A Mission Impossible: The Final Reckoning repülőgépes jelenetéről mutatnak egy kisvideót, amiben Cruise egy repülő szárnyán kapaszkodik.

Vajon ezt is annyira túltolják a kampányban, mint anno a motorost? Gondolom páran már most húzzák a szájukat, de nézzünk körbe hány akciófilmes vállal… baszki, egyáltalán hány nagy költségvetésű akciófilm van.
azért van pár nagy költségvetésű akciófilm.
MI:7; TOPGUN, Utóhatás…
baszki ……
(ironia off)
Jóideje csak kettő, és abból is a másik (Bond) az jóideje tetszhalott.
Nálam ez nem egyszerűen a nagy költségvetésről szól (mert olyanból azért persze van, olyan is amire érdemes meg olyan is amire a legkevésbé sem) hanem ami arra épül hogy egy filmhez három-négy nagyon atmoszferikus helyszínt (megapolisztól a kisvároson át természetesen az elképesztő természeti csodákig), ezekre találnak ki akciójelenetek amiknek a döntő részét aztán ott is forgatják.
Nekem az ilyesmik nem adják el a filmet.
Ez nem teljesen normális ez az ember.
Köszönöm Tom, hogy vagy nekünk.
2 éve elrontotta a motoros és a vonatos jelenetet nekem a marketing. Erről nem nézek, még előzetes sem. Szerintem a kategóriájukban az MI filmek a legjobbak. A kikapcsolódás és szórakozás biztosított. Tom tuti nem komplett, de a moziban ülve ez nem zavar.
Nekem a motoros és a vonatos akciót a feleslegesen odatolt cgi rontotta el. A Top számomra minden téren a Fallout volt.
Faramuci helyzet: nyilván durva marketingereje van, azért is promózzák ezzel, de pl. nekem is kontraproduktív volt a motoros jelenetnél, annyit mutogatták a kampányban, a film előtt, még így készült felvételek is voltak, hogy amikor a moziban néztem, semmi meglepetés. semmi varázs nem volt.
Tyűű fejjel lefelé lóg egy gépről….¯\_(ツ)_/¯
Jöhetne a szaki aki néha benéz, hogy beírja, hogy ez igazából szintén CGI főleg. Úgy értem komolyan érdekel, hogy ebből mennyi a valóság.
Ha megnezel egy M:I vagy Bond igy keszultet, akkor neked egy szakira van szukseged aki elmagyarazza hogy amit latsz az miben kulonbozik mondjuk egy Red Notice-hoz kepest?
Nekem semmire nincs szükségem, csak eszembe jutott, hogy a kaszkadőrös Oscar hír alatt írt egy CGI szakember, hogy szerinte igazából már nincs valódi kaszkadőr szakma, mert még a leglegleg Tom Cruise mutatványok nagy része is trükk.
akkor légyszi linkeld be azt az eredetit amire utalsz mert ahogy itt leírod az sajnos nem értelmezhető.
Ezek már egy jóideje csak Tom öncélú bohóckodásai és önfelszopásai. Nem értem a körülötte zajló istenítést és hűha faktort. De ezt láthatóan a közönség is beárazza, a legutóbbi sem teljesített túl fényesen a kasszáknál. És nem kaszkadőr melóval a gond, vagy a műfajjal. Egyszerűen csak ez már unalmas. Pedig imádnám a lazább kémes darabokat, eredeti sztorikat, főleg ha még vicces is. By the way miért nem jön The man from UNCLE szerű könnyed kémes sztori, akár sok kaszkadőr jelenettel?
https://filmbuzi.hu/archives/2025/04/11/meglepik-az-oscart/
Walker hozzászólásait nézd. Engem igazán tényleg nem érdekel ez az egész, mert nekem pont mindegy, hogy mennyire digitális Tom a vásznon. Csak eszembe jutott.
Azon a linken nincs semmi konkrét.
Viszont azt legalabb koveted amit sajat magad irsz? Fent azzal kezdted “Úgy értem komolyan érdekel” most meg ” Engem igazán tényleg nem érdekel ez az egész” Mert ha az utobbi, azaz nem erdekel, akkor mindegy, kar minden tovabbi szoert, csak akkor speciel miert szoltal hozza a temahoz egyaltalan.
de hogy konkret legyek: HA erdekel, akkor keress olyan videokat mint pl. a corridor crew Stuntmen React to Bad & Great Hollywood Stunts sorozata, ahol tenyleges kaszkadorok (adott esetben ok vagy a kollegaik dolgoztak is az adott blockbusterben) magyarazzak mit nezzel az adott jelenetben, mi az ami nehez, ami jo, es mi az ami meg nem.
Ha digidouble arrol meg foleg a cgi-os sorozatukban. Ettol persze nem lesz eles hatar (legegyszerubb pelda amikor a biztositokabeleket rotozzak ki), de mindent egybe osszemosni az az egesz felreertese. Ha valakit nem erdekli az egesz megteheti – csak akkor kar rola beszelni.
Jézusom bazmeg chill. :DDD Megnyerted az internetet, pacsi.
huha. Ossuevissza ostobasagokat irsz, majd egy ilyennel gondoltad elutni? Hm, hat igen, ez ugyan egeszen szanalmas, de az eddigiek fenyeben ennel tobbre nem is lehetett szamitani toled.
szvsz érthető, ha nem kötekedni akarsz:
pont mindegy mennyire digitális, mert élvezi a filmet
ellenben érdekelné, hogy miképp csinálták pontosan.
a kettő nem mond ellen egymásnak.
–> ellenben ha nem megy személyeskedés nélkül akkor ez ennyi.
(a Stuntman reacttel amúgy egyetértek, tök érdekes a témában tényleges stuntman és woman megnyilvánulás, ha érdekel a craft, de azért azok is főleg inkább csak infotaimentek, nem pedig mélyebb elemzések.)
“inkább csak infotaimentek, nem pedig mélyebb elemzések” de hát ez az hogy ahhoz nem is kell mélyelemzés (bár ahhoz képest amit pár sor kommentben lehetne minden csak mélyelemzés lehet) amit írtam: hogy tudni lehessen mitől jó az egyik és mitől nem az a másik. Konkrét példát írtam már a legeslegeselején M:I és Bond vs mondjuk Red Notice. A pár perces anyagok is elegek ahhoz hogy az egyikben többhetes preproduction után még hetekre kimennek forgatni mondjuk Materába vagy a Szószék-sziklára vagy Marokkóba egy autópályára, versus amikor kb komplett “világ körüli” filmet felveszik Atlantában. És az ilyeneket nem lehet azzal elintézni hogy á már nincs is kaszkadőr szakma mert úgyis minden csak cgi.