Sivatagi puszta, vagy egy oázis?

A legtöbb témát az elmúlt hetekben talán a Dűne szolgáltatta, többek között box office téren is – hiszen egy immár (talán) kult-rendező nyúlt egy kult-alapanyaghoz, aminek azért a többség valószínűleg szurkolt.


Ami kellett is, hiszen 160 milliós büdzsé mellett illik nagyot menni és azonnal furakodik is az agyba a déja vu érzés a Blade Runner 2049 “személyében” – ha valaki nem emlékszik 2017-ben Villeneuve kapott már érthetetlenül sok pénzt egy rétegfilmre, hiába 150 millió dollár, szép látványvilág, brutál marketing, és egészen jónevű casting, ott nem jött össze a csoda, mindössze 92 millió otthon és 260 világviszonylatban.

Ennek ellenére Villeneuve megint gyerekkori álom mozit rendezhetett, már-már Nolan szájízt hagyva maga után (azaz “aztcsinálszamitakarsz”), pedig hiába alapmű a Dűne, nem egy milliárd dollárt garantáló darab a mozikban. Ez egy rizikós befektetés a fentebb ismételt tag-ek mentén is (brutál marketing, látványvilág, casting), nem hiába volt akkora vita a streaming premier és a bemutató tologatás kapcsán. Lényeg a lényeg, úgy érkezett meg a moziba ismét Frank Herbert klasszikusa, hogy hetek óta ment a nemzetközi piacokon, valamint legálisan és illegálisan is elérhető volt az online közönség számára. Ezután nem csoda, hogy félve tippeltek neki az elemzők akár 40 milliót is otthon, de ezt pont sikerült szállítani, a 40.1 milliós hétvége majdnem 10.000 dolláros mozinkénti átlagot hozott. Ebből 9 milliót IMAX-ben, úgyhogy iszonyatosan nagyot mentek a gigavásznak, és valahol működött az ezt moziban kell látni stratégia.

Amerika mellett elstartolt Kínában is 22 millióval, így globális összetettben már 220-nál jár. Otthon innen még talán sikerülhet a 100 millió, összesen pedig jó eséllyel 400 felett zár – hogy ezt a Warner otthoni streaming mellett sikernek könyveli-e el, az nagyon jó kérdés, de én most igennel felelnék erre és a folytatás kérdésére is.

Pár szó még Wes Andersonról, vagyis a The French Dispatchről, top 10-es lett mindössze 52 moziból 25.000 dolláros átlaggal, azaz a rendezőtől megszokott módon a limitált premieren nagyot megy, hogy utána talán szépen lefusson több moziban.

Bond pedig a teljes pandémia alatt második hollywoodi filmként lépte át az 500 milliós globális határt és nagyjából ennek még az 50%-a benne lehet, ami gyors fejszámolással 750 milliót ígér kb.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Dune – $40,100,000 – össz: $40,100,000
  2. Halloween Kills – $14,500,000 – össz: $73,104,845
  3. No Time to Die – $11,886,514 – össz: $120,041,599
  4. Venom: Let There be – $9,100,000 – össz: $181,829,631
  5. Ron’s Gone Wrong – $7,300,000 – össz: $7,300,000
  6. The Addams Family 2 – $4,339,247 – össz: $48,318,224
  7. The Last Duel – $2,100,000 – össz: $8,567,968
  8. Shang-Chi – $2,000,000 – össz: $220,973,832
  9. The French Dispatch – $1,300,000 – össz: $1,300,000
abelh
írta
2021. 10. 25. 15:25
megjelenés
15
hozzászolás


15 hozzászólás a “Sivatagi puszta, vagy egy oázis?” bejegyzéshez

  1. sőt, a Dűne nem lefelé ment a pénteki számok után tippelten, hanem tartotta magát, lehet jó a WOM, ha jól látom a moziból kijövők szondázása A- átlagra jött ki.

  2. Szegény Last Duel, szomorú hogy a rendező személye és az erős casting ellenére sem mennek jól a történelmi filmek.
    Rossz volt az időzítés?

  3. Fiti: 100%, de ami a legrosszabb volt az a reklámkampány, legalábbis az eddig olvasottak alapján.

  4. Kíváncsi vagyok,h a Venom elmegy-e otthon 200-ig, talán éppen nem… de jelen körülmènyek között ennyit hozni, elég ügyes. :-)

  5. Itthon este 22h-kor lesbe állt mindenki hogy a megnyíló napra IMAX-en tudjon helyet foglalni, 2 perc múlva a jó helyek el is fogytak úgy, hogy már 1 hete játszák.
    Villeneuve megérdemli.

  6. abelh: nos igen, csak a könyvek számítanak, szóval már készül az Artemis Fowl folytatása is éppen… A John Carter 2-ről ne is beszéljünk, hogy egy jó filmet is említsek.

  7. azt vajon belekalkulálják a Dűnénél, egyáltalán bele lehet, hogy az első rész után mennyien néznék meg a másodikat? úgy értem, ha most tépelődnek, a stúdióban mert nem lesz rossz a bevétel, de annyira nem is kiemelkedő akkor lehet-e arra számítani, hogy a folytatást kevesebben néznék meg mert most sokan azért rohannak moziba, mert akkora blockbuster hiány van, hogy még egy értékelhetetlen Venom 2 is rekorder… remélem, érthető mire akarok kilyukadni.

    nem bánnám, ha lenne folytatása a Dűnének, de szerintem nagyon rossz helyzetben van minden szempontból. és még egy elfogadható bevétel sem lesz elég a folytatáshoz, ahhoz valami marha nagyot kellene mennie.

  8. Malachi:

    ez azért jó kérdés, én azt a részét fognám meg, hogy egy nem kiemelkedő bevételű mozinál mi garantálja azt, hogy lesznek új beszállók. hányan mennek úgy el rá, hogy nem moziban látták, de tetszett és bevállalják. mert nyilván ott a rizikó, hogy csak úgy random nem sokan ülnek majd be rá, anélkül, hogy az elsőt látták volna (azaz nem emelhet be új nézőket, mint mondjuk egy Vasember 2, most mondtam valamit).

    “úgy értem, ha most tépelődnek, a stúdióban mert nem lesz rossz a bevétel, de annyira nem is kiemelkedő akkor lehet-e arra számítani, hogy a folytatást kevesebben néznék meg mert most sokan azért rohannak moziba, mert akkora blockbuster hiány van, hogy még egy értékelhetetlen Venom 2 is rekorder… remélem, érthető mire akarok kilyukadni.”

    azért az vedd figyelembe, hogy pont olyan mértékű most talán a “rohanás”, mint amennyire még mindig sokan távol maradnak a mozitól. a kettő most szerintem kicsit egyensúlyban van.

    és tegyük fel, hogy ezt a Dűnét:

    – nem tologatva
    – nem csúsztatott amerikai premierrel
    – nem warez és VOD mellett küldik moziba

    lehet, hogy simán a mostani bevétel másfélszeresét hozná és akkor kérdés sem lenne a folytatás. itt szerintem inkább az a fontos tényező, hogy egyelőre nehéz készpénzre váltani azokat a nézőket, akik otthon maradnak és direktben nem fizetnek a filmért (mint pl. egy Black Widow esetében). így nem látod a tényleges adatokat, hogy mekkora a siker.

    szerintem pont ezek miatt most előre sok dolgot mérlegeltek, meghúztak egy vonalat és ha fölé megy, akkor folytatják, ha nem, akkor ennyi volt (és ez egyelőre nem látszik, ezért nem rendelték be)

  9. Malachi szerintem most az látszik, hogy a covid érában a 25 fölöttiekre célzó filmeknek nagyon nagyon nehezen megy, remélem a hollywoodi fejeseknek is ez jön le…

    abelh: Brolin már emlegette a jövő nyári forgatást, majd meglátjuk, lehet valami másfajta berendelést terveznek, de mondjuk a sok “fél film” “part one” negatív hangot lehűtené, ha az lenne rá a válasz, hogy már berendelték a folytatást. Még az is lehet, hogy trilógiává bővítésen gondolkodnak épp ;) csak félig, de hülyülök persze, mielőtt más komolyan veszi a kommentem ezen részét.

  10. nekem az a furcsa, hogy ilyen esetekben miért nem vállalnak be egy dupla-forgatást. persze könnyű ezt mondani, de most újra összetrombitálni a teljes gárdát, lefoglalni a helyszíneket, utazás stb. iszonyat pénz. lesz az is (ha lesz) 150-200 millió dollár.

    rég volt persze, de anno Peter Jackson 280 millióból leforgatta a komplett Gyűrűk Ura trilógiát, és akkoriban is azért egy Wild Wild West 220 millió, Van Helsing 180, Terminator 3 240 millió volt, csak pár drága filmet kiragadva a környékéről.

    ha eleve félbevágják a filmet, akkor legyenek tökösek és nyomják le egyben, mert produkciós szinten valószínűleg 50-70 milliót minimum spórolnak, de akár többet is, és ha 1 évvel később mehet moziba a folytatás, még a közönség is talán jobban fogadja a dolgot.

    (persze nyilván az egész Dűne projekt már ebben a formában is rizikó volt, ahogy írtam fentebb…na de akkor is :) )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.