Ridley Scott tényleg a telefonozó hülyegyerekek és a szuperhősök miatt bukik?

Hiába került a House of Gucci csak a harmadik helyre, indítsunk ezzel. Ugyebár az öreg Scott kikelt mostanában magából párszor a Last Duel buktája miatt (100 milliós gyártási büdzsé mellett a 4.7 milliós nyitást és 10 milliós zárást Amerikában valahogy be kellett védeni), de rögtön javíthatott is (volna) a Gucci ház történetével. A 75 milliós produkció 14 millióval kezdett, amit a hálaadás hétvége pimpelt fel 20 környékére, úgyhogy hiába a sztárparádé, a közepesen drága szappanopera otthon valószínűleg nem lesz pénzénél.

Viszont vissza az első helyezetthez, az Encanto az új Disney moziként 27 millióval kezdett (ami a hosszúhétvégével 41-ig nyúlt), azaz jó eséllyel ez lesz az első animációs film a pandémia alatt, ami átlépi otthon a 100-as határt.

Hogy mit keres ismét egy Resident Evil film a mozikban, azt könnyen megmagyarázza a Kaptár: Utolsó fejezet szereplése – a sorozat nem is tudom hányadik része csak nemzetközileg 300 milliót termelt, miközben otthon még a 40 milliós gyártási költségét sem tudta visszahozni. Erre nyilván szívesen húznak lapot, de a 47 méter mélyen és a 47 méter mélyen 2 rendezőjének filmje nem állt be az elődök sorába, a Welcome to Raccoon City 5 millióval indított és nemzetközileg azt csupán ugyanennyivel fejelte meg. Jöhet majd pár év múlva egy újabb reboot.

Múlt héten sajnos elmaradtam, így pár szót mindenképp megérdemel a Ghostbusters: Afterlife. Fun fact az eredeti első rész kapcsán, hogy inflációval kalkulálva manapság 600 millió felett termelne csak Amerikában és olyan klasszikusokat körözne le, mint pl. a Reszkessetek betörők. Így nem meglepő, hogy a (szerencsére) elvérzett Melissa McCarthy-s darab után kapott egy egészséges folytatást is az első két rész – a közönség támogatásával pedig 44 milliót hozott első hétvégéjén és immár 87-nél tart otthon. A kifejezetten szép második heti esés után ezért simán 130-140 felett végezhet, amihez jó eséllyel nemzetközileg összesen még hasonló összeg társul, szóval ez a reboot / remake / folytatás vonat forog majd tovább tutira. 

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Encanto – $27,206,494 – össz: $40,567,273
  2. Ghostbusters: Afterlife – $24,200,387 – össz: $87,514,898
  3. House of Gucci – $14,423,794 – össz: $22,014,298
  4. Eternals – $7,925,905 – össz: $150,736,150
  5. Resident Evil: Welcom… – $5,319,280 – össz: $8,850,619
  6. Clifford the Big Red Dog – $5,007,631 – össz: $43,016,850
  7. King Richard – $3,272,353 – össz: $11,345,895
  8. Dune – $2,080,111 – össz: $102,152,085
  9. No Time to Die – $1,707,256 – össz: $158,081,024
  10. Venom: Let There be – $1,581,315 – össz: $209,518,406

25 hozzászólás a “Ridley Scott tényleg a telefonozó hülyegyerekek és a szuperhősök miatt bukik?” bejegyzéshez

  1. Enlékszem a katasztrofális női ghostbusters bukását annak idején a “nőgyűlöletre” meg egyéb hülyeségekre fogták. A filmes buktákat mostanában rendszerint a vírusra, a “maszkviselésre”, a termek “limitált kapacitására” meg az “oltatlanokra” lehetett fogni, most meg a “telefonos hülyegyerekekre”. Jövőre majd a klímaváltozás lesz a felelős. Csak az nem jut az eszükbe, hogy ma, amikor a mozibajáró közönség (melynek nagy része a fiatalabb generáció tagjaiból áll), mind a Pókemberre vár, mégis ki néz meg egy filmet a gucci család botrányairól? Nem is értem, egy ilyennek ilyenkor, ilyen körülmények között mégis ki a célközönsége? Most tényleg azt gondolták, hogy a közönség rohanni fog egy 30 évvel ezelőtt játszódó gucci-család filmre, amikor mindjárt itt a Pókember meg a Matrix?

  2. nem értem, szerinted nem kellenek felnőtt filmek? oké a gucci nem nézett ki erősnek, de a last duelnél absz nem gond, hogy próbálkoztak felnőtt drámát csinálni a sok popcorn kikapcsolom az agyam mellé, csak hát a 25 fölötti közönség most nem rohant, normál évben simán több pénzt hozott volna még a Gucci is talán, de a Last Duel egy jobb reklámkampánnyal biztosan.

  3. Talán ezekből a számokból ki lehet olvasni, hogy a moziba járók melyik szegmensét, tartja inkább távol a járvány a vetítőtermektől.
    Ahogy én látom, a tömegfilmek kezdenek felkapaszkodni korábbi pozíciójukba, tehát a fiatalok nagyobb arányban térnek vissza, mint az érettebb korcsoportok. Ez azt is hozhatja magával, hogy a komolyabb hangvételű filmek kiszorulhatnak a nagyvásznakról streamingre pl. és a mozikat elkezdik majd feltölteni Marvel, Star Wars típusú filmek mellett mennyiség orientált darabokkal, mondjuk Netflix mintára. Tehát mindíg lesz kínálat, de a minőségi darabokra vadászni kell majd, vagy az otthoni képernyőkön kell azokat keresni. A tévés sorozatforradalom magával hozta nívó nagyfokú emelkedését, most ezek mellé érkezhetnek az egész estés fimek, amiken már nem fog feltétlenül érződni, hogy nem gyöngyvászonra álmodták, eredetileg. Persze ritkán most is van ilyen, de ez így most változhat.
    Aztán majd javítson ki, aki jobban érti a mai trendeket.

  4. Hát..foghatta volna azoknak a nőknek a pasijaira is a dolgot, akik nem akartak erre beülni moziba:D úgy értem én pl 30 feletti csajként rohantam volna rá, de pasim nélkül nem lett volna poén..egyébként meg talán egy picit jobban rá is voltam kattanva, mikor még úgy volt, hogy american crime story téma lesz… Szeretem Scott filmjeit, de sokan mások fenntartásokkal kezelik..arra pl miért nem gondol, hogy esetleg mást várnak tőle az emberek? Simán benne van az is, hogy Gaga miatt nem rohantak rá.:D
    Mondjuk a last duel buktát végképp nem értem. Rossz volt a főszereplőcsaj választás vagy a marketing? Utóbbira azért tippelek, mert engem sem győzött meg és lobbantotta fel bennem azt a parázst, hogy huu ezt nagyvásznon akarom látni (ellentétben egy dunc)
    Vagy egyszerűen pont két olyan témába vágott bele az öreg, ami tényleg nem érdekli az embereket?

  5. Nem értem ezt a “fiatal” dolgot most komolyan. Csak a tizen huszonévesek között vannak filmbuzik vagy mi? Aki szereti a filmeket az így is úgy is moziban nézi meg. Nem számít hogy hány éves, lehet akár az egy Pókember is. Én 40 évesen ugyan úgy rajongok a filmekért mint tizenéves koromban. De ezt már hallottam több helyről is hogy a “fiatal korosztály” nézi a a legtöbbet a streaming csatornákat meg ők járnak többségében moziba WTF?? Ez nekem magas vagy csak én vagyok hülye. Aki filmbuzi az egy életre filmbuzi lehet 90 éves is. Minap láttam egy interjút Spielbergel és ott magyarázta hogy ugyanolyan lelkesedéssel vág bele egy filmbe mint huszonéves korában, és a kedvenc rendezői filmjeit is baromira várja 80 évesen. Szóval ez nekem magas.

  6. Innen már csak egy lépés Adam Driver-t filmpestisnek kikiáltani (a Sorozatpestis mintájára) :)

  7. Ridley papának lehet nem kéne ilyen arrogáns seggfejnek lennie és akkor talán még el is mennének az emberek a filmjeire.

  8. Van ez így, hogy a közönség szerint szar filmeket csinálsz. Ilyenkor kell szakmát váltani, nyugodtan el lehet menni keresni más munkát. Vagy visszavonulni. Megvolta a fénykora, lejárt, ha nem tud alkalmazkodni akkor pápá.

  9. Aha, a Last Duel annyira volt szar, hogy még most is a hatása alatt vagyok, régen láttam ilyen erős halivudi filmet. Elszúrták teljesen a marketingjét, kiváncsiságból néztem bele és teljesen meglepett a téma is és a kivitelezés is. Nagyszerű film.

    A Gucci egyszerűen nem érdekel, ez van.

  10. Én nem értem mit mondtok a last duel reklámkampányról. Engem berántott a reklám, és egy nagyszerű mozit kaptam, nem csalódtam. A végső párbajjelenetért önmagában megérte beülni, talán a legjobb párban scene amit valaha készítettek, úgy meg, hogy önmagán túlmutató tétje volt, és én direkt nem néztem utána a végkifejletnek, kb. úgy a moziszékbe szögezett mint semmi előtte.

  11. Hát, annyit láttam a plakátokon, meg a leírásban, hogy főleg egy bszós-kardozós film és lesz benne valami kavarás egy nő körül, így az előzeteset már meg se néztem. Erre kiderül, hogy egy nagyon korrekt, korhű, az akkori életet nagyszerűen és nagyon kegyetlenül bemutató film amit ráadásul kb. történészek írtak. A téma pedig most is teljesen aktuális. Azt nem tudom, hogyan kellett volna reklámozni, de nálam a nulladik szintet se ugrotta meg.

  12. Mate815: jaja, az átlagember Ridley nyilatkozatai miatt nem ment biztosan. Talán majd a következőre, de addigra meg elfelejtik, hogy be mert szólni 2 sorban a szuperhős filmeknek.

  13. Anthonz: ez olyan, mint a legyek és a szar? :D viccet félretéve, szerintem mégsem az alapján kell megítélni a filmeket, hogy 800 milliót hozott egy Venom, akkor elég az a “szint” írásban és rendezésben.

  14. Outcast: “Aki szereti a filmeket az így is úgy is moziban nézi meg.”

    Hát nem. Sokkal boldogabb vagyok, hogy otthon fasza minőségben, nagy tévén tudom megnéznia fimet, eredeti nyelven, közönség nélkül. Szerintem így van a 30 fölöttiek egyre nagyobb része. A 40 felettiek (mint én) meg ha nem gyerekkel vannak, akkor pláne. A Pókember kifejezetten érdekel, de sose ülnék be rá a tinik közé. Majd otthon.

  15. Mindkét Scott művet láttam. A Last Duel az év egyik legjobbja, aminek nagyon elcseszték a marketingjét, bármit is mond Scott, hogy a stúdió nem hibázott. Ennek nagyon nagyot kellett volna ütnie. Bevételben meg legalább a gyártás 2x visszahozni otthon, ha többet nem is.

    A Gucci esetében érthetetlen a bukás, értem, hogy nem ugyanaz a célközönsége az SW-nek és A Star is Bornnak, de azt gondoltam, hogyha mindkét főszereplő szerepelt már 1-1 elég masszív sikerben, akkor van annyi hűséges rajongója, hogy sikerre viszi a filmet. Hát úgy látszik, hogy az elmúlt 1,5-2 évben az emberek nagyon rászoktak az otthoni mozizásra.

    Konklúzió nincs, sajnos mindig voltak bukásra nem ítélt vesztesek. A Dűnét nagyon féltettük az évben, megúszta, Bondot is féltettük megúszta. Scottot nem féltettük, bukott is. Érdemtelenül persze és ilyenkor persze, hogy fáj a bődületesen buta Venom 2 sikere.

    Hiába nem értik sokan, hogy miért bánt, hogyha egy más műfajú film sikeres lesz. Nem az a gond, hogy a Venomot nézik, hanem az, hogy a Last Duelt és a Guccit nem nézik. Ha a Venomtól csak 100-100 millió átvándorolna mindkét filmhez már oké lenne a dolog. Stúdiónak visszajelzés, hogy lehet mindenfélét gyártani, de így minek erőltessenek meg bármit/bárkit, ha dől a pénz a trashre, a jó filmek meg mennek a süllyesztőbe.

    A nézői döntés borzasztóan fontos, de annyira céltalanul megy a legtöbb ember mozizni, hogy az hihetetlen. És ez a legszomorúbb…

  16. A Last Duel valóban többet érdemelt volna. Számomra kifejezetten kellemes csalódás volt. A Gucci-ban nagyot csalódtam, különösen a film második fele ment félre, de az nagyon. Nem is értem mi volt a koncepciója Scottnak, de szerintem nem sok. Mindegy ettől még kellenek ilyen próbálkozások, a sok “egybites-pizsamás-pacis” filmek mellé.

  17. Nemcsak a nézői döntés, a nézői viselkedés is fontos. Rengetegen a többi ember miatt választják az otthoni kényelmet. Namindegy ez parttalan téma. Mindenesetre én nagyon becsülöm az öreget, hogy évek óta szembeszáll ezzel a szarviharral és mindig előrukkol valamivel a semmiből..mint Eastwood. Aztán vagy középszer lesz az a valami, vagy soha a büdös életben nem felejted el :) Szerintem inkább meg kéne becsülni, mint szenilis bolondnak kiáltani mindig

  18. Last Duel év filmje nálam, de 8nkabb streamre kellett volna, ha mar a marketingre nem akartak kolteni

  19. Csak hogy egy kicsit árnyaljam a képet, példának okáért az elmúlt négy hét kínálatából ezeket a filmeket néztem volna meg szívesen moziban: Last Night in Soho, King Richard, Enchanto, House of Gucci
    Ezzel szemben itt van azon filmek listája, amiket a hozzám legközelebbi város egyetlen mozijában adnak ugyanezen időszakban: Venom 2, Énekelj 2, Szellemirtók – Az örökség, Nagykarácsony, A farkas és az oroszlán, Örökkévalók, Elk….k
    Ennyit arról, hogy miért nem láttam egyik Scott filmet sem moziban. :((
    Idáig már el sem hozzák őket, a megyeszékhelyig pedig én nem megyek el.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.