VFX srácok és a VFX jövője?

Ezúttal a Mandalorian trükkjeiért felelősök egyike ugrott be, szóval azon ámuldoztak, hogy a CGI már talán ugyanúgy preproductionban lesz a jövőben, mint a hagyományos VFX.

Viszont utána előkerült a Episode 1 : Salad Mug – DYNAMO DREAM-ért felelős Ian. Egy ember, egy open source renderelő, egy iszonyat durván kinéző kisfilm.

human
írta
2021. 06. 06. 02:33
megjelenés
9
hozzászolás


9 hozzászólás a “VFX srácok és a VFX jövője?” bejegyzéshez

  1. Ez most egy sokkal informatívabb és érdekesebb epizód volt, mint a korábbiak. Bár nem válthat ki mindent, de rohadt érdekes lesz ennek a jövőbeni alakulása…

  2. nem csak a vfx jövője a realtime grafika.
    építészetben már évek óta jön fel (lumion,twinmotion,unreal engine)
    a “hagyományos” technikák lassúak: render, utómunka és ha módosítasz akkor kezdődik előlröl.
    valósidőben meg gyakorlatilag meszűnik a renderidő, mert azonnal látsz minden módosítást.
    nekem eddig egy átlag családi ház látványterv 1 kép renderideje ~5 perc környéke volt, átlag 10 képpel számolva az 1 óra csak a renderidő.
    valósidőben ez ~2 perc.
    a raytrace képes kártyák mint pl. nvidia rtx, meg olyan szinten egyszerűsítik le a fejlesztéseket hogy hihetetlen.
    gugli: Metro Exodus Enhanced Edition Analysis

  3. Unreal Engine nagyon oda van rakva. Foleg a legujabb 5-os verzioja ami nagyon izgalmas.

    copass: Azert egy 5 perces render ido egy latvanytervnek nagyon jonak szamit.

  4. Magpies: ha egyszer megcsinálod akkor nem vészes.
    na de nincs olyan hogy “végső” látványterv, csak utolsó!:D
    egy épület mire elnyeri az utolsó állapotot addig (jobb esetben)~10 látvány szett(~10 kép) készül.
    de volt olyan projektem aminél ~30 beállítás volt és folyamatosan ment a variálás napi szinten. annál ~ 1 óra volt az összes kép + 5 perc röpködés leszámolása egy mezei gtx 1660-on 1080p-ben.
    ez sima cpu renderrel elképzelhetetlen ennyi idő alatt.

  5. Ian Hubert blender god!:D
    blender úgy jön fel mint a talajvíz.
    főleg úgy hogy most már LTS (long term support) verziókat adják kifelé, így lehet rá alapozni.
    de már készült vele egész estés film is 3 éve…
    gugli: Blender and Next Gen: a Netflix Original

  6. Azt a liftes lemegy a lány cyberpunk jelenetet nagyon sokszor láttam már de sosem tudtam honnam származik és nagyon tetszik. Elképesztően realisztikus. Látom 20 perces meg is fogom nézni szépen most.

  7. Örülök, hogy a Unity meg az Unreal így betört a filmiparba. Az integrálással elgáncsolhatatlan lesz. Ugye Apple próbálkozott Unreal kitagadással, de hálistennek Hollywood “beintett” nekik.

    Hozzátenném, hogy a Ninja Theory már 2016-ban Siggraph díjat nyert a hasonló eljárást alkalmazó Hellblade: Senua’s Sacrifice játék elkészítésénél (és készül a második rész). Olyat, amit azelőtt senki nem csinált: a post production NÉLKÜLI motion capture-t (Mandalorian). Egyszerre vették fel a színész mozgását + a kameramozgást + a szinkronhangot és a felvétel után konkrétan kész volt a cutscene, irdatlan sok munkaidőt és pénzt megspórolva. Most ez szépen átmászik a filmiparba.

  8. copass: GPU rendert hasznalsz, ugy mar ertem az 5 perces kulso renderidot. :)
    Mi meg Vrayt CPU-t hasznalunk :) Bar mar dolgozom a masodik Unreal projecten es nagyon eros a cucc. Meg nem Vray szint sajnos a vegeredmeny, de elkepeszto hogy felforgat mindent. Es egyes esetekben azert eleg komoly dolgot siekrult kohoznunk belole :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.