A nézők sem éreztek semmi

Az év egyik legrosszabb hétvége olyan győztessel, akinél csak az Argylle 2. hetes 6.25 milliója hozott kevesebbet mostanában.

A péntek-vasárnap időszakot a Novocaine nyerte, ami amúgy fun akciófilmnek néz ki, de ez a nézők számára 8.8 millió kifizetését jelentette csak Amerikában. Elvileg 18-ba került, és nem tolták annyira túl a reklámkampányt, szóval mire streamingre kerül pénzüknél lesznek, de nem született új akció franchise.

Ahogy Soderbergh sem váltotta meg a világot. Egyik kedvenc rendezőm pedig olyasmiket mondott, amiket tavaly, hogy tessék, itt egy felnőtt film, ami nem folytatás vagy létező IP, nagy kockázat volt a berendelő stúdiónak. Hát nem jött be, a Black Bag kémtörténetnek Fassbenderrel csak a hétvége második helye sikerült odakinn 7.6 millióval. Ez sajnos drágább film is volt, tényleg a midbuget régimódi időket hozta, csak hát úgy tűnik nem emiatt fog rákapni a többi stúdió hasonlókra. Újabb teszt bukott el…

A Mickey 17 is 67%-ot esett, csak 7.4 millió sikerült neki Amerikában a 2. héten, szóval ne lesz erős hattyúdala, főleg, hogy már érkezik is PVOD-be, hiszen folytatódik a nép nevelése a mozibajárás ellen. Minek menni bármi kockázatosnak tűnőre, hiszen ha nem tesszük, akkor villámgyorsan jön online…

Amúgy hazai piacon a 190-ig már tuti elbotorkál az új Captain America, és a nemzetközi 400 is mindjárt meglesz. Persze ettől még nem erős pénzek ezek.

12 hozzászólás a “A nézők sem éreztek semmi” bejegyzéshez

  1. “itt egy felnőtt film, ami nem folytatás vagy létező IP […] Újabb teszt bukott el…”

    Az a bajom kicsit ezekkel a megfogalmazásokkal, hogy a Black Bag nem volt ám valami nagy teszt. Mikor pár hónapja lehoztad az előzetest, már akkor is mondtam talán hogy századjára látom ezt az “eredeti” ötletet. (Ráadásul szerintem a fényképezése is full streamingesnek nézett ki, borzasztó az előzetes képsoraiban látott világítás-fényezés.)

    Szóval persze, a streaming érában más értelmet kapott az “original” fogalom, viszont az eredeti jelentéstartalmát tekintve szerintem már eleve bukásra volt ítélve. A közel semmi marketingről nem is beszélve, mert én azon az egy előzetesen túl semmit nem láttam a filmhez.

    Azt érzem, hogy mikor “kockáztatnak” a stúdiók és/vagy az alkotók, az is a lehető legkisebb rizikóval történik. Aztán majd ebből is hazaviszik azt az üzenetet, hogy nem akar senki eredeti sztorit nézni, na tessék. Hát, lehet nem egy századik “kémházaspár ahol az egyik lehet áruló és a másik nyomoz utána” ötlet a legjobb mintavételezés.

  2. Beérett a közönség leépítése és franchise-ra nevelés, így mostanra kb animációs filmeken kívül semmire nem mennek az emberek:(
    A kinézetben meg bár igaza van gore-nak, arról is volt sok értekezés, hogy ma már ezt a mosott szar kinézetet tanulják meg az operatőrök, ezt fogják hozni minden filmnél, ha csak nem szól rájuk maga a rendező. Két hete voltam itthoni magyar(!) film Q&A-s vetítésén, és basszus még ott is azt mondta a rendező, hogy első forgatási nap után le kellett ülnie az operatőrrel elmondani neki, hogy kvázi ROSSZ amit csinál, és hogy ebben a filmben “rajzoljon” a fényekkel, nem kell természetesnek lenni, mint ahogy a suliban verték belé (mert ott meg már ezt tanítják) – izgalmas is volt a film látványa.
    Max ha van ilyen rendező, vagy ha filmre forgatnak, az ad egy kis színt, ezeken kívül lehet hozzászokni a lapos, fantáziátlan látványhoz, mert azt hiszik a szakmában, ez fejlődés, a Wickednél is csak a neten háborogtunk, mi meg csak nézők vagyunk, kit érdekel az mit gondol ugye…

    A filmeket meg nagyon sajnálom, a Mickey 17-t lehet újrázom is, sokkal jobbnak éreztem, mint itt a többség (talán meg is fogalmazom még majd), a Novocain, Black Bag meg itthon áprilisban jönnek, és mindkettő tervben van (ahogy a Rami Malekes The Amateur, illetve a Sinners is, bár tény hogy ebből a négyből utóbbi hangzik csak tényleg eredetinek, az is csak épphogy, de ezzel együtt is legalább filmnek néznek ki, és valami mást próbálnak).

  3. Ha már Soderbergh, a Presence nálam eddig az év filmje.

    Novocaine túl teljesítette a számításaim

  4. Minek mennek moziba, amikor itthone a 70 colos teve jo hangrendszerrel. Az emberek csamcsogasa meg szagolasa csak ront a film elmenyen.

    Amerikabn ugy hallom, meg roszabb a ”mozis elmeny”, mert az emberek kurjongatnak meg tapsikolnak a termekben.

    Es nem, a 300 millios capeshit filmre se megyek moziba.

  5. pompagyur

    Nekem meg a 65-ös oled! És akkor mivan? Ezek a méretek még mindig nagyon messze vannak a vászontól, IMAX-ről nem is beszélve! Én is utálok dolgokat, főleg a 20-30 perces reklámot, de elviselem.

  6. gore: a Mickey ilyen szempontból persze nagyobb teszt, főleg ha igaz a marketing költése is, de a Black Bag mindenképp kicsivel drágább, mint az A24-Neon felhozatal, szóval “mid budget” jelenleg, de sajnos tény, hogy egyik sem volt az nagy közönség megragadó koncepció

  7. A Mickey17-nél szerintem érdekesebb amúgy tényleg a helyzet, valószínűleg erősen közre játszik abba a 67%-os esésbe a rossz/kevésbé rózsás szóbeszéd. Habár sajnos nem hiszem, hogy sokkalta messzebb menetelt volna “URAMISTEN BRO EZT LÁTNOD KELL” kaliberű reakciókkal is.

    De ja, amit írsz az se segít, hogy máris bejelentették a PVOD megjelenést. Nyilván a háttérben húzódó Gyu… illetve na, számításokat nem látjuk, de lehet az az 1-2 hét pluszban a mozikban nem hoz nekik annyit, mint amit PVOD-on elköltenek rá az emberek? Más gondolatom hirtelen nincs, ami vonzó lehet a stúdiós öltönyösöknek, viszont ezt sem kifizetődő hosszú távon ahogy írod meg ahogy írtátok már nagyon sokan az utóbbi években. Egyre előrébb és előrébb fog kerülni a PVOD megjelenés, ami a közönségben tényleg így fog lecsapódni, ahogy szerepel is a cikkben.

  8. @Aratnok, teljesen egyetértek. A filmek 90%-a siralmasan néz ki. Nekem nagy vesszőparipám ez, de úgy látszik a helyzet egyre rosszabb lesz. Illetve az, ahogy be vannak ‘világítva’ a mai filmek, még a rohadt drágák is, azt meg inkább hagyjuk.

  9. “nem tolták annyira túl a reklámkampányt” nem tolták túl, de azért volt.. :D super bowl-ra is készültek..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.