Mai Superman fejleményként az AMC oldalán meg lett erősítve, hogy 2 óra 9 perc a film.
Másrészt pedig a THR elmerült az idei nyár iszonyat drága filmjeiért felelősök zsebében, előkerül a 300 milliós F1, bár a készítők szerint ez nem pontos szám, szóval lehet a jóváírások előtti. Na meg itt van a sztrájkokkal sújtott MI8, ami nyilván nem 400 millióval kapott azért zöld utat.
Az új Superman film budgetjével részletesebben is foglalkoznak, ami alapján alsó hangon 800 fölött kéne majd hozni a műnek. Korábban volt egy olyan kormányzati dokumentum, ami alapján a film 363 millióba került, de ezt Gunn cáfolta, és a DC az adójóváírások után 225-nek mondja a filmet. Na de most egy bankár szerint az első szám lehetett a korrekt. Sőt, az ekkora blockbusternél szokásos 150 millió helyett 200-at szórhatott el a stúdió a nemzetközi marketingre. Avagy ezúttal van elképzelés a teljes budgetről, ami minimum 425 millió. Bár szerintem itt teljesen érthető, sok emberhez kell eljusson az új DCU beröffentése.
A kérdés az lenne, hogy érnek-e ennyit ezek a filmek, de nyilván ott a józan ész hangja is azért:
These costs are not sustainable. Obviously, there were unique items that didn’t help the budgets, such as strikes and COVID. Costs will come down as the business normalizes. There is a reason studios shoot outside of L.A. so as to rely on incentives and rebates from states or countries overseas.
Avagy nem. Most ért minket utol az utóbbi pár év, de majd mérséklődnek ezek a számok, mert 700-900 milliós “pénzünknél vagyunk” pontokkal rendelkező műveket nem lehet csak úgy bevállalni. Főleg, hogy kevesebb filmnek sikerül, mint 6-7-8 éve.
Egyébként meglepetés lenne a bukta? Szerintem igen, egy ekkora IP-nél. De ti jobban értetek azért hozzá azért kérdezem.
Én szurkolok a filmnek nagyon, és ha van olyan jó, mint Gunn eddigi filmjei, akkor szerintem kinézhet neki a siker, de nehéz megállapítani, azért mégis egy univerzum újraindítás. Másrészt Superman az egyik legjelentősebb “amerikai” hős, szóval be sem tudjuk itthon igazán lőni mennyit jelent, főleg az hogy most ennyivel képregényhűbb ábrázolás jön, ezek mind számítanak. Engem is meglepne, ha bukik, meglátjuk.
Szerintem siker lesz anyagilag a vége, de nem komoly siker, főleg ha ennyibe került. Az amerikai bevétel itt jelentősebb lesz, ha már ekkora ikon ott a karakter, szóval ez mellettük szól.
Rohanni nem fogok rá, megvárom a kritikákat.
Boomer énem sose érti, mi kerül ennyibe egy ilyen film reklámkampányán (nem a filmen). Akkora körülötte a hype, hogy minimális kellene hogy legyen a PR budget. Tudom, buborékban élünk, de hát akkor is, több éve keringenek hírek a S filmről, és amint kijön egy új poszter, vagy mozgókép, már fut is körbe a neten ingyen – mit kell ezen még reklámozni? Nem azért fogom megnézni, mert látok valahol egy óriásplakátot (vannak még ilyenek egyáltalán?). Tanítsatok.
tüske
Csak annyit tudok hozzátenni, hogy az amerikai “sportesemények” (NBA,NHL,NFL,MBA,Nascar) reklámszünetei alá beszúrt TV spotok irdatlan pénzeket emésztenek fel. De így sem jön ki,hogy mire megy el 200 millió…
azért a Superman IP nem megy annyira manapság, igazán kiemelkedő siker utoljára a 81-es második rész volt, de az is jócskán elmaradt az elsőtől, ami manapság csak amerikában 600 millió felett hozna.
nyilván nem ez az elvárás, pláne nem manapság. De a Superman Returns a mozikban bukott, a Man of Steel meg éppen pénzénél volt kb a marketinggel együtt. Szóval nem olyan komoly zászlóshajó ez, de az is igaz, hogy valahol el kell kezdeni, akkor meg már legyen all in.
szerintem a másik oldalon ez a Doomnál jobban be fog jönni, tuti az MCU legdrágább mozija lesz, de valószínűleg hoz is kb. 1.5 milliárdot és kicsit újraéleszti a hype-ot. itt ezt nem érzem (de szurkolok neki)
Két dolgot nem értek:
1. Ahogy már @tüske is említette: miért ekkora a marketing költsége? Láttam 2 trailert, gondolom vannak klipek a filmből(?) és plakátok meg TV spotok. Ez mind standard a nagyobb filmeknél… vagy pedig ez „normális”, de akkor nem tudom, hogy miről beszélünk. Az biztos, hogy érzésre a marketing nem volt több vagy jobb, mint az elmúlt évek bármelyik blockbuster filmjénél.
2. Az elmúlt 5 évben az átlag embernek is minden nagyon drága lett, ami szolgáltatásokkal kapcsolatos. Nem tudom miért meglepő, hogy ami mondjuk 2019-ben 200 millióba került, az most 300 millióba kerül – ez teljesen összhangban van az elmúlt 5 év áremelkedésével Európában és Amerikában is. Tehát még ha az árak újra „normalizálódnak”, a költségvetés akkor sem lesz már soha sokkal olcsóbb… nem értem, mit várnak a stúdiók/befektetők.
ha mittomén a nézett sport alatt 2 milla egy tv-spot, akkor azért össze tud jönni. rengeteg plakátolás (amit itthon ugye nem látunk). a trailerekhez a reklámköltés online.
amúgy néha csak azért akarnék vpnezni amcsira, hogy lássam mi az ami hatalmas dömpinget kap közösségi média reklámban. majd ha jobban felfut a patreon?
Roka:
1. szerintem ebből mi magyarországon sokat nem tapasztalunk – nyilván csomó online felületen belebotlasz dolgokba, de tv spotok, reklámok, nyomtatott termékek stb. ezt nem látod mi történik kint, mennyivel jobban öntik ezekre a felületekre a cuccokat, mint más filmek esetén.
2. szerintem mindenki azt várná – mint sok más területen – hogy az elszálló költségek optimalizálásra sarkallják a stúdiókat. mindenki a Godzille minus one-nal példálózik, érthető okokból. a képregényfilmeknél meg még mindig a több, nagyobb, hangosabb, színesebb narratíva van a fejekben
igen, ahogy abelh is mondja, a magyar reklámozás a magyar forgalmazó dolga általában, ők lehet máshogy látják a helyi viszonyokban a filmre költendő reális összeget a saját költségvetésük fényében.
Ha már szóba került a marketing: a kötelező talkshow megjelenés is pénzbe kerül a forgalmazónak vagy ott nyer annyit a tv csatorna a nézettséggel hogy ők is jól járjanak?
Boldrik erre én is nagyon kiváncsi lennék! Az a tippem, hogy hasonlóan működnek mint az itthoni reggeli műsorok, fizetsz és már bent is vagy.
hanem is Superman marketingje de általánosságban
https://gruvi.tv/post/movie-marketing-budget/
így elképzelhető hogy miért 200 m plusz a budget
“Az új Superman film budgetjével részletesebben is foglalkoznak, ami alapján alsó hangon 800 fölött kéne majd hozni a műnek.”
ez teljesen fals logika.
és nem csak azért, mert egy film az elkészítése után minden évben, minden egyes évben tízmilliókat hoz a kismillió dealnek köszönhetően, mert nem csak a mozis bevétel létezik. már évekkel ezelőtt túlléptünk a sima osztós-szorzós matekon. (nyilván az sosem baj, ha valami már a moziban megtérül, de sokszor a nem nyereséges mozi sem gond egy franchise-nak, ld mission: impossible.)
mindenki megnézheti a példákat, hogy milyen filmeknél készítenek azonnal folytatást. a bevételi struktúráknál kiderül, hogy teljesen változó, hogy mi rentábilis és mi nem.
winne: a boxoffice követés a boxoffice részével foglalkozik, nem értem hogy jön ide később mi minden lesz, és arról nincs is igazán adat szóval ennyi erővel akkor felesleges nézni a boxofficet egyáltalán.
itt meg főleg lényegtelen mi lesz utána, mert új DCU-t akarnak indítani, ehhez az első filmnek durranni kell, tök mindegy hogy 1-2-3-4-5 év alatt biztosan profitot hoz, mert erre akar épülni minden másik új DC film. A Tom Cruise Mummy is biztos pénzénél van mostanra, már majdnem mozikban megvolt, de a Dark Universe nem jött.
de konkrétan a linken az pénzügyi ember mondja, hogy ezek a filmek amiknek 700 fölött kell nyitni nem működő dolog, avagy ők is várják valamiért a fals logikás bevételt, nem csak én amatőren.