Ha tökös vérengzős oldscool akciófilmet akarunk látni, akkor.. elő kell venni egy régi akciófilmet. Damn it. Bár van még pár mozi amit pótolni terveztem a TV évad komolyabb kezdete előtt, de tegnap este inkább maradtam a bevált receptnél. Főleg, hogy végre jó minőség meg vágatlan az élmény (legutóbbi megtekintéskor pár éve ugye TV-ben kínoztam magam vele, én balga! Az is ismétlés volt számomra, de fájdalmasan kiherélt.)
Akció Sci-fi, Arnolddal a főszerepben, P.K. Dick novella alapján. Hősünk éldegél bomba nejével, aki Sharon Stone még ugye a 90-es évek elején, de valami a Marsra húzza. Végül, enyhítendő az utazási vágyat, elmegy a Rekall nevű céghez, akik konzerv emlékeket kínálnak bárkinek, mindenféle utazásról. Ezen emlékeket egy géppel ültetik be az ember agyába, de az Arnoldon végzett eljárásba hiba csúszik.
A komolyabb kérdés és a spoilerek előtt (ki az aki még nem látta? most induljon pótolni) megemlíteném, hogy az erőszak egyszerűen odab*sz az Emlékmásban. Ott teszem le mindig a hajam, és rázódok a filmbe instant, ahogy az ügynökök a tömegbe lőnek, ártatlanok hullanak, Arnold meg egy hulla mögött talál fedezéket!
Álom vagy nem álom?
Ugye teljesen PK Dick-es, hogy ez a problémakör felmerül (akkor is ha csak alapötletet vesznek át). Először is ott van a valóság teóriához, hogy Arnie álmodik a barna csajról, még a Rekall előtt, azaz lehet hogy csak amiatt választja őt a tényleges akciónál. Viszont minden más szerepel a “küldetésben” ami feltűnik a monitorokon. Ez az álom teória érve. Erre jöhet a valóság, hogy a feleség hogy szövődik bele a történetbe, amikor a beültetett emlékhez nekik sokkal többetkéne tudni róla. És így tovább. Azt én nem sorolom sehova, hogy a Marson az üvegkupola sima pisztollyal kilőhető, és nincs automata védelem, hiszen ez azért mégiscsak egy hollywoodi akcióscifi.
Ha jól veszem ki, akkor a dvd kommentárban direkt kerüli Verhoeven az egyenes választ. Támogatja mindkét teóriát, mert örül annak, hogy két módon is értelmezhető az egész.
újranézős, retró rovatot akkor is!:)
“nyissa meg az elméjét!” by quato. meg a “két hétig!” maszkos jelenet a gagyi “nesze nektek” riposzttal. vagy az orrból diónyi szondát csipesszel recsegős-kiszedős. meg a vákuumban kidobódás után szem kocsányon lógás.
meg persze a világ legcoolabb válása
Még általánosba jártam, amikor láttam és nem értettem semmit belőle, de nagyon tetszett. A vákumos-kocsányosra tisztán emlékszem.
jó kis múvi ez, bármikor megnézem újra.
Ááh… még valami, amit be kell pótolni.
Egyébként meg mostanában volt róla hír, hogy tervezik, hogy megfilmesitik megen. Nem kéne…az első volt a nagyon jó
jah, 1 betűt nem ér meg
“viszlát a party-n”
en is még altalanosban lattam videon es a harom mellu nonel sikongattunk
Megunhatatlan régi film,imádom.Szerintem Svarci legjobb filmje(persze csak a predator után:))
én először még asszem ilyen “rábeszélős” verzióban láttam. kemény volt. aztán nem sokkal később szerencsére már volt feliratos verzió is, aztán meg szinkronos is. én is igen fiatal voltam még akkor, de én mindent értettem belőle, természetesen :D a mai napig eszembe jut néha, amikor az (asszem feka) csávó megmutatja a mutánskezét.
amúgy arnie egyik legjobb filmje szerintem.
Nagyon kúl film. Mi azt nem értettük soha, hogy miért nem Stone a női főszereplő ahelyett a totál névtelen és még csak nem is szép latin bige helyett.
oriási film verhoeven kurva nagy király schwarzi egyik ha nem a legjobbja.
-Milyen nőt szeretne?
Szőkét? Barnát? Vöröset?
-Barnát.
-Karcsú, atletikus, nőies.
-Atletikust.
-Közvetlen, agresszív, kurvás?
-Legyen őszinte … kurvás.
Hát én is leültem ismételni. Rájöttem, hogy ez volt az első Schwarzi film, amit erdzsó nyelven néztem most. Anno tinédzserkoromban néztem őt tévében, azóta meg még egyszer sem. De hatalmas élmény volt, egy-két helyen, ahol hosszabban beszél összefüggően (persze nincs sok:)), vissza is tekergettem újra meghallgatni. Funny. Ja meg a trademarkos Schwarzi-féle one-linerek, amik közül különösen a “Screw you!”-n konkrétan két percig sírtam, annyira ütött.
Amúgy annyira nem hidaltam le tőle, mert a sztorira emlékeztem, meg sok részletre is, az erőszak meg elég hollywoodi volt, nem az a bourne-féle vagy még inkább cronenberg-féle húsbavágós, hanem inkább a ratatata, aztán robban a patron a dzsekin, meg folyik a kecsöp ezerrel. Bár pl. a liftes kézfogás az ott volt.
Emlékszem, hogy a “most jön majd a meglepetés” robbanó fejet mennyit idézgettük az áltaános isiben, annyira tetszett, folyton újra eljátszottuk. Aztán ahhoz képest pedig mekkora egy öncélú baromság, a filmben az egész “két hééétiggel” együtt, de azért mégis jó volt :) Meg az hogy “fogja meg a kezemeeet”.
Meg az hogy “Hogyan kerültem ide?” “Az ajtó kinyílt, ön beszállt” :)
“köszönjük hogy johhny taxival utazott…”
“Mennnny el a marsra…mennnny el a marsra…”
Meg a kocsányon lógó szemek… az meg olyan béna, de mégis ijesztő volt :)
Meg a zenéje, hát az szerintem valami fenomenális volt.
Nálam 9/10.