Play Dirty

Nem tudom eldönteni, hogy jobb komikus színészekkel mennyire működött volna Shane Black forgatókönyve. Hát még egy jobb rendezővel, mint… Shane Black? Bár ha elnézem LaKeith Stanfieldet itt, akkor szerintem egy Val Kilmer – Robert Downey Jr. klasszikus sem húzta volna ki a bajból a Play Dirty-t.

A történet a Donald E. Westlake regényeiben feltűnt Parker karakter körül bonyolódik. Azt nem tudnám megmondani, hogy milyen idős változatán, mert… áh erre visszatérek a színészeknél. A lényeg, hogy Parker valami nagy tolvaj egyéni morális kóddal, aki nem mehet New Yorkba, mivel a Szabóság kitiltotta onnan. Amikor bekapcsolódunk valami lóversenypályát foszt ki a haverjaival, és talán ez a film legjobb része, amíg be nem indul belőle az igazi cselekmény.

A versenypályás rablás ugyanis valami nagyobb, ha nem is kalandfilmesbe (bár a zsákmány felvezetésének története oda illene), de kincsrablósba torkollik. Így elég nagy lehet a szajré arra, hogy látszólag sok fennakadást és hasonlót félresöpörve, új csapatot összehozva Parker rárepüljön az ügyre. New Yorkban. Igen, a Szabósággal kerül szembe megint.

Rövidebben összefoglalva rablós-akció-komédia, amit Shane Black (Kiss Kiss Bang Bang, The Nice Guys) írt és rendezett. Az a helyzet, hogy minden negatív előjel ellenére ezt meg kellett néznem, és szerintem nem voltam ezzel egyedül. Sőt, próbálok pozitív lenni, mert nem akarok beletörődni, hogy elvesztettük Blacket, így igyekszem a jót is látni, de nagyon nehéz. Ez egy semmilyen film. Nem B-zem le, hiszen attól még lehetne jó, de egyrészt nagyobbnak szánták, másrészt aztán kitáncoltak belőle.

Igazából nem is tudom hol kezdjem a negatívumokat. Talán ott, hogy semmi tét nem volt? Tényleg nem az életveszélyre gondolok simán, olyan jelenetből akadt pár, de igazából ott sem lehetett érezni a veszélyt. Inkább érzelmileg ragadnám meg, miszerint semmi nem volt ténylegesen megalapozva, csak kimondták azokat. De ha meg komédia akart lenni a Play Dirty, akkor miért volt ennyire komor. Nem is csak a vége, a noir csattanó még talán jó is, hanem úgy végig a film.

Az előbbiek miatt kezdtem a castinggal, mert Mark Wahlberg valami másik filmben játszott, inkább a Stathames Parkerben. Amúgy maga a főszereplő karaktere pont olyan lenne, amit imádok, itt látszólag benne van a játékban, de közben a saját kódját kőkeményen betartja. Viszont ennek kapcsán tényleg nem tudok elmenni amellett, hogy nem látszott mi fenyegeti az a bizonyos kódot. A Rosa Salazar által alakított Zen kísértené meg, kerülne hozzá közel, de nulla kémia volt közöttük Wahlberggel. Mármint nem is kaptak építő jelenetet, mert rohant előre a sztori, viszont így, nos, nem volt tét.

Mindezen az sem segített, hogy mint akciófilm sem volt igazán erős a Play Dirty. Mondjuk véres igen, de úgy tűnt mintha Shane Blacknek csak a párszereplős lövöldözés menne, amint nagyobb set piece-re váltott az akció, azonnal eltűnt a minimális lendület és ötlet is. És még a VFX csapat is kib###ott vele, mert a fizika nélkül pattogó autók és általuk eldobott emberek 2025-ben már egy játékban is csak poénosak lennének, nem pedig komolyan vehetők. Ez sem segítette a téteket.

Az egyetlen ami valamennyire korrekt volt a kezdő jelenet után, az a rablásban résztvevő többiek szála. Na Keegan-Michael Key, Claire Lovering és Chai Hansen egy vicces heist filmben játszott, ahogy Tony Shalhoub is, aki a végtelenül fenyegető Szabóság helytartója, de hát ijesztőnek egy percre nem tűnhetett. Általában LaKeith Stanfieldet is bírom, de Salazar mellett rá is nehéz feladat jutott, Wahlberggel kellett volna buddy copos dinamikát csinálnia alig pár karakter pillanattal, és ez sajnos nem sikerült annyira.

Lehet egyszer nézősnek, tipikus “dad streaming”-nek elmenne, de nem tudok eltekinteni a nevektől, akik közreműködtek a megalkotásában. Shane Black 2025-ben erre képes? Pár vicces párbeszéd? Folytatta az általa készített Predatorral indított mélyrepülését egy jó esetben is csak semmilyen közepes filmmel.

human
írta
2025. 10. 10. 15:27
megjelenés
11
hozzászolás


11 hozzászólás a “Play Dirty” bejegyzéshez

  1. Ahhoz képest hogy a Mel Gibsonos Visszavágó is ugyan az a karakter csak ott Porter néven, meg akkor a Statham verzió, is volt, ez a MW. féle kicsit sem volt szimpatikus..a könyveket nem olvastam egyszerűen az előző filmekben sokkal karakteresebbek voltak számomra. Shane miatt bíztam benne de ez tényleg egy gyenge film lett. A befejezéssel pedig egyáltalán nem vagyok kibékülve… kód ide v oda.. mivel a korábbi csapatot full nem ismertük így ki nem szarja le mi lett :)) még Thomas Jane karakterét igyekeztek kedvelhetővé tenni de ennyi. Ennek fényében a vége engem pl felbosszantott. Shanet pedig elengedem… mostanra már csak a nosztalgia miatt emlékszem rá szívesen és köszi neki azt a sok emlékezetes dumát, filmet, de nem hiszem h lenne nagy visszatérés.. kár érte

  2. Hát nagy csalódás a film, de ez nem biztos hogy csak Black hibája.
    Tökre látszik, hogy nem Wahlbergre lett írva Parker szerepe.
    Vagy csak béna színész.
    Downeyval biztos hogy egy teljesen más film lett volna.
    És tudom, hogy mindenki utálja a 2018-as Predatort,
    de ugye ott is kiszúrtak Blackel. Kivágták a film felét.
    Itt meg lecserélték a főszereplőt.
    Szóval mindkét film sokat változott az eredeti elképzeléshez képest.
    Mondjuk az is igaz, hogy amekkora Westlake rajongó Shane Black,
    itt úgy néz ki egy Parker könyvet sem olvasott.
    Mindenesetre a Rendes fickók vagy a Durr durr után
    olyan mintha egy Black imitátor rendezte volna ezt a filmet.

  3. Mark Wahlberget a Patriots Day óta nem láttam jó filmben szerepelni. Shane Black meg nemhiába nem rendezett hét éve filmet.

  4. Szerettem volna kedvelni, mert bírom Black munkásságát, de ez bántóan semmilyen volt. CGI gyalázatos, odamondogatások fáradtak és izzadtságszagúak, történet meg meehhh… Talán kétszer elmisolyodtam, de kb annyi. Kár érte, ebben az ugyan elcsépelt alapanyagban/forgatókönyvben, azért több volt.

  5. Azt nem értettem, miért volt ez egyáltalán vígjáték, mikor a főszereplők gátlástalan gyilkosok mind, egyáltalán nem lehet őket kedvelni semennyire. Egy sokkal komorabb dologként működött volna talán, kevesebb csavarral, kevesebb, de jobb akcióval. A jó és érdekes csapat csak az elején van utána azt se tudtam ki kicsoda és minek van ott, a rablás szál kidolgozatlan, rossz. Egy Rivian reklámfilmnek meg hosszú.

  6. Bayay: köszi a Rivian említést, nekem is feltűnt, mennyire erőltették. A “kedvencem” volt, amikor a szereplők egy része laptopon nézi, hogy valamelyikük haverja milyen b*szó járművet szerzett be, persze a kamera nem mutatja, mit látnak, aztán kiderül, hogy az is egy Rivian, csak lánctalpakkal (facepalm emoji)

    Marky Mark rossz színész és pont. Egyébként csak én láttam úgy, hogy bizonyos jelenetekben egy ótvar paróka volt rajta? Például, amikor a tényleg nulla kémia partnernőjével beszélgetnek a ház előtt, abban a jelenetben baromira látszik, aztán még ugyanabban a jelenetben visszamennek a lakásba és már normális a haja.

    A CGI magasvasút rettenetesen nézett ki, és nulla valódi fizikája volt, ráadásul utána senki sem vett róla tudomást, hogy gyakorlatilag ledózeroltak vele egy fél várost.

    Én nem tudom, Shane Black milyen fogalmazás gátlót kezdett el szedni, de sürgősen le kéne jönnie róla, mert amíg pl a Kiss Kiss Bang Bang lement nálam már vagy ötször, a Nice Guys nemkülönben, addig erre már most alig emlékszem, pedig max egy hete, hogy láttam, ráadásul már amikor vége lett, akkor tudtam, hogy ezt nagy valószínűséggel soha többet nem fogom megnézni.

  7. Blacktól a Nice Guys szinte klasszikusnak mondható már. Minden remek benne. Esszenciálisan film, nem egy tartalom valamelyik stremingre. Ehhez képest azóta mit csinált ez az ember? Hihetetlen… jó tudom, hogy mindig nem lehet 8-9/10-es filmeket csinálni, de itt is, ha nem lenne odaírva, hogy ő rendezte, simán lehetne bárki. Valami Liam Neeson legutóbbi rendezője vagy bárki… fura ezt így megélni.

  8. Annyira semmilyen volt,hogy konkrétan már nem is emlékszem rá!
    Talán egy jelenet maradt meg az olcsó cgi vonatos borulás…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.