Eltaktikázta magát a Disney? Már a második filmnél elbukott a Disney+ on demand szolgáltatása?

Jó eséllyel a Karib-tenger kalózai utódjának szánták a Jungle Cruise-t, 300 milliós bevétel otthon, milliárdos globális üzlet, merchandising, Rock figurák a Happy Mealben satöbbi – gyorsan tegyük azért hozzá, hogy ennek még Covid nélkül sem lett volna komoly létjogosultsága. Ehhez képest hátra kellett lépniük (nyilván a vírus miatt, már hangsúlyozni sem kell) és elkezdtek ügyeskedni, hogy majd on demand kompenzálja a kieső bevételek egy részét, hiszen a Black Widow-ra is 60 milliót költöttek csak a Disney+ felhasználók. A Jungle Cruise (vagy akár a komplett modell?) viszont befürdött. Nagyjából 1 millió vásárlás történt a platformon, mivel 30 milliót sikerült onnan beszedni – és ezzel globálisan elérhetővé tették warezon is…megérte? Nagyon nem.

Ehhez jött a mozikból otthon 34 millió, nemzetközileg plusz 27, azaz mindennel együtt sem lett meg az első hétvégén a 100 milliós bevétel, mindez pedig 200 milliós budget mellett. Mondhatnánk, hogy nyár, családi szórakozás, lassú lefutás, de manapság ez nem létező fogalom, 60 és 70% között esik az összes új széleskörű bemutató hetek óta (pl. a Snake Eyes a második hétvégéjén már csak 4 milliót hozott otthon, ami katasztrofális). Drága kudarc ez a Disney-nek, de azért várjuk ki a végét, hogy ki perel majd még egy kis plusz zsetonért a csapatból, lehet ez még lejjebb is.

Második helyre mindenki meglepetésére a Green Knight ért fel, na nem mintha a 6.7 millió annyira kiugró eredmény lenne, de réteg mozi és nem is reméltek tőle ennyit. Ami biztos, hogy a kritikusok imádják, a nézők utálják, szóval ez sem marad sokáig a top 3 közelében.

Matt Damon is futott egy kört a hétvégén, de a Stillwater sokakat nem érdekelt, 5 millió környékén nyitott, de a 20 milliós befektetés mellett ezt könnyen lenyelik majd.

Szóval mindent összevetve még mindig borzalmasan dadog a piac, hiába kecsegtetett a Quiet Place, a Black Widow, vagy az F9 nyitása komolyabb ígéretekkel, még mindig nagy a baj az iparban, amit a Disney+ bukója is aláhúz. Vagy elengedik ezt az egészet és ezzel inkább visszaterelik a népet moziba?

Reméljük azért kicsit jobb irányba billenti a mérleget a Suicide Squad 2 premier, aminek soha nem gondolkodtam volna az első után, hogy szurkolni fogok, de már a Stallone Cápa miatt fizetek.

A hétvége amerikai bevételei: 

  1. Jungle Cruise – $35,018,731 – össz: $35,018,731
  2. Old – $6,862,425 – össz: $30,715,680
  3. The Green Knight – $6,745,121 – össz: $6,745,121
  4. Black Widow – $6,471,183 – össz: $167,112,045
  5. Stillwater – $5,188,150 – össz: $5,188,150
  6. Space Jam: A New Legacy – $4,235,673 – össz: $60,800,116
  7. Snake Eyes: G.I. Joe … – $4,064,394 – össz: $22,346,938
  8. F9: The Fast Saga – $2,663,925 – össz: $168,558,540
  9. Escape Room: Tourname… – $2,236,652 – össz: $20,588,384
  10. The Boss Baby: Family… – $1,377,390 – össz: $53,544,630

13 hozzászólás a “Eltaktikázta magát a Disney? Már a második filmnél elbukott a Disney+ on demand szolgáltatása?” bejegyzéshez

  1. hát nem tudom…Ezek a Dzsungel túrák,Space jamek,Gi Joe-k,F9-ek abszolút nem motiválnak, hogy moziba rohanjak miattuk…Az Escape room folytatása is szörnyen pocsék lett :( A Black Widow meg jó volt itthon egynek
    A Suicide Squad 2-re viszont kifejezetten kiváncsi lettem, pedig az első rész nagyon nem jött be!

  2. Nem tudom eddig hany igazan jo film lett bemutatva ebben a covid-eraban. Talan a Quiet Place 2 (bar nem lattam). Az osszes film, ami alulteljesitett a penztarakban alulteljesitett minosegben is (kezdodott a Tenet-tel). A The Suicide Squad az elso olyan film, ami egy kifejezetten jo blockbuster. Az a nagyon ritka fajta, ami erzelmeket valt ki az emberbol. Kivancsi vagyok a pozitiv visszhang (elohang?) dollarban mennyit jelent.

    Sajnos nem ritka, amikor kritikusok rajonganak egy filmert, de a nagytomegeket hidegen hagyja. Nincs bennem ketseg, hogy klasszikus film szuletett, amit 20-30 ev mulva is jegyeznek majd. A kerdes, hogy klasszikus vagy kult klasszikus film lesz-e belole.

  3. Örülök hogy ennyire felülteljesített a Green Knight, de látatlanban megmondom, hogy a nézők egyszerűen hülyék ha utálják. Az meg teljesen felháborító, hogy hazai bemutató még a láthatáron sem, miközben a legérdektelenebb tucatdrámákat képesek “művészfilmként” behozni a magyar artmozik.

  4. Ertem amit irsz, human, de miert nehez nekik eltoltni a VoD-os premiert pl 2-3 honappal??? (Tenyleg nem ertem, es akkor adnak 30 penzert 2-3 honapig, s csak utana “ingyen”.) Problema megoldva.
    Mozi pedig nem lesz, az ipar “senkit” sem erdekel, oltas lesz! :D

  5. abc:

    még az év elején elmélkedtek azon, hogy azért jó a 30-45 napos szűkebb mozi / release periódus, mert a film a mozikban addigra nagyrészt kifutja magát, de megmarad az előfizető is, mivel tudja, hogy hamar kap exkluzív mozis tartalmat.

    gondolom itt ugyanez a helyzet, ha előfizetsz a platformra, hogy kizárólagos tartalmakat kapj, de hónapokig kell rá várnod, akkor lehet, hogy kihátrálsz.

  6. GiJoe, még nem volt felénk. Igaz, 50 kilométerre sokkal jobba mozi, de bepakolom a többieket, ott szétnézünk/tuti találnak valamit/+ kajálás – Repkednek a nagyobb címletű bankók.
    Lenne ráció az otthoni kölcsönzésben, de Disney nem igazán olcsó, pár hetes ablakot csak hagyni kellene a moziknak – pláne százalékos szerződésékkel – meg otthon elmászkálhat, aki megunja..
    Moziban együtt a család, a párok/ haveri társaságok. Ezért is szeretek moziba menni.
    Jungle Cruise eleve nem volt nekem meggyőző. Romantikus száll, de minek, ahhoz két jó színész nem ártana! / Mondjuk, Kék könyv projekt, első évad/ Emily tehetséges, de ő is unhatja néha a melót.

  7. @abelh, de itt nem ez a helyzet: nem az elofuzival kapod ekkor, hanem itt is fizetned kell erte pluszban, mintha moziba mennel.
    Valszeg csak en nem ertem, mert sok (!) okos ezt agyalta ki.

  8. abc:

    igen, nézzük a két szitut:

    1. mozis forgalmazás vs. streaming:

    – kifutja magát a film a moziban 30-45 nap között, te meg előfizetsz egy platformra boldogan és maradsz is hónapokig/évekig, mert 1-másfél hónappal a mozis premier után ilyen tartalmat kapsz. megéri az a pár dollár neked havonta, mert nem kell hónapokat várnod, hogy hozzájuss egy blockbusterhez.

    2. on demand otthon vs. streaming:

    – koppra ugyanez a sztori. van egy aktív előfizetésed, amit szívesen fenntartasz, mert 2-3 hónap múlva megkapod az exkluzív mozis(és on demand) tartalmakat, akkor már kvázi ingyen, az előfizud áráért. ha tovább kéne rá várnod, ugyanúgy nem élnéd azt meg, hogy de jó is neked előfizetőként.

    amúgy meg kicsit tárgytalan egyelőre a téma, mert pl. a Black Widow 3 hónap után érkezik meg ingyenesen. az lenne jó látni, hogy 3 hónap alatt mire ment a 60 milliós otthoni nyitás után, mennyire jövedelmező fizetősként megtartani (addig meg csak tippelgettünk).

  9. lehet nem szorosan kapcsolódik, de ez jutott eszembe: én még nem mentem el moziba a nyitás óta, de a quiet place 2 nagyon érdekelt volna, ránéztem, hogy akkor a héten.. és már nem játsszák.

    sztem ez így, egy ilyen helyzetben fura, sztem nem csak én vagyok így, hogy vártam volna kicsit és elnézve a kínálatot, hát, bőven mehetne még..

  10. @zolivoros

    Nem tudom, hogy globálisan is ugyanez a helyzet, de Amerikában a Paramount 45 napig tartja a filmjeit moziban, utána egyből mennek a Paramount+-ra. (ami amúgy butaság volt, mert a Quiet Place II még 45 napon is elég szépen tartotta magát, úgyhogy ment volna 300 millió fölé a globális bevétel)

  11. Endymion:

    600.000 dollárt hozott Amerikában a legutóbbi hétvégén. még ha szépen felezgetett volna is mostantól, akkor sem jött volna össze talán 1 millió sem – na ez pont az a szitu, amikor megéri kiszállni és odaadni az előfizetőidnek exkluzív tartalomként.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.