Az F1-en felbátorodva nekiugrottam az eddig kerülgetett Guy Ritchie rendezésében készült Apple TV+ filmnek. De minek. Lelövöm a csattanót, úgyis “régi” már Az ifjúság forrása: ez valami siralmas. Mondjuk a költségvetése látszik Eiza González mosolya mögött, de még a látvány sem az igazi, mármint az akcióé.

A történet gondolom sejthető módon egy forrás megtalálása körül játszódik, ami elvileg gyógyít és a többi. A főszereplők apja is kutatta talán. Vagy csak más kincseket keresett, hogy aztán visszategye azokat, mivel az utazás, a kaland számít. Ez lenne a fő filozófia itt? Töröm a fejem, de igazából nincs semmi gyöngy, minden a Fountain of Youth közben tett nagy felfedezés a klisékönyvből esik ki.
Konkrétan olyan érzésem volt, mintha összehalászták volna az összes filmet a zsánerből és átlagolták volna őket “- Mi legyen a kincs?” “- Hát olyan… Grál szerűség, ne? Az a legjobb Indy film!” “- Oké, de hogy jussanak oda, a nyomokat kicsit máshogy kéne.” “- Hmhm, ez a Dan Brown régen nagyot ment, meg ott a Nemzet aranya is, nem?” “- Zseni vagy! De nehogy Amerikába tegyük, az gyanús.”

Igazából viccelek itt, de nem is az a baj egy kalandfilmnél, hogy merít, izé, régészkedik más művekből, ha az utazás szórakoztató, viszont a tanulságát tekintve külön vicces, hogy pont ez nem sikerül. Ahogy haladnak előre az nyögvenyelős és nem fun. Semmi lendülete nincs az egésznek, kivéve 1-2 akciójelenet érdekes kamerahasználatát.
Mondjuk a végeredményt nem segíti, hogy a máshol néha jó John Krasinski (Quiet Place) mennyire mellément casting ide, semmi könnyed mondata nem működik, de amúgy is olyan, mintha nem köteleződne el a karaktere mellett. Mindezt úgy, hogy a leghíresebb szerepe az Office vicces csávója. Mostanra meg semmi laza sármja nincs, iszonyat kontraszt volt az F1-es Brad Pitt alakítás után látni ezt. Ami külön szomorú, hogy Natalie Portman a straight mannek mennyire siralmas itt. Ritchie elfelejtett színészeket irányítani? Nem érdekli? Pedig kb. amiatt is örök klasszikusak a korai filmjei.

Érdekes nekem a Guy Ritchie jelenség amúgy, mert egyszerűen nem tudom eldönteni mitől ennyire hullámzó amit elénk tesz, pedig láthatóan van rá igény rendelői oldalról, lehet mert gyorsan végez és nem házsártos a note-ok láttán. Mármint konkrétan idén ott a Mobland első két része a rendezésében, és azok milyen szépen haladnak előre, találják meg a saját hangjukat. Itt meg az említett érdekes kameraállásokon kívül semmi Ritchie nincs. Olyan egyszerű, nulla dollárba kerülő dolgok nem működnek, mint a szereplők közötti adok-kapok. A film túlírt, de egyben alulírt is, amit még a vágás és a főszereplők is elgáncsolnak. Számomra konkrétan ettől lett vicces, hogy ott égetik a pénzt a nagy setpieceken, és nem látják mennyire semmi az egész.
Az összes stúdiófejes ezt kéne tanulmányozza, hogy amikor jólfésült mindenhova dörgölőző művet kérnek, akkor az ilyen lesz. Ez a legújabb elrettentő példa az elrettentő példák végtelen sorában.
A filmet nem kommentáltnám, mert szóra se érdemes, viszont Natalie Portman nagy tapsot érdemel. Az egyik legszarabb performansz volt, amit életemben láttam. Majdhogynem Gal Gadot szintet hozott.
egyetértek, a casting borzasztó, semmiféle kémia nincs egyik szereplő között se, ami azért egy Natalie Portman és egy Eiza González kaliberű csaj szerepeltetése mellett elég szánalmas, de Krasinski az egészből messze kimagaslik abból a szempontból, hogy mennyire nem illett ide
és igen, az alakítások is szarok, tényleg olyan, mintha nem lett volna rendezői instrukció, nincs szíve a dolognak, nincs flow, így aztán a néző se vonódik be, pedig alapesetben egy kalandfilm + Guy Ritchie már önmagában egy jó képlet kellene, hogy legyen
az pedig, hogy mennyire mű a látvány, miközben, ha jól tudom, tök sok helyszínre kimentek forgatni… áhh, hagyjuk is
magamban szinte végig azon gondolkodtam, hogy akkor tényleg a Sahara volt az utolsó szórakoztató kalandfilm, miközben azért annak a sztorija se egy világmegváltó valami?
viszont, human, az utolsó bekezdésed nálam teljesen betalált, mivel pont a napokban daráltam le a The Studio első évadát, az ott látottak után nem nagyon látom, hogy lenne arra remény, amit írsz, pedig már én is évek óta mondom, hogy valami nagyon nagy baj van Hollywoodban, és nem csak kreatív szempontból
Az év egyik legrosszabb filmje.
Ez nézhető? El is felejtettem de azt hittem még valamikor később lesz bemutatva…
A süllyedő hajós verekedésnek tűnő izéig néztem és kikapcsoltam. Nincs nekem időm ilyen vállalhatatlan gagyikra. Mintha szikével vágták volna ki belőle a lélek legapróbb darabját, úgy beszélnek egymással a szereplők, mintha monitornak mondanák. Szerintem ennyire rossz filmet ennyire jó színészekkel még soha nem láttam és ez nem túlzás.
Pont tegnap néztük. Nagyon gyenge sajnos. Semmi “Guy Ritchie-s” sincs benne. Az fájt a legjobban. És igen, Natalie Portman siralmas.
Tegye fel a kezét akit meglepett a film végi “fordulat”, hogy valójában ki a rosszfiú! Szerintem még egy gyereket sem tudtak volna ezzel meglepni, aki addig csak rajzfilmeket látott.
A színészi alakításokat én nem is értem. Minden jelenetből az első próbafelvételekből vágták össze a filmet? Ezek nem ENNYIRE pocsék színészek.
Hatalmas csalódás, pedig olyan jó lenne minőségi kalandfilm:(
Konkrétan nem is csak erettentő példa, hanem azt is mutatja, miért estek bele ennyire a nagyvállalatok az AI-ba. Ez a fókuszcsoportokon összeegyeztetett “történet” semmiben nem különbözik attól a színvonaltól, amire azzal lennének képesek – és sajnos úgy néz ki, nekik ennyi elég.