Elemi ösztön 4k-ban!

Vannak országok, ahol be is mutatják majd a Basic Instinct 4k változatát (a 35 mm-es kópiáról újrascannelték a rendező felügyeletével), amihez két új poszter, és még egy modern hatású trailer is készült.

Azok a 90-es évek, amikor egy Paul Verhooven által rendezett erotikus thriller simán hatalmasat tudott kaszálni a mozikban… basszus megnéztem, 300 millió felett hozott világszinten, ami inflációhoz igazítva 600 millió dollárt jelentene.

21 hozzászólás a “Elemi ösztön 4k-ban!” bejegyzéshez

  1. Főleg az a fekete tónusú kép, mintha gyurmáből formázták volna ki az arcbőröket, annyira művi lett.

  2. Akkor tegyük meg tétjeinket, hányan fogják a lábkeresztezős részt kockáról kockára nézni 4K-ban. :)

  3. Plane ha kivagjak vagy sotetitenek rajta hogy semmi se latszodjon. A mai vilagban sanszos, sajnos…

  4. Áh, tudom, hogy van akik szerint ez egy nagyon rossz film, de én mindig arra gondolok, hogy bár csak ilyen rossz filmekkel lenne most tele a hazai kínálat.

    Abszolút csúcsformában lévő páros. Douglas nagyágyú, Sharon ezzel lett az, Eszterhas kiváló sztori, remek rendezés, George Dzundza, Goldsmith isteni zenéje, ez méltán klasszikus.

  5. Korábban előszeretettel böngésztem az boxofficemojo-n a filmek bevételi adatait és időnként én is megdöbbentem, hogy néhány film mekkorát szakított anno, ami még mai viszonylatokban is megállná a helyét. Az Elemi ösztön is ilyen, E.T., Bárányok hallgatnak.
    Ma már azok a filmek, amik emberi történeteket mesélnek el, nem hogy sikerfilmek lennének, de nem is biztos, hogy moziba kerülnének.
    Tudom, hogy változik a világ, a közízlés, a filmnézési szokások, de valahol azért elég szomorú, hogy jól megcsinált, hétköznapi, emberi, nem speciális effektes/szuperhősős filmek már nem tudnak sikerfilmek lenni. Az, hogy a jól megírt történet, a jó rendezés, a jó karakterek (már?) nem elég.
    Azért az mekkora dolog, hogy a 90es években egy thriller 300 millió fölött hozzon? A Star Trek legutóbbi része 300 és 400 millió közötti bevételt produkált, pedig csak a gyártása került vagy 200 millába. Vagy ott a Solo film.

  6. Jan De Bont iszonyat lendületes operatőri munkájáról is emlékezzünk meg.:)
    És szerintem annak idején – még ennél a filmnél a magyar szinkron is AAA kategóriás volt.

  7. @Endymion: Ezek csak trendek. A 90-es évek elején egy thriller (A bárányok hallgatnak) nagyot kaszált, utána mindenki thrillereket kezdett csinálni, amik aztán hozták (lassan csökkenő mértékben) a pénzt, amíg az emberek teljesen megcsömörlöttek tőlük, főleg amiatt, mert a dömpingben kijött egy rakás széthájpolt, de rettenetesen gyenge darab is. A szuperhősös trendnek is vége lesz egyszer, csak annyi kell hozzá, h 1. egyre több gyenge szuperhősös filmet próbáljanak lenyomni az emberek torkán (a DC erősen dolgozik ezen :)), és 2. egy másik zsánerből valami váratlanul nagy bevételt hozzon.

  8. @wice: Igen, ez így szokott működni. Viszont ennek kapcsán számomra tök furcsa jelenség például a fantasy filmek helyzete. Mert jött a Gyűrűk Ura, ami után várható volt, hogy futószalagon érkeznek majd az epikus fantasyk. Aztán nem lett belőle komolyabb trend, legalább is az én megítélésem szerint (született egykét B-ZS kategóriás valami, azt kész.)
    A Harry Potter meg más ugye, az megágyazott a YA fantasynek.

  9. @Jaon: Én arra tippelek, h Batman Begins (2005) sikere kifogta a szelet a fantasy elől, és megágyazott a szuperhősös trendnek

  10. Meg ott volt még a Lord of the Rings farvizén a Narnia, amiből az első rész még egész szépen hozott, de a második már alulteljesített a várthoz képest, illetve a His Dark Materials első része (The Golden Compass) ami szintén nem volt zajos siker. A Beowulf (2007) is bukott. Gondolom ezek is hozzájárultak a fantasy hullám gyors lecsengéséhez.

    A jó hír, hogy a Game of Thrones után legalább a TV-társaságok próbálkoznak újabb fantasy feldolgozásokkal, rossz hír, h ezeket általában olyanok kezébe adják, akik nem igazán értik, mit szeretnek a rajongók a könyvekben.

  11. Illetve ezt a hatalmas bevételt nem a 12-14 évesek generálták ennél a filmnél, hanem csak a felnőttek. Így még durvább. De hát akkor internet nem volt, a tv meg a nagyon gagyi korszakát élte.

  12. Ez a trailer frankón jó lett. Oké, láttam a filmet párszor, szóval a nosztalgia is közre játszik, de az üteme meg vágása, simán nézném most azonnal.
    Napokban a Jurassic Parkkal jártam így. FB-n szembe jött egy összehasonlító video a 4k Remaster képkivágásáról az eredeti 35mm verzióval (mikrofon belógott meg ilyen nyalánkságok), de csak az a két perc meghozta a kedvem a film újra nézéséhez.

  13. @wice

    Félreértettél, nem csak a thrillerekre utaltam. Ott van akár a Forrest Gump is példának. De tényleg, nézd meg, hogy korábban milyen filmek vitték is vitték a prímet! A Men is black és a Függetlenség napja mellett megfértek a földhöz ragadtabb, emberi történtekről szóló filmek. Manapság szinte képtelenség, hogy sikerfilm legyen bármi, ami nem iszonyú látványos, akciódús, szuperhősös stb.
    A vígjátékok jóformán kihaltak a mozikból. Van 1-2 kivétel (Másnaposok, Förtelmes főnökök, stb.), de amúgy már a stúdiók nem is igazán mernek vígjátékot küldeni moziba.
    Nem a thrillerről van szó, hanem arról, hogy moziba már nem azért mennek a nézők, hogy emberi történeteket lássanak. Épp ezért szerintem bukás lesz a Kleopátra film is, nem látom, hogy történtelmi filmre igény lenne.
    Személyszerint én boldog lennék, ha ugyanúgy tudna sikeres film lenni a Fast&Furious meg Marvel mellett egy földhöz ragadtabb dráma, vígjáték, krimi vagy történelmi film is.

  14. HUNgabus: ?? ott a posztban, hogy a rendező felügyeletével készült a felújítás. Már a felvetésed is egy műbalhé, olyasmi túlreagálás amivel a wokeokat szokták gyanúsítani.

  15. ” Az, hogy a jól megírt történet, a jó rendezés, a jó karakterek (már?) nem elég.”

    azért ez nincs teljesen így, Get Out, Captain Phillips, La La Land, mittomén, vannak még példák, remélem nem mozgatod el a gólvonalat mindjárt.

  16. @human

    igaz, nem ‘teljesen’ így van, de ez a jellemző. az utóbbi évekből (lehet, hogy már évtized) a Fekete hattyú tudom példaként említeni csak, ami 300 milliós bevételt ért el, de még így sincs közelébe annak a 600 milliós inflációval számolt Elemei ösztön bevételhez.
    A Captain Phillips annyira sikeres film lett volna? Az Amerikai mesterlövészről olvastam, hogy meglepően sikeres volt, de arról nem.

  17. Régen azért ritkábban villantottak pinát mozifilmben, biztos ez is hozzátett a nagy jövedelemhez. Ma két fajta blockbuster van. Az egyikben túlzásba viszik a szexualitást. A másik, a gyakoribb, hogy még egy csókot sem lehet igazán váltani, mert Kína nem adná le.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.