Ugye közeledik az Oscar verseny, és a rendezők szakszervezete, a DGA szerint ezek voltak a tavalyi év legjobb munkái.
Legjobb rendező: Chloé Zhao – Nomadland
Legjobb első rendezés: Darius Marder – Sound of Metal
Legjobb dokumentumfilmes rendezés: Michael Dweck & Gregory Kersaw – The Truffle Hunters
Hat ettől nincs rondább nő hollywoodban….
Nem is a szépségéért szeretjük – “I’ve got a rubber face. It has always served me very well and really helps, especially as I get older, because I still have all my road map intact, and I can use it at will.”
Az nagy lenne, ha Bigelow után egy újabb női rendező behúzná az Oscart.
@Maci: ezt fontos volt kinyilvánítani gondolom
Tetszett a Nomadland, a kihagyott ziccereivel együtt is. Frances McDormand számomra garancia a minőségre.
1: Maci, 64 évesen hogy kellene kinéznie? Az egykor szép, mára botoxfejű réme kolléganői (istenem hogy szerettem Meg Ryan-t, és mi lett belőle) miben jobbak?
Én azt hittem, Tom Holland van a képen, csak meg van öregítve (vagy ennyire elment az idő, csak nem vettem észre)…
Megérdemli Chloé Zhao, kiváló rendezés volt.
Nem értem Chloé Zhao díjazását az idei szezonban. Bár hozzátesz, hogy a filmnek sem voltam rajongója. Hiába gondolkodom rajta, nem látom, mi olyan különleges a rendezésében. Főleg hogy együtt jelölték David Fincherrel és Thomas Vinterberggel. Elhiszem, hogy sokan utálták a Manket, és valóban nem egy nézőbarát film, de a film rendezéséből árad a profizmus. Minden képkockája gyönyörű és rettentő kreatív. Nem beszélve arról, hogy a színészi játékok is 10/10. Ugyanez igaz Vinterbergre is (bár rendezés szempontjából talán kevésbé volt kreatív, mint Fincher)
oscar25:
“Hiába gondolkodom rajta, nem látom, mi olyan különleges a rendezésében.”
1. Fontos, eddig “láthatatlan” emberekről, issuekról mesél a filmben, érzékenyen.
2. A filmben látott szereplők, történetek egy része valós, sokan saját magukat játszák. Összefűzi a valóságot egy fikciós történettel, egyszerre csinál narratív drámát és dokumentumfilmet.
3. Fényképezés, hangulat, nyersesség.
A “Mank” kiváló film, de inkább csak művészi önkielégítés. És persze nem is kell “különlegességet” keresned a rendezésében – nem különlegességért adnak díjat, hanem mesterségért.
Nomadland egy letűnt korszak filmje. Manapság ritka az ilyen film. Egyszerűen zseniális. A hangulata a régi nagy klasszikusokat idézi. A szinészi játék meg parádés.