A musical évének felkiáltójele vagy pontja? Egyáltalán musical év volt?

Azt harsogják sok helyen, hogy Spielberg mekkorát bukott a West Side Story-val, úgyhogy ezt kéne kicsit jobban kivesézni. Meg azt, hogy akkor most ez tényleg a musical éve volt, vagy sem?

Human már többször írt idén, hogy megint egy bukott musical, meg akkor ez mégsem a musical éve lesz és hogy ez megérne egy említést a box office cikkekben, de… nekem papírom van róla, hogy nem nézhetek musicalt, szóval őszintén fel sem tűnt. Nyilván azért felkapja az ember a fejét, amikor egy nagyobb siker tarol a kasszáknál, mint a Nyomorultak, La La Land, Chicago, vagy Greatest Showman (mai napig az egyik kedvenc box office lefutásom…másnak is van ilyenje amúgy?), de idén ezek elmaradtak, pedig elvileg bemutató volt bőven.

Moziban viszont ha nem tévedek, akkor az In the heights, ami összesen 30 millióig jutott, egy Dear Even Hansen, ami 15-ig (ezek amerikai bevételek) és akkor még streamingen tick,tick.. BOOM! , Annette, Everybody’s Talking about Jamie, de tudtommal ezek sem durrantak nagyot. És akkor jött Spielberg fogd meg a söröm felkiáltással, pedig egy jó egy-másfél évtizede rendezőként nem kéne ilyeneket kiabálnia, nem az a nagy sikergyáros, mint régen. Persze mindenki felkapja a fejét még mindig a nevére, de itt egy Post 81 millióval, ott egy BFG 55 millióval, egy rakás szar (pardon my french) Ready Player One 137 millióval, szóval azért már nem róla szól az ipar.

És így a West Side Story remake-ről sem, aminek a 10 milliós kezdése kifejezetten rosszul néz ki elsőre. Hogy másodikra miért is nem? Mert jön a karácsonyi szezon, mert az idősebb korosztály fizetett rá elsősorban és ők még csoroghatnak be egy darabig, mert alapból jó kritikákat kapott és így tovább. Úgyhogy engem is meglepne, ha ebből lenne az új Greatest Showman, de azért várjuk ki a végét. Visszakanyarodva a musica (bukta) éve felvetésre érdemes kicsit ránézni zsáner szinten az éves market share-re, pontosabban arra, hogy a Musical mint műfaj mekkora szeletet markol a bevételekből idén, vajon tényleg annyira rossz a helyzet? Igazából ez a szám az elmúlt 20 évet figyelve 2% környékén ingázik (fölé csak kiugró sikerek idején ment, mint pl. Hairspray, Mamma mia, kérdés, hogy a Disney feldolgozásokat és rajzfilmeket ide vesszük-e, mert az is szépen megtolja a talicskát) és idén ez 1.5% egyelőre. Úgyhogy nem rossz. Nyilván ennél többre számítottak a műfaj rajongói, de olyan nagy katasztrófa a számok alapján nem történt.

Ellenben! Páukembör beveszi a kasszákat a hétvégén tuti, ekkora érdeklődés talán 2 éve nem volt a mozikban és megkockáztatom, hogy normális esetben ez egy sima 200 pluszos nyitás lenne csak otthon…hogy most mi lesz ebből, nehéz megmondani, de éves amerikai bevételi rekorder szerintem csont nélkül.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. West Side Story – $10,574,618 – össz: $10,574,618
  2. Encanto – $9,985,099 – össz: $71,905,154
  3. Ghostbusters: Afterlife – $7,102,173 – össz: $112,006,454
  4. House of Gucci – $4,112,028 – össz: $41,083,400
  5. Eternals – $3,149,849 – össz: $161,266,892
  6. Resident Evil: Welcom… – $1,661,194 – össz: $15,863,138
  7. Clifford the Big Red Dog – $1,302,231 – össz: $47,686,042
  8. Christmas with the Chhosen – $1,240,000 – össz: $13,388,000
  9. Dune – $870,093 – össz: $106,223,253
  10. Venom: Let There be C… – $768,163 – össz: $211,971,131

13 hozzászólás a “A musical évének felkiáltójele vagy pontja? Egyáltalán musical év volt?” bejegyzéshez

  1. Nagyon sajnálom Spielberget. Új adaptáció ide vagy oda. Csóresz megcsinálta az év egyik legjobb filmjét, karrierjében meg az utóbbi 15 évben a legjobb filmjét, erre ennyire futja.

    Nyilván aki nem szereti vagy nem érdekli Pókit, meg a Mátrixot se várja, vagy nem célközönség, az a kis réteg ünnepeknél még kicsit felhúzhatja, de ez is kevés. Gyártási költség mennyi lehetett, egy 100-asra tippelek? Ez így nagyon sajnálatos.

    És nem tudom, hogy mivel kellett volna eladni, mert minden szart megvesznek meg fogyasztanak az emberek, erre pont egy musicalt nem? Az nem valid érv, hogy covid van, meg a célközönség már nem él, akit ez érdekelt volna vagy szerette az eredetit. Valami itt nagyon félrement, csak kérdés, hogy mi?

  2. Pókira már megvannak csütörtökre a jegyek.Addig is kerülöm az újabb trailereket és legfőképp a vele kapcsolatos kritikákat!

  3. “vagy szerette az eredetit”

    pont ezért nem érdekel ez, pedig minden Spielberg filmet láttam, mindig is szerettem rendezőként, de még a cameóját is csíptem, szóval vele semmi bajom, de ezt totálisan felesleges riméknek érzem

    ettől függetlenül kívánom, hogy a karácsonyi szabikon menjenek majd rá többen és siker legyen, úgy rendezhet majd tovább számomra is jó filmeket, bár, gondolom, ha bukta, akkor is, szóval whatever

  4. Holnap este 19:00 Poki. 2 hete kerulom a platformokat a spoiler miatt. Inkabb tobb mint kevesebb sikerrel( a szellemirtok film elott kopni nyelni nem tudtam, aztan becsuktam a szemem, befogtam a fulem! : D) Talan 1-2 conteo-s kepbe,De olyanok amiket eddig lehetett sejteni… Na majd holnap este! 🤲

  5. Spielberg film számomra már a kerülendő kategória. Bocs, öreg, kiszámítható Hallmark filmeket a tévében is látok.

  6. “ezt totálisan felesleges riméknek érzem”

    Ugyanígy voltam ezzel azóta, hogy jött a hír, hogy Spielberg WSS-t akar rendezni. Én kifejezetten szeretem a musicaleket, szerintem az eredeti film tényleg ott van a top5 legjobb musical film között evör, szóval a hideg kirázott már a gondolattól is.

    Ennek ellenére, miután meglepően nagyon pozitív kritikákat kapott, elmentem vasárnap megnézni és akkora pozitív csalódás volt, hogy hihetetlen. Egész biztosan ott van az idei legjobb filmek között. Spielberg és Kushner úgy remake-elte az eredetit, hogy abszolút tiszteletben tartották azt és nem átírták, hanem kontextusba helyezték, kitágították a világot és így még gazdagabbá tették az eredeti művet. Egyetlen negatívum Elgort castingja, de az is csak a színészi játék szempontjából, táncolnak meg énekelni nagyon tud a csávó. Na szóval Spielberg nem hazudtolta meg magát, egy nagybetűs mozifilmet rakott össze.

    Amire tényleg bárki beülhetne, akit nem ráz a hideg a musicalektől, szóval nagyon nem értem, hogy miért ilyen szegényes lett a kezdés box office szempontból. Bár, azt tegyük hozzá, hogy itt nincsenek húzónevek, szemben mondjuk a The Greatest Showman-nel vagy a Nyomorultakkal stb. Plusz szerintem sokan szintén kétkedve állnak hozzá már alapból. Lehet majd a szájhagyomány kicsit megtolja az ünnepekre, meg esetleg az Oscar jelölések, de azt én se látom, hogy tudná ez visszahozni a pénzét.

    Ami meg a musical év-kérdést illeti. Én azt se értem, hogy az In the heights miért nem lett nagyobb durranás. Rohadt szórakoztató, igazi nyári mozi, özönleni kellett volna rá a népnek (megint, persze azoknak akiket nem zavar az éneklés), de itt persze megint a húzónevek hiányoztak. Az Annette nagyon réteg cucc (de egyúttal zseniális is, szerintem), a Dear Evan Hansen-t szerintem a nagyon durván lehúzó kritikák döngölték a sárba (még én se mertem megnézni), a tick, tick.. az egyik legjobb dolog volt idén, kár, hogy nem került széleskörben moziba, a Everybody’s talking about Jamie szintén eléggé elsikkadt és már csak a témája miatt is lehet kevésbé haraptak rá az emberek. Szerintem, aki szereti a musicaleket, annak ez kifejezetten egy erős év volt, de úgy tűnik ez már túl réteg műfaj ahhoz, hogy ha nincs valami extra (húzónevek pl), akkor ezek nem tudnak szélesebb közönséget bevonzani.

  7. “ezt totálisan felesleges riméknek érzem”

    Akkor tisztázzuk, hogy Spielberg mester a színpadi adaptációt vette alapul. Merít az eredeti filmből is, de csak tiszteletadásként.

    Ez ugyanúgy egy új értelmezés, mint a Dűnénél idén, hogy Villeneuve nem Lynchet koppintotta, hanem a regény vette alapul. Egy saját verziót csinált. Spielberg ugyanezt tette most ezzel a filmmel.

    Mivel nem nagy siker, addig nézd meg moziban, amíg teheted. Ha érdekel, a legkisebb mértékben is, mert hamar leveszik a műsorról sajna, ha nem nézik sokan. Az év egyik legjobbja, a 61-es film ide vagy oda, ezt most nagyon odatették.

  8. “Bár, azt tegyük hozzá, hogy itt nincsenek húzónevek, szemben mondjuk a The Greatest Showman-nel vagy a Nyomorultakkal stb.”

    teljesen jogos. sokszor beszéltük, hogy nincs már sztár státusz a mozikban, de azért fontos kit látsz a plakáton, előzetesekben. itt gyakorlatilag nincs ismerős arc a komplett csapatban a nagyközönség számára, a főszereplő csaj meg ezzel a szereppel kezdett. ez baromi nagy luxus egy 100 milliós filmnél, 2021-ben Spielberg neve meg nem hoz már önmagában bevételt, ez így elég naiv elképzelés volt.

  9. “kedvenc box office lefutas”

    Ez zsenialis. Ha szingli lennek, tuti kiprobalnam, mint csajozos szoveg :)

    Ezek utan felve irom le, de nekem nincs ilyenem.

  10. Legnagyobb WTF box office lefutás díj szerintem a Bazi nagy görög lagzié. :)
    (itt a filmbuzin olvastam róla)

  11. igen a Bazi nagy görög lagzi is top5-ös simán :) sleeper hitnek hívják amúgy ezeket a műveltebb, hanyatló nyugaton és a 90-es években, amikor nehezebb volt hozzájutni a filmekhez, meg talán a mennyiség sem volt ennyire nyomasztó, akkor gyakoribb jelenség volt. nekem a Greatest Showman azért volt jó élmény, mert azt már “élőben” követtem hétről hétre, a Görög lagzi idején meg még nem figyeltem a box office számokat ennyire.

  12. A Bazi nagy görög lagzi lefutasát “élőben” követtem le annak idején a Vox mozimagazin box office rovatában :)
    A 90-es és 2000-es években kicsit lassabban csengett le minden film egyébként, hála maihoz képest sokkal kevésbé agresszívabb marketingnek ami manapság konkrétan kiégeti a filmeket az első hétvégén.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.