Egek ura (Up In The Air)

írta human, 2010. február 28. 20:01, 68 hozzászólás

Tartottam ettől a filmtől, attól hogy csalódás lesz, tologattam is a megtekintés napját, de végül csak muszáj volt, aztán egyszer csak vége is lett. Majdnem 2 óra? Ne már, nem hiszem el. Nem azért, mert körömrágóan izgalmas, hanem mert olyan megállíthatatlanul gördül, bocsánat, repül előre.

Up In The Air - clooney áldogál

A történet egy olyan férfiról szól (Clooney), aki élete nagy részében utazgat Amerikán belül, és embereket rúg ki mások helyett. Abban a helyzetben vetik be, amikor a főnök nem mer elbocsátani 30 alkalmazottat egy nap, ezért inkább hívja ezt a céget, akik repítik is az állásterminátort villámgyorsan, hogy minél emberibben megtegye helyette. Ezt be is mutatják a filmben, meg azt is, hogy ez a munka mivel jár: repülőgépeken és hotelban élés, az év 300 (a pontos számra nem emlékszem) napjában távol az otthontól, családtól. A főszereplő viszont ennek él, ez az élete, az "otthon" töltött napokat érzi rossznak.

Teljesen visszafogott a film. Olyan, mint a főszereplő, távolságot tart mindentől amíg lehet, többnyire élvezve a megfigyelő pozíciót. Bár van a végén egy kitalálható konfliktus, mégsem úgy van kihegyezve az egész, nem csak oda építkezik, hanem inkább elvisz erre a kellemes utazásra. Vagyis ez emberfüggő, aki érezte már úgy magát, az nem fog feszengeni a minimalizmusra csiszolt részeken, aki viszont retteg az egyedülléttől az szerintem nem fogja szeretni a filmet, bár az is hogy lehet megnyugszik, mert neki mégis mennyivel jobb. Jobb?

A Up In The Air humoráról azt lehet mondani, hogy még a Thank You For Smokingénál – rendező egyik előző filmje – is szemetebb. Ugye ők azok akik kirúgnak embereket mások helyett, ezt már mondtam, és mivel gazdasági válság van, így bizony virágzik az üzlet. Amikor erre utalnak, az érzelmi hullámvasutasan bemutatott elbocsátások között, az nagyon kemény.

Egy repülő, mert csak tiszta kompozíció

Az a helyzet, hogy Jason Reitman pár éve nálam a Thank You For Smokinggal került fel a radarra villámgyorsan, annyira ütött az a film, viszont a második filmje, a Juno után gyengült a jel. Megértem miért csinálta, a siker is kiszúrja a szemem, de nem tetszett, nem éreztem pluszt. Hát az Up In The Airnél ilyen nincs, felnőttebb, tökéletesre csiszolt minimalizmusról van itt szó, amit 3 napja láttam, de bizonyos részei még most is előfordulnak a gondolataimban.

Egek ura értékelés

Az a helyzet, hogy ez lassú film, ezt így a végén még egyszer említem, ne csalódjon senki. Nem indul be, vagy hasonló, viszont megállíthatatlannak bizonyult számomra. 9/10 így elsőre, max újranézéskor lecsökkenhet 8-ra. Vagy nem.

Ami viszont mindenképp érdekes továbbgondolandó, hogy te vállalnád-e ezt a munkát? Én? Csak utazni, többnyire egyedül, az otthontalansággal karöltve.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 68 hozzászólás érkezett!

mosiah 2010. 02. 28. 20:39

Aha, szerintem is jó film, és amikor belógtak arra a kiállításra, és karaoke-zott a kiscsaj, az mennyire jó volt már, nekem bejött. Lesz-e belőle Oscar? Valamit biztosan összeszed, talán egy Legjobb Férfi Főszereplő? Szerintem simán.

Newil 2010. 02. 28. 20:41

Nekem is hasonló volt az érzésem a filmmel kapcsolatban.Tologattam,halasztottam,de csak megnéztem és tetszett.Ezt a szerepet nehezen tudnám elképzelni másvalakivel,Clooney tökéletes választás volt.

Klunks 2010. 02. 28. 20:48

Igen, el tudnám képzelni magam ebben az életben, még élvezném is, de valószínüleg csak addig a pontig amíg a főszereplő is.

Egyetértek a 9/10-el, kellett már egy igényes, gondolkodós film megint a magyar mozikba.

DVM 2010. 02. 28. 20:55

Nálam nagyon aktuális volt a téma, a forgatókönyv remek, a színészek, a rendezés dettó

fcb989 2010. 02. 28. 20:58

Nekem is tetszett a film, elgondolkodtató volt.

SPOLIER

Számomra ez az ember amit a film ad korunk negatív hatásait felvevő archetípusa. Jól érzi magát, fel is építi magának az elveket, hogy végül is miért jó neki úgy. De alapvetően szerintem ez az élet egyfajta menekülés, mindig úgy dönt, hogy egyszerűbb a félelemre hallgatni mikor egy kicsit is meg kell nyílni. Míg végül mikor rájön lehet hogy mégis van valaki, vagy kell legyen akinek oda meri magát adni és ki mer nyílni előtte már késő. Mindenki lemondott róla, ő lett maga menekülés.

Belegondolva ebbe a dologba nem vállalnám ezt az életet mert én pusztán illúziónak látom a pozitív dolgait, még ha néha jók is, nem lehet valakinek CSAK ez az élete.

Nekem ezt mondta a film.

Aurus 2010. 02. 28. 20:58

Mélyen érintett, ajánlott.

symor 2010. 02. 28. 20:59

Ha valaha kirúgnak remélem egy ilyen égi utazó teszi meg. Neki megköszönném, a főnököm kocsijába meg belekarcolnám a véleményem a bátorságáról.

Kellenek az ilyen filmek, feltöltik a nézőiket és anélkül, hogy túlzásokba esve áramoltatnák a közönséget csupán pontos, kellemes és jól összeállított filmélményt nyújtanak.

Az Up In The Air után garantáltan máshogy nézünk az utazótáskánkra!

maTThew 2010. 02. 28. 21:06

tizenéves kortársaimnak nem ajánlom, számomra elég középszerű volt az egész.

pedig Clooney-t és a Thank You For Smokingot imádom, ne értsetek félre!

Gaga 2010. 02. 28. 21:15

maTThew: hát, én is tizenéves vagyok, sztem eszméletlen jó film, az egész történet, a befejezés, egyszerűen jó, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Klunks 2010. 02. 28. 21:26

Mondjuk a "can, sir? - cancer" magyarra fordítása az "ezt, itt. - Esztit" résszel kegyetlen szánalmas volt és az előttem ülő fickó is rontott az élményen, aki minden poénon a normálisnál tízszer tovább nevetett és ha nagyon viccesnek találta még el is ismételte a bartnőjének...

LSL 2010. 02. 28. 21:28

ugyancsak 19 vagyok, és hietetlenjó film volt, talán az egyik legjobb számomra az elmúlt évből, egy pillanatig se unatkoztam. Hatalmas zsövegeket vágnak le, öröm hallgatni az elbocsátásos dumákat/megfogalmazásokat

szerintem a vége felé ült le egy _kicsit_

human 2010. 02. 28. 21:38

lehetőleg ne írja be mindenki a korát, kösz, anélkül is számít a vélemény :)

Ernesto 2010. 02. 28. 21:48

Tényleg egy jó film, de tényleg lassú is, amit az ember inkább otthon nézne, mintsem abban a kényelmetlen moziülésekben.
Nekem pláne fura volt a hatása, előszőr is mennyire igaz, hogy a munkaadók mennyire gyáva férgek. Voltam állásinterjún aznap (mikor néztem a filmet) és azzal távoztam, hogy majd meggondolják hogy tényleg szűkség lehetek nekik (ezzel még nincs gond). De amikor hazaértem, látom az e-mailt, hogy nincs számomra állás, és akkor küldték, amint elköszöntem tölük az irodájukból.
Ezt csak azért írtam, mert ez érdekesen jött össze nekem így a film témájával kapcsolatban.

hubie24 2010. 02. 28. 22:08

Sajnálom. Számomra se elgondolkodtató, se megható nem volt. Láttam ennél mélyebb filmet is. Abban egyetértünk, hogy lassú (épp ezért nagyvonalúnak érzem a a 10/9-et), de a te véleményed. Clooney remekül hozza a figurát, de a többi jelölés előtt értetlenül állok. 10/7 (jó indulattal).

izbiz 2010. 02. 28. 22:08

picit SPOILERES

Nekem az elején nagyon tetszett, sőt egész a házasságkötős részig. De ott a vőlegény, érvei nagyon nem. Minden olyan jól megvolt írva a filmben, és azt meg mennyire összecsapták már, szerintem.

Ennek a rendezőnek, minden filmjének nagyon jó a főcíme:)

kristu 2010. 02. 28. 22:15

számomra a sok-sok ajánlás után nagy csalódás volt, lassú, unalmas és annyira mélyenszántó sem volt, 10/6

Adam 2010. 02. 28. 22:20

SPOILERES

Én is ma láttam, 9el egyetértek. Nagyon jo film volt, teccett h nem az az élesen változós " minden rossz így és a végére minden ok, és jo lesz " történet.

Nagyon ment Clooney-hoz a szerep. Pillanatra irigyeltem is a filmbéli karaktert, valahogy vonzó ez az élet (számomra). :)

fcb989 2010. 02. 28. 22:46

Sztem pont lényege a filmnek hogy ne legyen nyíltan mélyenszántó, a hangulathoz, az átadható életérzéshez passzolni szeretne, és szerintem tud is, pont ettől lesz reális. A nézőre bízza hogy mit ért belőle, de azért vezet rendesen, csak más technikákkal, így jó.

master01 2010. 02. 28. 23:11

Most láttam és teljesen rendben volt. Néha (különösen az esküvős résznél) egy Hrabal történet hangulata jött le... Tökéletes történet, életszerű szituk (szinte mindegyik), perfect dialógok és persze szenzációs színészek! Én rengeteget utazok, nos az pont ilyen!!! Ráadásul bocsátottam is már el jó néhány embert, és itt szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy egy ilyen munkának nem a gyenge vezetők félelme adja a létjogosultságot... Egyébként a filmben is elhangzik, hogy a jogi reakcióktól, vagyis a perektől tartanak leginkábba cégek. És bizony ez így van. Ha tetszik, ha nem, mikor a vállalt érdeke úgy diktálja, és ki kell rúgni valakit ez egy rendkívüli szempont. Mi is alkalmazunk állandó ügyvédi hátteret. Én tökéletesen el tudok képzelni ilyen munkakört, ahol ezt profin, körültekintően és mindkét fél részéről a leg gördülékenyebben csinálják... Bár ez nehéz ügy, de ha már menni kell, higgyétek el, így valószínű jobb. A film rendkívül szórakoztató, azokon kívül akiket nem rég bocsátottak el, mindenkinek melegen ajánlom a műsort! Sima 9/10, sőt…

Sir Alex 2010. 03. 01. 2:07

Már nagyon vártam ezt az írtást. Az értékeléssel egyetértek, de szerintem baromi keveset írtál a filmről. Am csak nekem jött be iszonyatosan, amit Anna Kendrick nyújtott?

milli 2010. 03. 01. 7:09

SPOILER

A legutolsó bőröndös jelenet...

Spoiler vége

Keserédes film. Pont mint a valóság. Remek.
Többet kaptam mint amit vártam. Ez tényleg díjat érdemel.

Eddy21 2010. 03. 01. 8:51

Lassú de sodró. Nekem is ez ugrik be elsőnek.

balinto 2010. 03. 01. 9:08

nagyon jó film, már háromszor megnzétem. az az előadássorozat, amit cisnál, az is marhajó. a főcímért külön plusz pont jár, és igen, szívesen lennék a helyében.

cinty 2010. 03. 01. 9:14

melyik a jó rendező?
aki stabilan hoz egy irányt, ezzel egyértelműen elosztva a nézőit követőkre és utálókra?
avagy a kísérletező, aki igen változatos dolgokba belevág, ezzel hullámvasútra állítva az ő filmjeit követni szándékozókat?
Reitmannal kapcsolatban az az érdekes, hogy már többfelől olvastam a dicséretét, de a filmek felosztása mindig más volt.

D 2010. 03. 01. 9:24

van olyan jo, mint a Thank you for smoking, de nalam nem tobb, mint 7 pont.

D 2010. 03. 01. 9:29

neeeeeeee!!!!
a can, sir-t Esztit-nek forditottak? :D

barrystrepsil 2010. 03. 01. 9:39

D, te hogyan fordítottál volna le egy angol szóviccet? Konkrétan ezt? Kicsit elegem van azokból, akik a szar magyar fordításokat úgy fikázzák, hogy nem állnak elő valami jóval közben.
A film nagyon tetszett. Egy indexes kritikát olvastam ról aelőtte, de aki azt írta, az súlyos érzelmi válságban lehet. Iszonyú negatívan festette fel az egészet. Ahhoz képest (meg önmagában is) pozitív csalódás volt a film. Igaz, nem látom benne azokat az átütő, Oscar esélyes alakításokat. Mindenki nagyon jó volt, de szerintem az egyre növekvő ingerküszöb miatt sokkal karakteresebb alakításokra fognak majd díjat adni (mint Pl Daniel day Lewis-nek a There Will Be Blood-ért, vagy Javier bardemnek a No Country For Old Men-ért).

Gabesz83 2010. 03. 01. 9:40

A téma nagyon aktuális, és a a filmet is szépen felépítették. A kirugásos jelenetek nagyon tetszettek, de nem Clooney, hanem a mellékszereplők (kirúgottak) játéka miatt. Nagyon jól választottak ezekre a szerepekre.

Clooney alakítása jó volt. Hozta a szokottat.

Lehet SPOILERES

A film tényleg lassú, és én megmondom őszíntén nem is számítottam benne nagy csavarra. Sejtettem, hogy nem viszi a nőt, de nem így képzeltem el. Azt hittem ő fog megfutamodni.

SPOILER vége

A munkát tuti nem vállalnám. Nagy 5let maga a vállalkozás, de nem lenne gyomrom a szemükbe nézni, és megmondani, hogy vége az anyagi biztonságnak, és a gyerekeinek is kevesebb jut mostantól.

Tipikus magányos szakma. No család, barátok, barátnő... Meddig lehet ezt csinálni úgy, hogy ne hülyülj bele? Sztem nem sokáig.

A film nekem 7/10. Jó kis film volt. A jobb pontokat a Blind Side-nak tartogatom. :)

teddike 2010. 03. 01. 9:49

A végén lévő kérdésre a válasz, igen.

A film nálam 8/10, tetszett a történet, meg az álatad is említett minimalizmus, viszont Clooney játéka szerintem "átlagos" volt, önmagához képest. Amíg egy 8 éves a kettes szorzótáblát vágja álmából felébresztve, addig Clooney ezt tudja hozni. - Többet vártam tőle.

Malachi 2010. 03. 01. 11:18

barrystrepsil, hogyan kellene alakítani egy mindentől elidegenedett figurát? átütően?
nem volt azzal az alakítással semmi gond. Clooney-ról beszélek persze.

D 2010. 03. 01. 11:32

Mit szolna a rakhoz uram?
Koktelrakhoz?

tok mindegy, hogy az egy cola a kezeben, el lehetett volna utni barmivel, de ez annyira gaz es nevetseges.

bettynova 2010. 03. 01. 12:22

Én is sokáig úgy voltam vele, hogy "jaj biztos nem jó és inkább nem nézem meg", de örülök neki, hogy végül mégis.
Nagyon hangulatos, lassú, de gördülékeny.

Spoiler-e?
A hídról leugrós nő sokáig velem maradt, még most is fel tudodm idézni az arcát, meg az egész történetét.

Mondjuk legyen 8/10.

human 2010. 03. 01. 12:44

barry: te még olvasol indexes kritikát? Ó

borleszk 2010. 03. 01. 13:39

hi!

engem az is érdekelne hogy ezt az utazgatos életet ki vàllalnà. én idonként élek ilyen életet, plane miota kulfoldre koltoztem de valahogy nem tudok azonosulni vele még mindig. a cég fizeti a méregdràga hotelt itt ott a vilàgban, rendeznek neked mindent én mégis bejelentkezés utàn futok ki a vàrosba és 20 percen belul battyogok be a kebabos zacsival meg a coop-ban vàsàrolt dobozos sorokkel. hànyszor vesztem ossze hotel managementtel mert az elso dolgom hogy kirakom a ne zavarjanak tàblàt és amig ott vagyok (akàr 10 nap) megprobàlom kint tartani és én magam takaritom a szobàm. mert igy legalàbb az illuzioja megvan hogy van egy 'sajàt' helyem.

és tényleg sok olyan ember van akiknek presztizs hogy mennyi merfold van a miles and more kàrtyàjukon vagy hogy melyik reptérnek milyen a vàroja.

hapci 2010. 03. 01. 13:40

teddike: többet vártál töle, jó, de hogy?ebben a szerepkörben szerintem kellökép visszafogot és karakteres volt, simán jó.
hovatovább szerintem ez a kirugósdi dolog amerikába jobban a lélekére szárad az embereknek mint europában.nagyobb a munka kultusz, talán vagy mi.de nem biztos.
egyébként részemről is 9/10 márcsak mondjuk a személyes párhuzamok miatt.(nem repkedek jobbra balra, nyilván más dolgok)

colorado 2010. 03. 01. 14:30

Nálam is 9/10. Egy időre pedig biztos, hogy bevállalnám ezt az életstílust.

DVM 2010. 03. 01. 14:40

A kirúgottak játéka azért volt jó, mert 1-2 embertől eltekintve valódi munkanélküliek voltak.

Réka 2010. 03. 01. 16:38

Nekem nagyon tetszett a film, 9/10 simán, és újranézős.
Elgondolkodtató film, érdekes, aktuális témával, és nem szájbarágós, pont az ilyen filmeket szeretem.

Az összes színész remekelt, és nagyon passzolt a szerepéhez.

Can sirt lehetett volna akár így is fordítani:
Kéri a palackbort uram? Palackbort?
Kéri a palackot uram?

Cypress 2010. 03. 01. 17:26

Hibátlan alkotás. A mai CGI (semmi mondandó, csak látvány) fosok mellett, már nagyon hiányzott egy ilyen remekmű. Clooney a Michael Claytonban bemutatott színvonalat hozza. 10/10

Cypress 2010. 03. 01. 17:34

colorado 2010. 03. 01. 14:30

Iszonyat gyorsan megunnád. Nekem a legrosszabb időszakom volt, amikor a munkám miatt összesen 20 hetet voltam külföldön évente (heti két-három szálloda, más-más országban?) Mindezt négy éven át. Igazi Fight Club érzés (single service sugar, single service friends, stb, stb). A házasságom kibírta (11 éve vagyunk együtt) de szinte biztos, hogy még1x nem csinálnam újra.

Walter Sobchak 2010. 03. 01. 19:22

Remek film és szerintem az idei Oscar jelöltek közül a legjobb.
Fényévekkel jobb,mint a Michael Clayton ami nyert pár Oscart nekem nagyon nem tetszett!!!
Tényleg 9/10

DelMare 2010. 03. 01. 20:10

Clooney hibátlan, nekem Varmiga is nagyon bejött. igazság szerint itt figyeltem fel rá. a filmre értendő "lassúságot" semmiképpen sem vontatottként kell felfogni (sokan használják ezt a jelzőt rá), mert a dinamikája kiváló. a 10/9-et simán támogatom.

zero 2010. 03. 01. 20:49

Ugyanolyan túlsztárolt, rossz film mint a "Hurt locker".

Drámának nem dráma, vígjátéknak nem vicces, romantikusnak nem romantikus.

Egész egyszerűen olyan "semmilyen".
Abszolút nem kötött le, jó indulattal:

4/10

daniba 2010. 03. 01. 21:35

télleg nen fikázni akarok zero de 2 ilyen filmet így leárazol, szerintem még nem vagy elég érett hozzájuk korban. Nem sértésnek szántam, de így idősebb fejjel magam is meglepődök hogy 10 éve tutira nem tetszett volna jó pár film abból ami ma nagyon bejön

paranoid android 2010. 03. 01. 22:55

zero: "Drámának nem dráma, vígjátéknak nem vicces, romantikusnak nem romantikus. Egész egyszerűen olyan "semmilyen"."
Azt ugye tudod, hogy léteznek nem műfaji filmek vagy kevert műfajú filmek is? (És nálam például ezek tudnak ilyen erőteljes hatást kiváltani, mint az Up in the air)

Meglepő, hogy sok embernek negatív jelző a lassúság. Ez egy olyan stiláris elem, amit ha okkal, megfontoltan használnak, hatalmas pozitívum lehet egy ilyen elgondolkodtató filmnél - ami jelen esetben tökéletesen működött. Nagyon tetszett a film, a vége pedig különösen, hogy elkerültek minden lehetséges klisét, ezzel megtartva az addig felépített filmi "üzenetet". Eddig a kedvenc Jason Reitman filmem. Clooney karaktere zseniális volt, sokáig meg fog maradni bennem, főleg mert sok mindenben magamra ismertem.

boni 2010. 03. 01. 23:38

neznem napokig olyanjovolt

kill3r21 2010. 03. 01. 23:46

Zero: csak lekötöttt valamennyire ha végignézted, van egy mondás amit a minap hallotam, rossz film az, amit 10 perc után kikapcsolunk :)
Valamien szinten igaz :)

SirValesz 2010. 03. 02. 5:06

Őszintén? Vállalnám. Gondtalan életem lenne, és csak közölni kellene az emberekkel a rossz hírt, amit amúgy is megtudnának, csak mástól.

zero 2010. 03. 02. 15:40

@daniba
@paranoid android

Elég idős vagyok, és pl a Thank you for smoking és a Juno nagyon bejött.

Ez nem jött be, szerintem nem jó film.

new-york-islanders 2010. 03. 02. 20:52

Többszörnézős, de nekem túlságosan vegyesfelvágott ez a film, talán kicsivel mélyebb drámát vártam, kicsivel bonyolultabb problémákat, kicsivel nehezebb megoldásokat.
Maga az alaptörténet egyébként teljesen jó, és a karakterek is hitelesek - meg még valami megfoghatatlan elegancia (lehet nem ez a jó szó rá) is árad a filmből, amit most kivételesen nem Clooney, hanem Reitman számlájára írok, de az összkép így is csak 7/10 nálam.

Hunibacsi 2010. 03. 02. 23:37

Egy szó mint száz én mióta filmbuzizom humantól még nem láttam 9es filmet:)!!! Valami megfogta őt ami engem nem.
Nem volt rossz film de annyira jó sem. Az oszkár gálán szerintem esélytelen a többi film mellett.

human 2010. 03. 02. 23:44

nem rég filmbuzizol szerintem, még 10/10 is volt pár éve

Réka 2010. 03. 03. 15:32

"Drámának nem dráma, vígjátéknak nem vicces, romantikusnak nem romantikus. Egész egyszerűen olyan "semmilyen"."

Olyan mint a legtöbb ember élete, hihető, realisztikus, és nem szájbarágós, ezért könnyű azonosulni a karakterekkel.

winnie 2010. 03. 03. 15:40

"Clooney remekül hozza a figurát, de a többi jelölés előtt értetlenül állok. 10/7 (jó indulattal)."

értetlenség? jó indulat? 2009-ben jó, ha volt két-három 7/10-es film. akkor ez nagyon jó lehet.

winnie 2010. 03. 03. 15:45

"D, te hogyan fordítottál volna le egy angol szóviccet? Konkrétan ezt? Kicsit elegem van azokból, akik a szar magyar fordításokat úgy fikázzák, hogy nem állnak elő valami jóval közben."

nem fikázott, csak röhögött, ergó jó a fordítás, de az ő verziója rém gyenge. egy szóviccet nem szó szerint kell fordítani (el lehet felejteni a rákot, főleg, hogy akkor még nagyobb butaság, ha mutatják is.)

lehet, hogy van jobb is a végeredménynél, de az simán elfér. ugyanúgy félreértésen alapul-

Hemaka 2010. 03. 03. 18:30

Megnéztem, a végefelé már nagyon untam, de azért csak befejeztem.
Számomra sok mindent nem mondott a film, vagy csak ez a stílus/kategória nekem nem fekszik.
Nálam egy 5/10-től többet nem ér. :S

Mefi 2010. 03. 04. 8:30

Ha nem lenne baratno/feleseg vagy tudna velem jonni, minden vagyam egy ilyen melo lenne, ezert is volt nalam tizpertizes.

Trotter 2010. 03. 04. 9:51

A karakterek hitelesek?
Kendrick nagyon jó szerintem.
Clooney sem rossz, sőt.

SPOILER!

De a harmadik karakter (nem a színészi alakításról beszélek) el van szúrva. Nő, van családja, gyerekei és mindez nem derül ki, csak a végén? Egyszer sem hívják őt a gyerkőcök úgy, hogy Clooney is ott van? Még a teljes hétvégét kitevő esküvő alatt sem? Akkor pedig végig együtt vannak. Ha azt mondjuk, hogy csak egy felszínes szexen alapuló kapcsolatot akart, akkor miért ment el az esküvőre? Ha viszont érzelmek is vannak, akkor szóba került volna a családi állapot is.

Egy nő egészen egyszerűen nem így működik.

new-york-islanders 2010. 03. 04. 23:58

@Trotter

SPOILER

Márpedig szerintem rengeteg ilyen ember van, a felszínes szexnél többet akar, de mindezt egy (újabb) kapcsolattal járó kötöttségektől mentesen.
A filmben ez a női karakter Clooney ellenpontja, neki (családja és kvázi) teljes élete van a munkáján kívűl, míg Clooney számára ez csak a munkájával járó utazásokkal egyenlő.
Ha ezt vesszük, akkor mindketten hazudnak a másiknak a valódi énjükről és szerintem ezért - noha a filmben az utolsó fordulat már nagyon messziről kiszámítható - vannak a helyükön a karaktereik, ha valami béna happy end jött volna ki ebből (vagy csak annyi, hogy kiderül, a nő egyedülálló, mégsem vágyik Clooney-ra) az lett volna furcsán karakteridegen, irreális vagy hiteltelen.

squall 2010. 03. 05. 12:21

human meglepödtem a 9/10-en kicsit. de értem mire adtad.
könnyü volt azonosulni.:) fél tucat kollegámmal szerencsére, vagy nem szerencsére, olyan a munkánk h. nagyon sokat kell utaznunk.a 200 nap külföldön az papiron elvárás is. ez 70%.

sztem aki erről álmodik annak kiegésziteném h. ez fiatalon tök jo, de sztem egyetlen egy érzelmileg egészséges ember se akar ennyi idöt magányosan tölteni ha van családja vagy párja. föleg nem ugy ahogy a filmben történt. bár vonzo az életforma, minden egyes ut a függetlenséget és a szabadságot adja. mégis egy átlagos embert kikészithet.

amiröl mások álmodnak h. milyen jo lenne nyaralni ott, mi ott dolgozunk. ezt lehet élvezni, csak tudni kell. tudni kell mindenhol "barátokat" szerezni ahoz viszont az is kell h. az ember nyitott legyen. képes legyen egyedül boldog lenni.
nyilván nehéz tartos és mély kapcsolatokat kialakitani, sőt nem is cél. de ha az ember rugalmasan kezeli a felületes kapcsolatait akkor nagyon sok elönyre tehet szert. és nagyon sok jo élmény érheti.

igaz amit Ryan mondott, a legvisszatartobb és legmegterhelöbb dolgaink a kapcsolataink.
én nemrégiben "pakoltam ki a hátizsákom". nem volt egyszerü. kezdhetitek azzal h. törlitek az iwiw meg a facebook accountot..furcsa h. az emberek h. tudnak ragaszkodni ilyen szarokhoz. pedig évek ota jol érzem magam nélkülük:)

squall 2010. 03. 05. 12:26

Soha ne állj ellent az ismeretlennek.
Soha ne légy udvariatlan.
És mindig jókor távozz.
Csak maradj nyitott,
és szívd magadba az élményt.
És ha fáj, akkor valószínűleg megéri.

Az a bökkenő, mindenkinek így jár az esze.
Mind sokezer mérföldet utazunk,
hogy aztán tévét nézzünk,és összkomfortban lakjunk. És az embert rágja a kérdés...

...mi értelme az egésznek?

És ami a magányos utazást illeti,
hát a kurva életbe!
Ha így kell hogy legyen, akkor hát legyen.

squall 2010. 03. 06. 16:01

PICIT SPOILERES

ujranézve rá kellett jönnöm nem egy olyan nagy film ez. egy szerencsétlen ember szerencsétlen élete. ami ugy van bemutatva h. még az elején el is hisszuk h. milyen kurva jo neki.
furcsa mod a reklámokrol senki nem ejtett egy szot se. nem tudom mennyit perkált a hertz meg a hilton de azért elég durván nyomták. persze enélkül nem lenne hiteles. aki meg még mindig igy akar élni annak hajrá...
sztem max. 6/10, mert unalmassá vált.

Bob 2010. 03. 10. 11:44

Egyetértek Human kritikájával. 9/10

bobbyperu 2010. 03. 13. 22:23

4/10
Jöttök itt a korotokkal - van benne valami. Sztem ez a film max huszonközeli korig "mélyenszántó" meg "elgondolkodtató", onnantól üres, egyszerűsítő, közhelyesen moralizáló. Pont mint a hasonlóan túlhype-olt, idegesítően rossz Juno (itt legalább van egy Clooney, ezért nem nézhetetlen).
A történetvezetés is sántít: valahol útközben elveszíti a lendületét, elkalandozik érdektelen részekben (partyjelenet (itt már Clooney sem elég érdekes)), majd összecsap kritikus pontokat (a lelépő férjjelölt meggyőzése), teljesen out of balance.
Jóindulattal: 4/10

bencebiro 2010. 03. 18. 4:27

Sziasztok!

Először is érdekesek az értékes hozzászólások.
Úgy gondoltam, mivel nem tudok aludni(ZH)megragadom az "e-tollat" és írok egy pár sort. Véleményt többnyire:)

A film szerintem kifejezetten kemény és komoly volt, nagyszerűen tálalva. Ezért respect a rendezőnek. Én azt mondom, hogy az operatőri rendezés, beállítás - ne kövezzetek meg amatőr vagyok :) - is nagyon rendben volt.
A téma pedig aktuális, ha nem is ilyen rendszerben intézik ezt hazánkban. George Clooney 10/10 ezt a szerepet neki találták ki. Mellékszereplő kiscsaj pedig szintén zseniális. Örülök, hogy nem lett túlzottan egy szereplős a film.
Oscarról picit. Na most nem láttam az összes jelölt filmet. De, a Hurt Locker megérdemelt díjat emellett szerintem ez ha másik évben van megkapja. - ld. A remény rabjai 1994-ben Forrest Gump-pal versenyzett mindkettő zseniális film -

SPOILER:

MOndanivalóban pedig amellett amiket mondtatok, nagyon fontos szerintem, hogy a mai világban ha az emberek alkalmazottak, akkor abba "szerelmesek" amit csinálnak. Egyszerúen odavannak az épületekért, autókért. Kirúgják őket, és egy világ dől össze bennük, ami igazából egy fiktív a cégük által felépített világ. Ezért kellenek ezek az emberek, hogy ezen átlökjék az embereket. Hisz ha új lehetőséget keres akkor máris megtalálja az új világot magának, egy másik cégnél. Amúgy szerintem várható volt a hídról leugrás a nőnél. Kellett a filmbe, hogy van hátulütője a dolgoknak. Meg azért emberek, gondoljunk bele nap mint nap milyen emberekkel találkoztak, akik összeroppantak. Egy idő után menekülne, ez volt az esküvő(család) és Alex.

SPOILER END

Nekem 10/10es film. Ilyen filmek kellenek, ami megmozgatja az emberekben a dolgokat szerintem.
Köszönöm, hogy hozzászólhattam:)

Bence

mdl 2010. 03. 29. 22:51

nekem is nagyon tetszett, a vége előtti vallomásokat leszámítva, amikor a kirúgottak ódákat zengenek a társukról, akik nélkül jajistenem.

Huck_Finn 2010. 04. 01. 2:07

SPOILER

számomra sem átütő. persze biztosan sok embernek mond újat :)
de azért jó film, nem kár megnézni
ja! de örültem neki, h nem az lett, hogy a kiscsaj módszere jobban bejön, ettől féltem a közepe felé :))

blady 2010. 06. 19. 10:56

Még több ilyet! Nem igazán vagyok oda a Clooney filmekért, de megvettek és mély nyomot hagytak bennem. Már a legelején is azok a légi felvételek marhajók voltak, aztán ahogy jöttek a jelenetek, fel sem tűnt, h eltelt 2 óra. Ahhoz, h jó legyen, nem feltétlen kell mondania újat, elég ha csak egy picit is elgondolkodtat :) mostani filmek esetében soknál ez hiányzik - nekem ofc.

pici Spoiler:

canceres jelenetnél nálam olyan fordítás volt, h
-Kér még egyitalturam?
-Talturam?
-Egy...italt..uram.
így nem jött volna át a poén, de mivel nem vagyok süket és hallottam mit kérdezett, jót röhögtem :D
hátna aki picit is vágja az angolt, hamar leesik neki, min akadt fenn Clooney :D nem szabad ilyeneken fennakadni. Bár a mozis fordítás tényleg fail volt..

spoiler off.

kérdésre válaszolva: vállalnám ezt az életvitelt (utazni,utazni, kötetlenségek stb), de nem ezzel a munkával

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):

elég egyszer megnyomni


Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.