ez a horrorra is thriller kategóriára is
Nabazz. Rhiz Ahmed elol vinni fogja Chad posthumus…