Tehát az egész kezdődött azzal, hogy Florence Pugh elejtette: olyan a Thunderbolts, mintha az A24 független thrillerjét néznénk.
It ended up becoming this quite badass indie, A24-feeling assassin movie with Marvel superheroes.
Ez magában csak egy kis semmiség, olyannak tűnt, mintha mindenkinek ciki lenne az MCU-n dolgozni már. Aztán kiderült, hogy komolyan ez az új PR irány, legalábbis a friss előzetest vezette fel, amivel mintha oda akarnák pozicionálni a (baromi drága és 69. MCU) filmet, mintha egy kis független akcióthriller lenne, egy passion projekt…

Mindebben azt nem értem, hogy miért? Mármint oké, az Absolute Cinema jó meme (talán kicsit unalmas már), vicces mennyire beérett a Scorsese ilyen szinten, miközben a friss Cap Amból még egy animgif sem készült (túlzok). Na de az A24-nek nem 500 fölöttieket hoznak a filmjei, az nem igazi cél, sőt, a tipikus MCU nézőközönség alig tud a műveikről konkrétumot. Arra tudok gondolni, hogy a kicsit beszűkültebb MCU fanokat akarják etetni: “igen, ez a Cinema”, mintha művészfilmet néznének, amikor beülnek a sokadik MCU filmre, nem kell más, csak a sült krumpli, a Marvel mindent ad nektek, ne menjetek sehova…
Na de itt a trailer, aminek a készítője azért dicséretet ér, mert igazság szerint faszán van összerakva, nekem tényleg az üzenet vicces veszettül. Góliát Dávid akar lenni, de miért?
Én ezt már nem nézem meg, moziba akarom mielőbb! Ide vele!
még az előzetes is A24 feeling :D
69. MCU film?
Ez a Thunderbolts a 36. film az MCU-ban.
*A 69 sztem poén volt…
Hú ez a kampány tényleg nagyon gáz…Én amúgy is kétkedve várom, ettől megijedtem őszintén, mert kétségbeesett húzásnak tűnik…Gondolom az amcap teljesítménye után dugták össze a fejüket hogy ezt “minek kéne eladni”…De hát ez nagy baj, pláne hogy ezt a kártyát csak most húzzák elő…bullshit.
A film ettől még lehet jó, de ez tényleg ciki. :(
én nem hiszem hogy ebbe egy poénos marketing fogáson túl többet érdemes/kell belelátni :D
az A24 account is reagált rá ugyanilyen komolysággal, szerintem ez ennyi
Ügyes, hangulatos trailer. Még akár díjaznám is az ötletet, ha az egész nem a megtévesztésről és a profitmaximalizálásról szólna. És hát végső soron van abban valami meglehetősen abszurd és pofátlan, hogy miközben a független filmesek a folyamatosan alkotói és egzisztenciális nehézségekről, finanszírozási hiányokról, a mainstream filmipar dominanciájáról panaszkodnak (lásd legutóbb: Brady Corbet interjúja arról, hogy gyakorlatilag évek óta bevétel nélkül él, vagy Sean Baker beszéde az Oscaron), a Disney-Marvel ezeknek a filmeseknek, stúdióknak a hátára akar most felkapaszkodni néhány dollár plusz bevételért. Ha a trailerben felsorolt filmek költségvetését összevetjük a Thunderbolts költségvetésével (150 milliót írnak, de gondolom nyilván több), külön-külön kijönne belőle: 75 db Minari, 16 db Midsommar, 15 db The Green Knight, 6 db Everything Everywhere All at Once stb. De gondolom a trailerben szereplő összes alkotást egyben fedezné a Thunderbolts előállítási és marketingköltsége.
Az A24 meg mi mást reagálhatna, a felfutó tendenciája és sikerei mellett elég nagy kommunikációs és branding öntökönlövés lenne kritizálnia.
A trailert látva én is azon gondolkoztam, hogy mégis kivel akarják megetetni, hogy ez egy arthouse cucc? És ki az aki el is hiszi?
Röhejesen szánalmas lenne, ha kicsit mögé nézve nem az lenne ami @jszkfer ír, vagyis így is az, csak így kevésbé lehet felszabadultan nevetni rajta.
Poén is lehetne (a trailer jó), de ez nem az alapjaiban, ez tényleg csak még több ember becsalogatása megtévesztéssel a már mondhatni sorozatos alulteljesítések után.
A probléma azzal van, hogy az említett filmek/sorozat egyszeri megnézése után egy életre benned maradnak, elég az első említett Midsommar-t említeni, a cím említésébe is beleborzongok és jönnek fel belelőle képek és jelenetek azonnal a végkifejlettel, mindennel. Míg egy ilyen Marvel filmet lehet azért raksz be véletlenül ötödjére, mert fogalmad sincs ötödjére se, hogy láttad-e vagy csak a trailerét és egy hónappal később mikor felhozza ajánlatban a Disney+, ismét meditálsz ezen, és fogalmad sincs, annyira semmilyenek mára ezen Marvel filmek, hogy “ha láttad a trailert, tulajdonképpen láttad a filmet”. Egyébként szerintem szükség lenne mindkettőre, az A24 filmekre és JÓ, KREATÍV, LÁTVÁNYOS blockbuster-ökre külön-külön. Én mindkettőt szeretem. Régen egy blockbuster tudta hozni azt, hogy megnézted egyszer és benned maradt, imádtad újranézni, emlékeztél rá, a látvány új volt, a sztori és kreativitás ha nem is egy indie filmé volt, de baromira élvezted idézni belőle, beszélni róla haverokkal, családdal stb. Azokat hozzák inkább vissza ezen vállmegrántós már lassan “itthon se, ugyanazt nyomják 20 éve” ötlettelen pénzmosodák helyett és ne hasonlítgassák poénból se a kevés megmaradt kreatív aprópénzből keservesen készült maradandó élménykhez egy kis extra profitért, mert ez csak arról szól látva Kapitány számait is. Alkossanak inkább max egyszeri tartalmak helyett azzal a végtelen pénzzel amilyük van és ne hasonlítgassák magukat olyanokhoz, amik teljesen más kategóriák.
A Kapitány új része is régi nagy kémthrillerekhez volt hasonlítva, most meg ez indie filmekhez…poén is lehetne mindez, ha nem lenne végtelenül szánalmas.
MCU-ból idén az F4-et várom a legjobban, de ezt is nagyon. Kapitányt vártam a legkevésbé, de az is fogyasztható, közepes film lett. Mondjuk elég nagyot bukott. Remélem a Mennydörgők jó lesz. Csak ne lőjék le idő előtt Őrszemet, mert eddig nagyon rejtegették.
A minap olvastam egy hírt, hogy Amerikában beomlott egy mozi teteje, ahol az új Capt. Americát játszották, de mivel csak 2 ember volt kíváncsi a filmre, így személyi sérülés nem történt…
reatard: én is azt írtam kb. szerintem a dávid góliát akar lenni részen főleg.
látom amikor 5 évente egyszer van valami poénkodás a másik oldallal, azért a kollektív agyleolvadás tünetei elég erősen megjelennek :D
szerintem olyan dolgokat láttok ebbe most bele nagyon sokan, amik nincsenek. éveken keresztül tolta a művészfilmesebb vonal legtöbb képviselője (legyen az akár filmrajongó akár konkrét alkotók), hogy az MCU meg az egész blockbusteres vonal az “nem film”. konkrétan tegnap futottam bele egy olyan Oscar-os csatorna videójába, ahol direkt hot take-eket kértek be és arra reagáltak, és mikor valaki beírta hogy a legújabb Mission: Impossible-t talán jelölhetik jövőre mint elismerése a franchise-nak, kikelt magából a srác hogy “bbbbbbbiztos hogy nem”. és ebbe a lenéző meg sznob mentalitásba aki követi mindkét vonalat, nap mint nap belefut, miközben meg Emilia Pérezeket 13 Oscar-díjra jelölünk.
na mindegy is, hiszen a lényeg hogy a blockbusteres oldal most tolt egy ilyen poént (hogy volt merszük), hogy “hé nézd csak, amúgy X-nek az írója meg Y-nak az operatőre meg Z-nek a vágója dolgozik rajta… akkor ez már azért csak filmnek számít, nem? nem? kacsint-kacsint.”
erre jöttök itt azzal hogy “mennyire szánalmas hogy megpróbálják arthouse filmnek pozicionálni az egészet” meg hogy “így akarnak még több embert megnyerni mert szarban vannak”. igen, biztosan az A24-es filmek célközönségével akarnak kasszát robbantani, ahol a 10 Oscar-díjra jelölt filmek is jó esetben hoznak 20 millió dollárokat :)
végtelenül mókás szerintem, hogy tényleg van egy ilyen poénos megnyilvánulás visszairányba, miközben meg éveken át a művészfilmes vonal a teljes lenézést képviseli, erre hirtelen még az r/moviescirclejerk-ön is elfelejtik a humorérzéküket.
Amúgy szerintem is jó poén ez az absolute cinema fricska az MCU részéről. :)
Ez csak egy vicc, nem?
gore:
Ó, hát, ha tényleg erről van szó, hogy ez egy tömegkultúra vs. magaskultúra vitából kinőtt kacsintós fricska a Marvel részéről, akkor igazából csak simán ciki az egész. :D Mert egyébként is, mi ennek a fricskának az üzenete? Hogy „hahaha, lenéztek minket az olcsó, alig nézett arthouse filmjeitekkel, miközben ki vagytok nekünk szolgáltatva, és hozzánk kell jönnötök, ha pénzt akartok keresni”? Hát ez aztán tényleg fergeteges poén. :D Én azért remélem, hogy inkább tudatosan megtervezett marketingfogásról van szó – mert ha pofátlan is, legalább tényleg van ebben a trailerben ötlet, kreativitás, stílus. Csak hát ugye poén ide vagy oda, mégiscsak az van, hogy valószínűleg a trailer nem a kész filmet tükrözi, és hogy a Marvel elég nagy kudarcokat él meg évek óta, hiába próbálja visszalapátolni a szart a lóba, nem nagyon találja önmagát.
Durva, hogy mennyien lettek hirtelen kényes kritikusok. Ez 100%-ban poén akart lenni. Semmi más. Nekem azt mondja, hogy a film készítői nem veszik magukat teljesen komolyan és ez jó hír. Pontosan egy laza, magát nem komolyan vevő filmre lenne igazán igény.
Aki szerint ez ciki az nem érti a poént. Az egész MCU ciki. A mozifilmek mai állapota (elsősorban az MCU miatt) ciki.
Én sem tudom megfejteni a mögöttes indokot, de én nagggyon adom! :D
Mondjuk ennek ellenére sem fogom megnézni a filmet moziban.
szerintem két opció lehet:
1. ahogy Gore írja kikacsintás – ezzel semmi gond nincs, jópofa dolog.
2. jött egy új marketinges arc, aki ezt bedobta ötletként, átment a jóváhagyókon és “ilyen még nem volt” felütéssel megcsinálták. szerintem ez is rendben van, mert nem árt senkinek és jópofa – másrészt a többség azzal vádolja az MCU-t, hogy mostanában mindig minden ugyanúgy történik, hát ez most végre valami más. és ez jó.
miért lenne ciki? mármint a poén? szerintem jobban ciki, hogy miközben tolják ezt a sznob vonalat a komoly filmesek és stúdiók, a közben az Emília Pérez meg a Wicked meg lett dobálva egy rakat jelöléssel. miközben a Dűne vagy éppen a Challengers kimaradt több helyről, vagy éppen Eggers
miről beszélünk akkor? senki ne mondja nekem, hogy az Emília az egy 13 jelöléses film.
az egy fos:D (láttam, a wickedet is)
gore: ez oké, de az A24 nyomatta ezt, vagy a művészfilm rajongók? csak mert ennyi erővel az MCU rajongók folyamatosan pörögnek ezen, pont ezért fura, hogy maga a fő stúdió is beáll.
“Aki szerint ez ciki az nem érti a poént. Az egész MCU ciki. A mozifilmek mai állapota (elsősorban az MCU miatt) ciki.”
ezt nem tudom hova tenni a poénkodás védéseként :)