Összehasonlításnak: The Matrix Reloaded-előzetes

A múlt heti Matrix Resurrections első előzetese után jutott eszembe, hogy kicsit megnézzem régen mit kapunk. Nyilván nem az első Mátrix előzetese felé kacsintottam, hiszen ott még nem is tudtuk mi ez az egész világ.

Na szóval nem látok nagy eltérést az új előzetes és a régi között az elárult információk mennyiségét tekintve. Nyilván az új szimuláció színesebb, viszont a történet mondanivalós száláról és a mátrix mitológiából semmit nem fedtek fel régen sem, csak a fizikai veszélyt mutogatták és a k*rvasok akciót, amiből az autópályás még mindig legendás.

A hivatalos WB csatorna eléggé kihagyta a ziccert a képminőséggel:

21 hozzászólás a “Összehasonlításnak: The Matrix Reloaded-előzetes” bejegyzéshez

  1. Nekem ezzel az új trailerrel, még mindig Neo fizimiskája a legnagyobb bajom. Reflektálva a Harcosok klubbja híres mondataira, mint például az „Apu fortyogó epéje vagyok…”

    Keanu gondolhatja, hogy “Henry Cavill CGI bajsza vagyok”. :D Vagyis pont nem, de gondolom ugyan olyan okból kifolyólag nem vágták le a haját.

  2. Lnb: A forgatás végén levágták a haját teljesen. Szóval valszeg inkább az lehet az ok, hogy Keanu szakáll és hosszú haj nélkül már nem igazán szalonképes. Lásd Bill & Ted 3.

  3. Szerintem teljesen vállalható Keanu fizimiskája. Anno azt is simán elfogadtam, hogy a Halálos Fegyver 4-ben Mel Gibsonnak rövid haja volt, hiszen az általa játszott karakter is változott az évek során. Lehet, hogy a mostani Neo-hoz meg pont ez a stílus áll majd közelebb.

  4. Habár az új rész előzetesében kicsit tényleg túl vannak tolva a színek és ezáltal nem annyira Mátrixos, sokan elfelejtik, akik a zöld színt hiányolják, hogy a 3. film végén a győzelem után, amikor Sati és az Orákulum beszélget már nincs zöldesség.

  5. Nyilván ez a zöldes színvilág ikonikus, de mivel nem az első rész rebootja, hanem kvázi folytatás és a 3. végén látott Mátrix azért hasonlít erre az újra.

  6. Én örülök, hogy a régi monokróm IBM monitoros színvilágot sikerült elengedni, mert ez még menő és nagyon cyberpunk volt a 90-es/2000-es évek fordulóján, de három film bőven elég volt belőle..
    Annak is örülök, hogy Neo figuráját nem próbálták a huszonéves formájában vissza copypaste-elni, hanem engedték megöregedni stílusban, frizurában és öltözékben is… bármi más megoldás sokkal rosszabb lett volna.
    Trinity-n annyira nem látszik az idő, de nem azért, mert ő nem öregedett, hanem mert ő már az előző filmben is bőven elment negyven+-os milfnek…csak némely arcgödre lett mélyebb.
    Keanu meg az utóbbi pár évben kezdett el igazán öregedni.

  7. Na épp ez az, hogy a 2. részben a két ikonikus jelenet (papír-motorháztetőre ugrik a rajzolt ügynök, és Műanyag Neo pofozgat sok műanyag Smith ügynököt) pont kiábrándító volt, teljesen kizökkentett. Tipikus esete a sokat markol, keveset fog-nak. Nem baj, ha sok a CGI, egy Mátrix-filmben legyen is, de ne akarjanak forradalmat csinálni, mert ha erőlködnek, nem fog menni. Több hangulat és történet, kevesebb “ground-breaking CGI”! :)

  8. Anno az elso film a sosem latott latvannyal tudott annyira kitunni (nem veletlen, hogy most nem a 13. emelet reboot alatt vannak a kommentek)

    Jogosan lehettek ugy a keszitok, hogy a folytatasokra feljebb emelik a lecet. Sajnos technikailag meg nem tartott ott a vilag, de kozel voltak. Mostanra viszont elertuk, hogy akar otthon megcsinalhatod az akkor forradalmi jeleneteket.

    Akinek meg Keanu szakalla nem tetszik, nem spoiler, de lathato a trailerben is, hogy lesznek “real world” helyszinek is, szoval remelem tetszeni fog az ottani fizimiskaja.

  9. tüske: A motorháztetőre ugrós jelenete akkor zseniális volt, illetve a pofozkodós illett az artistic vision-be. Magyarul direkt volt olyan amilyen. Mai szemmel nyilván furcsa, de akkoriban ott láttunk ilyesmit először!

  10. Tényleg. Várhatunk ettől a filmtől olyan forradalmi újítást, mint az első rész bullet time lassítása volt? Ti vártok ilyet?

    Én nem tudom elképzelni, hogy ma valaki ekkorát gurítson látvány terén.

  11. Az új Star Warsokban sem sikerült semmi forradalmit húzni, pedig ott hetett volna.
    Nem tudom mi kellene ahhoz látványban, jelenetben, hogy leessen az állunk.
    Manapság már inkább azt jegyzem meg, valami realisztikus, azaz nem látszik hogy cgi.

  12. A legvégén, mintha a Roxfortból repülne ki, csak éppen seprű nélkül XDDD

    Nem értek egyet JKJ-vel. Egyértelműen nem azért néznek ki ilyen bántóan azok a jelentek, mert ez volt az artistic vision koncepció, hanem azért, mert az akkori gci fejlettség ennyit tudott. Különösen zavaró, amikor ugyanannak a jelenetnek bizonyos vágásai között, a valós és a teljesen cgi között ordító(an rossz) a különbség. Pontosan ugyanaz a nagyon béna grafikus megjelenítés, amit az első kettő Harry Potter filmben láthatunk (kvidicses jelenetek). Mivel mindkettő Warneres film, nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy ugyanaz a cég csinálta a cgi jeleneteket. (Abból az időből ez a 2 film jut eszembe, aminek pont ez volt a betegsége, talán nem véletlenül.)
    Amit te zseniálisnak tartasz sajnos inkább az, aminek tüske nevezi, rajzolt ügynök és papír motorháztető. Már akkor is zavaró és bénán kinéző volt, mindannyiónk haja az égnek állt, hogy miért ennyire bántóan látható, hogy 2 vágás között az egyik valós, a másik meg full rajzolt. Nem, nem direkt volt olyan, amilyen. Ezt ezer évig sem tudnád bemagyarázni.

  13. hát, gagyi CGI ide, vagy oda, még mindig százszor jobban tetszik, mint az új előzetes. én nem várok semmi forradalmat a látványtól, ahogy írta valaki manapság már pont az a lényeg, hogy egyáltalán ne vedd észre mi a CGI és mi nem. általában nem is szoktuk, ahogy nézem a VFX emberek videóit, nagyon durva milyen helyeken használnak full CGI jeleneteket úgy, hogy csak egy városkép vagy egyéb tökátlagos háttér miatt kell.

    nem lesz már nagy megfejtés látvány terén szerintem most nagyon sokáig. úgy értem olyasmi igazán blockbusteresen látványos, amitől leesne az álla az embernek a moziban. biztosan nagy eredmény lesz pl. elkészíteni az első teljesen élethű uncanny valley nélküli egészestés filmet, hogy aztán kövesse a többi, de a vásznon az is csak ugyanaz lesz. film, szép vagy izgi képekkel.

    az Avatar után én nem tudom, mit lehet még kihozni a klasszikus vászonból akár 3D akár nem. az igazi ugrást gondolom úgyis csak valamilyen teljes immerzió jelentené, de az meg a mi életünkben már nem biztos, hogy eljön. olyanra gondolok, amikor “beleülsz” a filmbe valami VFX szemüveggel.

  14. Én még emlékszem, hogy milyen libabőrős voltam ezektől a trailektől és a moziban végig ültük az a qrva hosszú stáblistát a második rész végén, hogy megtudjuk nézni a harmadik rész előzetesét. Hát az epic volt.

    A mostani trailer…”hát jó lesz ez a mátrix is” – felhörrenéssel nyugtáztam. Szégyen :S

  15. autópályás jelenethez hasonlót szívesen megnéznék, de nincsenek illúzióim, annak a jelenetnek annyira zseniális a koreográfiája, meg en bloc minden egyes képkockája, hogy a büdös életben nem überelik soha semmivel. Ezt így töklazán ki merem jelenteni. Teljesen mindegy, mennyire fejlődik a technika, ha nem használják okosan inkább röhejessé válik, mint emlékezetessé (rossz példa, de a minap pont a dark phoenix autóbalesetes jelenetét kaptam el , miközben kapcsolgattam…fúh rettenetesen ciki volt, ahogy szétzúzták a kocsit, pedig az 2019-es:D)

  16. Annak idején még az volt újdonság az autópályás jelenetben, ahogy a kamera gond nélkül “siklott át” a teherautó alatt és folyamatosan követte Trinity motorozását az autópályán.
    Lehet, hogy tévedek, de akkoriban max talán Fincher filmjeiben lehetett ilyesmit látni (Fight Club vagy a Panic Room – mikor a kamera vágás nélkül követi az eseményeket a szobán át stb).

    Aztán ez kb Alfonso Cuarónnál csúcsosodott ki – nem is a Gravity-ben, hanem korábban – még az Ember gyermekében, mert bár nem volt “hívalkodó” a trükk, ahogy a kamera jobbra-balra forog a szűk autóban, de talán ott volt egy “hűha” érzés a moziban, hogy itt valami extrém dolog történik. És még csak föl se tűnt mi CGI és mi nem.
    De emellett annyira erősek voltak a jelenetek, hogy csak később esett le, hogy vágás se volt sehol az akciójelenetekben és max a film után jöhetett az agyalás, hogy ezt mégis hogy csinálták? :)
    A Gravity meg erre tett rá még egy lapáttal.

    Visszakanyarodva a Matrix Reoladed-ra, akkor úgy tűnt, hogy az operatőröknek nem lesz megkötve többé a kezük, tényleg oda teszik le a kamerát, ahová csak akarják. Úgy követhetik az akciókat, ahogy még soha azelőtt.
    A Reoladed-ben is talán azért volt olyan erős az autópályás jelenet, mert semmi se “szakította” meg az akciót, az egész simán csak klasszúl volt megrendezve és volt egy “lüktető ritmusa” amire még a zene is rátett egy lapáttal.

    Végül nem ebből lett trend, mert jött Paul Greengrass és a Bourne filmek a széttrancsírozott ezer vágással meg a remegő kamerával – az se volt rossz akkoriban – de aztán boldog-boldogtalan “remegő kamerás” akciókat kezdett el rendezni és kb az összes ilyen filmnél lényegében követhetetlenné vált, hogy mi is történik a vásznon.

  17. mekkora oltás volt ez anno, ezekkel az albino ikrekkel! Mintha valami fontos szereplők lennének, aztán alig volt hosszabb a szerepük, mint ami a trilerben van…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.