A 97. Oscar győztesei!

Vége a gálának, megvolt a liveblog, de azért aki csak a győztesekre kíváncsi, annak itt vannak vastagon. Nekem Conan hostginja tetszett, és az a helyzet, hogy öregszem, de szerintem a túl sok dal kivételével miért ne szeressék egymást látványosan 1 évben egyszer egy ilyen showban, így minden giccses túlzáson túl tudtam lépni igazából.

Ahogy sejtettük, kicsit szétszóródtak a díjak, lejjebb volt a plafon, így sokan kaptak belőle. Az Anora azért sok fontosat vitt el, köztük a legfőbbet is. Egy tényleg független film nagyot húzott. Sőt, a másik erősebb győztes a Brutalist volt, ami szintén független. Nekem a legjobb meglepetés mindenképp a Flow volt animációsban, nem gondoltam, hogy egy nem is amerikai némafilmnek lesz tényleges esélye, bár gyanús lehetett volna, hogy még az idegen nyelvűbe is bekerült, úgy tűnik sokakat érintett meg ott. Nem az “adjuk a Pixarnak” érvényesült, hiába volt gigasiker az Inside Out 2. tavaly.

Legjobb film

  • Anora
  • The Brutalist
  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Emilia Pérez
  • I’m Still Here
  • Nickel Boys
  • The Substance
  • Wicked

Főszereplő

  • Adrien Brody “The Brutalist” (A24)
  • Timothée Chalamet “A Complete Unknown” (Searchlight)
  • Colman Domingo “Sing Sing” (A24)
  • Ralph Fiennes “Conclave” (Focus Features)
  • Sebastian Stan “The Apprentice” (Briarcliff Entertainment/Rich Spirit)

Főszereplőnő

  • Cynthia Erivo “Wicked” (Universal)
  • Karla Sofía Gascón “Emilia Pérez” (Netflix)
  • Mikey Madison “Anora” (Neon)
  • Demi Moore “The Substance” (Mubi)
  • Fernanda Torres “I’m Still Here” (Sony Pictures Classics)

Mellékszereplő

  • Yura Borisov “Anora” (Neon)
  • Kieran Culkin “A Real Pain” (Searchlight)
  • Edward Norton “A Complete Unknown” (Searchlight)
  • Guy Pearce “The Brutalist” (A24)
  • Jeremy Strong “The Apprentice” (Briarcliff Entertainment/Rich Spirit)

Mellékszereplőnő

  • Monica Barbaro “A Complete Unknown” (Searchlight)
  • Ariana Grande “Wicked” (Universal)
  • Felicity Jones “The Brutalist” (A24)
  • Isabella Rossellini “Conclave” (Focus Features)
  • Zoe Saldaña “Emilia Pérez” (Netflix)

Rendezés

  • “Anora” (Neon) Sean Baker
  • “The Brutalist” (A24) Brady Corbet
  • “A Complete Unknown” (Searchlight) James Mangold
  • “Emilia Pérez” (Netflix) Jacques Audiard
  • “The Substance” (Mubi) Coralie Fargeat

Adaptált forgatókönyv

  • “A Complete Unknown” (Searchlight) Screenplay by James Mangold and Jay Cocks
  • “Conclave” (Focus Features) Screenplay by Peter Straughan
  • “Emilia Pérez” (Netflix) Screenplay by Jacques Audiard, in collaboration with Thomas Bidegain, Léa Mysius and Nicolas Livecchi
  • “Nickel Boys” (Orion Pictures/Amazon MGM Studios) Screenplay by RaMell Ross & Joslyn Barnes
  • “Sing Sing” (A24) Screenplay by Clint Bentley, Greg Kwedar; story by Clint Bentley, Greg Kwedar, Clarence Maclin, John “Divine G” Whitfield

Eredeti forgatókönyv

  • “Anora” (Neon) Written by Sean Baker
  • “The Brutalist” (A24) Written by Brady Corbet, Mona Fastvold
  • “A Real Pain” (Searchlight) Written by Jesse Eisenberg
  • “September 5” (Paramount) Written by Moritz Binder, Tim Fehlbaum; co-Written by Alex David
  • “The Substance” (Mubi) Written by Coralie Fargeat

Idegen nyelvű film

  • “I’m Still Here” (Brazil)
  • “The Girl with the Needle” (Denmark)
  • “Emilia Pérez” (France)
  • “The Seed of the Sacred Fig” (Germany)
  • “Flow” (Latvia)

Animált film

  • “Flow” (Sideshow/Janus Films)
  • “Inside Out 2” (Walt Disney)
  • “Memoir of a Snail” (IFC Films)
  • “Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl” (Netflix)
  • “The Wild Robot” (Universal)

Dokumentumfilm

  • “Black Box Diaries” (MTV Documentary Films)
  • “No Other Land”
  • “Porcelain War” (Picturehouse)
  • “Soundtrack to a Coup d’Etat” (Kino Lorber)
  • “Sugarcane” (National Geographic Documentary Films)

Vágás

  • “Anora” (Neon) Sean Baker
  • “The Brutalist” (A24) David Jancso
  • “Conclave” (Focus Features) Nick Emerson
  • “Emilia Pérez” (Netflix) Juliette Welfling
  • “Wicked” (Universal) Myron Kerstein

Fényképezés 

  • The Brutalist
  • Dune: Part Two
  • Emilia Perez
  • Maria
  • Nosferatu

Production Design

  • The Brutalist
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Nosferatu
  • Wicked

Kosztümök

  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Gladiator II
  • Nosferatu
  • Wicked

Filmzene

  • The Brutalist
  • Conclave
  • Emilia Pérez
  • Wicked
  • The Wild Robot

Betétdal

  • El Mal, Emilia Pérez
  • The Journey, The Six Triple Eight
  • Like A Bird, Sing Sing
  • Mi Camino, Emilia Pérez
  • Never Too Late, Elton John: Never Too Late

Élőszereplős rövidfilm

  • A Lien
  • Anuja
  • I’m Not a Robot
  • The Last Ranger
  • The Man Who Would Not Remain Silent

Animált rövidfilm

  • Beautiful Men
  • In the Shadow of the Cypress
  • Magic Candies
  • Wander to Wonder
  • Yuck!

Doku rövidfilm

  • Death by Numbers
  • I Am Ready, Warden
  • Incident
  • Instruments of a Beating Heart
  • The Only Girl in the Orchestra

Smink és frizura

  • A Different Man
  • Emilia Pérez
  • Nosferatu
  • The Substance
  • Wicked

Hang

  • A Complete Unknown
  • Dune: Part Two
  • Emilia Pérez
  • Wicked
  • The Wild Robot

VFX

  • Alien: Romulus
  • Better Man
  • Dune: Part Two
  • The Kingdom of the Planet of the Apes
  • Wicked
human
írta
2025. 03. 03. 04:55
megjelenés
42
hozzászolás


42 hozzászólás a “A 97. Oscar győztesei!” bejegyzéshez

  1. tavaly hajlandó voltam szabit kivenni, hogy szurkolhassak Nolan papának, de idén..talán tüntetőleg nem, amiért kihagyták Dönit:D

    Sejtettem, hogy kb 2 kárpótlás díjat odalöknek neki, Anora sikere és díjai teljesen megérdemelt volt, bár a Complete Unknown, I’m Still Here Nickel Boys nem volt még meg, azok közül amit láttam – Dűnét most kihagyva, mert tudtam, hogy esélytelen – Anorát éreztem a legemlékezetesebbnek. Kicsit a Gatsby volt nekem ilyesmi filmélmény..túl kellett élned az első félórát, hogy utána gyomorszájon tudjon rúgni :D Közben meg tökszórakoztató volt, legalábbis szerintem zseniális dumákkal volt tele.

    Brody, Madison, Culkin, Saldana is full megérdemelt, a wicked production designt nem értem:D tényleg ennyit számít, ha sok virágot ültetnek?:D:D áh mindegy is, nem volt az pl annyira lenyűgöző, mint anno pl LOTR.

  2. Azért Kieran Culkin karrierje se semmi. Megnéznék róla egy önéletrajz filmet. Még ha nem is lenne annyira drámai. A filmben, hogy legyen benne kihívás is, a bátyját, Macaulay-t alakítaná. :)

  3. @-DnP- Nekem is pont ez jutott eszembe. 😃 A napokban olvastam a Flow kiritikat, es eszembe jutott Human elmelkedese az Oscar jelolesrol.

  4. Mára van jegyem a FLow-ra :) Annak mondjuk nem örülök, hogy az Oscar után valószínűleg tele lesz a terem :(

  5. anora-t nem értem…a trailer alapján nekem elég semmitmondónak tűnt.
    flow viszont zseni, az egész az “ingyenes” blender-rel készült.
    óriási dolog ez hogy oscart kapott!

  6. Én csodálkozom, hogy a Wicked nem nyert filmzenét meg betétdalt. És a Defying Gravity? Meg a What is This Feeling? :O
    Az Anorát meg kell néznem.

  7. Inkább Deminek és A szernek szurkoltam, de ebbe is ,,bele tudok nyugodni”. Mikey játéka jobban tetszett, mint maga a film.

  8. Kb két hete néztük az Anora-t…
    Nem igazán értem mi ez a magas polc ahová került, sebaj, volt már ilyen életem során, ez is megy a többihez.

  9. Orulok a nyerteseknek, egyedul Demi Mooret sajnalom. Nem azt, hogy nem nyert, hanem ot, amin most keresztul mehet: idosebb korara kapott egy talan utolso eselyt, egesz szepen nyerte is a dijakat, mig el nem ert a szinesz vilag final boss fightjahoz, ahol alul maradt.

    Az, hogy mar a jeloles megtiszteltetes jol hangzik, de igazabol sokkal rosszabb jeloltnek lenni es nem nyerni, mint csak siman nem kapni dijat.

    Ki tudja, talan sikerul uj loketet adni a karrierjenek.

  10. A Flow sikerének nagyon örülök. Anorát nem értem, nekem abszolút középszer volt, bár a kiscsajszi odatette valóban, az a díj nem ment annyira mellé, de én Deminek adtam volna. Ez van, volt már rosszabb Oszkár is.

  11. Én se értem az Anora hype-ot.

    Összességében – teljesen saját véleményem szerint – ez egy igen gyenge év volt a moziban.

  12. Régen minden jelölt filmet megnéztem és ha tehettem a gálát is élőben néztem. Mára totál érdektelen az egész, egyet se láttam, nem is nagyon érdekel. Talán a The Substance meg a Flow lesz pótólva de ennyi. így látatlanba Culkinnak örülök, bírom a csávót. Meg a Flow nagyon jól néz ki.

  13. Én láttam moziban Anorát, és voltak igen jó pillanatai, és összességében is egyben volt. Én azért tartom megérdemeltnek, mert nagyon ritka már, amikor a film több tud lenni, mint leírt forgatókönyv képekben, amikor van egy plusz hangulatrétege, atmposzférája. Ma már alig akad olyan film, aminek ezt sikerül megteremteni, és itt bőven megvolt, berántott. Talán a végére vesztette egy picit az erejéből, ez az egy gyenge pontja, de etől még nekem is a legemlékezetesebb film tavalyról. A Demi féle testmozi is ott vérzett el nekem, hogy nem tudott kilépni az ötletből, és nem tudta tényleg emberivé tenni a koncepciót.

  14. Nagyon érdekes ez az Anora hype, teljesen érdektelen volt nekem a film, és hiába éltetik sokan, továbbra sem értem, hogy mit kellene benne látni. Halálra untam magam rajta, pedig a vélemények alapján arra készültem, hogy imádni fogom. A humor nyilván vízválasztó, az szubjektív, de ezen felül sem értem, hogy mi benne a forradalmi. Bírom Mikey Madisont egyébként már a Better things óta, tök jól játszott itt is, de ezt én Deminek adtam volna.

  15. Én nagyon drukkoltam az Anorának ha nem is magasan de az Oscar esélyesek közül ő jött be a legjobban ( a Dylan es a brazil film maradt ki ), főszereplőnőnek pedig kifejezetten szurkoltam, persze Substance sem volt rossz sőt, de szerintem teljesen megérdemelte.

  16. A young escort from Brooklyn meets and impulsively marries the son of a Russian oligarch….her fairy tale is threatened…

    Mondom az agendát, hogy miért nyert:

    – normalizálni hogy az escort az egy “szakma” és népszerűsíteni

    – az oroszok rosszak

    – normalizálni a megalapozatlanul hozott életreszóló döntéseket, majd csodálkozni azon hogy vannak következmények

    Gratulálok!
    A film maga lehet jól elkészítve, nem azzal vitatkozom. A jól elkészített film távolról sem elég hogy az év legjobb filmje legyen valami. Bár a listát elnézve, lehetett volna rosszabb is.

  17. Gondolom ti is olvastatok a 2 megkérdezett akadémiai szavazóról, akik azért Brody-ra szavaztak, mert szerintük Ralph Finnes-nak már van Oscarja a Schindler listájááért, Brody-nak meg még nincs – aminek ugye pont az ellenkezője igaz.
    Számomra döbbenetes, hogy mennyire nincsenek képben a szavazatot leadók és hányszor félremehetett már a díjazás ilyen téveszmék miatt.

  18. Endymion: azt csak ilyen poénkodásnak érdemes olvasni, volt egy aki szerint a Dylan filmhez hasonlót nem csinál Hollywood, amikor tavaly nyert az Oppenheimer ugye :)

    szerintem tök érdekes, csak már hajnal volt és nem jutott eszembe a cikkbe írni, hogy 10 éve még a Conclave vitt volna szinte mindent ebből a mezőnyből, szóval szvsz változik az akadémia, és ez jó.

  19. engem nagyon elszomorított hogy a Nickel Boys üres kézzel ment haza. és nem is jelölték legjobb fényképezésre? az tette különlegessé az egészet! helyette Emilia Pérez erre kapott itt is jelölést… kabaré.

  20. Sparrow: Azért nem nyert a Wicked legjobb betétdalért , mert ezek nem új dalok. Évek óta megy a darab a Broadway-en. Majd második részben úgy hallottam lesz eredeti , új dal.
    Amúgy sajnálom Diane Warren-t. Szegényt már rengetegszer jelölték és soha nem nyert még.
    A dalok közé simán befért volna Miley Cyrus a The Last Show Girl-ért( amit látványosan mellőztek , pedig Pam is megérdemelt volna egy jelölést).
    A Challengerst is kihagyták a Legjobb filmzenék közül . Nekem nagyon tetszett az a dinamikus zene.
    Demiért fáj a szívem , de várható volt , hogy Mikey beelőzi.

    Amúgy totál felesleges volt a Wicked mix és a James Bond betétdalok is. Miért kellett ez? Ennyi erővel elénekelhették volna a jelölt dalokat is.

  21. Anora nagyon megérdemelten tarolt. Önmagában bravúros film, fantasztikusan kaotikus, egyes pontjain szépségesen szomorú, miközben van benne egy bizarrul vicces/megható romkom-hatás is. És hát hihetetlenül pontosan rezonál a mostani világunkkal, a mai fiatalok valóságával, gondolom egy amerikai ezt pláne érzi, de azért a budapesti moziban, a mögöttünk ülő, 20 éves lányokból álló sor is végig röhögte-szipogta az egészet. Emellett nagyon izgalmas, amit a felnőtté válásról, a mostani női-férfi kihívásokról, a megküzdésről, az egyedi életstratégiákról mesél. De talán karaktertanulmányként a legjobb, a címszereplő ábrázolása, ahogy az adott helyzetekben, adott kihívások tekintetében cserélgeti a maszkokat, a hamis érzelmeket, míg végül a végén egyszerűen elfogynak a szerepek, és ott marad pőre valójában, zokogva. De amúgy ha a kicsit eltúlzott díjesőben még benne van Sean Baker elmúlt két évtizedes elképesztő munkájának dicsérete is, szerintem az sem baj.

  22. Nekem nagyon kevésnek tűnik ez a 10év, amit human ír, hogy 10 éve Konklávé tarolt volna…Megnéztem 2015-ben a Birdman volt a legjobb film, ami azért messze nem egy Konklávé, sőt nem is egy Anora, és azzal nem lehet vádolni, hogy kommersz kosztümös, tabló stb…féleértés ne essék, jó üzenete van az Anora díjazásának- Akkor is, ha én a Brutalistának jobban örültem volna- de nagy változást én nem tapasztaltam most sem. Persze azon gondolkodom, hogy ennyire Sundance kompatibilis film tarolt-e már. A mértékét tekintve lehet, hogy nem, de ez is egy folyamat, hiszen ott volt az a Francies Mcdormand-es furganban élős, aminek már a címére sem emlékszem, meg mondjuk a 3 óriásplakát..

  23. Szerintem gyenge volt a show.. Es ezert duplan vagyok xarul… 😂 Kène mèg.. 1-2…sok kàvè.. Hogy kibirjam lefekvesig.. 😂

  24. adikaland: nem a Birdman ellen mondom, hanem pontosan ez a filmgárda visszatéve 10-15 évvel szvsz a Conclave vitt volna mindent. Bár lehet a Complete Unknown. Mikor volt a Green Book, 7 éve? A Moonlight 8 mondjuk, de úgy az egész, az Anora kényes téma és még komédia is nagyban, erre viszi szemben 2 “hagyományos” Oscar filmmel és a kicsit bevállalósabb Brutalisttal.

  25. human: A Green Book-kal kapcsolatban én pont látok mondjuk Konklávés párhuzamot. De nincs közöttünk vita. Abszolút üdvözlendő az Anora választása, az külön öröm, hogy nem érezem most, hogy valamilyen hatalmas üzenet mögé állt volna az Akadémia -olvastam valahol itt, hogy normalizálni akarnák az escortot, de ez bocsánat, de szóra nem érdemes szerintem.-
    életműdíj szag sincs, szóval ez egy jó tendencia!! Olyan játékot lehetne játszani, hogy egy pl. Fight Club melyik évben nyerhetne. Az én tippem 2026 :)

  26. igen, azért a Green bookot mondtam, és az nem is 10 éve volt, ha a Green Book évébe betennénk az Anora / Conclave duót akkor utóbbi nyerne 100%

  27. “Persze azon gondolkodom, hogy ennyire Sundance kompatibilis film tarolt-e már”

    3 éve ugye ott volt a CODA (ki emlékszik még rá?), ami ugyan nem 5, csak 3 díjat, de köztük a legjobb filmet elvitte.

    Azzal egyetértek hogy régebben a Conclave-nak még több esélye lett volna tarolni, de hát most más trendek fújnak, egy Green Book ma már nem tudna nyerni (mondjuk akkor se kellett volna).

  28. Pont ezt akartam kérdezni, hogy ebbe az teóriába mégis hogy fér bele a legjobb film díjas Coda, ami jóforán egy tv film szintjén mozog?
    Green Book-Coda-Nomadland-Anora. Nem értem az okfejtéseteket. Miféle számomra nem értelmezhető tengelyen mozognak a legjobb film nyertesek az elmúlt 10 évben?

  29. Blender nyitóhonlapjára már ki is rakták a képet + gratulációt. Flow nagyon megérdemelte. Subtance-nek örülök, hogy vitt szobrot.

  30. A Coda éve nem számít a világjárvány miatt. De ha valami, az is tök régimódibb film, inkább hasonlít a Conlave-ra mint az Anora-ra

  31. Endymion: Szerintem csak arról diskurálunk, hogy az Anora díja valamilyen üdvözlendő paradigmaváltás, vagy egy tendencia eredménye.
    Aztán valószínűleg teljesen felesleges bármilyen tudatos választásról beszélni. Ha jól tudom a tagok nem egy filmet választanak, hanem sorrendet írnak, így pedig konstans 3.-4.helyekkel bőven kijöhet valamelyik film győztesként. Valószínűleg így nyerhettek olyan Hallmark filmek is, mint a Király beszéde, Green Book, vagy a Coda, és így nyerhetett volna akár a Konklávé is, de azért a befejezését tekintve már egyáltalán nem középutas az a film (inkább közepes)
    Visszont az biztos, hogy mondjuk 2015-16 előtt egy Anora max egy forgatókönyv Oscarnak örülhetett volna (Kerülőutak, Little Miss Sunshine)

  32. pf pedig 2015-ben a whiplash-nek kellett volna nyernie. jajde erre hullámvasútra nem akarok felülni, sry. CODA-ra is emlékszem, hiába írtam anno, hogy egyszernézős. Rengeteget számít, miről szól, milyen életszakaszban kap el, nem feltétlen csak az számít, hogy mennyire sz*rul néz ki..izé tévéfilmes

  33. Én kiskorom óta nézem az gálát, 44 vagyok most, volt olyan hogy nem mentem iskolába /általános/ hétfőn mert hajnalig néztem.
    Ez az első év amikor valahogy nem érdekelt, és ez a filmek miatt van. Minden évben arra törekedtem hogy megnézzem az összes jelölt filmet, még jó pár éve elérhetők voltak a screener relasék. valahogy ez most elmaradt, a conclave tetszett nagyon, ezt az egy filmet láttam. Nagyon gyenge volt számomra a tavalyi év.

  34. “a conclave tetszett nagyon, ezt az egy filmet láttam. Nagyon gyenge volt számomra a tavalyi év.”

    de hát akkor nem is tudod milyen a többi, csak nagyjából max.

  35. Ezt én sem értem. Egy filmet néztél meg és mégis kijelented, hogy nagyon gyenge volt a tavalyi év? :D Fura, hogy leírod ezt és mégsem esik le mit írtál.

  36. hmhát nem mondanám gyenge évnek, csak nem a megszokott, hogy is mondjam, a nagyközönség számára ismert, mainstream rendezők remekeltek..

    Nekem azért sem volt gyenge mert pl Culkin, Madison, Demi alakítására 10 év múltán is emlékezni fogok:D

  37. Nem jól fogalmaztam, igazatok van.Nem fogott meg valahogy a jelölt filmek sztorija. Ma megnéztem az anorát… A film hangulata elvitt magával, de sajnos az utolsó percekben kapott a film egy kis lelket, nálam 10/6. A brutalista sztorija se érdekel valahogy, hiába szeretem Brodiet, majd egyszer ha fent lesz streamingen. A wicked kilőve nem érdekel Disney musical, a nickel boyst a Primeon fent van adok neki egy esélyt majd. A perezt biztos nem nézem meg, kizárt dolog. Viszont a szert, és a dűne 2. láttam, el is felejtettem ezt a két filmet. A szerben egy jelenet volt nagyon jól megcsinálva mikor Demi Moore nem bír kimenni a házból, amúgy a film mondanivalója nagyon jó, de a vége kuka-sóhajok copy. A James Mangold film se érdekel valahogy, ilyen nem volt nálam nagyon rég, csak ezt akartam mondani. Na majd jövőre!

  38. Azért ez egy erősebb év volt. Nemrég a giccs határán táncoló, tévéfilm-szerű Coda kapott oscart, aztán a kaotikus butaság a Minden, mindenhol. Már senki nem emlékszik ezekre. Bőven előrelépés ezekhez képest a tavalyi felhozatal.

  39. Én az egész Oscarban az utózöngét imádtam. Hogy a filmes világban nem jártas nézők, meg akik nem olvasnak tematikus oldalakat lövésük nem volt mi ez az Anora. Illetve Sean Baker nevével is most találkoztak először. Ez nekünk irtó fura, de egyben baromi vicces is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.