Tegnap elsült a 28. Critics Choice Awards, avagy a kritikusok legismertebbjeit tömörítő egyesület döntött a tavalyi évről. Ebbe tényleg azok vannak benne, akik rendesen kapnak pénzt a munkájukért, és sok embert elérnek, nem random weboldalak.
- Legjobb film Everything Everywhere All at Once
- Legjobb színésznő Cate Blanchett – Tár
- Legjobb színész Brendan Fraser – The Whale
- Legjobb rendező Daniel Kwan, Daniel Scheinert – Everything Everywhere All at Once
- Legjobb tv-film Weird: The Al Yankovic Story (The Roku Channel)
- Legjobb fényképezés Claudio Miranda – Top Gun: Maverick
- Production design Florencia Martin, Anthony Carlino – Babylon
- Legjobb vágás Paul Rogers – Everything Everywhere All at Once
- Legjobb frizura és makeup Elvis
- Legjobb VFX Avatar: The Way of Water
- Legjobb animált film Guillermo del Toro’s Pinocchio
- Legjobb mellékszereplőnő Angela Bassett – Black Panther: Wakanda Forever
- Legjobb mellékszereplő Ke Huy Quan – Everything Everywhere All at Once
- Legjobb idegen nyelvű film RRR
- Legjobb kosztüm Ruth E. Carter – Black Panther: Wakanda Forever
- Legjobb filmzene Hildur Guðnadóttir – Tár
- Legjobb betétdal Naatu Naatu – RRR
- Legjobb forgatókönyv Daniel Kwan, Daniel Scheinert – Everything Everywhere All at Once
- Legjobb adaptált forgatókönyv Sarah Polley – Women Talking
- Legjobb komédia Glass Onion: A Knives Out Mystery
- Legjobb szereplőgárda Glass Onion: A Knives Out Mystery
- Legjobb fiatal feltörekvő színész Gabriel LaBelle – The Fabelmans
Legjobb Komédia Glass Onion ??? Azon nevetett egy pillanat erejéig is valaki? Nem is volt benne semmi, ami viccnek volt szánva. Mivan?
én Nortonon sokat nevettem, de alapvetően a legjobb komédián nekem is megakadt a szemem. Bár belegondolva más kihívó mondjuk az Eveerythingen meg a JAckassen kívül nem is nagyon volt:D talán ez a legnagyobb komédia
bocsi a dupláért: az is meglepő, hogy a banshees of inisherin nem kapott semmit:D egyre jobban érdekel, mi lesz Oscar bácsin:D
És igen….! Everything Everywhere All at Once minden jelentős díjat begyűjtött. A legnagyobb tavalyi moziélményem, végre a kreativítás megkapja a méltó elismerését.
A Banshees of Inisherin több kategóriában is közel lehetett,de legalább olyan filmektol kapott ki az adott kategóriában, hogy érthető (film ,fényképezés).
Aki esetleg nem látta ajánlom megnezesre, hihetetlenül erős minden téren.
Evil9: Sajnos a Banshees of Inisherin sztoriját olvasva nehezen veszem rá magam a megnézésére, elég nyomasztónak tűnik.
Most már nagyon meg kell kukkantani azt a Minden, mindenhol, mindenkor-t… :D
totoro,
Banshees of Inisherin nyomasztobb, mint jo. Es bizony jo nagyon.
A Critics Choice az a Youtuberek díja lett manapság nem? Valahogy nem tudok komolyan venni egy díjátadót amiben olyanok is mint Grace Randolph is szerepet kaphat aki szerint csak azok jó színészek akik sok pénzt tudnak termelni a kasszáknál. :D Nem től kreatív ez a lista sem egyébként.
Én nagy filmfogyasztó vagyok és nagyon szeretem a különleges filmeket, de nekem az Everything… egyszerűen nem jött át.
Háromszor kezdtem neki, elfogadom azt is, hogy bennem vana hiba, de nekem nagyon nem tetszik.
Nekem sem jött át az Everything Everywhere all at Once. Végignéztem, bár egyedi, de számomra egy gyenge közepes élmény volt, sajnálnám ha minden létező díjat megnyerne a szezonban.
hú, hú nem akartam elrontani az örömködést mert igazán sok ismerősömnek a tavalyi év filmélménye volt az a kapkodós, furcsa katyvasz (az Everything…) de ha már elkezdődött, beszállok a kórusba. asszem 25 perc után nyomtam ki, vagy 35, de a feléig biztosan nem jutottam el.
sokat agyaltam ezen azóta, hogy mi lehet itt a nagy törés, vagy vízválasztó, hogy is mondjam, mert alapvetően (a tartalmat utána elolvastam, ismerem a sztorit meg az üzenetet) teljesen rendben van nekem az, amit mondani akartak. de az, ahogyan… hát… és rájöttem, én azért nem bírtam végignézni mert olyan, mint egy 90 perces TikTok vagy YT Shorts montázs. nem olyan, mint egy film.
ez nem kritika, nem leszólni akarok senkit és azt is tudom, hogy sok nemhuszonévesnek is tetszett, de mégis olyan nekem, mint ezek a félperces attention spanre kihegyezett színes-szagos izék azoknak, akik már Instán és társain nőttek fel. önmagában még azokkal sincs baj (TikTok, ex Vine, stb.) mert vicces csattanós kis hülyeségekre jó az a műfaj, de egy egész film másfél (?) órán át uu, hát azt nagyon nem veszi be a gyomrom. számomra ez inkább elvesz, mint hozzátesz és lehet, hogy forradalmi, meg sok benne a fantázia, csak valahol ez már szerintem nem film tényleg. csak egy kapkodós, harsány montázs.
12: Tényleg nem akarlak bántani, de te vagy a sokadik akitől olvasom, hogy 25 perc után kinyomta. 25 perc után még el sem kezdődött a film, az csak az alapozás, kb. azt sem tudod mit nézel. Egyébként ha nem moziban nézem és úgy, hogy előtte olvastam a kritikákat, 20 perc után lehet én is kinyomom, mert addig ez a film semmi extra.
Everything… kapcsan nem erdemes figyelmen kivul hagyni, hogy mas erzes beulni fuggetlen film n+1-re es eldobni az agyad (ahogy amerikabol elindult), es megint mas ugy beulni ugyanarra a filmre, hogy ez az a film, amitol mindenki eldobja az agyat.
Nekem is jobban tetszett toluk a Swiss Army Man, de tagadhatatlanok az erenyei a filmnek. A keszitok mar csiszolgathatjak az oscar koszono beszeduket.
Az meg megint mas, hogy ilyen extrem film mindenkeppen megoszto. Kell lennie embereknek, akik utalni fogjak.
Az Everything Everywhere All At Once-on fanyalgókhoz én is csatlakoznék. Az azért meglep, hogy valaki végignézni se tudta, de szerintem is bőven túlértékelt film. Kedvesnek kedves, helyén van az érzelmi vonulata, meg engem elszórakoztatott végig, de ez a nagyon erős meta-okoskodás zavart. Kicsit olyan volt, mintha egy videóinterjút néztem volna a rendezőkkel, amiben folyton kacsintgatnak rám, hogy “ugye, ugye, ez is milyen totál random és vicces”, és még ez is tudna működni nálam, de valahogy mégis elcsúszott a tálaláson, valahol a második felében túl tenyérbemászó lett, túl egyszerű a fellengzős stílusához képest.
Attól függetlenül nem sajnálnám tőle a Best Picture-t az Oscaron, hiszen legalább valamilyen volt (sok-sok korábbi évi nyerteshez képest), de ez annyira erős mozis év volt Hollywoodban, hogy sok jobb opció lenne (Banshees of Inisherin, Elvis, Aftersun, Tár, The Fabelmans, After Yang, Men, Nope, The Northman, Glass Onion bármelyike jobban megérdemelné szerintem, a nagyobbat szóló külföldiek közül is ott van kapásból a Triangle of Sadness, Decision To Leave vagy az RRR).
Totoro, nem veszem bántásnak, de értsd amit írtam. Felőlem a Lear király is lehetett volna, akkor sem nézem végig mert hülyét kaptam a tálalástól, a stílustól. A random váltásoktól, a harsányságtól, a kapkodó stílustól. Annyi már kb. a közepére is világos volt, hogy kb. mire akarják kifuttatni a sztorit és látszott, hogy nem gagyi film szóval értékes alapvetően, csak ahogy személy szerint a monoton tuctuctól is megőrülök 5 perc után, (pedig sokan végigtopognak rá egy éjszakát) ettől a másik véglettől is rosszul voltam. Ennyi csak.
16: Ok, értem. Ízlés dolga, engem berántott, és végig vigyorogtam rajta, a vége felé, amikor már tényleg teljesen meta, akkor már fel is nevettem a moziban. Ugyanakkor, amikor mellettem a teremben páran kimentek, annyira nem tudtak már mit kezdeni pl. a – spoiler alert -: a két kavics sztoriszállal.
Pedig a két kavicsnál szakadt el nálam a cérna és fulladtam bele majdnem a röhögésbe moziban.. Premier előtti vetítés volt, adtak ajándék posztert is, hatalmas élmény volt. Nekem pont annyira volt harsány, mint a Gatsby első ~30 perce. (Azt pl először kilőttem, de mint utólag kiderült bazi nagy hiba volt). Ki kell bírni, de végeredményben amit ad, az nem mindennapi.
Ha bármelyik másik film megérdemelné a best picture-t az Everythingen kívül, sztem az az Elvis, dez ezt csak az elfogultságom mondatja velem. A fentebb felsorolt filmek közül kimaradt a Maverick:D másfelől Aftersunt, Tárt, After Yangot nem láttam, de csak a Tár érdekel, viszont erős túlzásnak érzem pl egy glass oniont előrébb rangsorolni (jobb opciónak vélni) az Everythingnél. Egyszerűen égbekiáltó a különbség csak abból a szempontból, hogy melyikbe mennyi melót öltek. Én ezt is értékelem..
Blady: A Gatsby és az Elvis kapcsán egyetértek, mármint én nem csípem Luhrmann stílusát, de ezekhez nagyon passzolt. Főleg az Elvishez, remek volt ez a pörgés benne.
Az Everythingben tényleg erősebb a nóvum, mint egy Glass Onionban, többet markoltak, igazad van. Én nem is sajnálom tőle a díjat, csak szerintem van több jobb is idén, meg engem valahol frusztrált a film, csíptem volna, ha nem próbál meg ennyire fejbe kólintani. Az ilyen kis alter humort akkor már jobban, elegánsabban képviselte számomra a Marcel the Shell with Shoes On, ha nem láttad, melegen ajánlom, ugyanúgy tavalyi A24. A Glass Oniont azért mondtam, mert bár egy klasszik whoddunit alap, az utolsó centiig meg van írva, nagyon precíz, profi, egy másodpercet nem pazarol el, és mellé hamisítatlan 2020-as évek vibe-ja van, nosztalgikus korlelet lesz 10-20-30 év múlva.
A24-es dolgokat nagyin bírom, főleg azért mert mindig adnak esélyt a kisebb nevekhez füzjető, kísérleti daraboknak. Marcellel szemeztem már, de nem nagyin kedvelem a stop-motiont.. viszont egy nope egy triangle of sadness, fabelmans pearl, menu, the stranger, fresh, amsterdam white noise…belegondolva nagyon érdekes év volt, jobb volt, mint 2021 az tény:D
Remélem az Oscaron nem fog egy halom díjat nyerni az Everything… Spielberg filmje, vagy a Banshee sokkal jobban megérdemelné szerintem. Én végig szenvedtem az Everything filmet, komolyan vagy 3X úgy voltam a film nézése közben hogy kikapcsolom. A vége se mentette meg a filmet.
Nem vagyunk egyformák. Legtöbbször nem úgy alakul a díjazás ahogy elképzeljük. Én pont a Banshee-t kapcsoltam volna ki. De ha nyer a fényképezéssel nem fogom szidni. A Spielberg film meg az erős kezdő fél óra után ellaposodott. Ha nyer a rendezéssel ám legyen. De az Everything is simán megérdemel pár kategóriában győzelmet. Még akkor is ha a nézők fele kinyomta, unta, idegesítette vagy épp nem megfelelő hangulatban nézte.
Sarah Stanley ;) yesss