Heti mozibemutatók: május 25.

Igazi blockbuster szezonos hétvége, hiszen megjön a Disney új lélektelen rajzfilm remakeje nagy filmnek.

  • The Little Mermaid (A kis hableány) – ha jól látom a Disney folytatta a nulla pénzszipkázást, a Kis hableányról pont az mondható el, mint az összes mese-remakejükről.
  • Love Again (Ráadásszerelem) – akkorát bukott, hogy már khm, elérhető Priyanka Chopra romantikus filmje. Jó lett?
  • Der Räuber Hotzenplotz (Torzonborz, a rabló) – német családi kalandfilm.
  • About My Father (Ürömapám) – De Niro új komédiája.
human
írta
2023. 05. 25. 10:00
megjelenés
18
hozzászolás


18 hozzászólás a “Heti mozibemutatók: május 25.” bejegyzéshez

  1. “nulla pénzszipkáz” lehet. De azt azert erdekes lehet tudni, hogy a vfx oldalrol mi 5 evet dolgoztunk rajta osszesen (persze nem mindenki, en csak masfelet). Senki nem vette felvallrol a dolgot.

  2. walker: human nyilván a forgatókönyvet minősítette ezzel, nem a vfx-szakemberek munkáját.

  3. a filmet szóltam le, aminek már a gondolata is felesleges volt, hiszen legfeljebb jó iparosmunka lehetett. sajnálom, hogy ezen dolgoztál, a Disney erre költött pénz, ahelyett, hogy valami újat csinálnának. nyilván nem mindent leszarva ültél a gép elé reggelente, jó esetben, de ez nem segít rajta.

  4. Speciel en buszke vagyok a vegeredmenyre. Nem hiszem, hogy a filmbuzi.hu-n valaha megfordult volna barki, aki ennek a filmnek a celkozonsege :)
    Viszont tudom, hogy vannak gyerekek millioi, akiknek ez egy jo elmeny lesz es a szulok sem fognak szenvedni alatta. A live action remake-ek kozul szerint ez a legjobb, de persze ez nem feltetlen jelent sokat.

    Hogy van a mondas? Ujszulottnek minden film uj? :)

  5. “vfx oldalrol mi 5 evet dolgoztunk rajta osszesen”
    Volt grafikus szakemberként teljesen átérzem a dolgot amikor a film kontextusa miatt kapjátok az ívet olyanoktól akik azt hiszik, hogy mindent egy gombnyomásra egy AI megold mert ezt látják a Photoshopba és az intereten.

    Olyanok kritizálják általában a VFX-et akik nincsenek tisztába milyen qrva kemény munka is ez. Elég csak egy sima jelenetet színek tekintetében rendbe tenni, az is elégé izzadtságos meló.

    Másrészint, a filmben meglett magyarázva, hogy miért is fekete Ariel és én azt NEM ÉRTEM, hogy a PR-osok miért nem ezzel kezdték. Ezzel el lehetet volna venni az élét a dolognak és el is lehetet volna kerülni, hogy a világ 70-80% felhördüljön. (köztük én is ott voltam)

  6. itt senki nem szólta le a VFX-et konkrétan, arra rámozdulást nem is értem, és már megy az általánosítás. tök más téma, máshogy is lehet maximum vitázni róla, itt hatalmas szalmaszál hülyeség behozni.

    akármit írtok akkor is lélektelen remakenek néz ki a film, ami helyett mit tesz isten, nézhetnék akár az eredeti mesét is a filmbuzin soha meg nem fordulók. és ez az előbbi sem a bevételre vonatkozott, lehet sokat hoz majd, ki tudja.

  7. Nem a VFX itt a probléma, hanem az, hogy az élőszereplős hibrid változatokkal a készítők saját magukat korlátozzák le, és hozzák könnyen kritizálható helyzetbe. Mert amíg egy bájos, rajzolt karakterrel szinte bármit meg lehet tenni, bele lehet helyezni akármilyen élethelyzetbe, rajzolni lehet neki vicces arckifejezést anélkül, hogy furcsa, vagy életidegen lenne a végeredmény, ugyanezt egy élethűen kinéző állattal nem lehet megtenni, akkor sem, ha a technika lehetővé teszi. Mert a legjobb szándék mellett is cringe lesz az egész.

  8. Nem a VFX-et vedem en sem, csak jelenteni akartam, hogy a studio (disney) kiemelten kezelte a projectet, nem pedig “jaj, majd eladja a nev ugyis”.

    A rajzfilmet sosem lattam, csak amikor elkezdtem ezen dolgozni es azt kell mondanom, hogy sokkal tobb, mint egy shot-by-shot remake, ugy van kezelve, mint egy rendes film.

    Szamomra ezt a filmet utalni (foleg azok, akik nem is lattak) olyan, mint Justin Biebert utalni. Tokeletesen ertheto miert, nem is akarnam meggyozni az ellenkezojerol senkit, DE tenyleg szar Justin Bieber? Nem tud enekelni? Pocsekul vannak hangkeverve a szamok a lemezen? Vagy egyszeruen maga, amit kepvisel zsigeri alapbol taszito reakciot valt ki belolunk es ezert eleve megnyerhetetlen helyzetbol indul a megitelese?

  9. A kis hableány rajzfilm a kedvencek között van, mint ahogy A szépség és a szörnyeteg és az Aladdin is, és imádom Hermionét, meg nagyon csípem Smith-t mindenféle pofonok ellenére is, de azok az élőszereplős verziók iszonyat gyengék lettek a rajzfilmekhez képest, szóval ettől sem várok túl sok jót. Biztos megnézem majd, mert érdekel, de valszeg majd csak streamen.

  10. a Disney-t egy iszonyat hosszú, vergődő és tecchalott állapotából Jeffrey Katzenbergék rázták fel annakidején.
    pont, hogy friss és új animációkat hoztak be a mozikba: Kis Hableány, Szépség és a szörnyeteg, Aladdin, Oroszlánkirály stb kombókkal.
    konkrétan új életet leheltek egy leamortizált műfajba, az egészestés animációba, amit moziban nézhettek a gyerekek. ez egy iszonyat nagy bravúr volt annakidején a Disney részéről, konkrétan az egész vállalatot megmentették vele.

    de most itt tartunk, hogy a Disney egy mega monstrum, monopól helyzetben. mindent ural.
    és akkor úgy vannak vele, hogy nem, hogy vennék a fáradtságot – pont most amikor tényleg 0 kockázattal megtehetnék – hogy új dolgokat hozzanak el a gyerekeknek (és a szüleiknek) hanem konkrétan a régi animációkat “remake”-elik egymás után újra meg újra. Dumbo, Lion King, Dzsungel könyve, ki számolja már…

    értitek a problémát. semmi köze ennek a VFX-hez vagy, hogy ki játsza Arielt. nem ez a lényeg.
    az elv a gond, hogy – egy monopól helyzetbe került gigavállalat, miért nem új meséket csinál és miért a régi dolgaikat veszik elő a sütőből és melegítik újra?:)

  11. És emellett ugye a streamingen is elkaszáltak egy csomó készülő rajzfilm-projektet, szóval tényleg ráférne némi törődés a műfajra.

  12. Filmtekercs,

    Azert neha probalkozik a Disney uj filmekkel (Wrinkle in Time, Artemis Flow), de ezek mind megbuknak. Kb olyan a studio, mint az oreg rocksztar, akinek a regi dalait kell ujra ujra eloadni, mert az uj szerzemenyeire a kutya se kivancsi.

  13. most kizárólag a Walt Disney Pictures-ről volt szó, és azon belül is erről a furcsa állatorvosi lóról, amikor régi egészestés klasszikus animációikat remake-elik ipari mennyiségben. nem volt szó Lucasfilmről vagy akár MCU-ról sem, azok más csoportok.

    és tényleg készülnek új filmek, nem vitatom. habár az Artemis vagy a Wrinkle inkább YA rétegnek bepozicionált feature film próbálkozások voltak.
    de tény, hogy volt Jack Sparrow (ami azért tényleg gigasiker volt annakidején) és tényleg volt pl John Carter (ez utóbbi amúgy egy nagyon klassz űropera franchise lehetett volna, és igen, még ez is megbukott).
    de ezek sem kifejezetten gyerekfilmek.
    nem rossz amúgy a rocksztár hasonlat. habár én inkább azt mondanám akkor, hogy a Disney nem újra előadja, hanem remixeli a klasszikusait.

    de akkor itt a kérdés: felelősségteljes szülőként Te melyiket néznéd meg a gyerekeddel:

    A. megnézitek együtt az eredeti überklasszikus egészestés Disney animációt, ami már alapból olyan jól sikerült, hogy lényegében minden gyerek és felnőtt számára egy kortalan rajzfilmmé vált már a megjelenésekor – mint egy classic társasjáték esetében – 0-99 éves korig élvezhető, szerethető, szórakoztató?
    vagy
    B. megnézitek együtt a belőle készült – kurvasokpénzből, kurvasokáig készült, kiemelt projektként kezelt – éppen az aktuális trendekre, divatra felhúzott – de talán holnapra már elavult remixet?
    mindenki döntse el.:)

  14. walker: Sántít a példád, mert Justin Bieber egy új dolog, nem ismerem a számait, de azok szerintem új számok, nem feldolgozások. Azért nem szeretik sokan, mert nem szeretik az emberek az ilyen sikeres nyálgépeket.
    A Disneynél pedig mindgyik élőszereplős film már egy eleve létező klasszikus rajzfilm újrázása nagyon rossz megvalósításban. És nem kell hozzá látni az új filmeket, mert meg lehet mondani akár trailer alapján, vagy már maga az ötlet alapján, hogy a végeredmény is tré lesz, bárhogy is szeretné az ember áltatni magát, hogy hátha ez most jó lesz. Nem, nem lesz az.

  15. Filmetekercs: mint aki gyakorlatilag elobb latta a remake-et, mint a rajzfilmet, a valaszom az, hogy ez a verzio jobb, mint a rajzfilm. Mint pl elobb lattam a Carpenter The Thing-et, es amikor megneztem az eredetit, el sem hittem, hogy milyen szar az. Mondanom sem kell, 82 egyik legnagyobb kritikai es anyagi bukasa volt Carpenter filmje. Persze tudom teljsen mas pelda (is it though?)

    Nicsi: az eloiteletrol beszelek. ne altassa senki se magat, MINDENKI rendelkezik eloitelettel. Te hozzaszolasod is rendesen meg van pakolva vele. Nincs ebben semmi baj. Csak van ember, aki azt hiszi, hogy o folotte all az eloiteletnek (onbecsapas) es van, aki elfogadja, hogy bizony o sem mentes tole, neki nagyobb eselye van, hogy a helyen tudja kezelni a dolgokat (de bizony erofeszietst igenyel)

    Outcast: jelenleg Framestore. Gyerekkori enem szivesen menne az ILM-hez, de sajnos jelenleg az a ceg testesiti meg a ubercorporate bizniszmodelt. Framestore a minoseget helyezi abszolut eloterbe es ezert (is) a legdinamikusabban fejlodo ceg az iparagban.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.