Az Oscar bekeményített, aztán a sztárok visszaszóltak

A Golden Globes után minden showkészítőnek világossá vált, hogy videóhívásos műsort nagyon kevesen fognak nézni, ezért az Oscarnál sok biztonsági előírás mellett arra gondoltak, hogy megtiltják a videóchates átvevő beszédet. Avagy csak akkor lehetett volna felszólalni a győzteseknek, elmondani a nekik fontos neveket és hasonlókat, ha személyesen is jelen vannak.

Ennek egyrészt az is keresztbe tett, hogy van aki fizikailag másik országban van, és nem hagyhatja csak úgy el a Covid 3. hullámának közepén, vagy utána nem utazhat könnyen haza. Innen is érkezett a nyomás az Oscar gála szervezőire, de nyilván jó pár idősebb színész és rendező legenda sem szívesen kockáztatná az életét, ők azért a kifejezetten veszélyeztetett korosztályban vannak.

Ennek nyomán a THR értesülései szerint mégis lehet majd videóchaten mondani átvevő beszédet a győzteseknek. Így duplán kophatnak majd le a nézők, hiszen egyrészt a filmek felhozatala sem a legerősebb, az azokat látó tömegek sem nagyok, és még videóchates hülyeség is lesz.

(Mellékjegyzet, de tényleg nem értem miért nem küldenek minden ilyen shownál legalább mikrofont a díjazottaknak, és kell hallgatnunk a szar webkamerás meg hasonló minőségeket. Ez sokkal fájdalmasabb, mint a képminőség.)

human
írta
2021. 03. 31. 02:29
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a “Az Oscar bekeményített, aztán a sztárok visszaszóltak” bejegyzéshez

  1. Majd milyen jó lesz mikor szakadozik a net aztán valakinek ilyen robot hangja lesz.
    Többiek meg ahh, micsoda hang effekt, a következő filmbe legyen ilyen 😁

  2. “a filmek felhozatala sem a legerősebb”

    A listából minimum a Chicago7, a Nomadland, a Minari, a Mank más évben is jelölt lenne, több kategóriában, ahogy pld. Mulligan is megkapná a jelölést a Promising young womanért bármelyik másik évben, és a sort még lehetne folytatni. Szerintem nincs szó arról, hogy drasztikusan rosszabb lenne a felhozatal, egyszerűen csak nagyon nem a filmekről szólt a tavalyi év, és a sok bemutató tolás (aminek javarésze nem került volna Oscar közelbe, vagy legfeljebb a technikai díjak között) azt sugallja, hogy milyen gyenge év volt.
    Amikor itt sorjáznak a kommentek, hogy soha nem hallott a kommentelő a filmekről, az viszont nem a filmek hibája, hiszen pld. a Chicago7 vagy a Mank hetek-hónapok óta elérhető a Netflixen itthon is, és a többi filmet is meg lehet tekinteni így-úgy.

    A videóchat persze nem nézőbarát, biztos, hogy alacsonyabb lesz a nézettség, mint máskor szokott lenni.

  3. Szerintem sem a felhozatal erősségével van gond, hanem a mennyiséggel, nincs nagyon miből válogatni. Egy-egy alapból Oscar gyanús filmnek így biztos csurran-cseppen valami, nincs igazi nagy verseny. Mivel az idei év is nagyrészt megy a levesbe, lehetett volna két évet átfogni, egy nagyobb visszatérést csinálni, és remélhetőleg a videochat sem lenne gond.

  4. Kiosztani a díjakat szerintem is érdemes, főleg blockbusteret-látványfilmeket tologattak el (biztos van kivétel), amik max a technikai díjakban lennének érintettek. Ami pozitív hozadéka a dolognak, hogy innentől talán végleg áttört a streaming mint a mozival egyenrangú fél. (Focirajongóként nagy fájdalmam, hogy idén nem osztották ki az Aranylabdát, pedig nézők nélkül is lejátszottak minden meccset.)

    A díjkiosztó show-t meg gondolom már csak veszteségminimalizálás miatt is meg kell tartaniuk úgy ahogy, gondolom egy sor szerződött fél joga sérül már csak a jelenlegi lebonyolítással is. (Másik nagyságrend, de a Tokiói Olimpia is dollármilliárdos mínuszban van már most.) Ezt csak gondolom, aki tud erről valamit, nyugodtan javítson ki vagy írjon erről az oldalról bővebben.

  5. Normális hangminőség tényleg nem ártana. Teljesen igaz, még ilyen csapat reunion chatvideóknál is látni, hogy a hang kardinális kérdés tud lenni. Ha még király a kép vagy épp nem akad szét, de a hang az legtöbb esetben katasztrófa.

    Ahogy a dvd screeneket küldték szét, most úgy postázhatnának mikrofonokat is.

  6. “Szerintem sem a felhozatal erősségével van gond, hanem a mennyiséggel, nincs nagyon miből válogatni.”

    Ez ugye annyiból nem állja meg a helyét, hogy idén több film volt jelölhető, mint tavaly, igaz ugye 2 hónappal kitolták a nevezhetőség határidejét, de ha maradtak volna a decemberi határidőnél, akkor is hozták volna kb. ugyanazt a darabszámot, mint tavaly.

    Szóval szerintem nem a filmek minősége vagy a kisebb pool-ból való választhatóság idén a probléma, hanem hogy nem jutottak el széles közönséghez a filmek. Egy csomó jelölt pl csak februárban került fel streamingre.

    A videóchates bejelentkezéseken tényleg nagyot dobnának ha jó mikrofon lenne elérhető számukra. Viszont ugye a hírhez az is hozzátartozik, hogy terveznek más, európai helyszíneket is összehozni, ahova néhány jelöltet összetudnának hozni (London meg Párizs is felmerült). Ez szerintem sem lenne hülyeség, de azért a 83 éves Hopkinstól így se várja senki, hogy utazgassanok csak ezért, főleg, hogy ugye amúgyis az esélytelenek nyugalmával fog otthon ülni (bár tényleg fantasztikus volt a The Father-ben).

  7. “és a sok bemutató tolás (aminek javarésze nem került volna Oscar közelbe, vagy legfeljebb a technikai díjak között) azt sugallja, hogy milyen gyenge év volt.”

    dede, az őszi-télre ki sem tűzték amiket Oscarra szántak, hidd el, hogy lettek volna nagyágyúk amik teljesen elmaradtak, csak nem tologatták, hanem alapból nem volt őszre beírva még májusban, hiszen limitedben szoktak nyitni és onnan nőnek fel sokvászonra, és nem is akarták ellőni amikor látták, hogy a járvány marad. Ott volt Eastwood és Spielberg is decemberben, csak ami így rögtön beugrik, de biztos lett volna még pár meglepetés. Ez azon is látszik, hogy a Netflixtől két őszi is bejutott. Még ha a Nomadland vitte is volna el az egészet tényleg egy normális évben is.

    Ahogy Hádész is írja, alig maradt ki valami, minden értelmes film kapott kb jelölést kivéve talán a Da 5 Bloodot és a First Cow-t? Mindenképp kevés kimaradó van, szemben egy normál évvel, avagy közel sem volt erős a felhozatal.

    “főleg blockbusteret-látványfilmeket tologattak el (biztos van kivétel), amik max a technikai díjakban lennének érintettek”

    nem így van.

  8. Gyakorlatilag minden evben be szokott csuszni a jeloltek koze par kozonsegfilm es annak alkotoi. Neha meg nyernek is.

    Elegge kong nelkuluk a lista.

  9. human, walker: Ahogy ti is írjátok, hiányzik a mezőny, amiből lehet mazsolázni, nincsenek meglepetések. Pl úszóverseny is úgy izgalmas, ha sok az induló, nem azon fogod lerágni a körmöd, hogy a 4 indulóból vajon melyik három lesz dobogós.

  10. @human: Igen, a választék az kicsi, kicsi a változatosság, ez tény. De amik bekerültek a szűkített körbe. Ha a filmek felhozatala nem a legerősebb részt így értetted, akkor ok, egyetértünk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.