A hétvége sztorija a Wolfs 2 cancelje

Jon Watts teljesen őszintén elmondott mindent.

Ugye az alapozás az volt, hogy az Apple elvileg erősebben ráfeküdt a filmjeinek a mozis forgalmazására, ezzel jelentősen szembement a legnagyobb streaming szolgáltató, a Netflix vállalásaival, viszont jó sz*r/közepes/megosztó filmekkel a tarsolyukban mögött álltak ennek, olyanokkal, mint az Argylle, a Fly Me To The Moon, és a Napoleon. Azért a Killers of the Flower Moon kritikai sikere szerintem valamennyire enyhítette a gyenge bevételeket, de az említett hármas az bizony hatalmas bukták.

Mindennek következményeként nem sokkal a Wolfs premierje előtt, lehet mert nem akartak még egy rosszul fogadott, és hát bevételileg is bukta filmet, bejelentették, hogy csak 1 hétig lesz mozikban limitáltan, és utána rögtön jön streamingre is Brad Pitt és George Clooney kalandja. De úgy tűnhetett bíznak benne, franchise-t akarnak, mivel már be is rendelték a 2. részt.

Na minderről rántotta le a leplet a rendező Watts. Az év elején amikor megmutatta a végső változatát a filmnek, akkor az Apple annyira elégedett volt, hogy megbízták a folytatás írásával. A premier előtt nem sokkal lett a sokvásznas terítésből az említett 1 hetes mozis vetítés, amit meg sem beszéltek vele, a világ előtt 1 héttel tudta meg csak ő is, de azt kérte, hogy ehhez a hírhez ne csatolják a folytatás forgatókönyvének készülését, amit ugye az Apple figyelmen kívül hagyott, feltehetően azért, mert így pozitívabb lehetett a valójában rossz hír. Erre Watts csendben visszaadta a folytatásra adott pénzt, de akkor nem fújta fel a dolgot, mert nem akart felesleges negativitást a film premierje körül, amire azért büszke volt. De az igazság az, hogy nem az Apple fújta le a második részt, hanem ő, mert már nem bízott bennük kreatív partnerként.

Eredetiben:

I showed Apple my final cut of Wolfs early this year. They were extremely enthusiastic about it and immediately commissioned me to start writing a sequel. But their last minute shift from a promised wide theatrical release to a streaming release was a total surprise and made without any explanation or discussion. I wasn’t even told about it until less than a week before they announced it to the world. I was completely shocked and asked them to please not include the news that I was writing a sequel. They ignored my request and announced it in their press release anyway, seemingly to create a positive spin to their streaming pivot. And so I quietly returned the money they gave me for the sequel. I didn’t want to talk about it because I was proud of the film and didn’t want to generate any unnecessary negative press. I loved working with Brad and George (and Amy and Austin and Poorna and Zlatko) and would happily do it again. But the truth is that Apple didn’t cancel the Wolfs sequel, I did, because I no longer trusted them as a creative partner.

Most tényleg félretéve a film minőségét, ez azért kemény. Mármint ritkán látunk ilyesmi kvázi kiakadást rendezőtől. Egyelőre az Apple-től senki nem reagált a Deadline-nak, de elvileg sikernek tartják a filmet és szívesen csinálnának folytatást. Gondolom, ha Pitt és Clooney nem így érte meg a dolgot, akkor… de ez teljesen csak saját tipp.

human
írta
2024. 11. 24. 03:11
megjelenés
17
hozzászolás


17 hozzászólás a “A hétvége sztorija a Wolfs 2 cancelje” bejegyzéshez

  1. A világ legkönnyebb dolga lecserélni egy rendezőt főleg, ha egy Jon Watts kaliberű fickóról van szó. Ha az Apple akarja és tudnak elég pénzt adni a 2 főszereplőnek, lesz folytatás, nem Wattson fog múlni.

  2. Aláírt egy szerződést, amiben írásban bele volt foglalva minden, és mivel aláírta, így elvileg baja sem volt vele. A szóbeli megállapodások pedig tudjuk mennyit érnek, legalábbis egy felnőtt ember tudja. Egyes jelentések szerint 15 millió dollárt (6 milliárd forint) kapott az írásért és a rendezésért, amit végül csak a két világsztár közötti kémia húzott fel 6-osra, mivel hosszú évek óta jó barátok, nem a történet vagy rendezés segített e kémia létrejöttében, sőt, köze nincs hozzá. Ráadásul mindezt egy streaming szolgáltatónak rendezte. Majd ha lesz több időm, akkor sajnálom.

  3. @Zolsan

    Nem sajnálni kell, nem ez a sztori lényege, legalábbis nem emiatt osztotta meg szerintem human sem. Watts lerakott két milliárd közeli meg egy majd kétmilliárdos filmet 5 éven belül, meg a Star Warsnak csinál sorozatot, szerinted komolyan a pénz miatt “hisztizik” publikusan?

    Nem, itt arról van szó, hogy többek között őt, meg a két főszereplő színészt is megvezette az Apple, pedig az utóbbiak is azért vállalták be kevesebb pénzért a filmet, hogy biztosítva legyen a mozikba küldés. Itt most arról van szó, hogy egy streaming óriás átbaszta a palánkon az ígéreteivel szemben a projekt kreatívait. Ők (illetve hát most Watts) viszont most úgy, hogy eléggé elege van ebből a jelenségből sok mindenkinek a szakmában, kiteregetik ezt a sztorit. Ahelyett, hogy csak az általad említett dollárokat számolgatnák a sarokban kussban.

    Szerintem így azok, akiknek tényleg fontos a mozi jövője és/vagy a kreatív víziójuk (nemcsak a pénz), hallva-látva ezeket a sztorikat kétszer is meg fogják gondolni, mit írnak alá az Applenek vagy más streamingnek a mozis forgalmazás kapcsán.

  4. Jon Watts számomra mindig is szimpatikus volt és ezt is intelligensen próbálja kezelni. Szerintem nem úgy jön le hogy siránkozna, sőt ahogy olvasom, ő inkább a “csendes békés válást” próbálja kivitelezni

    gore:
    De az Apple is érthető. Már bocs, de ez nem a szegény kisember vs csúnya rossz óriás története. Ha valaki ilyen komoly mozifétisben szenved az minek megy streaminghez? Ne már hogy ezt nem látta előre!

    Választani kell. Ha fontos a mozi, menj a régi stúdiókhoz, vagy kisebbekhez és vállald hogy nem lesz totál kreatív kontrol. Ha meg fontos a kreativitás, akkor igenis jó az Apple, legfeljebb nem megy moziba. Ennyi. Az élet minden területe kompromisszumokkal jár, a régi nagy rendezők hisztije kínos, főleg így 2024 novemberében.

  5. gore
    Én nem azt írtam, hogy a pénz miatt hisztizik. Én azt írtam, hogy a szerződésben vállalt munkáért megkapta a fizettségét, és ezért a minőségért szerintem rendesen meg is lett fizetve. De ha már a pénznél tartunk, a két főszereplő nem vállalta kevesebbért, a két főszereplő tagadta a kiszivárgott 35 milliót fejenként, azt mondták “annál milliókkal kevesebbet kaptak”. Ez nem azt jelenti amit te írtál, sőt, azt mondták a fizetésük egy részét visszaadták miután a mozis forgalmazás nem valósult meg, szóval nem fordítva, hogy azért vállalták kevesebbért, hogy moziba jusson. A mozi szeretetéről meg annyit, hogy például The Brutalist-ot összesen kevesebb mint 10 millióból készítették a jelentések szerint szemben a Wolfs jelentett 150-200 millió budget-jával. Baromira kérdéses, hogy ki kit baszott át a palánkon, pláne írásos szerződésekkel és ilyen összegekkel. Készítsen az A24 studiónak filmeket és ne az Apple-nek. A Pókemberek meg nem a filmrendezés csúcsai, főleg egy tizenév alatt felépített franchiseban, dollárszázmilliókat adva rájuk, rajongótáborral. Egy JÓ film, az mindenhol jó. A Keresztapa, Forrest Gump, Halálsoron, Millió Dolláros Baby, Remény Rabjai, Schindler Listája…(csakhogy párat említsek JÓ filmek közül, amik nincsenek telenyomva látványos jelentekkel és trükökkel) pedig bárhol bármikor megnézhetőek és élvezhetőek,és baromi jó filmek, legyen az IMAX vászon vagy anno a 90-es években otthon a kis 30 centis tv-men. A mozi jövőjét nem az olyan filmek adják vissza, amik minden kreativitást nélkülöznek mint a Wolf vagy az új Országúti disco, és aminek a trailer-én úgy elunja magát az ember, hogy nemhogy moziban, még otthon sem érdekli, aki végül megnézi pedig 50-60 százalékra lövi be a “kreatív minőségét”. Ha az ilyen filmektől és rendezőktől várjuk a mozi feltámasztását, akkor baromi nagy baj van sajnos.

  6. “A Pókemberek meg nem a filmrendezés csúcsai”

    én sem ezt írtam :)

    de szerintem itt továbbra is teljesen elmegy a fókusz arról, hogy az Apple ígért több valamit is (nem tudom ebből mi volt írásban mi volt szóban), aztán pedig több ízben ennek ellene ment. lehet belemenni a film minőségébe meg Watts tehetségébe vagy bármibe, de szerintem az, hogy a film írórendezője is egy héttel a hír előtt tudja meg, hogy nem tartja magát az ígéreteihez a partnere, valamint az, a kérése ellenére mégis belengetik a sequelt a hírben, szerintem piszkosul gáz viselkedés egy streaming/stúdió részéről.

    beszélhettek itt kompromisszumról, de ez nem volt az semmilyen formában.

  7. gore
    Ha én aláírok egy szerződést és az abban foglaltak szerint sérülnek a jogaim, a munkáltatóm az ebben foglaltaknak ellene ment több ízben, nem teljesíti az abban lévő ígéreteket, illetve olyan információkat tereget ki, amikhez nincs joga, akkor nem újságcikkben fogok beszélni arról, hogy adott nagyvállalat milyen “tisztességtelenül” járt el velem, hanem jogi útra terelem, a szerződésemet ügyvéd által lobogtatva. Nem visszautalom a kapott pénzt, amit a következő megbízásomra kaptam azzal, hogy nem tudok bízni többé a cégben az előzőek miatt, amiről egy írásos bizonyítékot sem mutatok, hogy miért nem. Ha a főnököm megígér valamit csak szóban, akkor pedig 40+os felnőtt férfiként (Watts nagyjából egyidős velem) én azt szentírásnak veszem és a kifizetett dollármilliók ellenére személyes sértésnek veszem ha nem tartja a szavát és telekürtölöm vele a médiát miután egy közepesnek is alig nevezhető munkát szállítottam nekik, ami közben már felkértek (ennek ellenére) annak a munkámnak a folytatására? Max sértődöttségemben teszek ilyet teljes csendben, max néhány közeli barátnak elmondva. Szerintem ez ennyi idősen a saját magam lejáratása lenne, ha telekürtölnék vele mindent “védve magam” írásos bizonyíték nélkül. Szép dolog volt ez az Apple-től? Nem, nem hangzik annak, ha igaz mindez. De egyébként a másik felet meg sem hallgattuk, illetve még nem nyilatkozott erről semmit, valamint sajnálatosan ilyen a világ, csak az írásba foglalt szó ér valamit manapság, aki egy multi-/nagyvállalat esetében pedig nem kér MINDENT írásban, hanem megbízik 100%-osan a csak kimondott szóban, az meg sajnos manapság egy szimplán barom, aki utólag ne sírjon. Utálom én is, hogy ilyen a világ, de el kell ezt fogadni, vagy amit már írtam: menjen akkor a kreativitásával és ötleteivel egy kisebb stúdióhoz, például A24-hez. Jaaaaa, hogy ott tizedennyi pénzt (se) kap erre a baromi nagy kreativitására (ami azokhoz a filmekhez és rendezőkhöz képest neki nincs)??? Jaaaaa, hogy az nem jó??? Jaaaa, hogy abban nem tud két világsztárt mozgatni, mert azok minimum a film teljes költségvetésének dupláját kérnék??? Jaaaa….khmmm…akkor ez a pénzről szól tulandonképpen, a hírnévről, az önhype-olásról vagy a mozi szeretetéről? Maradjunk annyiban, hogy nekem ezen történet egyik szereplője sem szimpatikus alapjaiban az én értékrendemhez mérve.

  8. Láttam egy interjút Denzellel, ahol valóban beszélt a visszavonulásròl, de azt is mondta, hogy van még néhány film terv ami érdekli, illetve rendező akivel szeretne együtt dolgozni.
    Úgyhogy azt számolta, mire az mind megvalósul addigra 78 éves lesz! Szóval én mint Denzel rajongó, megnyugodtam, hogy még egy párszor láthatjuk a nagyvásznon!Utána pedig a kamera másik végén foglalna helyet.

  9. “Szerintem így azok, akiknek tényleg fontos a mozi jövője és/vagy a kreatív víziójuk (nemcsak a pénz), hallva-látva ezeket a sztorikat kétszer is meg fogják gondolni, mit írnak alá az Applenek vagy más streamingnek a mozis forgalmazás kapcsán.”

    igen, szerintem ez az érdekesebb melléktéma amúgy, mert sok nagyobb nevű kreatív biztos még jobban átgondolja, hogy mennyire segítse a tartalmak még inkább kontentté válását.

  10. “Én azt írtam, hogy a szerződésben vállalt munkáért megkapta a fizettségét, és ezért a minőségért szerintem rendesen meg is lett fizetve.”

    de a deal az volt, hogy a film moziba megy, és sokkal később streamingre, mint a Fly Me To The Moon amúgy, ami csak most decemberben kerül majd fel az Apple TV+-ra, így lett benne Scarlett és Channing. Ezzel csalták oda őket a Wolfsnál, és ezt rúgta fel az Apple, ha már ennyit emlegeted “a szerződést”. Komolyan nem értem ezt, mert annyi mást belekeversz.

    Azt konkrétan sehol nem láttam, hogy Clooneyék visszaadtak pénzt (abszurd lenne, hiszen a mozis bevételből pluszban kaptak volna, erre nem csak az esik ki, de még vissza is adnak???), csak azt, hogy jelentősen kevesebb, mint 35 milliót kaptak, mert Clooney szerint akkor nem készülne film, ha egy WOlfsért ennyit kérne bárki.

    A filmek minőségét, más filmeket direkt nem is venném és vettem bele az egészbe. Az vállalták, hogy a mozi után majd csak az Apple streamingjén lesz, nem pedig mindenhol.

    Plusz nem tudom, miért jó az, hogy lehurrogjuk, hogy végre tényleges dolgokat is hallunk? Nyilván az Apple megszegte “a szerződést”, ezért ő felmondott, ennyi történt, és elmondta a hátteret.

    (de nem bírom ki a szalmázást én sem, mert “mik nincsenek telenyomva látványos jelentekkel és trükökkel” és Forest Gump, ami konkrétan tele van útmutató VFX-szel, és mérföldkő.)

  11. “Clooney and Pitt admitted they had been disappointed by the decision, even if they still believed the rise of the streamers was a positive development overall. They also said they gave a portion of their salaries back after the theatrical deal fell through.” – The Guardian szeptember elsejei cikke. Mindent amit írok cikkek, nyilatkozatok, interjúk támasztanak alá. A “végre tényleges dolgokat hallunk” mrg rgy rendezőtől való sértettség, hogy ÁLLÍTÓLAG ez így történt. Az se biztos, hogy amikor megnézték az Apple-nél a final cut-ot, akkor a vállát veregették, ezt ő mondja csak most. Lehet, hogy csak udvariqsan nem mondták a szemébe, hogy ez egy közepes, ők erre nem fizetik ki az extra reklámot, marketingköltségeket, forgalmazási jogokat stb., amikor már kifizették azt az állítólagos nem is kicsi összeget. Egyébként meg nem tudom mióta szokás az, hogy a másik fél reakciója nélkül ítéletet mondunk bárki javára és kiemeljük vastagbetűkkel azt tényként, hogy ez így volt. Ennyiből egyikünk sem tudhatja. Mindenesetre várom végre azt a rendezőt így kiakadni bármelyik streamingszolgáltatónál, aki VALÓBAN egy jó, kreatív, filmet tett le az asztalra amit a kritikusok és közönség egyaránt szeret és jónak tart és igazságtalannak, hogy nem jutott el széles mozis forgalmazásba. Na majd akkor lehet egyből a rendezőnek adok igazat, akkor lehet a másik fél meghallgatása nélkül, de addig nem, bocsi.

  12. a pénz visszaadásra nincs konkrét idézet, de legyen (állítólag!:), hiába tűnik hihetetlennek, viszont a többibe már megint kevered a minőséget azzal, hogy mivel csábítanak kit és hova, úgy dobsz ki 1-1 évet az életükből és karrierjükből és esetleg a célkitűzéseikből (pl a mozikat is életben akarják tartani midbudget sztár thrillerekkel, amikből régen rakás volt?), csak mert neked nem tetszett a film. előre megegyeznek, odamegy, máshogy lesz, de n”ehogy már elmondja, mert amúgy is szar a film”. pedig nem erről van szó. Clooney is rendezett már Netflix és Prime Video filmet, de mivel nem ígérték be a mozit ezeknél, így nincs is kiakadás, vagy neki máshol van a mutató, mint Watts-nál, mert azoknál arról volt szó előzetesen, nem pedig 1 héttel a premier előtt szóltak, hogy “hé, mégsem küldjük moziba”.

    de konkrétan még Wattsot is meg tudnám védeni, mert a Cop Car baromi jó tőle, és az Old Man pilot is remek, túl magasra is tette a lécet a többieknek ott, ha kihagyom a “csak franchise, bárki rendezhette volna” dolgokat, amire amúgy ezer rossz példa is lenne, lásd bukta franchise filmeket még az MCU-n belül is, nemhogy a Sonynál, akiknél simán elhalt már kétszer is pont a Pókember.

  13. Oké, nem vitatkozom tovább, eljutottunk nagyon gyorsan az “Apple elvileg erősebben ráfeküdt a filmjeinek a mozis forgalmazására, ezzel jelentősen szembement a legnagyobb streaming szolgáltató, a Netflix vállalásaival” megállapításból a “megbízhatatlan az Apple” állításig egyetlen egy film és annak rendezője miatt. Még a színészek is pedig csak max csalódottak voltak, de kiakadva semmiképp. Húzzunk rá egy általánosítást az Apple-re, egyetlen film miatt. Régóta van Apple tv+om (telefonom vagy egyéb eszközöm soha egy sem volt), és minden filmnél jó előre meg van osztva, ahogy most az F1-nél is, hónapokkal korábban, hogy először moziba megy, széleskörű forgalmazásra, így volt a fentebb említetteknél is, akármilyenek voltak, mégis hittek bennük. Wolfs-nál ez sosem volt kiírva, én meghallgatnám az Apple álláspontját, hogy miért döntött így és hogy megszegte-e tényleg a szavát. Én rbben a filmben már az előzetes alapján is max egy “videótékás minőséget” láttam bele, ami fura volt, hogy két világsztárral. Nem tudom elképzelni, abban az egy hét limitált mozis vetítésekről bárki is boldogan jött ki, hogy ezért fizetett…bevételi adatai nincsenek, szóval nem is tudjuk meg soha, hogy egyáltalán valaki akarta-e ezt nagyvásznon látni. Na mindegy, tényleg befejezem, kár erről ennyit beszélni, hamarosan jön másik Apple film mozikba biztosan.

  14. Zolsan: szerintem pont ez volt a fordulópont, amikor már nem vállalta be tovább az Apple a mozis forgalmazást, mert ciki lett volna még egy bukta idén, de ezt már szeptember óta így gondolom, nem Watts dumája miatt.

    az F1 filmet majd meglátjuk, nem negatívan értem, nekem nincs semmi komoly bajom a céggel, láthatóan jobb minőségre törekednek, mint a mindent lefedő ellenfeleik némelyike, de ettől még szomorú, ha a mozik leáldozása közelebb kerül, mert szeretek moziban filmet nézni, és simán néznék Wolfs szerűeket, ahogy néztem régen is mittomén, Negotiatort, hogy valami hasonlót mondjak, ami mellé illene a Wolfs. Vagy a Gone Girl, ami helyett már Netflixezik Fincher.

    de tényleg, nekem az baromi zavaró, hogy onnan indulsz ki, hogy a Wolfs rossz film, amikor tényleg nem erről szól az egész, de mégis újra meg újra oda kanyarodsz vissza, hogy ennél tökmindegy, mert szar volt.

  15. human
    Totálisan egyetértek a fordulóponttal, szerintem is ez volt. Én csak az okokat próbáltam megtalálni az egyelőre válasz nélküli miértekre és abból indultam ki, ahhoz hasonlítottam fejben, amit az Amazon csinált az Országúti Diszkóval, csak ott kerek-perec megmondták annak a rendezőjének, hogy a film nem elég jó. Az Apple-nél nem ez volt az indok, hanem inkább az, hogy korábban nem látták be hogy egy Argylle-t nem szabadott volna bemutatni mozikban vagy egy Fly Me To The Moon-t és ezt most a Wolfs-on verték úgymond el, amit egyébként nem szaroztam, csak közepeseztem. Ez nekik ennyi mozis bukta után presztízs kérdés volt, hogy ne bukjon még egy, és pont ez jött következőnek, és hát kritikailag sem sikerült túl erősre. Mondjuk az is érdekes, hogy a szintén közepesre sikerült Matt Damon Apple film körül nem volt ilyen. Na mindegy is. A többi filmmel párhuzamba hozva igen, megérdemelte volna a mozit ez a Wolfs is. De a bukta lehetősége sem fért bele nekik, szerintem ez esetben jól döntöttek, ha nem is túl szépen kezelve, és remélem a jövőben jobban átgondolják mit küldenek moziba és mit nem, és ezt világossá és egyértelművé teszik a készítők felé is még időben, mert a hamis hitegetés a legrosszabb, ha valóban így volt persze. Az Oscar-díjas Steve McQueen Blitz c. filmjét se küldték moziba és nincs senki kiakadva. Itt a Wolfs-nál a kommunikáció nagyon félremehetett egy ponton a felek között, de ez nekem továbbra is egy egyedi esetnek tűnik inkább csak, én nem általánosítanék úgy, hogy az Apple ilyen, mert épphogy az Apple nem így kezelte a filmeket eddig meg a készítőiket és most is éppen itt van előttem a képernyőn, hogy “Brad Pitt F1 – New Film Coming to Cinemas in 2025”, pedig aztán mozis forgalmazás nélkül ezt baromi sokan megnéznék streamingen és mégis. Ja, és a végső vágás belőle még sehol. Nagyon remélem válaszolni fog az Apple miért csinálták ezt a Wolfs-al, mert most már rohadtul érdekel ezen kommentcsata után, ha eddig egyáltalán nem is.😀😀😀

  16. én beültem volna rá, ha lett volna..

    ‘Ez nekik ennyi mozis bukta után presztízs kérdés volt, hogy ne bukjon még egy, és pont ez jött következőnek, ‘

    nyilván belelátom, de ez nekik abból a szempontból nagyon nem jó stratégia, mert mintha azt mondták volna ezzel, hogy Brad, George, sorry de ti már nem vagytok akkora húzónevek, hogy becsaljátok az embereket a moziba, bennetek sem bíztunk. Első gondolatom, hogy hiába akarnának folytatást, ilyen hozzáállásnál nem biztos, hogy rohannának forgatni, hiába könnyen szerzett pénz és lehet nekik halálmindegy már, mert inkább értük kell könyörögni, nem nekik kell futni a szerepek után (ki lehet javítani, ha ok egy Pitt már nem ezen a szinten van), de simán el tudok képzelni olyan [fiatalabb, feltörekvő? rászorulóbb?] színészeket, akiket ez a kvázi belviszály elriaszt és nem akarnak majd az Apple égisze alatt melózni.

    Egyébként a renoméjüket inkább az ez utáni, kinyilvánított álláspontjuk veszélyeztetheti, emiatt nyilván nem fogják azt mondani, hogy hátigen, elb*sztuk..

  17. “járt el velem, hanem jogi útra terelem, a szerződésemet ügyvéd által lobogtatva”

    pont egy Watts és ügyvéd pereli az Apple és majd nyernek is amikor egy EU-nak sem nagyon megy 😅

    meg nem egy film miatt megbízhatatlan az Apple hanem egyéb tevékenységek miatt is Spotify ügy, “véletlenül” naponta levonnak pénzt amit eleve nem kellett volna stb.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.