Nem Strange a bevétel

Közhely, hogy siker a Doctor Strange 2 (a teljes címet reggel kávé után sem fogom leírni), ennek ellenére hetek, sőt hónapok, a Pókember kasszarobbantása óta mindenkit az foglalkoztatott, hogy Póki harmadik sztorija egyszeri alkalom volt, vagy mostantól ismét szintet lépett az MCU.

A Spiderman No Way home ugyebár (infláció nélkül számolva) minden idők 3. legnagyobb bevételét produkálta Amerikában, a globális teljes összeg (1.88 milliárd) pedig 6. lett az alltime listán – ami egy kínai bemutatóval talán még a Titanicot is lenyomta volna és szintén bronzérmes lehetett volna az összetett sorrendben. De a tények talaján maradva, a 260 milliós nyitás döbbenetes volt otthon, hiszen történt mindez a covid árnyékában (vagy éppen azáltal felerősítve) – szóval a labdát feladta a következő Marvel mozinak is, ami éppenséggel az eddigi  egyik szerényebb box office hátszéllel bíró karakter köré fonódott.

Doctor Strange ugyan is nem egy Tony Stark, Pókember, Thor, vagy Amerika Kapitány, legalább is az eddigi mozis pályafutását tekintve, a 2016-os szóló filmje akkoriban teljesen korrekt 232 milliót hozott Amerikában, 676-ot összesen, úgyhogy valóban alapozó fázisban volt. Azóta persze sok MCU filmben tűnt fel, kritikus szerepben is, és a legutóbbi Pókember szintén felerősítette a jelenlétét. Ami viszont akár hatványozta is, az a multiverzum őrület, hiszen mostantól bármi bármikor bárhol megtörténhet a Marvel világában, végtelen sok cameo, álleldobós jelenet pattoghat sorban, ami nyilván izgalmasabb, mint egy végtelenül lineáris sztori, a már sokszor látott (vagy újonnan felvezetett) szuperhősökkel.

A közönség ezt igazolta is, hiszen “egyszerű folytatásként” (direkt zárójelezve) a Dr. Strange második része 187 millió dollárral tudott nyitni otthon, ami minden idők 11. legjobbja, globálisan pedig 448-nál, úgyhogy röhögve átugrik a milliárdos határon. Ez így a fenti kontextusban is fantasztikus eredmény, azaz Feige ismét kiröhögte azokat a hangokat, hogy a szuperhősfilmeknek annyi és szép lassan leépül az MCU brand (amit pl. az Eternals baklövése vészjóslóan előrevetített az előző phase nagy lezárását követően).

Mivel a filmet egyelőre nem láttam, ezért csak az eddigi híranyagokra támaszkodom, amikor azt mondom, hogy a Thor viszi tovább a multiverse őrületet, szóval az amúgy is népszerű karakterre most rárétegeznek még egy adag finomságot – úgyhogy mire a Strange lepörög a mozikban, jó eséllyel az MCU megint bedönti a házfalat és robog tovább. 

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Doctor Strange in the Multiverse of Madness – $187,420,998 – össz: $187,420,998
  2. The Bad Guys – $9,573,985 – össz: $57,376,470
  3. Sonic the Hedgehog 2 – $6,019,743 – össz: $169,721,214
  4. Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore – $4,264,246 – össz: $86,323,417
  5. Everything Everywhere All At Once – $3,528,416 – össz: $41,771,015
  6. The Northman – $2,864,430 – össz: $28,143,015
  7. The Lost City – $2,763,701 – össz: $94,652,965
  8. The Unbearable Weight of Massive Talent – $1,585,927 – össz: $16,449,330
  9. Memory – $1,385,522 – össz: $5,658,187
  10. Father Stu – $875,091 – össz: $19,310,833

11 hozzászólás a “Nem Strange a bevétel” bejegyzéshez

  1. Marvelnek igazából innentől nincs is mire nagyon félnie ebben a fázisban. A folytatsok szinte mind vrhatóan jól fognak teljesíteni. F4-et meg repíti majd a hype…

  2. Nem hiszem, hogy Feige röhögne. Ő is pontosan tudja, hogy ez sem tart örökké szóval üti a szimbolikus vasat keményen. Semmi sem tart örökké, még az MCU sem. Ezt mindem komolyabban a filmekkel foglalkozó ember tudja. Mindenki mád csak önámításban van. Az viszont igaz, hogy lassú leépülés lesz. A széles körben elterjedt tévhitekkel ellentétben a Római Birodalom sem néhány év gyors lejtmenet után bukott el. Hosszú idő volt és ott is voltak felfelé ívelő részek de előbb vagy utóbb mindennek eljön a vége.

  3. Köszi a filozófiai és történelmi továbbképzést, nem gondoltam rá, hogy az MCU-t a római birodalom kontextusában kezeljem, de kicsit megvilágosodtam :)

    Viccet félretéve : de, Feige röhög, mert az Endgame után olyan új phase-t vezettek be, ahol a váratlan cameo-k hozzák be a nézőket a bejáratott karakterek helyett / mellett, amíg nincs egy lead Vasember utód. Ez zseniális húzás.

  4. A “bármikor bármi megtörténhet” nekem a tétek, feszültség és tartalom ellentétének tűnik.

  5. hkim: Én is ezt éreztem, mikor Wanda nekiesett a csipetcspatnak a másik univerzumban. Totál fanservice minden tét és feszültség nélkül, mert tudjuk, hogy ők nem azok, akiket eddig megismertünk, és van rajtuk kívül még megszámolhatatlan alteregó. Nagyon remélem, hogy addig nem jut el a franchise, hogy így helyettesítsenek/hozzanak vissza karaktereket “állandóra”. Remélem, hogy a multiverzumos mókát szűk keretek között tartják, és nem ez lesz a fő csapásirány, mert ha igen, engem elvesztettek.
    Én pár sorozatot már elengedtem, mikor ilyenekkel éltek (ikertestvérrel, párhuzamos univerzumbeli alteregóval, időutazással hoztak vissza karaktert, akár más színésszel is)

  6. Óriási húzás Feige-től az biztos, szerintem is zseni az ember, nyilván egyszer vége lesz, de akik azt vizionálták, hogy Thanos halálával lejtmenet indul, azoknak nem jött be a tippje, még bőven felfelé tartó szakaszban van a krpregény mizéria. Szerettel várom mit hoznak ki belőle, érdekes valami olyannak a részese lenni nézőként ami az egész cinema történelmében még nem fordult elő, arról nem is beszélve, hogy milyen hatással van az egész filmiparra. Amit Kevin csinál tanítani fogják, millió szakember fogja elemezni, nyilván már most is, de 50 év múlva lennék kiváncsi, h mit mondanak a filmtörténelemmel foglalkozó szakemberek az egész jelenségre.

  7. “de 50 év múlva lennék kiváncsi, h mit mondanak a filmtörténelemmel foglalkozó szakemberek az egész jelenségre.”

    – the dark ages of cinema

    :DDDDDDD

  8. Nem is értem, hogy miért jó bárkinek az MCU bukását jósolgatni. A Marvel majdnem csődbe ment kb. 15 éve, erre Feige felemelte a céget a csillagokba a filmes univerzummal. Hoztak egy csomó különböző filmes stílusban vállalható jó vagy olykor kiemelkedó minőséget. A közönség is imádja őket. Látszik a beleölt művészi igényesség is a legtöbb esetben (ld. afrikanizált (Black Panther), kínaizált (Shan-chi), mitológiai (Eternals) Marvel), miközben próbálják kerülni az önismétlést is. Még bőven van alapanyaguk folytatni ezt akár még 20 éven át a későbbi harmadik hősnemzedékkel is. A DC sehol nincs hozzájuk képest, nem is beszélve a hazai filmiparról.

  9. “Látszik a beleölt művészi igényesség is (..) miközben próbálják kerülni az önismétlést is”

    Tökérdekes, hogy én ennek totál az ellentétét gondolom:D és csak remélni tudom, hogy soha semelyik rész nem taszítja lejjebb a titanicot.

    Egy teljes héten át rágódtam még, hogy ma beüljek-e a strange-re, megér-e fél napot és azzal keltem fel, hogy oké legyen, de nem várok csodát, nem is feltételezem, hogy egy everyhing everywhere szint lesz..ahogy egykoron Mr Smith fogalmazott; minden aminek kezdete van, véget is ér (értve ezt a Marvel szárnyalásra:D)

  10. Platshcu: màr bocs de Feigenek nem sok köze van a Marvel megmentèsèhez.
    Ott a filmjogok eladásàval kerültèk el a csődöt. Meg az X-Men ès pókember film sikerèvel.
    De akkor mèg Feige messze nem volt akkora tènyező mint most.

  11. Mármint arra értettem, hogy minden hősnek megpróbáltak adni egy saját érdekszférát és vizuális stílust is a történeti háttér mellett, miközben megújították magukat és egyensúlyoztak a kísérletezés és a biztonsági játék között.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.