“I’m Tired of Getting ‘Pixel-F–ked’ by Marvel”

A múltkor tényleges példákkal kiderült, hogy a képregények alkotóinak sem szeret sokat fizetni a Marvel. Most egy VFX készítő öntötte ki a szívét arról, hogy a trükkökért felelősöket néha koncepciótlanul szétbasztatja a Marvel. És szétdolgoztatja, aki szerint a napi 9 órás átlag pihenőnap nélkül gyerekjáték, annak sok sikert.

I was working seven days a week, averaging 64 hours a week on a good week

A Marvel nyilván a hatalmas megrendeléseit használva követelőzik, a VFX stúdiók meg kénytelenek belerokkanva teljesíteni:

If you upset Marvel in any way, there’s a very high chance you’re not going to get those projects in the future. So the effects houses are trying to bend over backward to keep Marvel happy.

Durva, hogy néha mintha a koncepció sem lenne meg a filmnél, a végső hónapokban teljes harmadik felvonásokat csináltatnak újra.

The other thing with Marvel is it’s famous for asking for lots of changes throughout the process. So you’re already overworked, but then Marvel’s asking for regular changes way in excess of what any other client does. And some of those changes are really major. Maybe a month or two before a movie comes out, Marvel will have us change the entire third act.

Néha a rendezők nem is tudják mit akarnak, össze-vissza kipróbáltatnak dolgokat.

The main problem is most of Marvel’s directors aren’t familiar with working with visual effects. […] its directors don’t know how to look at the rough images early on and make judgment calls

Ami még durva, hogy az operatőr nem működik közre a VFX-ben sokszor, így születnek olyan mellényúlások, mint a Black Panther végső harca, mert egyszerűen nem egységes a film képi világa így.

when we’re in postproduction, we don’t have a director of photography involved. So we’re coming up with the shots a lot of the time. It causes a lot of incongruity. A good example of what happens in these scenarios is the battle scene at the end of Black Panther.

human
írta
2022. 07. 27. 04:02
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a ““I’m Tired of Getting ‘Pixel-F–ked’ by Marvel”” bejegyzéshez

  1. Eddig sem rejtettem véka alá, hogy az Avatar nekem nem a megváltás, de eklatens példája annak, hogy van egy rendező, akinek van egy letisztult koncepciója, megvan neki fejben elejétől végéig, hogy mit is akar látni, és bár biztos vagyok benne, hogy ott is kidolgozzák a belüket, de nem azzal, hogy kvázi egy süllyedő hajót próbálnak a felszínen tartani, amin mindig máshol tör be a víz.

    Oké, Cameron filmje lényegében egy szerzői film ilyen szempontból, a Marvel-filmek meg vegytiszta marketing-termékek 90%-ban amin dolgozik minimum 10 főkreatív egyszerre, de pont ez a különbség a kettő között, na meg hogy ezekből a MArvel-filmekből és sorozatokból egy adott pontban készülőben van vagy öt egyszerre – ebből semmilyen módon nem lehet magas minőséget kicsiholni.

    Egyébként az elmesélt példa is mutatja, hogy a legnagyobb probléma még mindig a forgatókönyvből ered (ami egyébként produkciós szempontból a legolcsóbb része a filmforgatásnak). Rengetegszer előfordul bármilyen filmnél, hogy már a vágószobában derül ki, hogy ami elméletben jól hangzott papíron, az valahogy mozgóképen nem jön át mégsem, és akkor utóforgatásra van szükség, de ilyen hatalmas franchise-ok mozgatásánál ez nem lehet egy rendszeresen alkalmazott eszköz, ill. de, pont így, hogy a kivitelező szívja meg, csak végül eljön egy pont, hogy senki sem akar vaük dolgozni.

  2. A heti hét nap melóval együttérzek, én is azt csinálom hosszú évek óta, a kipihentség rég kirepült az ablakon, és a karácsonyi szünet sosem hozza igazán vissza (igazából olyankor is dolgozni kéne, de pár éve meghúztam ott a határt).
    Szóval tudom, milyen, szar.

    És az “on a good week”-ből gondolom, hogy hajtáskor ők sem csak 9 óráznak, hanem ezzel kelnek és fekszenek. Főleg, ha utólag kell átjavítani komplett felvonásokat. Kizsigerelő érzés.

    De az még durvább, hogy már majdnem kész vagy és akkor hoznak meg egy olyan változtatást, ami felborítja a munkádat, sőt, a munkád egy részét egyenesen feleslegessé teszi. Az végképp kibaszott szar érzés lehet.

    Ezért baj, amikor egy studió teljesen ki van szolgáltatva a megrendelőnek, mindig a dolgozóin csattan az ostor.

  3. nem vagyok szakmabeli, de azt a részét teljesen átérzem, ha kérnek valamit, rengeteg melód van benne, majd jön egy B (C, D, E vagy akár W) verzió, aminek köszönhetően kuka többórányi munkád és még egy köszönöm sincs:D

    Nem tudom, ők meddig bírják cérnával, de addig szarakodnak, míg tényleg senki nem fog Marvel munkát vállalni. Persze a pénz mindig nagyúr és felülírja a nemet:D

  4. Hát nem tudom..
    Jó, hétvége az gáz, de folyamatosan azt éreztem minden pontnál, hogy “ilyen ez a popszakma”. Azért kíváncsi lennék egy éves fizujára egy VFX-esnek és egyből nem sajnálnám valószínűleg (persze az is lehet hogy még jobban). Gondolom a CV-ben is jól néz ki 1-2 Marvel projekt.
    Gyakori változtatások, főnök nem ismeri a beosztott munkáját, vagy nincs jelen a döntéseknék.. hasonlít a jelenlegi munkámhoz. Amiről nem azt mondom, hogy normális, de gondolom egy projekt végén barátunk összeadja sok rosszat, meg a sok jót és jöhet a következő projekt az újabb túlórákkal.

  5. Ők mennek oda dolgozni, és nem tetszik a rendszer? Nem hisztizni kell, hanem abbahagyni a rabszolga munkát a vérszívó multiknak. Nem hinném, hogy a marvel bárkinek a fejéhez pisztolyt tartana ott. Tedd le az egeret és lépj tovább. Bár az kétségtelen, hogy hisztizni könnyebb.

  6. ” Where I would usually have a team of ten VFX artists on a non-Marvel movie, on one Marvel movie, I got two including myself. So every person is doing more work than they need to.”

    Hogy lehetne már megcsinálni 10 ember munkáját ketten??! Itt valahol nem okés ez a sztori. Vagy túloz, vagy más munkáknál óriási here-vere megy.
    Értem, túl van hajszolva, de ez a különbség irreális teljesen. Ebből meg arra következtetek, hogy biztos tényleg kemény, de túloz az író.

  7. LnB: itt arról is szó van, hogy egymás alá licitálnak az árakban, és mondjuk 10 helyett csak 2 emberre telik, de azok meg halálra vannak dolgoztatva.

  8. Ha ez igaz, akkor szívás. Viszont a VFX készítő jelenleg egy viszonylag keresett meló, símán megteheti, hogy felmond. Nem tudom mennyit fizetnek nekik, de én nem görnyednék heti hét napot azért, hogy esőcseppekkel, meg árnyékokkal szarakodjak.

    Mondom ezt úgy, hogy egy évtizede vagyok a vendéglátásban, ahol a hétvégi munka, az esti műszak, meg az idegesítő kuncsaft gyakorlatilag szériatartozék. Ráadásul gyaníthatóan rosszabbul keresek, mint a panaszos.

  9. 1. @Vajda Gábor
    Hát igen, az biztos, hogy Cameron és stábja nem próbálta meg felszínen tartani a süllyedő hajót :) :P

  10. Ha valaki latta a Tortura filmet, van benne a resz, amikor Kathy Bates karaktere elegetetti a ki nem adott konyvet a fohosnek, mert nem tetszik neki. Pont ilyen erzes, amikor honapokat ontesz valamibe, amit aztan kukaz az ugyfel. Persze, penzed megkapod, de ez nem az a szakma, ahol a penz a fo mozgato rugo.

    Es VFX iparban nincs tulora, talan 1-2 ceg az, amelyik ad.

  11. Nem csak a sok túlóra miatt sír, hanem a koncepciók hiánya miatt, ami miatt a kezük alól kikerülő munka végül nem lesz, nem lehet olyan színvonalú, mint szeretné. Ez is elég fájó lehet.

    A színészek is megkapják ám: a Thor filmbe maga Taika Waititi hívta pl. Lena Headeyt és másokat, minden leforgatott jelenet kuka.
    Sőt, Az őrület multiverzumába forgattak Robert Downey Jr. is, mint Vasember, sőt talán mint Strange egy bizarr verziója. Még ilyeneket is kidobnak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.