Az Oscar szerint 2024, avagy itt vannak a jelöltek

Lássuk az amerikai filmes akadémia, ami a szakmában dolgozókból áll, miképp látta a tavalyi évet. Amikor néztem a bejelentéseket, akkor is csak megerősödött bennem, hogy viszonylag gyenge év volt. Viszont tény, hogy pár film azért még hátravan nekem is. Azért az Emilia Perez ekkora tarolása (13 jelölés), úgy, hogy akikről szól azok nem annyira kedvelik, szóval kb. a transz filmek Green Bookjának tűnik… A második legtöbb jelölést a Wicked és a Brutalist kapta 10-10-zel.

De legalább drukkolhatunk egy magyar névnek is, a Brutalist vágója ugyanis Jancsó Dávid.

A gála március 3-án lesz, odakinn ABC, szóval itthon lehet ismét Disney+-os legál megoldás, de most nem rémlik a PR levél erről így hirtelen. Viszont ide még tegnapi hír, hogy ezúttal nem lesznek előadva az eredeti dalok. Tavaly Gosling mindent letarolt vissza- és előremenőlegesen.

Legjobb film

  • Anora
  • The Brutalist
  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Emilia Pérez
  • I’m Still Here
  • Nickel Boys
  • The Substance
  • Wicked

Főszereplő

  • Adrien Brody “The Brutalist” (A24)
  • Timothée Chalamet “A Complete Unknown” (Searchlight)
  • Colman Domingo “Sing Sing” (A24)
  • Ralph Fiennes “Conclave” (Focus Features)
  • Sebastian Stan “The Apprentice” (Briarcliff Entertainment/Rich Spirit)

Főszereplőnő

  • Cynthia Erivo “Wicked” (Universal)
  • Karla Sofía Gascón “Emilia Pérez” (Netflix)
  • Mikey Madison “Anora” (Neon)
  • Demi Moore “The Substance” (Mubi)
  • Fernanda Torres “I’m Still Here” (Sony Pictures Classics)

Mellékszereplő

  • Yura Borisov “Anora” (Neon)
  • Kieran Culkin “A Real Pain” (Searchlight)
  • Edward Norton “A Complete Unknown” (Searchlight)
  • Guy Pearce “The Brutalist” (A24)
  • Jeremy Strong “The Apprentice” (Briarcliff Entertainment/Rich Spirit)

Mellékszereplőnő

  • Monica Barbaro “A Complete Unknown” (Searchlight)
  • Ariana Grande “Wicked” (Universal)
  • Felicity Jones “The Brutalist” (A24)
  • Isabella Rossellini “Conclave” (Focus Features)
  • Zoe Saldaña “Emilia Pérez” (Netflix)

Rendezés

  • “Anora” (Neon) Sean Baker
  • “The Brutalist” (A24) Brady Corbet
  • “A Complete Unknown” (Searchlight) James Mangold
  • “Emilia Pérez” (Netflix) Jacques Audiard
  • “The Substance” (Mubi) Coralie Fargeat

Adaptált forgatókönyv

  • “A Complete Unknown” (Searchlight) Screenplay by James Mangold and Jay Cocks
  • “Conclave” (Focus Features) Screenplay by Peter Straughan
  • “Emilia Pérez” (Netflix) Screenplay by Jacques Audiard, in collaboration with Thomas Bidegain, Léa Mysius and Nicolas Livecchi
  • “Nickel Boys” (Orion Pictures/Amazon MGM Studios) Screenplay by RaMell Ross & Joslyn Barnes
  • “Sing Sing” (A24) Screenplay by Clint Bentley, Greg Kwedar; story by Clint Bentley, Greg Kwedar, Clarence Maclin, John “Divine G” Whitfield

Eredeti forgatókönyv

  • “Anora” (Neon) Written by Sean Baker
  • “The Brutalist” (A24) Written by Brady Corbet, Mona Fastvold
  • “A Real Pain” (Searchlight) Written by Jesse Eisenberg
  • “September 5” (Paramount) Written by Moritz Binder, Tim Fehlbaum; co-Written by Alex David
  • “The Substance” (Mubi) Written by Coralie Fargeat

Idegen nyelvű film

  • “I’m Still Here” (Brazil)
  • “The Girl with the Needle” (Denmark)
  • “Emilia Pérez” (France)
  • “The Seed of the Sacred Fig” (Germany)
  • “Flow” (Latvia)

Animált film

  • “Flow” (Sideshow/Janus Films)
  • “Inside Out 2” (Walt Disney)
  • “Memoir of a Snail” (IFC Films)
  • “Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl” (Netflix)
  • “The Wild Robot” (Universal)

Dokumentumfilm

  • “Black Box Diaries” (MTV Documentary Films)
  • “No Other Land”
  • “Porcelain War” (Picturehouse)
  • “Soundtrack to a Coup d’Etat” (Kino Lorber)
  • “Sugarcane” (National Geographic Documentary Films)

Vágás

  • “Anora” (Neon) Sean Baker
  • “The Brutalist” (A24) David Jancso
  • “Conclave” (Focus Features) Nick Emerson
  • “Emilia Pérez” (Netflix) Juliette Welfling
  • “Wicked” (Universal) Myron Kerstein

Fényképezés 

  • The Brutalist
  • Dune: Part Two
  • Emilia Perez
  • Maria
  • Nosferatu

Production Design

  • The Brutalist
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Nosferatu
  • Wicked

Kosztümök

  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Gladiator II
  • Nosferatu
  • Wicked

Filmzene

  • The Brutalist
  • Conclave
  • Emilia Pérez
  • Wicked
  • The Wild Robot

Betétdal

  • El Mal, Emilia Pérez
  • The Journey, The Six Triple Eight
  • Like A Bird, Sing Sing
  • Mi Camino, Emilia Pérez
  • Never Too Late, Elton John: Never Too Late

Élőszereplős rövidfilm

  • A Lien
  • Anuja
  • I’m Not a Robot
  • The Last Ranger
  • The Man Who Would Not Remain Silent

Animált rövidfilm

  • Beautiful Men
  • In the Shadow of the Cypress
  • Magic Candies
  • Wander to Wonder
  • Yuck!

Doku rövidfilm

  • Death by Numbers
  • I Am Ready, Warden
  • Incident
  • Instruments of a Beating Heart
  • The Only Girl in the Orchestra

Smink és frizura

  • A Different Man
  • Emilia Pérez
  • Nosferatu
  • The Substance
  • Wicked

Hang

  • A Complete Unknown
  • Dune: Part Two
  • Emilia Pérez
  • Wicked
  • The Wild Robot

VFX

  • Alien: Romulus
  • Better Man
  • Dune: Part Two
  • The Kingdom of the Planet of the Apes
  • Wicked
human
írta
2025. 01. 23. 15:37
megjelenés
30
hozzászolás


30 hozzászólás a “Az Oscar szerint 2024, avagy itt vannak a jelöltek” bejegyzéshez

  1. The Wild Robot mindenféle jelöléseit, magasztalását továbbra sem értem. Elhiszem, hogy családi mozinak jó, de filmművészeti szempontból nem kiemelkedő alkotás, sőt egy kimondottan középszerű, aranyoskodó és elcsépelt film, kiszámítható és gejl érzelmi töltöttel. De animációs szempontból sincs benne semmi eredeti.

  2. jszkfer: ennyi erővel a Pixarokban sem volt sokáig semmi, konkrétan amit leírtál az Inside Out 2-re még jobban illik, míg a Wild Robot legalább a Last Wish-szerű képi világot art directiont vitte tovább.

  3. Látatlanul is A brutalistát tippelem a legjobb filmnek. (Az ok egyszerű: az Akadémia nem mentes a politikától.) :)

  4. nincs Döni’ :(

    jameg Civil War, Kinds of Kindness, Bikeriders, Challengers, Furiosa, Heretic…

    Anorát, Perezt meg kell néznem, mit tudhatnak ennyire:D

  5. human:

    Az Inside Out 2-t nem láttam, arról nem tudok nyilatkozni, de a Pixar-Disney kettősnek is simán akadnak hasonlóan szar filmjei. Hozzáteszem, van különbség aranyos és aranyoskodó, vagy megható/érzelmes és nyálas között. De kiemelem megint: tök oké családi matiné, de nem egy kimagasló animációs film. Szerintem.

  6. speranza: ezzel az elmélettel akkor Emilia Perez is, szóval elég nagy egyszerűsítésnek hangzik.

  7. @human: Az elnökváltás után kétlem, hogy az Emilia Perez nyerne, de majd meglátjuk. :)

  8. 444: Magyar filmesek is kaptak ugyanis jelölést: a Brutalista (The Brutalist) című amerikai, de magyar témájú és itthon forgott film vágója, Jancsó Dávid. A királykategóriában, vagyis a legjobb filmre nominált alkotás egyik co-producere pedig Petrányi Viktória volt.

    …nyilatkozta a 24.hu-nak a film társproducere, Petrányi Viktória. “Brady Corbet-t ismertem, és érdeklődéssel követtem munkásságát. Amikor ezzel a könyvvel – Mundruczó Kornél és Jancsó Dávid biztatására – megkeresett minket, akkor azonnal világossá vált, hogy az ilyen munkák miatt érdemes ebben az iparban dolgozni. Nagyon tetszett a történet, egy kivételes film rajzolódott ki már a forgatókönyvben is. Mi kivitelező szerviz cégnek voltunk felkérve, de időközben ez valódi partneri viszonnyá alakult. Közel két évig harcoltunk azért, hogy ezt a filmet megcsinálhassuk, újra és újra akadályokba ütközött a finanszírozás, és mi addig kerestük a megoldásokat, amíg végül el nem dőlt, hogy a film Magyarországon, a Proton Cinema gyártásában készülhet el.”

    És hát végig itt forgatták le nálunk az egész filmet, úgyhogy van aki azt mondja rá, hogy ez végül is magyar alkotás. :)

  9. meglepő, hogy Ariana Grande akárcsak a jelöltek listáján van. ez olyan mintha Blake Lively lenne jelölve az utóbbi filmjéért. felháborító.

    de az is, hogy miért nincs jelölve a The Apprentice.

  10. Margaret Qualley mellőzése fájó, mert legalább annyira része volt abban, hogy A szer működjön, mint Deminek.

    Zárójelben megjegyezném, hogy pár helyen olvastam, hogy Ariana Grande jelölését nem értik. Pedig szenzációs munkát végzett a Wickedben. Megérdemelten kapta a jelölést. Meg lehet nyugodni :) Ahogy Cynthia és ő együttműködtek az legalább annyira rendben volt, mint a Demi-Margaret páros, szóval ezért is érthetetlen utóbbi kimaradása. De hát vesztesek mindig vannak.

    Isabella Rossellini is csak 73 évet várt, hogy végre jelöljék!

  11. +1 Grande jelölésére. A musical szeretőjeként SEM szerettem a filmet, de az ő alakítása tökéletes – ha kérdeztek volna (miért tennék), én is Qualleyt tenném be inkább, de rendben van ez így. Sokan felejtik el, hogy előbb volt tévés színész, mint énekes, ez nem ilyen “maradjon amihez ért” eset.

  12. Én A Brutalistának szurkolok, személyes okokból. Dolgoztam benne és elképesztően jó fej volt mindenki. Jancsó Dávidnak külön, mert egy kivételesen jó vágó és a filmnek, mert ahogy a producer is mondta, nem volt könnyű menet, de végül megvalósult és ez volt az egyik legjobb produceri csapat, akikkel dolgoztam. Na jó, ennyi a személyes vonatkozásból. Emelett Ralph Fiennes nálam a favorit. A Konklávéban is szerintem zseniális.

  13. Látom megvan az idei esélyegyenlőségi jelölt, az I’m still here, amiről semmit nem hallottam, elnézve a wiki oldalát nem is nagyon ment sehol, de biztos megérdemli a jelöléseket.
    Nickel boys szintén.

    Conclavéból sok dolog volt emlékezetes, de Rossellini alakítása, mind a 4 perc, nem volt az.

    Látom apprentice meg a sztori miatt van “büntetve”, de a két szereplőt nem “merték” mellőzni, gáz.

    Ariana Grande.. muhahaha!

    Anora egynek elment, de ennyi jelölést semmiképpen se érdemelt, gondolom ez a jelölés az “edgy” kategória akar lenni és AG jelölésével együtt így próbálják a fiatalokat visszababusgatni, szintén gáz.

    Wild robot több jelölést érdemelt volna.

  14. Az Emília perez 13 jelölése vicc kategória! A legrosszabb Oscar jelölt film amit valaha láttam! Ez az év a legrosszabb jelölések terén, nagyon hosszú évek óta!

  15. Kastély Ferenc: az hogy te nem hallottál a Nickel Boysról az nem az akadémia sara

    érdekes, hogy pont a gyerekmesének adnál több díjat.

    mindezt úgy, hogy a 2024 sztem is gyenge volt :)

  16. Kastély Ferenc, jó lenne eldönteni, hogy ez esetben akkor a filmek ismertségét, népszerűségét, felkapottságát hivatottak-e díjazni, vagy a filmes értékeit.
    Sosem értettem azt az érvelést, hogy “erről a filmről/színészről nem is hallottam, tehát nem érdemli meg a jelölést”. Az Oscar elvileg nem MTV Movie Awards, ahol tényleg a legismertebb, legnépszerűbb produkciók versenyeznek.
    Mintha azzal érvelnél, hogy azok érdemlik meg a jelöléseket, amik/akik a legismertebbek, legnagyobb hírverés övezi, legpopulárisabb és legkommerszebb.

  17. Qualley mire kapott volna jelölést? A meztelen testére? A szerepben nem igazán a színészi tehetségét kellett kidomborítani, (ami van neki amúgy)
    hanem minden más részét. Ezen mi lenne oscar? Ne nevettessetek.
    Ezt férfiként mondom, szóval nem irigység beszél belőlem.
    Amúgy meg a film mondanivalóját is szembeköpné ironikus módon, ha őt emelnék ki Demi Moore helyett. Mondjuk az ő esetében se teljesen értem, de nem láttam az összes többi jelöltet, szóval nem tudom jól megítélni azt.

  18. Nagyon szar év volt a tavalyi, soha ilyen keveset nem voltam még moziban és soha ennyire még nem érdekelt a felhozatal. Kb az idei Oscar is ennyi figyelmet érdemel.

  19. human+Endymion: azért az oscarnak nem a filmek, mint moziélmény és művészetet kellene díjaznia?
    De azért ezek a filmek legyenek is elérhetőek az átlagemberek számára.

    Lássuk a részleteket:
    Nickel Boys had its world premiere at the 51st Telluride Film Festival on August 30, 2024. It was the opening film at the 62nd New York Film Festival at Alice Tully Hall on September 27, 2024.

    The film was originally set to have a limited theatrical release in New York City on October 25, 2024 and Los Angeles on November 1, before streaming on Prime Video on an unspecified date. However, the film’s release was pushed further, with the film now premiered in New York City on December 13 and in Los Angeles on December 20; Amazon MGM Studios is additionally preparing prints on 35mm film for the updated release. It was released by Curzon Film in the United Kingdom on January 3, 2025.

    Az I’m still here nagyont ment Brazíliában, egyébként meg
    The film had its world premiere at the 81st Venice International Film Festival on 1 September 2024.
    It was also screened at the Toronto, New York, and London film festivals in September and October. It was featured in the Limelight section of the 54th International Film Festival Rotterdam to be screened in February 2025.
    I’m Still Here was released in France on 15 January 2025 by StudioCanal. In the United States, the film received a one-week awards-qualifying run in November 2024 and received a limited theatrical release in New York City and Los Angeles on 17 January 2025, before expanding to more cities on 14 February.

    És ez a kettő jelenleg még streamingen sincs kint.

    Hogy közelebb példával éljek: itt ez a filmes blog és a legjobb film jelöltek 10%-ról volt összesen 1 poszt, 10%-ról meg egyelten egy poszt se volt.

    Biztos jó filmek, ha éppen azon a fesztiválon jártál vagy abban a moziban, ahol egyszer este 10 levetítették.

    És igen, a wild robot egy nagyon jó mozis élmény volt tavaly.

  20. Kastély Ferenc: az i’m still heret adom, de a másik amerikai, és csak nem volt pénzük marketingre, így em is gyártottak marketing anyagokat. vvégi listákon is láttam, és ettől még már több díjnál is ott volt, még itt a blogon is, és a díjak a figyelemfelhívások is az ilyen anyagilag megszorult filmeknek – ezért is kerülnek majd most pvodbe, amikor már híresebbek, a nickelről sztem kritika is lesz utána, mivel február végén jön asszem, még az oscar előtt kicsivel. az american fictionről és a hangoversről sem volt sok poszt, ettől még tudtunk róluk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.